Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B8] Long Life Service


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ten silnik to nie zajechany motorek co po 10tys 10% stanu oleju przepalil, sam go zjadl przez karmiaca dolot turbine lub wysikal pod auto a uzupelnil sobie paliwem - w takim aucie trzeba olej zmieniac czesto

Jezeli jezdzisz na trasach to bym raczej zlal wymiany co 10-15tys (nie te czasy:... silnik troche szczelniejszy, oleje troche lepsze...)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

ten silnik to nie zajechany motorek co po 10tys 10% stanu oleju przepalil, sam go zjadl przez karmiaca dolot turbine lub wysikal pod auto a uzupelnil sobie paliwem - w takim aucie trzeba olej zmieniac czesto

Jezeli jezdzisz na trasach to bym raczej zlal wymiany co 10-15tys (nie te czasy:... silnik troche szczelniejszy, oleje troche lepsze...)

Pozdrawiam,

Przemek

tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km.

Opublikowano

tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km.

a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju?

Opublikowano

tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km.

a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju?

owszem mógłbym:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225239.0;highlight=przybywa+oleju

Zobacz co napisał min. Musashi i poczytaj na temat przybywania oleju w silnikach wyposażonych w DPF a wszystko Ci się rozjaśni.A jeśli będziesz miał wątpliwości to zapytaj Musashiego na PW.Napewno ci wytłumaczy dokładnie

Opublikowano

tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km.

a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju?

owszem mógłbym:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225239.0;highlight=przybywa+oleju

Zobacz co napisał min. Musashi i poczytaj na temat przybywania oleju w silnikach wyposażonych w DPF a wszystko Ci się rozjaśni.A jeśli będziesz miał wątpliwości to zapytaj Musashiego na PW.Napewno ci wytłumaczy dokładnie

czytales ten watek? tam 2 gosci napisalo ze im przybyw ... nie ma nic napisanego niby dlaczego - spobuj to logicznie uzasadnic jezeli to wiesz

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

mam auto z silnikiem CAGA 2.0TDI CR (pewnie ten sam silnik co ma autor tega watku i jak zrobilem zmiane po okolo 28tys to zadnej nadwyzki oleju nie widzialem.... ja nawet powiem Ci ze jak narazie jak zrobilem 45tys tym autem to przylapalem go ze 2x na wypalaniu (jezdze na trasie po 400km w jedna strone 90% robionych km)

Opublikowano

napisz do Musashiego jeśli nie wierzysz.Auta z DPF rozrzedzają olej poprzez dolewki ON do oleju silnikowego.Robisz trasy to może nie miałeś z tym do czynienia,gdyż

tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km.

a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju?

owszem mógłbym:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225239.0;highlight=przybywa+oleju

Zobacz co napisał min. Musashi i poczytaj na temat przybywania oleju w silnikach wyposażonych w DPF a wszystko Ci się rozjaśni.A jeśli będziesz miał wątpliwości to zapytaj Musashiego na PW.Napewno ci wytłumaczy dokładnie

czytales ten watek? tam 2 gosci napisalo ze im przybyw ... nie ma nic napisanego niby dlaczego - spobuj to logicznie uzasadnic jezeli to wiesz

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

mam auto z silnikiem CAGA 2.0TDI CR (pewnie ten sam silnik co ma autor tega watku i jak zrobilem zmiane po okolo 28tys to zadnej nadwyzki oleju nie widzialem.... ja nawet powiem Ci ze jak narazie jak zrobilem 45tys tym autem to przylapalem go ze 2x na wypalaniu (jezdze na trasie po 400km w jedna strone 90% robionych km)

w dużym skrócie wygląda to tak że wypalanie DPF jest realizowane przez dotrysk dużo większej ilości paliwa dla podniesienia temperatury gazów wylotowych,a jeżdząc w większośc po mieście często przerywa się ów proces wyłączając zapłon w trakcie wypalania,co powoduje iż dotrysk tej zwiększonej dawki nie jest przepalony i dostaje się do oleju po gładziach cylindrów ,spływając do michy (tak tłumaczą obeznani w temacie)

tak dużo na ten temat jest w necie,że aż dziw bierze że nie słyszałeś.

tu jest artykuł "Auto Świata"o DPF,a choć tłumaczą to zdawkowo,ale fakt jest faktem:

W WARUNKACH JAZDY MIEJSKIEJ W SILNIKACH z DPF PRZYBYWA OLEJU :sick3:

http://www.auto-swiat.pl/1-bez-filtra-bez-problemow-zobacz-jak-usunac-filtr-czastek-stalych

pozdrawiam

:hi:

Opublikowano

No tak, ale trzymając się tematu, Kolega pytający po mieście jedzie 2 kilometry, a reszte leci w trasie.

Opublikowano
Dieselpartikelfilter

Serienmäßig wird ein motornaher Dieselpartikelfilter

verbaut.

Ein kleiner, unmittelbar nach dem Turbolader angeordneter

Oxidationskatalysator sorgt für ein schnelles

Erreichen der „light-off“-Temperatur (Anspringtemperatur

von ca. 200 – 250 °C).

