Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zdemolowana dwumasa audi a4 b6 1.9 tdi avf MULTITRONIC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Niedawno zdemontowałem koło dwumasowe z mojego multi. Decyzje podjąłem sam bo kilku mechaników nie potrafiło postawić trafnej diagnozy. Przebieg auta 201 tys.

Objawy dwumasy w multi to :

-dziwne odpalanie na ciepłym silniku oraz metaliczny dzwięk przy każdym rozruchu;

-przy dodawaniu gazu podczas jazdy słychać było dziwne chrobotanie dochodzące z silnika;

-pedał hamulca dostawał delikatnych drgań podczas jazdy( do tchnąć pedał bez jego wciskania w przypadku wciśnięcia drżenie jest nie wyczuwalne);

-nierówna praca silnika

- bardzo delikatne praktycznie niewyczuwalne szarpnięcia przy ruszaniu i hamowaniu autem( dla innych użytkowników mojego auta niewyczuwalne!!!!!);

- i ostatni objaw który skłonił mnie do natychmiastowej interwencji to dziwne stukanie z częstotliwością co około jedna sekunda podczas cofania na R.

Takie są moje spostrzeżenia na temat padającej dwumasy w naszym multi. Podczas diagnozowania nie możemy zakładać że wszystkie objawy wystąpią w tym samym czasie. Pojawiały się one stopniowo co bardzo utrudnia postawienie prawidłowej diagnozy.

Tak wyglądało zużyte koło dwumasowe które pewnie w przyszłości uszkodziło by mi skrzynie.

Opublikowano

multi ma koło dwumasowe ???

Opublikowano

Niestety tak :mysli:

Koszt nowego koła to jakieś 2300 zł. i tylko oryginał zamienników nikt nie robi.

Ja osobiście założyłem używane od gościa z allegro, który trudni się przekładką multi na manual.

Miał ich chyba ze 20 sztuk więc było w czym wybierać :naughty:

Po założeniu używki jak ręką odiął wszystkie w/w dolegliwości ustały :good:

Z chwilowego braku kasy(narodziny syna :>) decyzja padła na używane mimo że zdrowy rozsądek wskazywał na nowe bo to jedyna dobra alternatywa na dłuższą metę. [br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 20:27_________________________________________________Zapomniałem dodać. Sprawdzałem cenę w aso Warszawa i Łódź cena bardzo podobna a najlepsze jest to że nie mają go na miejscu tylko trzeba czekać aż przyjdzie z Niemiec.

Mam rodzinę w Niemczech i jeżeli będę musiał jeszcze raz dokonać wymiany dwumasa to zakupie ję za pomocą mojego brata który pomieszkuję w Studgardzie. Cena pewnie będzie o wiele niższa mam takie dziwne przeczucie. Zresztą wiadomo nie od dziś że marże narzucane na części w polskich ASO są bardzo wygórowane.

Opublikowano

aras837 wyglada na to ze dzieki wiem ze mam do wymiany dwumasa.

U mnie co jakis czas tak wlasnie zle odpala i wystepuje podobne objawy co u ciebie...przebieg podobny

Opublikowano

Jesteśmy w klubie...

Możesz mi wysłac kolega jakieś namiary na tego pana co z Multi na manuala przechodzi?

Opublikowano

Jest ich chyba trzech. Jeden w okolicach Garwolina koło Warszawy a pozastali dwaj ogłaszają się na allegro. Wystarczy użyć opcji szukaj na stronie www.allegro.pl wpisując słowo kluczowe MULTITRONIC. Dodam tylko, że tylko jeden sprzedaje zdemontowane części od multi. Przyczyna jest bardzo prosta i wynika ona z warunków przeróbki na manuala czyli skrzynia multi i cały osprzęt zostaje u niego, które później sprzedaje na allegro.

Opublikowano

ja mam poczatkowe objawy tego co wy, pali ładnie tylko podczasz jazdy takie szmery jak zmieni bieg przy niskich obratach :]

Opublikowano

Te szmery z każdym przejechanym km będą coraz bardziej słyszalne niestety. :thumbdown:

Ja zrobiłem jakieś 10 tys od momentu pojawienia się ich. Dodam tylko że jak wyskoczyłem na dłuższą trasę szmery co dziwne znikały a podczas jazdy po mega zakorkowanej Wawie wracały jak bumerang i słychać je było coraz wyrazniej z każdym dniem

Opublikowano

jesli te szmery rzeczywiscie generuje dwumas to lepsze to niz gdyby takie dzwieki mialy ze skrzyni sie wydobywac...po wymianie dwumasa te szmery ustaly ?

Dodam ze u mnie tez sa ale ciche i tylko przy dodawaniu gazu mocniejszym-przy malym nacisku na pedal i duzym, szmerow nie ma.

