pakotomasz Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zanim wezmę się za wymianę tego czujnika dziś jeszcze zrobiłem trochę "badań" i tak: Jadąc do pracy (bez załączenia klimy) silnik bez problemu po ok 12km nagrzał się do 90C i wskazówka trzymała tyle cały czas. Włączyłem klimę na 19C (z taka z reguły jeżdżę) i wskazówka lekko opadła, jednak po krótkim czasie znowu wskoczyła na 90C i tak trzymała. Zwiększyłem ogrzewanie na max do HI i ponownie wskazówka trochę opadła, następnie weszła na 90C, jednak co jakiś czas leciutko się "bujała". Wracając zaś z pracy nie było żadnych problemów ze falującą wskazówką, po wejściu na 90C stała sztywno cała drogę. Teraz mój dylemat czy robić ten czujnik czy nie? Podpiąłem vaga i nie wyrzucił żadnych błędów. Sprawdziłem także obie grupy na ciepłym silniku (wskazówka na 90C) i wyszło mi: 01 Engine --> 007 - 82,8C 17 Instruments --> 003 - 80C I jak myślicie, jest sens wymieniać czujnik czy sobie na razie odpuścić?
michail55 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 nie wymienia sie dobrych czesci jak ci bedzie nawlac czesto to wtedy zmien
pakotomasz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Niby tak, ale caly czas nie daje mi spokoju ta falujaca trochę wskazówka Na razie jednak nic nie ruszam. Zobaczymy.
michail55 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 posluchaj ja bym poczekal jak calkiem padnie czyli juz bedzie latac i wtedy zmien no chyba ze chcesz juz miec nowy w sumie wtedy masz 90% pewnosci ze juz bedzie wszystko ok ale skoro ci trzyn 90 stopni to zostaw chyba ze znow zauwazyles ze jakos drgnela wtedy od kopa zmien
GRazny Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 posluchaj ja bym poczekal jak calkiem padnie czyli juz bedzie latac i wtedy zmien no chyba ze chcesz juz miec nowy w sumie wtedy masz 90% pewnosci ze juz bedzie wszystko ok ale skoro ci trzyn 90 stopni to zostaw chyba ze znow zauwazyles ze jakos drgnela wtedy od kopa zmien czekać można... 3 miechy już mi faluję... daj znać co wyszło u Ciebie... bo u mnie problemy z czasem ostatnio
michail55 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 no to zmieniaj jak ci faluje wiesz jak jest. ja bede wlasnie zmienial termostat ori aso kupilem bo mi niedogrzewa silnika i jest rezonans delikatny
pakotomasz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Przez ostatnie 2 dni obserwowałem wskazówkę podczas jazdy i nie ma jakiś gwałtownych wahań, ale takie delikatne od czasu do czasu się zdarzają. Dziś nawet w pewnym momencie spadła do ok 70C, ale po chwili wróciła prawie na 90C i był to jak na razie jednorazowy skok. Szczerze mówiąc powoli zaczyna mnie to wkur..., bo nie tak dawno wszystko było ok: termostat wymieniony, czujnik rzekomo sprawdzony i też niby ok, a jednak chyba nie jest tak idealnie do końca.
michail55 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 nie da sie tak od kopa sprawdzic czujnika to po pierwsze wymieniaj chlopie go i powiedz temu co sprawdzal zeby ...
