mazaq Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Witam, pare dni temu moja Audi przestała jeździć (Audi A4, 1.8 benzyna+LPG, 1996 r.). Po wizycie w serwisie ASB okazało się, że do skrzyni biegów dostał się płyn chłodniczy. Dodam tylko, że jestem 5 miesięcy po remoncie skrzyni a to taki zonk. Moje pytanie, w jaki sposób płyn chłodniczy mógł się tam dostać? Boję się, że serwis chce mnie naciągnąć a ja nie chce znowu pakować sie w koszty. Pozdrawiam
Cristoforo Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 no właśnie bo tego nie kumam??
mazaq Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Oczywiście jest to automat skrzynka 4-biegowa.
MASATO Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 w automacie, w chłodnicy wody jest chłodnica oleju ze skrzyni biegów więc może tam była jakaś nieszczelność ? i woda wymieszała się z olejem ze skrzyni ?
mazaq Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Dokładnie, mechanicy powiedzieli, że w skrzyni było "mleko". Tylko ja się zastanawiam w jaki sposób jest to połączone, że płyn przedostał się do środka skoro skrzynka była szczelna.
MASATO Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 strzeliła Ci najwidoczniej chłodnica wody (w której wbudowana jest dodatkowo chłodnica oleju ze skrzyni biegów), stojąc od przodu to z prawej strony do chłodnicy dochodzą przewody wodne, a z lewej dochodzą przewody olejowe ze skrzyni biegów, olej ze skrzyni cały czas przepływa przez chłodnicę aby się schłodził, wystarczy nieszczelność wewnątrz chłodnicy pomiędzy chłodnicą wody i oleju aby doszło do tego co miało miejsce u Ciebie.
mazaq Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Czyli w mojej sytuacji należałoby wymienić chłodnicę i olej w skrzyni biegów? A jak myślicie, tarcze w skrzynce też się mogły zatrzeć?
MASATO Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 najlepiej zacząć sprawdzenie właśnie od chłodnicy bo w niej leży cała przyczyna, później wymiana oleju i płynu, co do tarczek w skrzyni to nie mam pojęcia.
SZYNKAR Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Z PRZEMYSU: [br]Dopisany: 27 Październik 2011, 07:19_________________________________________________Z przemysu
Cristoforo Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Oczywiście jest to automat skrzynka 4-biegowa. a to zmienia postać rzeczy to jak koledzy na pisali wyżej.. możliwe, ze sterownik albo elektrozawory dostały po tyłku..bez rozbierania i dobrej diagnozy się nie obejdzie
mazaq Opublikowano 27 Października 2011 Autor Opublikowano 27 Października 2011 No spoko panowie ja rozumiem... Płyn dostał się do skrzyni i jest lipa. Tylko teraz pytanie, czy serwis, który robił mi remont nie powinien zadbać o to żeby sprawdzić połączenia skrzyni z chłodnicą? Wywaliłem na skrzynie prawie 5 tys. i nawet pół roku nie pojeździłem. Jak to ma się teraz do gwarancji serwisu?
vdm Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 No spoko panowie ja rozumiem... Płyn dostał się do skrzyni i jest lipa. Tylko teraz pytanie, czy serwis, który robił mi remont nie powinien zadbać o to żeby sprawdzić połączenia skrzyni z chłodnicą? Wywaliłem na skrzynie prawie 5 tys. i nawet pół roku nie pojeździłem. Jak to ma się teraz do gwarancji serwisu? zależy jakie czynności i czego sprawdzenie wchodziło w usługę, którą im zleciłeś i za którą zapłaciłeś...
mazaq Opublikowano 27 Października 2011 Autor Opublikowano 27 Października 2011 Na pewno zapłaciłem za uszczelnienie skrzyni mam to na fakturze. Chodzi o to, że nie chcę się sfrajerować. Dzwoniłem dzisiaj, do innego warsztatu i mówili mi, że serwis powinien zadbać o to żeby sprawdzić przewody łączące skrzynie z chłodnicą.
SZYNKAR Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Nie mam doświadczenia w automatach (no może AK47 trochę z wojska) ale przekładnie od maszyn strasznie cierpiały na tym mleku (woda+olej). Elementy wszystkie były skorodowane, łożyska zawsze do wymiany, zębatki i skrzynia do mycia z rdzy. Najczęściej chłodnica przecierała się od piasku który krążył w wodzie latami.
mazaq Opublikowano 27 Października 2011 Autor Opublikowano 27 Października 2011 Dobra wszystko już jest jasne. Chłodnica pękła prawdopodobnie od mrozu, płyn dostał się do skrzynki i jest awaria (niestety powastałe uszkodzenie nie może zostać naprawione na zasadzie gwarancji). Na bank jest chłodnica do wymiany, tarcze w skrzyni, do tego regeneracja sprzęgla no i zalanie nowego oleju. Wycenili mi to na 3000zł. Ale pojawił się nowy pomysł. Nie wiecie może czy da rade do automata założyć skrzynie manualną? Słyszałem, że koszty byłyby dużo mniejsze ale pytanie czy dobrze będzie to działać. Pozdrawiam dzięki za pomoc
Rafal-L Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 Napisz do Nosba:) on robi takie mody:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się