Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Redukcja z 5 na 3 i... silnik kaput! Czy to normalne?


hokej66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po blisko dwóch latach użytkowania auta (A4 '96 Avant AFN, 210 tys. na liczniku) spotkała mnie dzisiaj wielka przykrość. W czasie wyprzedzania, a właściwie już po nim, szarpnęło mi nagle autem oraz zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Natychmiast noga z gazu, hamulec i zjeżdżam na pobocze, ale już w trakcie tego silnik mi zgasł. Silnik suchy, olej w silniku jest - pewnie pasek , myślę (choć ma dopiero 30 tys. i nie całe 2 lata). No nic, silnika nawet nie próbuję uruchamiać i holuję go do mechanika.

Okazało się, że odkręciło się koła zębate od wałka rozrządu. Rozpacz! Wymiana paska i ustawienie tego wszystkiego nic nie dało. Pewnie poszły zawory... Głowica do rozbiórki.

Ale co chciałem się Was zapytać.... Powiedziano mi, że to najprawdopodobniej efekt redukcji z 5-tki na 3-kę. Za duże obciążenie. Nie wiem, głowy nie dam, może i tak zrobiłem. Rzadko to robię, czasem się zdarzy, ale czy tak nie powinno się robić? Czy też, jest to normalna eksploatacja samochodu?

Z góry dziękuję za wszelkie opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemialo prawa z tej predkosci stac sie cos takiego predzej pasek mogl przeskoczyc przy redukcji niz kolo sie odkrecic,stawial bym na blad przy wmianie rozrzadu jesli ruszali kolo z jakiegos powodu lub zmeczenie materialu(ale to tylko przypuszczenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek , jeśli miałby przeskoczyć to tylko w fazie rozruchu, kiedy obciążenie jest największe.

Nie przyjmuję takiego tłumaczenia. Robotę spaprał poprzedni mechanik, źle dokręcając koło zębate lub nie kontrolując jego stanu / mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo nie powinno sie odkrecic nawet gdybys zredukowal z 5 na 1 :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak chcielibyśmy pojechać tak 120km/h to też duże obciążenie? :evil:

redukcja z 5 biegu na 3 przy 80km/h jest zachowaniem absolutnie do przyjęcia

zmęczenie materiału- być może

najrozsądniejszą przyczyną jednak może być papractwo mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ten sam mechanik zmienial ci rozrzad co twierdzi ze to przez redukcje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek , jeśli miałby przeskoczyć to tylko w fazie rozruchu, kiedy obciążenie jest największe.

Podczas redukcji też jest to możliwe, choć bardziej spotykane jest wyrwanie ząbków paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ten sam mechanik zmienial ci rozrzad co twierdzi ze to przez redukcje???

No można tak powiedzieć, ta sama firma. Na moje sugestie, że to może mieć związek z błędem podczas wymiany paska stwierdzili, że to nie ma związku, gdyż przy wymianie paska "tego koła nie rusza się" (nie odkręca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sie nierusza chyba ze ktos wymienia ale mogli luzowac srube na kole ten scenariusz jest bardziej prawdopodobny(i zle dokrecili kolo),ale stwierdzenie ze to przez redukcje!!!(nic innego niemogli wymyslec)zebys niezadawal pytan i niewyszlo ze to jednak ich wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tego koła nie rusza się" (nie odkręca).

I to jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gdyż przy wymianie paska "tego koła nie rusza się" (nie odkręca)" - bzdura, podczas wymiany paska rozrządu luzuje się tą śrubę oraz koło zębate. Jeśli twój mechanik twierdzi, że nie luzował tej śruby to jak on zmieniał pasek rozrządu i na co ustawiał (na tzw. znaki z farbki???). Jeśli faktycznie nie luzował to radzę zmień mechanika - niech on drugi raz nie uczy się na Twoim 1.9 AFN-ie. A tak przy okazji ile dostało zaworów od tłoków? Jak wyglądają tłoki? Sprawdź też wystawanie każdego z nich nad blok silnika - będziesz wiedział czy przypadkiem korbowody też nie są krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gdyż przy wymianie paska "tego koła nie rusza się" (nie odkręca)" - bzdura, podczas wymiany paska rozrządu luzuje się tą śrubę oraz koło zębate.

Chyba ze zaznaczył sobie czymś kolo zębate.Osobiscie wole zdjac dekiel o zluzować kolo,a walek zblokowac,ale czasem trafi sie gównozjad i nie chce zebym to robi bo wiąże sie to w wymiana uszczelki pod deklem a to koszt około 80zl.

Serwisowo powinno sie zluzować kolo,nastepnie ustawic wszystko na znaki napiąć pasek i zakręcić kolo rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothV8

Po mojemu spartolił robotę i teraz kombinuje

Przecież przy tej prędkosci taka redukcja to norma, w automacie (np. moim) jest tak że np przy 70 km/h na lekkim gazie jedziesz na czwórce, dajesz "gaz do dechy" i automat redukujke na jedynkę (o 3 biegi), skoro automat to robi to znaczy że jest to bezpieczne i przewidziane w eksploatacji, co innego jakbyś np przy 120 km/h zapodał np dwójkę, wtedy dostałby kosmicznych obrotów i wtedy może taki scenariusz jest mozliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mu co tutaj koledzy napisali(koles spartolil i sie nieprzyzna)opisz go w niepolecanych zeby inni sie nienacieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowy nie ma zęby to było przez redukcję.

Znajomy (celowo) wrzucił 1 przy 110kmh - silnik 1.4 K16 Rovera (2 wałki rozrządu).

Ani pasek nie pękł ani koło się nie okręciło (a przy dwóch wałkach opasanie kół paskiem jest gorsze niż przy jednym wałku - on po prostu przekręcił silnik (też była randka tłoków z zaworami ale to przez "nieco" za duże obroty na jakie silnik został wkręcony.

Tak redukując przekręci się silnik - może ew nadszarpnąć żeby na pasku ale w życiu kółko się nie powinno odkręcić. Mi się wydaje że panowie przy wymianie kręcili silnikiem za to kólko (zamiast za główne na wale korbowym, albo jak ktoś już napisał przy wymianie poluzowali i dokręcili "tak sobie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze sie luzuje inaczej nie ustawisz prawidlowo rozrzadu [br]Dopisany: 23 Lipiec 2008, 22:20 _________________________________________________co do redukcji to jezeli przekroczy sie dopuszczalne obroty silnika moze nastapic pocalowanie tloka z zaworem poniewaz zawor moze nie zdazyc sie zamknac zanim tlok powedruje na gore. wiec bylbym ostrozny z redukjca na I bieg przy 100 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja slyszalem bo znam goscia co ma a4 i juz 6 skrzynie biegow to wlasnie taka redukcja z 5 na 3 zalatwia sprawe ale nie z silnikiem tylko ze skrzynia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...