przemek4net Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ten silnik to nie zajechany motorek co po 10tys 10% stanu oleju przepalil, sam go zjadl przez karmiaca dolot turbine lub wysikal pod auto a uzupelnil sobie paliwem - w takim aucie trzeba olej zmieniac czesto Jezeli jezdzisz na trasach to bym raczej zlal wymiany co 10-15tys (nie te czasy:... silnik troche szczelniejszy, oleje troche lepsze...) Pozdrawiam, Przemek
Rabbi Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ten silnik to nie zajechany motorek co po 10tys 10% stanu oleju przepalil, sam go zjadl przez karmiaca dolot turbine lub wysikal pod auto a uzupelnil sobie paliwem - w takim aucie trzeba olej zmieniac czesto Jezeli jezdzisz na trasach to bym raczej zlal wymiany co 10-15tys (nie te czasy:... silnik troche szczelniejszy, oleje troche lepsze...) Pozdrawiam, Przemek tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km.
przemek4net Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km. a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju?
Rabbi Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km. a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju? owszem mógłbym: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225239.0;highlight=przybywa+oleju Zobacz co napisał min. Musashi i poczytaj na temat przybywania oleju w silnikach wyposażonych w DPF a wszystko Ci się rozjaśni.A jeśli będziesz miał wątpliwości to zapytaj Musashiego na PW.Napewno ci wytłumaczy dokładnie
przemek4net Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km. a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju? owszem mógłbym: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225239.0;highlight=przybywa+oleju Zobacz co napisał min. Musashi i poczytaj na temat przybywania oleju w silnikach wyposażonych w DPF a wszystko Ci się rozjaśni.A jeśli będziesz miał wątpliwości to zapytaj Musashiego na PW.Napewno ci wytłumaczy dokładnie czytales ten watek? tam 2 gosci napisalo ze im przybyw ... nie ma nic napisanego niby dlaczego - spobuj to logicznie uzasadnic jezeli to wiesz Pozdrawiam, Przemek P.S. mam auto z silnikiem CAGA 2.0TDI CR (pewnie ten sam silnik co ma autor tega watku i jak zrobilem zmiane po okolo 28tys to zadnej nadwyzki oleju nie widzialem.... ja nawet powiem Ci ze jak narazie jak zrobilem 45tys tym autem to przylapalem go ze 2x na wypalaniu (jezdze na trasie po 400km w jedna strone 90% robionych km)
Rabbi Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 napisz do Musashiego jeśli nie wierzysz.Auta z DPF rozrzedzają olej poprzez dolewki ON do oleju silnikowego.Robisz trasy to może nie miałeś z tym do czynienia,gdyż tu nie chodzi wcale o nieszczelność silnika i branie oleju.wręcz przeciwnie..........dolewki paliwa do oleju (DPF)mogą spowodować zanik właściwości smarnych duuuuuuuuuuużo wcześniej niż po 30tyś km. a mozesz mi powiedziec jak w zwiazku z dpf ma sie paliwo dostawac do oleju? owszem mógłbym: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=225239.0;highlight=przybywa+oleju Zobacz co napisał min. Musashi i poczytaj na temat przybywania oleju w silnikach wyposażonych w DPF a wszystko Ci się rozjaśni.A jeśli będziesz miał wątpliwości to zapytaj Musashiego na PW.Napewno ci wytłumaczy dokładnie czytales ten watek? tam 2 gosci napisalo ze im przybyw ... nie ma nic napisanego niby dlaczego - spobuj to logicznie uzasadnic jezeli to wiesz Pozdrawiam, Przemek P.S. mam auto z silnikiem CAGA 2.0TDI CR (pewnie ten sam silnik co ma autor tega watku i jak zrobilem zmiane po okolo 28tys to zadnej nadwyzki oleju nie widzialem.... ja nawet powiem Ci ze jak narazie jak zrobilem 45tys tym autem to przylapalem go ze 2x na wypalaniu (jezdze na trasie po 400km w jedna strone 90% robionych km) w dużym skrócie wygląda to tak że wypalanie DPF jest realizowane przez dotrysk dużo większej ilości paliwa dla podniesienia temperatury gazów wylotowych,a jeżdząc w większośc po mieście często przerywa się ów proces wyłączając zapłon w trakcie wypalania,co powoduje iż dotrysk tej zwiększonej dawki nie jest przepalony i dostaje się do oleju po gładziach cylindrów ,spływając do michy (tak tłumaczą obeznani w temacie) tak dużo na ten temat jest w necie,że aż dziw bierze że nie słyszałeś. tu jest artykuł "Auto Świata"o DPF,a choć tłumaczą to zdawkowo,ale fakt jest faktem: W WARUNKACH JAZDY MIEJSKIEJ W SILNIKACH z DPF PRZYBYWA OLEJU http://www.auto-swiat.pl/1-bez-filtra-bez-problemow-zobacz-jak-usunac-filtr-czastek-stalych pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 No tak, ale trzymając się tematu, Kolega pytający po mieście jedzie 2 kilometry, a reszte leci w trasie.
