Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zmiana z automatu na manual - brak reakcji na gaz. Proszę o pomoc.


Lukasz120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie, zmieniałem skrzynię w moim audi z automata na manual, w sumie to nie ja tylko jak się teraz okazało jakieś paparuchy, no ale do tematu, auto w ogóle nie reaguje na dodanie gazu, daje caly pedał a obroty jakby bez reakcji rosną bardzoo powoli, od czego zacząć szukanie przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napewno nie przekodowali :decayed: szukaj informacji o przekodowaniu sterownika z automatu na manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy czujnika skrzyni są niewykasowane w ECU, dlatego auto nie jedzie, musisz wykasować błędy wtedy będzie ok, przy okazji przekoduj sterownik na manualną skrzynię. Aha jeśli masz quattro to wtedy wartość kodowania jest "00003".

Kodowanie robisz następująco:

trzeba w Vagu wejść w 01 Engine i w okienku przy opisie "Soft. Coding" będziesz miał aktualne kodowanie: "00001" . Będziesz miał również pozycję RECODE po jej kliknięciu wpisujesz wartość "00002" i akcepujesz. Zamykasz Vaga, przekręcasz kluczyk w stacyjce w pozycję OFF a następnie w ON i po ponownym wejściu do Vaga będziesz miał już zmienione kodowanie na skrzynię manualną.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym

różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

Brak błędów

Witam po podpięciu się vagiem wyskoczyły następujące błędy. Dodam że udało mi się połączyć tylko z silnikiem, z żadnym innym urządzeniem już nie a przed wymianą skrzyni mogłem to robić bez problemu, po wykasowaniu błędów narazie jest czysto, tyle że dalej brak reakcji na gaz. Ide przekodować sterownik tak jak kolega napisał. Dam znać czy coś pomogło.

519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71

zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

553 Przepływomierz masowy powietrza-G70

przerwa lub zwarcie do masy

765 Czujnik położenia zaworu suwakoworegulacyjnego-G149

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1268 Nastawnik objętości-N146

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1268 Nastawnik objętości-N146

nieprawidłowy sygnał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co bylo grzebane cos z pompa.Bo wywala blad ze bylo cos grzebane z RSW.

Przekodowanie nic nie da.Tylko obroty sie podniosa na 861

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, przekodowałem i nic. Dalej jadąc po dodaniu gazu nie ma reakcji autko muli jak głupie. Nie mam pojęcia czy coś grzebali z pompą ale po wykasowaniu błędów i przejechaniu kilki kilometrów narazie nie wywaliło żadnych... co dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz poczytaj jak sie robi dynamiczne logi,bo to co pokazales to lekko mówiąc nic nie warte cyferki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy tego wczesniej nie robiłem, jutro poprawię.[br]Dopisany: 16 Listopad 2011, 19:54_________________________________________________Problem powierzchownie został rozwiązany, raz jeszcze przeglądałem podłączenia wężyków i doszedłem że w jednym z węzyków który powinnien dawać cisnienie na turbine nie daje go w ogole, więc podłączyłem pod wejscie od serwa od hamulców były tam dwa zaślepione wejscia podłączyłem i turbina ruszyła, i jest ok autko ma moc i chodzi ładnie ale, przy ok 100 km/h turbo się odłancza i aby ponownie chodziło musze zgasic i zapalic silnik. Przyczyny szukac w tym ze węzyk nie powinnien byc podłączony tam gdzie jest czy moze zawor N75 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie jezdzij tak jak teraz bo w tym momencie turbo przeladowywuje Ci na maksa, moze sie to skonczyc awaria turba oraz powazna awaria silnika, lacznie z ,,choroba szalonych diesli" .

sluchaj ,poszukaj metoda prób i blędów zaczynajac szukanie od serwa. jak na serwie jest podcisninie to to na wezyku idacym od niego tez bedzie podcisnienie. jak nie bedzie to gdzies musi byc dziura, i tak szukaj az dojdziesz z podcisnieniem do n75.

wg mnie masz zle podpiete wezyki przy n75. szukaj schemat na forum tutaj to napewno bedziesz wiedzial o co chodzi.

inna sprawa jakbys wrzucil logi to bysmy Ci odrazu to powiedzieli ;p :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zapodaj.net/4890beb21c5f.jpg.html tutaj foro połączenia o którym pisałem.

