counter18 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Posiadam audi a4 b5 1.8t [ajl] Witam pisze do was z problemem który mam gdzieś od miesiąca;( A mianowicie posiadam brak mocy i objawia się on w taki sposób jak by w ogóle by nie było turbiny w tym silniku chodzi płynnie ale nie ma takiej mocy jaką powinien mieć chodzi jak zwykły 1.8 20v 125km. Gdzieś przez okres od 3dni do 7dni. A później się jak by odmula lub odwiesza coś i i moc powraca jak by ręką odjął ale te pocieszenie trwa tak samo do tygodnia i powraca pierwsza objawa . I dlatego pisze do was co to może być?? Czyżby mam turbo do wymiany?? Samochód jeździ na PB98 Pozdrawiam.
szczuraz Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 do sprawdzenie na wstępie dolot i okoliczne zawory (dv,n75). Poproś kogoś o zrobienie logów dynamicznych i czytanie błędów. Po tym na pewno ktoś dojdzie do usterki [br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 09:21_________________________________________________chwila chwila albo pomyliłeś roczniki albo nie masz AJL Tylko AEB
counter18 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 Był AEB tylko była robiona przekładka tylko to stary właściciel zrobił swap na AJL
szczuraz Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 to zacznij szukanie od elektroniki. Była ruszana czy została z AEB ?[br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 09:31_________________________________________________zacznij sprawdzanie od tego czy masz przepustnicę na lince czy elektroniczną
Dev Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 do sprawdzenia wężyki, szczelność, DV i WG sprawdz też cięgno od aktuatora co na VAG-u ?[br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 20:38_________________________________________________ zacznij sprawdzanie od tego czy masz przepustnicę na lince czy elektroniczną AJL tak samo jak AEB lub ARK mają przepustnice na lince
szczuraz Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 DEV przepustnica w AJL nie jest przypadkiem odwrócona o 180stopni jako odnośnik podaję AEB ? to mnie mogło zmylić ... znaczy się nastawnikiem w kierunku chłodnicy ?
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 roznica pomiedzy AEB i AJL-em polega tylko na tym ze inny jest napinacz rozrzadu, wieksze doladowanie i inny stopien sprezania, cala reszta jest taka sama
WIŚNIA Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 ja tak miałem (brak mocy) od kupna,zajrzałem pod gumkę wtyczki idącą do N-75 a tam ZONK kabel urwany ktoś tam już kombinował lutował ale i tak puściło,zarobiłem końcówki na nowo i śmiga do dziś bez problemu to taka uwaga ode mnie [br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 20:42_________________________________________________ale najpierw bym jak Tomek pisze podpiął Vag-a
counter18 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dzisiaj zrobiłem skan vagiem i wyskoczyły mi 2 błędy w silniku: Polski vag 4.9 : 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie 16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY vag com : 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 16505 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0121 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Jak usunąłem błędy przejechałem się moc wróciła ale tylko na chwile po ponownym skanowaniu znowu wyskoczył błąd 16505 I teraz pytanie co jest zależne za ten błąd??
Dev Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 jest tak jak napisal Kolega Baraka zdechl TPS, przepustnica do wymiany
counter18 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 a co to jest ten TPS? i dzisiaj zobaczyłem ze dochodząca do niej wtyczka i tam jest taka gumka i ona jest pęknięta i tam jest kilka kabli i je obciera rurka, która idzie od płynu chłodzącego i może ona spowodowała jakieś przerwanie któregoś z kabla i dlatego mam ten błąd??
Dev Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 TPS to czujnik polozenia przepustnicy dla pewnosci sprawdz kable
Reggi Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 TPS to czujnik polozenia przepustnicy dla pewnosci sprawdz kable Idzie to wymienić czy trzeba całą przepustnicę ( a to k**wa ruletka ) ?
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 niestety, trzeba wymienic cała przepustnice ;( ;( ;( ;( co prawda jest w pewnym stopniu rozbieralna ale nie znam nikogo kto by to naprawiał :wallbash: :wallbash:
Reggi Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 niestety, trzeba wymienic cała przepustnice ;( ;( ;( ;( co prawda jest w pewnym stopniu rozbieralna ale nie znam nikogo kto by to naprawiał :wallbash: :wallbash: No to po wuju bo mogę kupić przepustnicę używaną w 10000 x gorszym stanie niż moja :thumbdown:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się