griga-st Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 DieselpartikelfilterSerienmäßig wird ein motornaher Dieselpartikelfilter verbaut. Ein kleiner, unmittelbar nach dem Turbolader angeordneter Oxidationskatalysator sorgt für ein schnelles Erreichen der „light-off“-Temperatur (Anspringtemperatur von ca. 200 – 250 °C). Damit wird im beschichteten Dieselpartikelfilter eine höhere Temperatur und eine nahezu vollständige Oxidation von HC und CO erreicht. Somit wird weniger Energie zur Aufheizung der Abgasanlage bei der thermischen Filterregeneration benötigt (weniger Nacheinspritzmenge notwendig). Tyle Niemcy napisali w temacie Änderungen (zmiany) w module katalizator/DPF w b8 w stosunku do b7. Chodzi o zastosowanie zaraz za turbina katalizatora przez co spaliny osiągają szybciej odpowiednia temperaturę oraz zastosowanie powlekanego(?)DPF-a,przez co jest potrzebne mniej energii(mniej dotrysku) do działania całego układu. Sam prosiłem kolegow o wytłumaczenie "fenomenu" przybywania oleju. Po dyskusji ze "specem" od starych diesel`i, i jego opowieści, ze przy nawet najgorzej lejących wtryskach nie spotkał się z przypadkiem przybierania oleju, ciężko mi było uwierzyć, ze w silnikach o wiele dokładniej dopasowanych coś takiego może się dziać... Niestety,prawda jest inna- olej napędowy rzeczywistsze dostaje się do komory silnikowej po ściankach cylindrów. W jednych motorach mniej, w innych więcej. Być może dolewanie jest kompensowane "braniem" oleju? O ile dobrze rozumiem, w b8 dawka dotrysku jest mniejsza, ale koncept jest ten sam. W b8(w odróżnieniu od b7) oczyszczenie DPF można przeprowadzić na postoju(proszę o zweryfikowanie).
rookie Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 W związku z tym że omawiany model skażony jest DPFem, zalecana wymiana powinna nastąpić najpóźniej do 15 tys. km
tedppp Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 Dzieki za wszystkie Wasze odpowiedzi. Moje auto jest rzeczywiście nowe i przejechało teraz 19tys km. Bedac przyzwyczajony do interwalow 15tys km nie wytrzymalem i zadzwoniłem do serwisu gdzie poinformowano mnie ze auto dostarczane jest z fabryki w systemie LL i nie ma się o co martwić. Stad postanowiłem poradzić się Was. W sumie to szukam optimum, wiem ze oleje są teraz dobre, auto eksploatowane raczej sensownie i na trasach a proces przetwarzania zużytych olejów pewnie nie jest zbyt przyjazny dla środowiska. Najmniej mi chodzi o koszt tej wymiany. Na marginesie: b8 nie ma miarki oleju lecz poziom oleju sprawdza się w menu mmi. Ten zaś w moim przypadku od zawsze pokazuje pełno. Spodziewałem się ze ten diesel nieco tego oleju bierze, tak przynajmniej miałem w poprzednim dieslu toyoty, przez 15tys km zużycie było ale zawsze w zakresie pelno do 1/4 miarki. Pozdrawiam
przemek4net Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 W związku z tym że omawiany model skażony jest DPFem, zalecana wymiana powinna nastąpić najpóźniej do 15 tys. km Zastanowmy sie... jaka jest roznica pomiedzy klekotem a duzym fiatem: Duzy fiat zaciaga mieszanke paliwa i powietrza i spreza ja.... w tym momencie przez nieszczelnosci w pierscieniach do skrzyni korbowej(oleju) dostaje sie paliwo z powietrzem... diesel wciaga powietrze... spreza je (dmucha powietrzem w olej przez nieszczelnosci) i wtedy nastepuje wielofazowy wtrysk paliwa.... to gdzie tu ma byc paliwo w oleju? Nie jest wielka tajemnica ze PDki lubia podkarmiac sie paliwem i tyle...mozna to sobie tlumaczyc ze to przez filtr Przemek
griga-st Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 spreza je (dmucha powietrzem w olej przez nieszczelnosci) Powietrzem i PALIWEM Podejzewam ze dotrysk nastepuje nawet przy otwartych zaworach wydechowych(czyli w ostatniej-czwartej fazie sowu).
przemek4net Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Na marginesie: b8 nie ma miarki oleju lecz poziom oleju sprawdza się w menu mmi. moze bagnet byl za doplata? .. a moze za doplata zamiast bagnetu byl wkladany w czujnik tylko (niewyciagny z rurki) wg etki w roku modelowym 2010 w silnikach 2,0tdi Cr miarka oleju/w sensie rurka na gagnet/ jest (mam cage w exeo i tam miarka jest, mam klasyczny baget) W moim starszym klekocie jest czujnik poziomu oleju w misce a klasyczny bagnet w rurce... moze w 2.0tdi cr jest albo albo? - nie mam pojecia Pozdrawiam, Przemek EDIT: sprawdzilem w ETCE - w rurke miarki wchodzi bagnet albo zaslepka (byly i takie i takie wersje a4 b8 z silnikiem 20tdi CR CAGA 143PS)..jezeli to zaslepka to mozesz sobie z upgradowac do wersji z bagnetem:) (nie mam pojecia czy to takie proste: wyciagnac zaslepke, wsadzic bagnet...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się