Ja_Sha_Taan Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam. Zanim pojedziecie po mnie że było tego pełno na forum to zaznaczam że to nie jest typowy problem o falujących obrotach o których pisano wcześniej. Sprawa wygląda tak, odpale auto na bieglu jałowym i chodzi spoko, ssanie zejdzie obroty zejdną do prawidłowej wartości 850-900 jednak co jakiś czas około 30 sekund czasem rzadziej obroty spadają po czym wracają do prawidłowej wartości bądź auto gaśnie. Normalnie w takiej sytuacji podejrzewałbym nastawnik przepustnicy ale auto również czasem szarpnie podczas jazdy lub raczej podczas przyspieszania. Lubię dłubać przy mojej staruszce jednak w tym temacie rozkładam ręce. Co istotne, sprawa ma miejsce na benzynie jak i lpg więc układ paliwowy bym wykluczył. Na VAG-u brak błędów. Wracając do nastawnika bankowo pada bo mam problemy z adaptacją przepustnicy ale raz na kilka się ona udaje. Przepustnica czyszczona średnio co jakieś 4 miesiące oraz przy zmianie filtrów. Problem ze sporadycznie spadającymi obrotami mam od początku czyli od jakiś 3.5 roku ale dopiero auto zaczęło gasnąć i teraz jest to uciążliwe. Od około 2 miesięcy mam problem ze wspomnianą adaptacją a od może jakiś 2 tygodni problem z gaśnięciem. Domyślam się ze nastawnik to coś w rodzaju silniczka krokowego czyli nie ma związek wyłącznie z obrotami na biegu jałowym czy się myle? Prosze o jakąś podpowiedź, są używki na allegro przepustnic ale szkoda mi kasy w błoto ładować jesli okaże się to może jakaś błachostka. Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedzi.
ethernal Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Kolega jak Ci szarpie przy przyspieszani to sprawdz na vagu jak sie zaczowuje przeplywka jak nie masz no to niestety jakis warsztat aby podlaczyli pod kompa. Ogolnie tez mam problem z obrotami w tym silniku i ni moge sobie poradzic. Ale troche inaczej one wygladaja.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Dzięki za info ale nie tylko przy przyspieszaniu jak i również na biegu jałowym, jak opisałem powyżej. Oczywiście sprawdzę przepływke ale nie jestem w stanie w trakcie jazdy, mam średniowiecznego lapka którego mi nie szkoda trzymać w garażu a on nawet sekundy bez zasilania nie da rady Na jałowym sprawdze jakie wartości pokazuje. Który to kanał w vagu? Na co zwrócić uwagę?[br]Dopisany: 16 Listopad 2011, 10:29_________________________________________________update: Sporadyczne szarpnięcie podczas ruszania to przebicia na kablach, zauważyłem przy regulacji gazu ze przeskoczyła iskra, pozostał tylko bieg jałowy i jego sporadyczny jednosekundowy spadek obrotów. Może teraz ktoś ma pomysł?![br]Dopisany: 25 Listopad 2011, 07:09_________________________________________________Od czasu założenia tematu zmieniona przepustnica z nastawnikiem, przepływomierz oraz kable. Problem nie ustał dodatkowo zauważyłem że jak puszcze gaz podczas jazdy to również sporadycznie obroty spadną
Ja_Sha_Taan Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 Jak sprawdzić cewke? Nie mam od kogo podmienić elementu. Wymieniłem już sporo części i chciałbym uniknąć kolejnych niepotrzebnych wydatków.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Opublikowano 2 Lutego 2012 tak sprawdzane, choć drogie to nie jest to i tak warto będzie zmienić.
pawel_m_kolo Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Ja też mam problemy z obrotami, dokładniej wolnymi obrotami: albo falują 500-1200 albo podskakuja nawet do 3000 i nie chca opaść. przyczyne znalazłem (i tu pewnie zskoczenie) w przekaźniku pompy paliwa (pod kierownicą ostatni) - jak nim poruszam to właśnie dzieją sie takie dziwne rzeczy... albo się stabilizuje na jakiś czas. przekaźnik mam prawdopodobnie niewłaściwy (219) a powinien być prawdopodobnie - 372. Sprawdź u siebie drogi kolego ten przekaźnik może masz podobną sytuację. I jak możesz to odpisz jaki numer masz tego przekaźnika. Dostęp łatwy przez skrzynkę bezpieczników - trzeba głęboko ręke wsadzić i poszukać ostatniego.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam, u mnie nie falują ale czasem spadną i auto zgaśnie lub obroty wracaja do normy i na pb i na gazie więc to bankowo nie przekaźnik.
