alf Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam. Kończy chyba się turbo w majej a4. Auto ciągnie dobrze, ale przy połączeniu interkulera kapie olej. Na 10000 idzie ok. litra oleju. Nie dymi, wszystko gra, tylko ten olej. Pytanie, czy dać nowe turbo, czy regenerowane. Jeżdżę dużo, trasy 1000 km. Mechanik odradza regener. tylko nowe. Co wy na to
mar_92 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Raczej to normalne,olej krąży sobie w układzie dokręć opaskę
alf Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Opublikowano 19 Listopada 2011 Miesiąc temu padło mi łożysko wentylatora i mechanik zdejmował cały przód przy wymianie. Mówił, że turbo puszcza olej, ale ciśnienie trzyma, bo podpiął pod kompa. Obserwuję stan oleju, ale niechciałbym, żeby padło mi za granicą , tam to jest bolesne :gwizdanie: Turbinka ma przebieg 280 tys.Auto śmiga głównie po autostradach. Ile nówka teraz stoi
sołtys85 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Coś ten mechanior kręci? Jak masz zuzycie 1l na 10kkm to bardzo przyzwoicie jak na tdi nie ma co sie przejmować tym bardziej, że lata na autostradzie i tam prędkosci są większe. Dla spokojnosci możesz sam sprawdzić wielkosć luzu poprzecznego i wzdłużnego. Jak turbo ma smarowanie to nie padnie tak od razu no chyba że rozleci sie wirnik ale to i w nowym nie wykluczone.
KIKO80 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Kup nowe lub uzywke nie regeneruj jest malo firm ktore to dobrze robia
mar_92 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Myślę że powinieneś dać sobie spokój,skoro auto ciągnie,a olej to norma
alf Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Ten mechanik jest dość rzeczowy gość, ale pewnie nie omylny. Poprzedni chciał mi zmienić turbinke dwa lata temu, a przelatałem na niej już 120 000, dlatego jestem ostrożny. Ale nie chcę też przeginać tak, że mi się auto rozkraczy na drodze. Odradza mi też lać Motula, bo zalewam nim silnik. Konkretnie Motul 5w40 8100, poleca raczej Castrola lub Mobil, bo Motul dobry do motocykli :gwizdanie: W takim razie nie ruszam turbinki, zobacze co wyjdzie. Gdyby ktoś miał namiar na nówke w dobrej cenie do mojego silnika, to będę wdzięczny za info. Pzdr
lukaseq1 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 co do oleju mobil czy castrol to mechanik chyba niema pojecia co gada. Motul jest bardzo dobrym olejem dla tdi. Zmien mechanika lepiej
mar_92 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Ten mechanik jest dość rzeczowy gość, ale pewnie nie omylny. Poprzedni chciał mi zmienić turbinke dwa lata temu, a przelatałem na niej już 120 000, dlatego jestem ostrożny. Ale nie chcę też przeginać tak, że mi się auto rozkraczy na drodze. Odradza mi też lać Motula, bo zalewam nim silnik. Konkretnie Motul 5w40 8100, poleca raczej Castrola lub Mobil, bo Motul dobry do motocykli :gwizdanie: W takim razie nie ruszam turbinki, zobacze co wyjdzie. Gdyby ktoś miał namiar na nówke w dobrej cenie do mojego silnika, to będę wdzięczny za info. Pzdr kolega regenerował turbo, śmigał dwa lata,i nic się nie działo :cool1:tylko w dobrym serwisie trzeba to zrobić
adam2pac Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Podobno najtaniej można kupić w Ostrawie w serwisie audi nie wiem dokładnie ale coś chyba koło 1800zl ale nie wiem dokładnie
sołtys85 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Gdyby ktoś miał namiar na nówke w dobrej cenie do mojego silnika, to będę wdzięczny za info. Pzdr KOlego nie ma co sie goraczkować czas gra na Twoją korzyść te auta już sie starzeją i ceny części będą spadać. Teraz raczej sie nie będzie opłacało kupć bo cena euro wysoka, chyba ze aso zdecyduje, że sprzedaje zapasy teraz albo nigdy ponieważ za kilka lat nikt tego od nich nie kupi. Z tego co piszesz to wnioskuję, że szukasz sobie problemów a nie potrzebnie bo takie zużycie oleju to nic na tdi z tych lat. Jakimi prędkosćiami przemieszczasz sie po autostradach?
