manix76 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Witam. Mam pewien problem związany z osiągnięciem odpowiedniej temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik. Podłączyłem vag do audi i w momencie nagrzewania się silnika temp.na klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był zimny. Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?
Bromchit Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Wszystko wskazuje na padnięty termostat.
manix76 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Opublikowano 16 Listopada 2011 A ta różnica wskazań między zegarem na desce a klimatronikiem......??? Może czujnik też szwankuje,sam już nie wiem
Bromchit Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Z tego co piszesz to różnica wynosi 6 stopni, więc nie dużo. Nie dawno przerabiałem temat u siebie, i przy 80 stopniach na silniku, bądź klimatroniku na zegarach miałem 90, co ciekawe jak wrastało przy ostrej jeździe do 98 to na zegarach dalej stało 90. Na postoju dmuchawa na maks. temperatura spadała do 80 stopni, a na zegarach równo 90. Wskaźnik w zegarach jest tak zrobiony, żeby nie był czuły na tak małe zmiany temperatury. Wyczytałem to gdzieś tutaj na forum, myślę, że w B5 jest podobnie, poszukaj jest trochę tego na forum. Miałem ten sam dylemat czujnik czy termostat, za nim nie poczytałem trochę na ten temat.
manix76 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Opublikowano 16 Listopada 2011 Miałem ten sam dylemat czujnik czy termostat, za nim nie poczytałem trochę na ten temat. Rozumiem że w Twoim przypadku wina leżała po stronie termostatu.
Bromchit Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Miałem ten sam dylemat czujnik czy termostat, za nim nie poczytałem trochę na ten temat. Rozumiem że w Twoim przypadku wina leżała po stronie termostatu. Zgadza się zapomniałem w końcu napisać :>, ja tym bardziej musałem się upewnić, bo termostat w ASO do mojego silnika to wydatek prawie 400pln.
m1chal Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Mam podobny problem... Golf 4 AHF. Na liczniku po rozgrzaniu mam pełne 90 stopni (czasami się zdarzy, że wskazówka spadnie o 1mm) Na Vagu z komputera mi pokazuje ok 75 stopnia Na Vagu z licznika mi pokazuje ok 76,5 stopnia... Więc niby termostat do wymiany bo nie trzyma (czyli dolny wąż powinien być gorący)... ale dolny wąż jest zimny!! Dopiero po postaniu gdzies 10 minut w miejscu dolny wąż jest gorący. o co tu chodzi??
Bromchit Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Mam podobny problem... Golf 4 AHF. Na liczniku po rozgrzaniu mam pełne 90 stopni (czasami się zdarzy, że wskazówka spadnie o 1mm) Na Vagu z komputera mi pokazuje ok 75 stopnia Na Vagu z licznika mi pokazuje ok 76,5 stopnia... Więc niby termostat do wymiany bo nie trzyma (czyli dolny wąż powinien być gorący)... ale dolny wąż jest zimny!! Dopiero po postaniu gdzies 10 minut w miejscu dolny wąż jest gorący. o co tu chodzi?? Ale to górny wąż robi się pierwszy ciepły, dolny wąż to powrót.
m1chal Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Ale to górny wąż robi się pierwszy ciepły, dolny wąż to powrót. wiem...ale gdyby w moim problemie termostat był padniety... to wtedy dolny wąż bylby ciepły... a jest zimny a czujnik tez jest niby dobry bo na vagu pokazuje podobne wartosci z kompa i z licznika
tomek20stencel5 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Niekoniecznie, on wcale tak szybko się nie robi ciepły, nawet jak się termostat otwiera. Ewidentnie termostat do wymiany. Od razu będzie dobrze. Tylko pamiętaj - wyłącznie ORI.
Bromchit Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Przy tych temperaturach dolny wąż wcale nie musi robić się ciepły, płyn po przejściu przez chłodnicę stygnie i wąż jest zimny, zwłaszcza jak termostat puszcza tylko minimalnie. Niekoniecznie, on wcale tak szybko się nie robi ciepły, nawet jak się termostat otwiera. Ewidentnie termostat do wymiany. Od razu będzie dobrze. Tylko pamiętaj - wyłącznie ORI. Ori lub producent tych "ori".
m1chal Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 ok wyjme termostat i go sprawdze
ROBERT Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 ok wyjme termostat i go sprawdze Ciekawe jak zauważysz czy otwiera się przy ~ 80oC czy np. przy 85oC Owszem można to sprawdzić b. dokładnie , ale do tego służą specjalne przyrządy Według mnie na 100% masz walnięty termostat , jak już będziesz kupował to tylko ori , inne zamienniki to loteria
wiktorsam Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Ja wymieniłem u siebie ostatnio na wahlera i trzyma mi idealnie na 90 stopni . Wcześniej miałem ori od nowości i trzymał na jakichś 87 stopniach więc przed wymianą oba do garnka i patrzyłem który się szybciej otworzy Minimalnie szybciej puszczał ori więc wymieniłem
ROBERT Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 To , że Wahler trzyma 90oC to tak jakbyś wygrał w Totka
m1chal Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 ok wyjme termostat i go sprawdze Ciekawe jak zauważysz czy otwiera się przy ~ 80oC czy np. przy 85oC Owszem można to sprawdzić b. dokładnie , ale do tego służą specjalne przyrządy Według mnie na 100% masz walnięty termostat , jak już będziesz kupował to tylko ori , inne zamienniki to loteria chodzilo mi o wyjecie i sprawdzenie czy w ogole trzyma cokolwiek... troche wody nalać na niego i zobaczyc czy przeleci
mar_92 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Ja kupiłem ten http://allegro.pl/termostat-oryginalny-044121113-vw-audi-seat-skoda-i1874698233.html
stomi Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 A ja kupiłem jakiś czas temu wahlera za niecałe 30zł do AWX w normalnym sklepie i nie dałbym się teraz namówić na org za ok 100zł, trzyma elegancko temperaturę.
Bromchit Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Pozostaje jeszcze zastanowić się, ile taki termostat będzie działać, teraz działa, ...rok ...dwa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się