Damit wird im beschichteten Dieselpartikelfilter

eine höhere Temperatur und eine nahezu vollständige

Oxidation von HC und CO erreicht.

Somit wird weniger Energie zur Aufheizung der

Abgasanlage bei der thermischen Filterregeneration

benötigt (weniger Nacheinspritzmenge notwendig).

Tyle Niemcy napisali w temacie Änderungen (zmiany) w module katalizator/DPF w b8 w stosunku do b7.

Chodzi o zastosowanie zaraz za turbina katalizatora przez co spaliny osiągają szybciej odpowiednia temperaturę oraz zastosowanie powlekanego(?)DPF-a,przez co jest potrzebne mniej energii(mniej dotrysku) do działania całego układu.

Sam prosiłem kolegow o wytłumaczenie "fenomenu" przybywania oleju. Po dyskusji ze "specem" od starych diesel`i, i jego opowieści, ze przy nawet najgorzej lejących wtryskach nie spotkał się z przypadkiem przybierania oleju, ciężko mi było uwierzyć, ze w silnikach o wiele dokładniej dopasowanych coś takiego może się dziać...

Niestety,prawda jest inna- olej napędowy rzeczywistsze dostaje się do komory silnikowej po ściankach cylindrów.

W jednych motorach mniej, w innych więcej. Być może dolewanie jest kompensowane "braniem" oleju?

O ile dobrze rozumiem, w b8 dawka dotrysku jest mniejsza, ale koncept jest ten sam.

W b8(w odróżnieniu od b7) oczyszczenie DPF można przeprowadzić na postoju(proszę o zweryfikowanie).

Opublikowano

W związku z tym że omawiany model skażony jest DPFem, zalecana wymiana powinna nastąpić najpóźniej do 15 tys. km :good:

Opublikowano

Dzieki za wszystkie Wasze odpowiedzi.

Moje auto jest rzeczywiście nowe i przejechało teraz 19tys km. Bedac przyzwyczajony do interwalow 15tys km nie wytrzymalem i zadzwoniłem do serwisu gdzie poinformowano mnie ze auto dostarczane jest z fabryki w systemie LL i nie ma się o co martwić. Stad postanowiłem poradzić się Was.

W sumie to szukam optimum, wiem ze oleje są teraz dobre, auto eksploatowane raczej sensownie i na trasach a proces przetwarzania zużytych olejów pewnie nie jest zbyt przyjazny dla środowiska. Najmniej mi chodzi o koszt tej wymiany.

Na marginesie: b8 nie ma miarki oleju lecz poziom oleju sprawdza się w menu mmi. Ten zaś w moim przypadku od zawsze pokazuje pełno. Spodziewałem się ze ten diesel nieco tego oleju bierze, tak przynajmniej miałem w poprzednim dieslu toyoty, przez 15tys km zużycie było ale zawsze w zakresie pelno do 1/4 miarki.

Pozdrawiam

Opublikowano

W związku z tym że omawiany model skażony jest DPFem, zalecana wymiana powinna nastąpić najpóźniej do 15 tys. km :good:

Zastanowmy sie... jaka jest roznica pomiedzy klekotem a duzym fiatem:

Duzy fiat zaciaga mieszanke paliwa i powietrza i spreza ja.... w tym momencie przez nieszczelnosci w pierscieniach do skrzyni korbowej(oleju) dostaje sie paliwo z powietrzem... diesel wciaga powietrze... spreza je (dmucha powietrzem w olej przez nieszczelnosci) i wtedy nastepuje wielofazowy wtrysk paliwa.... to gdzie tu ma byc paliwo w oleju?

Nie jest wielka tajemnica ze PDki lubia podkarmiac sie paliwem i tyle...mozna to sobie tlumaczyc ze to przez filtr

Przemek

Opublikowano
spreza je (dmucha powietrzem w olej przez nieszczelnosci)

:no:

Powietrzem i PALIWEM :kox: Podejzewam ze dotrysk nastepuje nawet przy otwartych zaworach wydechowych(czyli w ostatniej-czwartej fazie sowu).

Opublikowano

Na marginesie: b8 nie ma miarki oleju lecz poziom oleju sprawdza się w menu mmi.

moze bagnet byl za doplata? :).. a moze za doplata zamiast bagnetu byl wkladany w czujnik tylko (niewyciagny z rurki)

wg etki w roku modelowym 2010 w silnikach 2,0tdi Cr miarka oleju/w sensie rurka na gagnet/ jest (mam cage w exeo i tam miarka jest, mam klasyczny baget) W moim starszym klekocie jest czujnik poziomu oleju w misce a klasyczny bagnet w rurce... moze w 2.0tdi cr jest albo albo? - nie mam pojecia

ba7f75efd565f42em.jpg

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT:

sprawdzilem w ETCE - w rurke miarki wchodzi bagnet albo zaslepka (byly i takie i takie wersje a4 b8 z silnikiem 20tdi CR CAGA 143PS)..jezeli to zaslepka to mozesz sobie z upgradowac do wersji z bagnetem:) (nie mam pojecia czy to takie proste: wyciagnac zaslepke, wsadzic bagnet...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...