Opublikowano

Tak po wymianie dwumasu szmery ustały :>

pewnie wybite sprężyny w dwumasie generowały ten hałas ale to tylko gdybanie

Opublikowano

Ogolnie to nie wiadomo co robic,wymienic czy nie.Objawy mam poki co male i nie uciazliwe.Jesli wymienie to np za pol roku moze pasc skrzynia i znowu trzeba bedzie ja zrzucac :tongue4: [br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 20:47_________________________________________________Jeszcze takie pytanko- na poczatku drugiego filmiku,lekko obracasz gorny talerz wzgledem dolnego.Tak ma byc ? Ten luz lewo-prawo to chyba "troche"za duzy juz byl ?

Opublikowano

To koło nie jest aż tak zużyte ;) Przynajmniej z tego co pokazałeś na filmie - objawy na aucie były już poważniejsze...

Mariusz - delikatny luz o który pytasz, jest normalny także dla nowego dwumasu (hałas, który przy tym wydaje koło - już nie).

Z wymianą na używkę uważajcie - nigdy nie wiadomo ile wytrzyma. Pożądna firma powinna dać rok gwarancji (na nowy dwumas dostajecie 2 lata). Generalnie jeśli macie zamiar pojeździć autem - zakładajcie nowy (niestety koszty - od 2000 do 2700zł, zależnie od rodzaju silnika).

Arek - ile zapłaciłeś za to koło? Dzwoniłem do tego Pana jakiś czas temu i ceny jakie wymyślał na poszczególne podzespoły zbliżały się do tych z ASO ;)

Opublikowano

Uwierz mi luz był bardzo duży. Sprężyny w ogóle nie trzymały. Na filmiku nie widać ale zaznaczyłem flamastrem położenie jednej i drugiej masy względem siebie i ich max wychylenie wynosiło na starym kole 7 zębów!!!!!!!! a na zakupionym używanym zaledwie 2-3 zęby i nic się nie tłukło na boki przy minimalnym luzie.

Oto podobny filmik dla porównania.

[br]Dopisany: 10 Grudzień 2011, 09:51_________________________________________________Tak popieram Bartka co do stosowania używek bo to wielka loteria. Ja na razie jestem zadowolony bo wszystko dobrze chodzi. Pytanie tylko na jak długo????

Więc apeluje aby dokładnie przemyśleć sprawę przed dokonaniem decyzji używka czy nowe bo mi sie akurat udało a nikt nie gwarantuje że wam też się uda.

Osobiście jestem za nowym. 200 tys km z głowy o ile zrobicie tyle waszymi autami.

W moim wypadku może być tak że za 50 tys km znowu padnie i pytanie co w tedy? [br]Dopisany: 10 Grudzień 2011, 10:05_________________________________________________Cena jaką mi zaoferował za używane koło że komo z przebiegiem około 100 tys to cena 300 zł.

Wydaje mi się że tak strasznie dużo nie zaryzykowałem

http://allegro.pl/czesci-audi-multitronic-i1964127400.html

Opublikowano

Cena jaką mi zaoferował za używane koło że komo z przebiegiem około 100 tys to cena 300 zł.

Wydaje mi się że tak strasznie dużo nie zaryzykowałem

http://allegro.pl/czesci-audi-multitronic-i1964127400.html

Dobra cena. W Poznaniu mam firmę, która za 600zł i stary dwumas daje używane koło z roczną gwarancją.

Opublikowano

Alternatywą dla Poznania może być firma z Kielc Avanti cena regeneracji koła LUK to 500 zł

Wymiana 350 zł[br]Dopisany: 10 Grudzień 2011, 11:30_________________________________________________I tutaj prośba do wszystkich osób, które zdecydowały się na regeneracje koła aby wyraziły opinie nad jakością wykonanej usługi

Opublikowano

I to mnie martwi -daj na kolo ponad 2 tys a za chwile(doslownie lub w przenosni) padnie skrzynia

Przy wymiane kola od razu wypadaloby chyba rozebrac skrzynie i zrobic modyfikacje na 7 sprzegielek.

Moze cena zamknela by sie w...5 tys :wallbash:

Opublikowano

I to mnie martwi -daj na kolo ponad 2 tys a za chwile(doslownie lub w przenosni) padnie skrzynia

Przy wymiane kola od razu wypadaloby chyba rozebrac skrzynie i zrobic modyfikacje na 7 sprzegielek.

Moze cena zamknela by sie w...5 tys :wallbash:

3.5k

Opublikowano

3,5 tys modyfikacja +dwumas czy sama modyfikacja????

Opublikowano

Za dwumas, sprzęgło i pracę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...