Gość Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Witam.Prąd "uśpienia" auta wynosi 300 mA.Po rozłączeniu wtyczek pompki CZ przez tydzień był dobry ok.60 mA.Problem powrócił.Czas przerwy w zasilaniu liczników-3 godziny spowodował mylne wcześniej powiązanie usterki z "pompką" CZ. Grzeje się część płyty nad obrotomierzem.Pomiary na razie typu przerwa,zwarcie-bez podania napięcia na licznik.Zastanawia rezystancja między + a - zaznaczonych na zdjęciu kondensatorów 2x 47 mikro,60Ω.Licznik Magnetti-Marelli jak w tytule.Auto A4 B5 2000r 1,9 TDI.Może ktoś z kolegów miał podobne doświadczenie.Wymianę elementów na płycie licznika pozostawiam na koniec.Proszę o wskazówki.Pozdrawiam.
bin85 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Witam, Pomiar który dokonałeś nic tutaj nie wnosi, przykładając omomierz to końcówek kondensatora zmierzyłeś praktycznie rezystancję obwodu w którym ten kondensator pracuje jeżeli chcesz je sprawdzić to wylutuj z płyty i zmierz ich pojemność a nie rezystancję. Obok kondensatorów widać tranzystor mocy może to on się grzeje.
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Ten tranzystor być może kluczuje beeper.Powtórzęłyta licznika grzeje się nad obrotomierzem.Po przełączeniu stacyjki w pierwsze położenie,bez zapłonu,prąd z bezpiecznika nr.15 wzrasta do 300 mA.Po resecie zasilania prąd ten wynosi 60 mA.Pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Koniec końców i tak padnie procesor w tym liczniku, więc warto zawczasu zmienić. Np. na inny licznik.
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Jakieś doswiadczenia z elektroniki kolego szogun0,czy tylko strzał? Pozdrawiam.
machina Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Koniec końców i tak padnie procesor w tym liczniku, więc warto zawczasu zmienić. Np. na inny licznik. Potwierdzam, mi się to przydarzyło, wskaźniki dosłownie oszalały i paliwa po drodze zabrakło. Procka nie opłacało się wymieniać. Polecam wymienić kompletny zegar wraz z manetką na VDO z fisem:)
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Dzięki za rady.Walczę do końca,darmo się nie grzeją elementy.Usterka była okazuje się od kupna auta.10-mc-y.Bez wariowania wskazań licznika.Przez okres letni nie do zauważenia-zasiarczał się nowy akumulator.Teraz,przy lekkim mrozie wyszło,ciągłe rozładowywanie akumulatora po wyłączeniu stacyjki.Dodam,że pozostała elektryka i elektronika auta sprawdzone.
dziki. Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Mam chyba taki sam licznik bo z R na końcu (8D0920900R). Nie wiem czym one się różnią. Ale mój licznik wariuje tzn.: -brak podświetlania aż się nagrzeje w samochodzie, zacznie mrugać aż będzie normalnie świecić -obrotomierz obraca się praktycznie o 360stopni... i wskazówka albo jest na samym dole albo na 0 podobnie z prędkościomierzem. -KM i przebieg raczej cały czas się kręcą na kompie -paliwo i temp. pokazuje dopiero jak włączy się podświetlanie. -brak kierunkowskazów... mrugnie z 2razy i koniec. Da się to naprawić? Czy muszę kupić nowy licznik? Proszę o pomoc
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Koniec końców-chyba tak.Pomiary nic nie dały.Na TLE4470,trzecia noga,pojawia się stan podtrzymujący zasilanie J 218, po wyłączeniu stacyjki.Zamykam temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się