Błędy jakie pokazał vag to :

1117 Syngał obciążenia zacisku alternatora DF nieprawidłowy sygnał

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym róznica dorególowania

550 Regulacja początku wtrysku różnica dorególowania[br]Dopisany: 21 Listopad 2011, 14:43_________________________________________________no z logami jest problem bo mam windowsa 7 i mam problem z instalacją vag coma ( ale juz sciągam virtualną maszynkę i mam nadzieje wszystko pójdzie ładnie)[br]Dopisany: 21 Listopad 2011, 14:45_________________________________________________Teraz jeszcze jedno pytanie co do połączenia na zdjęciach http://zapodaj.net/c8b780b9868c.jpg.html , kolor czerwony do EGR, zielony wchodzi gdzieś w deske rozdzielczą, a niebieski idzie do zaworu przy tirbinie , pytanie brzmi czy w zielonym który idzie gdzies w głąb deski rozdzielczej ma być ciśnienie? i czy w ogóle dobrze one są podłączone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze,ze nie czaisz o czym mowie, to wrzuce Ci pare schematów ukladu podcisnienia w tdi. popatrz, wydrukuj sobie i idz pod maske, ladnie wszystko zobaczysz i sam dojdziesz do tego, jak to powinno byc poskladane.

ten jest bardzo dobry:

afn-1.9-tdi-schemat-podcisn

tdi_cisnienie.jpg

schowek01ee.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie co do mnie piszesz, tylko chodzi o to że na wyjściu z podciśnienia go nie ma :), http://zapodaj.net/a6399cb8b602.jpg.html mowa o niebieskim wężyku, a co do tego czerwonego po prawej stronie (idzie on z komputera) no to podłączyłem go pod zielone wejście zaznaczone w rurze, ale auto nie chodzi płynie, tylko przy dodaniu gazu jest tak jakby turbina sekunde działała sekundę nie. [br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 09:39_________________________________________________

schemat.jpg

jak widzisz na tym schemacie jest inaczej niż na Twoim, który mi wysłałeś gdyż na Twoim zaznaczony czerwony wąż idzie na turno a tutaj na filtr i N18 więc już sam nie wiem jak ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak, ten co idzie do komputera musi byc wppiety w wąż dolotowy, to jest mus, bo w komputerze jest czujnik cisnienia, czyli map sensor. bez tego , bedzie Ci sypal bledy na kompie, a auto bedzie wpadalo w tryb awaryjny (wiecej jak 120 nie pojedziesz).

dalej, na wężyku zaznaczonym czerwonym na twoim zdjeciu(ten co ma niebieska gumke i idzie w lewą strone, tam musi byc podcisnienie, musi byc bo idzie przeciez od pompy vacum.

ten zaznaczony na niebiesko idzie do zaworku n18, i wpina sie go w króciec ten najmniejszy na zaworku. (widac na schematach ktory to jest najmniejszy)

podlacz wszystko wg Twojego schematu, jest bardzo dobry. w tym pierwszym jest tylko taki błąd, ze ten wezyk co idzie na turbo juz, powinien byc wpiety w ten duzy króciec ktory jest zaraz obok tego mniejszego króćca,a nie na odwrót. widac to na Twoim schemacie, ktory notabene jest ok ;) nie ma na nim tylko zaznaczonej gruszki zasobnika podcisnienia (idzie do niego wezyk oznaczony cyfra 6 na schemacie)

na schemacie zazaczony jest (cyfra 12) zaworek zwrotny, na tym wlasnie wezyku na ktorym on jest musi, MUSI BYC PODCISNIENIE. jesli go nie ma, a jest ono na pompie vacum, to masz gdzies dziurawy wężyk .

podlacz wg Twojego schematu, musi dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...