alf Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Dobrze wiedzieć, mam kilku kolegów z okolic Ostrawy, bo z Czechami pracuję w Austrii Mogą się rozejrzeć. Na autostradzie trzymam ok. 3000 obr. czyli 135 km/h, wtedy mam w miarę spalanie ok 5,6 litra na letnich gumach. Nie szukam problemów, tylko piszę co stwierdził mechanik. A pytam tutaj, bo straciłem sporo kasy niepotrzebnie przez partactwo tzw. mechaników Czytam i przyjmuję do wiadomości co piszecie. Z racji, że auto mi potrzebne i nastawiłem się, że ma mi dłużej posłużyć, wkładam ori części. Jak dotąd bez awarii, zrobiłem jakieś 160 tyś. staruszką
vauxhall95 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 jak jezdzi ciagle 3tyś obrotow.Nie szukalbym dziury w calym
Armi Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Ja bym sprawdził luzy, nie ma luzów nie ma problemów. Niejednemu już mechanik chciał turbinę wymieniać bo np. zacięły się łopatki
alf Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 W takim razie jutro sprawdzam luzy
przemek4net Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 to "nowe turbo" (zakladam, ze to takie za okolo 2 kola) to tez regenerowane turbo (dla jasnosci)...nowe turbo jest w ASO dostepne - jeden telefon do ASO i jasne bedzie, ze to opcja tylko dla tych co chce podniesc wartosc auto o 50% Pewne czesci jak turbo czy pompe wtryskowa do tak starych aut kupuje sie tylko zregenerowane (audi/vw tez sprzedaje regenerowane czesci oznaczajac je odpowiednio w numeracji katalogowej...) Pozdrawiam, Przemek
ciahciah Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 co do oleju mobil czy castrol to mechanik chyba niema pojecia co gada. Motul jest bardzo dobrym olejem dla tdi. Zmien mechanika lepiej mylisz się do 220tys km jeździłem na mobilu, silnik chodził bardzo cicho jak na tdi, przesiadłem się na motul, silnik zrobił się głośny i zaczęło być słychać panewki! spalanie wzrosło o 0,3L i silnik stracił vigor-nie od razu ale po 30tys km w logach widać gorsze czasy, według mnie albo polska jest zalewana podróbą motula albo on się nie nadaje do starych tdi, pojeździj kilka dobrych lat tdi na różnych olejach, może przestaniesz wierzyć w to co inni piszą, co do zachwycania się pracą silnika na motulu nagraj filmik na starym oleju, wymień olej i nagraj drugi filmik ale po 5tys a potem po 10tys km, nagrywanie od razu po wymianie jest bez sensu bo o niczym nie świadczy, potem wymień na mobil, nagraj filmiki po 5 i 10tys, w ten sposób może zauważysz który olej traci swoje właściwości szybciej, motul traci swoje właściwości po 9tys! podobnie półsyntetyczny mobil, na motulu drastycznie pogorszyła się kultura pracy silnika-w ciągu jednego roku, poprzednio na mobilu kultura nic się nie pogorszyła przez cały okres używania-3 lata, tylko zrobił się luz na wirniku turbo przy 200tys(do 200tys nie było żadnego luzu) dlatego przy 230 zalałem motul, teraz przy 260tys będzie znowu mobil, przed pierwszą wymianą na motul zalałem motul clean, po wymianie następna wymiana była po 3tys by pozbyć się resztek po mobilu, wszystko było robione z dbałością o szczegóły, 4 lata katuje ten silnik i od momentu zalania motulem zaobserwowałem same negatywne skutki, już czeka zakupiony MOBIL Super 3000 X1 5W-40 HC Synthese czyli półsyntetyk o podwyższonych parametrach nowe turbo to duży koszt ale mamy pewność że posłuży długo-300tys km, z kolei regenerowane jest tylko o połowę tańsze a dostajemy kota w worku z nie pewną gwarancją, trzeba się najpierw zastanowić ile tys km zamierzasz jeszcze zrobić tym autem, jak nie więcej jak 100tys ja bym szukał sprawnej używki, do 500zł coś znajdziesz 5W30 ja bym odpuścił, na tym oleju trzeba unikać wysokich prędkości obr i dużych obciążeń przez dłuższy czas
