Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Smród spalonego oleu/parafiny po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedną z najmniej przyjemnych rzeczy odnośnie mojej A4 jest smród oleju na zimnym silniku.

Po prostu odpalam, kilka sekund i zaczyna śmierdzieć, zapach spalonego oleju lub parafiny.

Według mnie są dwie opcje.

1) Olej czy coś innego palone jest w cylindrach.

2) Olej ścieka na katalizator i tam się pali.

Cieknie spod uszczelki pokrywy zaworów tak poza tym.

Trwa to około 2-3 minut potem spaliny są już czyste.

Dodam że przy ponownym uruchomieniu tego samego dnia nawet na zimnym silniku tego problemu nie ma,

tylko po nocy jak samochód sobie ładnie te kilkanaście godzin postoi.

Opublikowano

Uszczelniacze zaworowe ale nie na 100%

Opublikowano

Jest tylko jeden problem.

Ten silnik PRAWIE nie bierze oleju!

Przy uszkodzonych uszczelniaczach powinien brać i to sporo.

Wziął może 1 litr na 15tys

Co mnie dodatkowo martwi, bo jeżeli jest palony olej, a oleju nie ubywa to co jest palone i co jest w misce olejowej?

Powtarzam jeszcze raz, żadnych osadów ani w płynie chłodzącym ani w oleju nie ma, kolor przejrzysty tak jak trzeba.

Opublikowano

Jak dla mnie uszczelniacze sparciały i po nocy spływa po trzonkach olej do komory spalania. Standard przy tych rocznikach

Opublikowano

mam to samo co kolega , dodam tylko ze w lecie tego nie miałem , po odpaleniu kopci jak Diesel

sołtys skoro spala olej to jak wytłumaczysz to ze go nie ubywa?

Opublikowano

Ja mam ten zapach ale podczas jazdy jak zatrzymam się np. na światłach ?

mam ten sam problem , jak jadę jest git ale jak tylko zatrzymam się i chodzi wentylator na ciepłym silniku to jest zarąbisty smród jak u was.
Opublikowano

mam to samo co kolega , dodam tylko ze w lecie tego nie miałem , po odpaleniu kopci jak Diesel

sołtys skoro spala olej to jak wytłumaczysz to ze go nie ubywa?

Podejrzewam, że ubywa jak czuć spalaną oliwę tylko problem polega na dokłądnym zmierzeniu ubytku.

Przy -20*C ma to miejsce wiec takowe temp mamy 1,5 tyg średnio na 52 w roku. Wtedy el gumowe są zdecydowanie mniej elastyczne niż normalnie wtedy nastepuje zwiększone zużycie.

W pierwszej fazie powstawania problemu ubywa około 250ml na 10kkm więc śladowe ilości. Nikomu nie musze tłumaczyć jak dymi nawet kropla spalonego oleju.

Opublikowano

Witam, mam podobny problem co Wy, po zatrzymaniu auta przy włączonym nawiewie smród palonego oleju, w ruchu tego problemu nie ma, spory ubytek oleju przy tym. Czy wymiana uszczelniaczy rozwiązuje problem??

Opublikowano

Niestety to nie muszą byc tylko uszczelniacze.

Jak ubywa duzo oleju to podejrzewam również nieszczelności na pierścieniach.

Odnosnie tego smrodu to po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy, że to jest po prostu smród zbyt bogatej mieszanki na ssaniu.

Mechanik stwierdził, że niektóre silniki maja tak bogatą mieszankę na ssaniu, że rzeczywiście aż śmierdzi.

Jednak to są po prostu cholernie gęste spaliny, dlatego wydaje się że coś tam się pali, olej, parafina etc.

Co oczywiscie nie oznacza że odrobina oleju i innych syfów tez nie ulega spaleniu.

Opublikowano
Odnosnie tego smrodu to po konsultacji z mechanikiem stwierdziliśmy, że to jest po prostu smród zbyt bogatej mieszanki na ssaniu.

Mechanik stwierdził, że niektóre silniki maja tak bogatą mieszankę na ssaniu, że rzeczywiście aż śmierdzi.

Jednak to są po prostu cholernie gęste spaliny, dlatego wydaje się że coś tam się pali, olej, parafina etc.

Co oczywiscie nie oznacza że odrobina oleju i innych syfów tez nie ulega spaleniu.

Ciekawe tzn. że jak śmierdzi to ma tak być? To chyba żart jakiś. Panowie jeśli macie jakieś sensowne rozwiązanie tego problemu(sprawdzone) to proszę o info.

pozdrawiam

Opublikowano

Mi tez spaliny na bogato smierdza, ale benzyna bardziej. i to nawet na cieplym silniku. wydaje mi sie to nienaturalne. to co trzeba by spr zeby zmniejszyc ten smrod??:eusathink:

Opublikowano

Koledzy, smród przepalonego oleju w kabinie po zatrzymaniu np. na światłach, to typowy objaw uszkodzonej odmy. Jeżeli do tego dochodzą falujące przez chwilę obroty, to na 99,9% jest to :wink:

Szukałem przyczyny takiego stanu rzeczy w swoim aucie przez ponad rok. W końcu zdjąłem kolektor ssący i stwierdziłem wielką dziurę w odmie :grin: Wymieniłem na odmę własnej roboty (kolanko kanalizacyjne + zwężka miedziana + kolanko miedziane + zbrojony, olejoodporny wąż gumowy i kilka cybantów) i wreszcie jest OK. Smrodu w ogóle nie ma i obroty nie falują. Zużycie paliwa spadło o ok. 8%

Zrobiłem kilka fotek podczas montażu. Postaram się je umieścić jutro (teraz zbieram się do pracy)

- od strony przepustnicy jest jeszcze jedno kolanko miedziane i krótki odcinek węża. Wszystko mocno skręcone obejmami. Wąż gumowy oczywiście olejoodporny zbrojony.

- od strony silnika kolanko jest po prostu przytwierdzone metalową obejmą do metalowej rurki (chyba) wodnej. Oring uszczelnia to wszystko wystarczajaco.

Pozdrawiam.

DSC01495.JPG

DSC01498.JPG

DSC01500.JPG

DSC01499.JPG

DSC01501.JPG

:)

Opublikowano

tez mialem problem ze smrodem spalin zwlaszcza na postoju byla rozerwana odma silnika odpowietrznik silnika stad byl smrod :grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...