pakotomasz Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dziś jeszcze raz podpiąłem kompa, żeby sprawdzić błędy, głównie chodziło mi właśnie o tę falującą wskazówkę. Tym razem sprawdzałem wszystko na zimnym silniku, nie jak do tej pory na rozgrzanym i właśnie wywaliło mi błąd czujnika temperatury 01039 - Coolant temperature sensor (G2) - mniej więcej taki był opis błędu W końcu chyba mam diagnozę problemu. W poniedziałek wymiana
mar_92 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dziś jeszcze raz podpiąłem kompa, żeby sprawdzić błędy, głównie chodziło mi właśnie o tę falującą wskazówkę. Tym razem sprawdzałem wszystko na zimnym silniku, nie jak do tej pory na rozgrzanym i właśnie wywaliło mi błąd czujnika temperatury 01039 - Coolant temperature sensor (G2) - mniej więcej taki był opis błędu W końcu chyba mam diagnozę problemu. W poniedziałek wymiana
m3e30 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 jest dobrze sprawdz charakterystyke termostatu a to ze spadla to dobrze bo stoisz w miejscu a gdy odpalasz pompa zaczyma dzialac
pakotomasz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Nie wiem czy znowu mi nie padł termostat,a le powoli ręce opadają Dzis jadąc do pracy znowu wskazówka na desce miała problem, żeby osiągnąć 90C. Termostat wymieniony 1,5 miesiąca temu, czujnik temperatury cieczy 1 miesiąc temu i znowu wygląda, że coś się pierd.... Temperatura była dziś bardzo niska, ale czy mozliwe że przy -11C silnik nie zdąży się dogrzać na odcinku 23km?
michail55 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 ja przejechalem tyle na nowym termostacie co ty jak byl zimny i dopiero przy mocniejszym deptaniu mial 90 stopni ale dopoki jechalem spokojnie to wskazowka stala kawalek przed 90
pakotomasz Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Dziś rano wracając z pracy też długo silnik miał problem się nagrzać. Po ok 20km trochę mocnej depnąłem i temperatura za chwilę wskoczyła na 90C. Wskazówka stała sztywno do przyjazdu pod dom, potem dopiero na postoju minimalnie opadał poniżej. Zaraz jazdę do Wisły na narty i zobaczę jak to będzie wyglądać. Spróbuję jeszcze patentu z tekturą na chłodnicy
mar_92 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Nie wiem czy znowu mi nie padł termostat,a le powoli ręce opadają Dzis jadąc do pracy znowu wskazówka na desce miała problem, żeby osiągnąć 90C. Termostat wymieniony 1,5 miesiąca temu, czujnik temperatury cieczy 1 miesiąc temu i znowu wygląda, że coś się pierd.... Temperatura była dziś bardzo niska, ale czy mozliwe że przy -11C silnik nie zdąży się dogrzać na odcinku 23km? Myślę że termostat ok, wczoraj jechałem w nocy temperatura -13,było to samo co u Ciebie ,jak go troszkę pogoniłem to stal na 90 Kilka chwil auto stało na wolnych i spadło ,a termostat mam ok
Santa Cruz Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 dopiero na postoju minimalnie opadał poniżej. To normalne w dieslu.
Onkel Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 U mnie w benzynie też to jest. Tzn. teraz przy tych mrozach stanie przy kresce przed 90 stp. i tak sobie jest jakiś czas. Dopiero jak stane na światłach to ruszy. Do pracy mam 9km.
mlodyabc Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Czy minimalnie falująca wskazówka temperatury na zegarze dosłownie ułamki milimetrów może coś oznaczać? Kiedyś przed wymianą termostatu stałą sztywno po wymiane minimalnie faluje, termostat wymieniałem 1,5 roku temu szukałem duzo o tym i wciąż nie daje mi to spokoju.
pakotomasz Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Teraz przy obecnych mrozach nie musi to oznaczać nic złego. Przykładowo wczoraj jadąc do pracy nie włączyłem w ogóle ogrzewania i przy -12C wskazówka wskoczyła na 90C po ok 11km, zaraz potem włączyłem ogrzewanie i zaczęła spadać nawet pod ok 70C. Zdarza się, że kiedy mam cały czas włączone ogrzewanie i w końcu nawet po 25km wskazówka dojdzie do 90C to przy jakimś postoju itp wskazówka minimalnie opada. Termostat wymieniłem 2 miesiące, a czujnik temperatury cieczy miesiąc temu, więc zakładam, że są ok. Jeśli masz możliwość sprawdź sobie vagiem na zimnym silniku błędy i jeśli walnięty jest czujnik na pewno ci wyrzuci jego błąd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się