pawel_m_kolo Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 A mógłbys srawdzić dla mnie nr tego przekaźnika? nie mam nikogo z takim motorem, a tych przekaźników jest wiele... z góry bardzo dziękuję :-)
Ja_Sha_Taan Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 Pewnie, nie ma problemu. Dziś jednak naprawiam Arose w garazu więc jak co to prawdopodobnie jutro dam znać.
pawel_m_kolo Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Pewnie, nie ma problemu. Dziś jednak naprawiam Arose w garazu więc jak co to prawdopodobnie jutro dam znać. oki, to czekam i jeszcze raz dzięki :-)
Chowix Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Hmm zacznij od najtańszych rozwiązań typu filtr paliwa itd później kable świece i sprawdzaj rezultaty
Ja_Sha_Taan Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 Wymieniłem świece kopułkę i palec. Brak poprawy, czyżby została mi tylko cewka?! Da się jakoś sprawdzić cewke zapłonowa? A może jakieś inne porady?! pawel_m_kolo w moim przypadku siedzi szary przekaźnik 208 również znalazłem takie info na forum audi 80 http://www.audi80.pl/b4-abk-przekaznik-numer-30-vt22250,120.htm Nie sugeruj się jednak moim numerem przekaźnika bo moje b5 to praktycznie b4 w nowej budzie. W Twoim roczniku mogło się coś zmienić. Najprościej jest odwiedzić salon vw i po vinie Ci powiedzą dokładnie jaki przekaźnik jest dla Twojej fury. A kupić się będzie bardziej opłacało używke na allegro bo cholerstwo drogie. Używki masz praktycznie darmo np: http://allegro.pl/przekaznik-208-vw-audi-seat-skoda-8a0951253b-org-i2075295626.html
pawel_m_kolo Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 dzięki za info, sciągam właśnie ETKE i sam sprawdze.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Dołączyłem filmik, może będzie ułatwieniem dla Was by pomóc mi zdiagnozowac problem. Nie za wiele widać ale wystarczy,w 11 sekundzie spadek obrotów, 49 sekundzie filmu poprostu auto zgasło choć czasem to za 10 razem a czasem juz za pierwszym więc nie ma raguły. Dziś chciałem zdemontować halla by sprawdzić czy nie jest uszkodzony ale cholerstwo jest tak zamontowane ze masakryczny dostęp jest. Odpiąłem z niego wtyczke i silnik zachowywał się jednakowo i brak jakiejkolwiek reakcji poza błędem na kompie, więc wykluczyłbym kolejny element, chybaże coś robie źle.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 no właśnie całkiem nietypowy problem, tak się zastanawiam może cewka czasem przerywa, bo naprawde już głupieje w tym temacie. Już kupiłem cewke ale przyszła mi inna miż u mnie w adp siedzi i musiałem odesłać. Zdemontuje i zczytam z niej numery moze znajde jakąś po taniemu, to taka jak w audi 80 mam taką z modułem a ciężko dostać i drogie są prawdopodobnie numer 8D0 905 105 EDIT Niestety numer podany przeze mnie powyżej się zgadza, niestety dlatego że to rarytas i byłem w hurtowni gdzie zaopatruje się większość sklepów w okolicy i nie mają możliwości załatwienia takiej cewki. Chciałem sklep dlatego że założyłbym ją pod sklepem i sprawdził czy jest poprawa, jesli nie to poprostu bym ją oddał. ;( czyli jak to mówią jestem w d*p*e
Ja_Sha_Taan Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 dzieki, cewka zakupiona, czekam aż mi przyjdzie[br]Dopisany: 15 Luty 2012, 15:20_________________________________________________po wymianie cewki bez efektu. Panowie czujnik położenia wału korbowego to to samo co czujnik halla w adp?[br]Dopisany: 17 Luty 2012, 07:18_________________________________________________temat umarł? Naprawde nikt nie wie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się