lukaszlw Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Panowie zaznaczę na początku, że przeczytałem wszystkie wątki odnośnie trybu awaryjnego i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Tak wiec sprawa wygląda następująco: Posiadam Audi A4 B5 98r. 1.9 TDI 110 KM AFN. Kilka miesięcy temu miałem problem z turbiną, a mianowicie tryb awaryjny przy 120 km/h. Po przeczytaniu kilku wątków stwierdziłem, że mogą to być zapieczone łopatki. Tak też było, turbina po rozebraniu i czyszczeniu działała bez zarzutu. Po 2 tygodniach znów coś zaczęło się chrzanić. Znów wróciły notlaufy tylko teraz na troche wyższych obrotach mniej więcej 160 km/h czyli 3200 obr/min. Auto nie ma tej mocy jakiej mieć powinno m.in słabe przyspieszenie nawet na niskich biegach. Co może być powodem muła? Wymieniłem zawór N75 i bez zmian, sprawdziłem wszystkie przewody i też nie zauważyłem wad. Dodam, że zauważyłem trochę oleju przy wlocie do turbiny przewodu prowadzącego od filtra powietrza. Co może być tego przyczyną? Nie mam jeszcze logów tak wiec licze na pomoc i sugestie co może powodować tryb awaryjny i spadek mocy . Z góry dziękuje za pomoc.
vauxhall95 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Niestety,ale bez logow bedzie cokolwiek ciezko stwierdzic.
Pretor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Po czyszczeniu wszystko było ok? Na pewno dobrze założyłeś pierścień sterujący kierowniczkami w turbo? W Twojej turbinie jest asymetryczny i łatwo można się pomylić i założyć go do na odwrót. Sprawdź czy dźwigienka przy turbo dobija do zderzaka. Jak nie, to założyłeś źle pierścień.
lukaszlw Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Turbina jest złożona dobrze, zresztą po czyszczeniu działała ok. Zastanawia mnie tylko skąd ten olej w dolocie powietrza. Gdy rozbierałem turbo nie było ani śladu oleju. Co jeszcze może powodować notlaufy?
goldi Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 to wydłub go ze środka rozruszaj sztangę turbiny ręcznie przegoń autko na trasie i powinno pomóc oczywiście o ile nie będziesz jezdził z zbyt delikatnie
lukaszlw Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 rozumiem że wypatroszenie kata zwiększy zwinność ? ale czemu rozruszać sztange przecież łopatki były czyszczone i czy miałby on wpływ na tzw notlaufy
goldi Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Tylko puszkę zostaw sztangę rozruszaj bo już wpada ci w tryb awaryjny co za tym idzie łopatki w turbo są już zapieczone jak rozruszasz kluczem ręcznie przegonisz autko to łopatki powinny zacząć pracować w pełnym zakresie.Możesz sprubować tylko przegonić auto ale może to nie pomóc
lukaszlw Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 ale łopatki były czyszczone wątpie żeby tak szybko sie zapiekły zresztą cały czas auto było trzymane na obrotach.
goldi Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 no były czyczone ale parę mięsiecy temu wiesz przez te parę mięsięcy z zapchanym katalizatorem i czasem jak wtryski leją mogły się zapiec zobacz jak pracuje sztanga na vagu lub ręcznie czy chodzi lekko i ma skok ok 1.5 cm jak dobrze pamiętam
radimm Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 u mnie przyczyną notlaufow byl uwalony olejem mapsensor, zobacz u siebie moze cos pomoze
lukaszlw Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Panowie a jak powinna chodzić ta gruszka. bo jak czyściłem łopatki to jak ją sprawdzałem to musiałem użyć naprawdę dużej siły żeby doszła do końca . Może to ona jest przyczyną, gdyż stawia za duży opór i łopatki nie mogą zostać otwarte.
vauxhall95 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 gruszka ma stawiac opor i byc szczelna.Zrob logi
krzysiek015 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Co to jest mapsensor i gdzie się znajduje?
radimm Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 zalezy jakie masz ECU: strasze - map sensor były w obudowie Ecu, a nowsze Ecu miały mapa w rurze dolotowej z ktorego kabelkiem przyslany jest sygnal do ecu map sensor mierzy podcisnienie w kolektorze ssacym.
mlodyy Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 mapsensor to jest czujnik ciśnienia, znajduje się w róże dolotowej zaraz koło grodzi
wiesiek3d Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Moje auto łapało notlaufy i kiedy dzisiaj chciałem go przegonić jak zawsze , przy ponad 3000 ob. zgasło i już nie zapaliło, z błędów wyszło tylko czujnik ciśnienia doładowania, skasowałem i nadal martwy.
fusse Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 sprawdz wąż dolotowy ,czy Ci turbo nie wyżygało oleju, skontroluj równiez stan oleju, moze zalalo cylindry olejem stad nie zapala. od czujnika auto nie gasnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się