Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nagrzewnica - płukanie lub wymiana


pjanik

Rekomendowane odpowiedzi

witam przelewalem 2 razy nagrzewnice na chwile pomoglo ale i tak doszlo do tego ze wymienilem nie duzy koszt a pomoglo.I naprawde polecam wymiane caly koszt w zakladzie wyszedł mne 230zl wiec mysle ze nie duzy koszt 75zl nagrzewnica a reszta to plyny i robocizna .Pozdrawiam

mam nadzieje ze wyplukali caly sytem grzewczo chlodzoacy :P bo z nagrzewnic niedlugo za duzo nie zostanie, znowu sie zapcha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MH juz zakupiłem leży w schowku i czeka na chwile wolnego czasu.

A z tym wiatrakiem to pierwsze słysze że musi chodzić cały czas.

To napiszcie czy u was też chodzi cały czas bo jeśli tak to ja mam coś źle i kilku znajomych z tymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien chodzic non stop. Na zimnym silniku wolniej, na ciepłym szybciej. To zasługa sprzęgła wiskotycznego. Już doczytałem na forum.

Czyli u mnie termostat jednak jest ok. Po prostu wiatrak schładza płyn i na wolnych obrotach nie ma szans na wzrost temperatury. Pozostaje płukanie układu, zmiana płynu i porządne odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak na chlodnicy z tego co wiem to on powinien chodzic caly czas bo ten typ tak ma

Uzasadnij swoją odpowiedź a nie piszesz ten typ tak ma

[cayenne]

Jeszcze jak chodzilem do starego mechanika wlasnie z tym problemem bo mi caly czas chlodzilo myslalem ze cos nie tak i mechanik stwierdzil ze on sie caly czas ma sie obracac.Wiec mam tak do tej pory bo myslalem ze to prawidlowo jest ze na zimnym on sila wlasnowolna czy jakos tak sie kreci a jak silnik dostanie normalnej temp. wtedy jakies ciecze sie uwalniaja i on zaczyna chlodzic szybciej i lepiej podobno inaczej jest niz w innych samochodach nie umiem dokladnie ksiazkowo wytlumaczyc.MAm duzo lepszego mechanika teraz wiec zapytam jego dokladnie on mi powie sama prawde bo jest koles naprawde bardzo dobry w tym co robi. :shocked:

PS. Kolega siwy lepiej troszke wytlumaczyl mniej wiecej o to mi chodzilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przpypadku to 78 na klimatroniku na 49 to max i wiecej ani drgnie ale na zegarach pokazuje prawie ze 90'c leciutko przed.

masz termostat ewidentnie do wymiany, Panowie poczytajcie sobie watek na temat termostatow, rece opadaja, tam jest wszystko wylozone co i jak, i to na temat wiatraka chodzacego na wisko i na temat prawidlowej temp pracy silnika jest duzo do poczytania, jezeli ktos ma ze mu na wolnych obrotach spada tem to znaczy ze termostat nie trzyma (jest otwarty) i plyn idzie na duzy obieg (chlodnica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten wątek - no nie cały ale z tąd sparwdziłem kanał 49 i teraz wiem ze to termostat.[br]Dopisany: 06 Grudzień 2007, 15:38 _________________________________________________Witam

Dzisiaj jestem własnie po wymianie termostatu i ..................

Wszystko jest wreszcie zaje...ście, temperatura na blacie 90 i na klimatroniku na 49 pokazuje 90 i ....

Co najważniejsze OGRZEWANIE WRÓCIŁO.

Czyli jednak podstawa to dobry termostat i jeszcze lepiej odpowietrzony układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlacze sie do tematu z malym pytaniem : jak najlepiej odpowietrzyc uklad chlodzenia w AFN. temperatura jest na 90 a weze miekkie bez cisnienia. :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co myślicie o pomiarze ilości płynu przepływającego przez nagrzewnice myślę że po tych płukaniach w sporej ilości przypadków zaczyna grzać bo po prostu zostały dobrze odpowietrzone. Oczywiście po wyeliminowaniu przypadków z klapami ,czujnikami.termostatami.

Przy następnym płukaniu zrobie taki pomiar i dam znać o wynikach.Moim zdaniem jak obydwa węże są gorące a termostat, klapy. czujnik tem.ok. to zapowietrzoy. Oczywuście nie wykluczam zamulonych nagrzewnic ale w takich przypadkach jeden z węży będzie chłodniejszy. :)[br]Dopisany: 07 Grudzień 2007, 22:41 _________________________________________________Dodam jeszcze że pomiar przepływu musi być zrobiony przed płukaniem i po płukaniu z dokładnością do 100gram na minutę. Jeżeli ktoś to robił prosz o informację. Z poważaniem Miko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlacze sie do tematu z malym pytaniem : jak najlepiej odpowietrzyc uklad chlodzenia w AFN. temperatura jest na 90 a weze miekkie bez cisnienia. :audi:

Mam podobnie, 90*, weze miekkie i cieple, nie gorące.... W aucie to samo, przy nastawach na HI leci cieple powietrze.

To wina nieodpowietrzonego ukladu?

Dodam tylko ze w wakacje wymienialem termostat i czujnik temperatury plynu chlodzacego i samochod nie byl jakos specjalnie odpowietrzany. Tylko odkrecony zostal korek od zbiorniczka wyrownawczego i samochod stal na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korek od zbiorniczka musi byc odkrecony czy nie?

I czy mozna to zrobic na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u was tez tak jest ale jak chce odpowietrzyc nagrzewnice w ten sposob to musze przyhazowac troche autko po na wolnych obrotach wcale nie chce leciec plyn z tej dziurki tylko przez nią wylatują lekkie bańki.

Jak to jest u was z tym odpowietrzaniem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...