Dragon30 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Panowie szukałem na forum i nie ma, znalazłem jedynie do AFN. Jak się po kolei zabrac za wymianę filtra paliwa 1.9 TDI AVG??
MASATO Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 AFN i AVG to te same silniki - luzujesz obejmę trzymającą filtr paliwa - luzujesz ten górny talerzyk z przewodami na filtrze paliwa, póżniej kręcisz filtrem paliwa aby go wykręcić ( przez to nie trzeba odpinać przewodów) - nowy filtr zalewasz ropą po samiuśką górę - po zakręceniu nowego filtra w tym górnym talerzyku masz śrubkę na klucz 10 tkę, odkręcasz ją i przez nią jeszcze dolewasz strzykawką ropy aż się przeleje, - zakręcasz śrubkę i palisz autko (jak zrobisz wszystko dobrze to musi odpalić za 1 razem i nie ma prawa się nic zapowietrzyć)
Dragon30 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 ok, podziękowac kolego, nie byłem pewny do czego ta srubka na kluczyk dziesiątkę, ale już wiem
Seski Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 hmm jak dla mnie nie trzeba aż tak zalewać bo silniki te same się odpowietrzają i po zalaniu paliwa do filtra skręcenia i zapalenia i pozostawienia na 5min wszystko będzie ok
Jey_Di Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Ja zawsze do tego co pisał kolega MASATO po uruchomieniu trzymam gaz tak gdzieś ok 2500 obr/min dla 100% pewności.
pepik Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 hmm jak dla mnie nie trzeba aż tak zalewać bo silniki te same się odpowietrzają i po zalaniu paliwa do filtra skręcenia i zapalenia i pozostawienia na 5min wszystko będzie ok Zawsze powinno się zalać nowy filtr paliwem.
rikardo Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 hmm jak dla mnie nie trzeba aż tak zalewać bo silniki te same się odpowietrzają i po zalaniu paliwa do filtra skręcenia i zapalenia i pozostawienia na 5min wszystko będzie ok Zawsze powinno się zalać nowy filtr paliwem. Zawsze ponieważ chodzi o to aby wtryski i pompa nie pracowały na sucho.
vauxhall95 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 hmm jak dla mnie nie trzeba aż tak zalewać bo silniki te same się odpowietrzają i po zalaniu paliwa do filtra skręcenia i zapalenia i pozostawienia na 5min wszystko będzie ok nie bedzie oj nie bedzie.Ile razy sie przekonalem.Musi byc az sie bedzie wylewac.
scuzz Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Samo się nic nie robi a 1min pracy nic cię nie kosztuje. Jak zrobisz jak kolega MASATO napisał to wszystko będzie grało. Dodał bym tylko pozycję 1- odkręcenie "węża" od IC.
Golem1 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Ja tam u siebie w AHU zawsze zalewam filtr i nigdy nie było problemu a tak jak pisali poprzednicy lepiej żeby wtryski na sucho nie pracowały.
Dragon30 Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 koledzy jaki macie sposób na odkręcenie tego talerzyka z przewodami od filtra? Strasznie mocno skręcone
Golem1 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Ja zakładam na puszkę filtra klucz do filtrów taśmowy a na dekielek klucz płaski jeśli dobrze pamiętam 17 na na sześciokątny cokoł śruby odpowietrzającej.
krzysiek015 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=230530.0
Dragon30 Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 Założyłem klucz dziesiątkę i chciałem odkręcić ta śrube i cały talerzy mi się zruszyl a dalej to ręką odkręcił. Niestety filtr mi dali inny w sklepie i czekam do jutra na oryginał.
Golem1 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 to spoko że dało radę,teraz tylko odkręć sobie tą srubkę 10 żebyś mógł odpowietrzyć filtr.
rikardo Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Założyłem klucz dziesiątkę i chciałem odkręcić ta śrube i cały talerzy mi się zruszyl a dalej to ręką odkręcił. Niestety filtr mi dali inny w sklepie i czekam do jutra na oryginał. Tą śrubkę odkręca się gdy odwadniasz filtr. Przy wymianie w ogóle się jej nie rusza a jak ją odkręciłeś to wymień miedziana podkładkę gdyż może ci się zapowietrzać układ. Do wymiany zakładasz klucz 17 na sześciokont i odkręcasz filtr. Nowy filtr zalej po gumowy pierścień. zakręć i uruchom silnik.
Dragon30 Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Opublikowano 18 Listopada 2011 Wymieniłem. Zalalem filtr po brzegi. Dokrecilem i odpowietrzylem śruba dziesiątka. Podkładke miedziana też wymienilem. Zapalił od razu. Może i tej śrub nie trzeba odkrecac ale jak się leje strzykawką to bomble powietrzne idą z filtra. Może jednak coś daje ten sposób. I pamiętajcie o podkładce miedzianej- koszt 40 gr
Bertoni Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Wpinam się pod temat ale z trochę innym pytaniem:co ile km lub co jaki czas? wymieniamy ten filtr paliwa....mija rok jak go wymieniałem i się zastanawiam czy oprócz kilku innych filtrów tego też wymienić?
pepik Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Wpinam się pod temat ale z trochę innym pytaniem:co ile km lub co jaki czas? wymieniamy ten filtr paliwa....mija rok jak go wymieniałem i się zastanawiam czy oprócz kilku innych filtrów tego też wymienić? Napewno nie zaszkodzi przeczytałem kiedyś na forum że co 30-40 tys. powinno się wymieniać filtr paliwa więc wymieniam co drugą wymianę oleju czyli co 30 tys.
rikardo Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Wpinam się pod temat ale z trochę innym pytaniem:co ile km lub co jaki czas? wymieniamy ten filtr paliwa....mija rok jak go wymieniałem i się zastanawiam czy oprócz kilku innych filtrów tego też wymienić? Uzależnione jest to od jakości tankowanego paliwa i rodzaju zastosowanego filtra. Serwisówka określa 60 tkm, a w praktyce robi się to w przedziale od 30-60 tkm. Jak stosujesz filtry typu knecht, mann, bosch to 30-40 tkm przejeździsz bez żadnych problemów oczywiście przy założeniu tankowania dobrej jakości paliwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się