?uki1984 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 co do oleju mobil czy castrol to mechanik chyba niema pojecia co gada. Motul jest bardzo dobrym olejem dla tdi. Zmien mechanika lepiej Koleś piepszy głupoty mobil jest bardzo dobry (może kiedyś wlał sobie podróbkę ) natomiast castrol zasyfia silnik. 5w40 w Twoim wypadku jak najbardziej bo jest troche gęściejszy od 5w30. A to że masz troche oleju przy łączeniu rury z intercoolerem to normalne bo nawet nowa turbina potrafi troche oleju przepuszczać Tak jak piszą sprawdzaj luzy
alf Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Panowie, jak kupiłem auto 4 lata temu oleju nie brało w ogóle od wymiany do wymiany. Cały czs lałem Castrola i nie było żadnych problemów. Ostatnie dwie wymiany zalałem Motula i zauważyłem większe zużycie oleju. Brak wycieków na silniku. Podejrzewałem, że turbinka powoli ciągnie. Teraz czeka mnie wymiana oleju, spróbuję może wrócić do Castrola i zobacze jakie będzie zużycie
endriuu Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 co do oleju mobil czy castrol to mechanik chyba niema pojecia co gada. Motul jest bardzo dobrym olejem dla tdi. Zmien mechanika lepiej mylisz się do 220tys km jeździłem na mobilu, silnik chodził bardzo cicho jak na tdi, przesiadłem się na motul, silnik zrobił się głośny i zaczęło być słychać panewki! spalanie wzrosło o 0,3L i silnik stracił vigor-nie od razu ale po 30tys km w logach widać gorsze czasy, według mnie albo polska jest zalewana podróbą motula albo on się nie nadaje do starych tdi, pojeździj kilka dobrych lat tdi na różnych olejach, może przestaniesz wierzyć w to co inni piszą, co do zachwycania się pracą silnika na motulu nagraj filmik na starym oleju, wymień olej i nagraj drugi filmik ale po 5tys a potem po 10tys km, nagrywanie od razu po wymianie jest bez sensu bo o niczym nie świadczy, potem wymień na mobil, nagraj filmiki po 5 i 10tys, w ten sposób może zauważysz który olej traci swoje właściwości szybciej, motul traci swoje właściwości po 9tys! podobnie półsyntetyczny mobil, na motulu drastycznie pogorszyła się kultura pracy silnika-w ciągu jednego roku, poprzednio na mobilu kultura nic się nie pogorszyła przez cały okres używania-3 lata, tylko zrobił się luz na wirniku turbo przy 200tys(do 200tys nie było żadnego luzu) dlatego przy 230 zalałem motul, teraz przy 260tys będzie znowu mobil, przed pierwszą wymianą na motul zalałem motul clean, po wymianie następna wymiana była po 3tys by pozbyć się resztek po mobilu, wszystko było robione z dbałością o szczegóły, 4 lata katuje ten silnik i od momentu zalania motulem zaobserwowałem same negatywne skutki, już czeka zakupiony MOBIL Super 3000 X1 5W-40 HC Synthese czyli półsyntetyk o podwyższonych parametrach kolego, a wiesz co to są oleje HC? i wiesz, ze dodatki HC olejach maja za zadanie wygluszyc silnik? Motul na bazie PAO (lub niektore na estrach np. X-lite, 300V) maja smarowac, a nie wygluszac. Motul dociera wszedzie aby dokladnie przesmarowac kazdy element - odpowiedzialny za to jest wysoki TBN i pakiet dodatków. Zresztą - klekot dupowóz nigdy nie bedzie miał kultury pracy - takową moze miec V12 Jaguara, a nie TDI.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się