Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Głośny silnik


nitro3241

Rekomendowane odpowiedzi

Ale bajki piszecie że pd jest głośniejsze od pompy :polew:

Niech się wypowiadają w tej kwesti osoby które jeździły obydwoma silnikami a nie uprawiać wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bajki piszecie że pd jest głośniejsze od pompy :polew:

Niech się wypowiadają w tej kwesti osoby które jeździły obydwoma silnikami a nie uprawiać wróżenie z fusów.

:good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wy nadal nie kumacie - porównujemy silniki a nie wytłumienie! B6 jest duuużo lepiej wytłumione od b5

Normalnie jak z dziećmi - niby czytać potrafi jeden z drugim ale ze zrozumieniem czytanego tekstu to już dużo gorzej...

I na koniec tej "dyskusji" w cudzysłowie bo dyskusja ma miejsce gdy przedstawia się merytoryczne argumenty a nie pisze się z zasady:

BO TAK :D

Zapominacie wszyscy że silniki PD jak i VP 1.9 tdi to tak naprawdę bardzo podobne jednostki - różnią się oczywiście metodą wtryskiwania gnojówki, zmieniona jest głowica, ale sama konstrukcja, blok to prawie to samo.

I teraz jak silnik PD który ma - 4 głośne - dużo głośniejsze pompowtryskiwacze niż wtryski w VP - a to przez samą ich konstrukcję - tłok, cylinder i DUŻO wyższe ciśnienie wtrysku, głośną pompę vacuum -tandem zasilaną z wałka rozrządu, poza tym sam wtrysk jest tak samo jak w silniku na VP podzielony na dwie fazy ma być głośniejszy od motoru na VP w którym pompa nie wydaje z siebie dźwięku, nie ma vacuum-tandem, wtryski pracują znacznie ciszej niż pompowtryskiwacze...

Zgadzam się że auta z tymi silnikami są generalnie cichsze ale przez zastosowane znacznie lepsze wygłuszenie a nie przez to że silnik jest cichszy od tego na VP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak kazdy przy swoim przystaje wszedzie jest troche prawy. Nie kazdy silnik jest taki sam. Dwa identyczne auta obok siebie z identycznymi silnikami i bedzie roznica jeden bedzie chodzil glosniej drogi ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Wiktor ma rację - nic więcej nie mogę napisać, bo wszystko zostało już przez niego opisane. Ktoś myśli inaczej, to zdjąć górną osłonę, sonometr w łapę i porównać AJM z np. AFN :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, zeszło to trochę z tematu... Ale pytanie podstawowe - co skłoniło Cię do:

polerowanie zaworów nowe uszczelniacze,szklanki,panewki walka rozrządu,oringi na pompki nowy rozrzad

Nie wiem czy to jakość filmu, ale klekocze chyba normalnie jak na AJM bez wygłuszenia... Wcześniej pracował inaczej i raptem coś się zmieniło? Prównujesz do innych AJM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem twarde węże w układzie zrobiłem test na obecność spalin w płynie i wyszło ze są wiec postanowiłem zrobić uszczelkę pod głowicą a przy okazji wymienić szklanki bo jak pisałem wcześniej tez głośno chodził ale myślałem ze to ich wina zawory dopolerowałem dla pewności i nowe uszczelniacze też, panewki dolne na wałku rozrządu były wytarte wiec cały komplet tez wymieniłem i oringi na popmpwtryskach tez nowe by bylo wszystko ok,nie porównywałem z innym ajm bo nie znam w okolicy nikogo z takim silnikiem ale z awx to duża różnica a silniki podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezki temat bylo by dobrze gdybys mogl porownac do innego silnika AJM poszukaj na youtube napewno cos znajdziesz bedziesz mogl mniej wiecej porownac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja staje się bezsensowna, jak zarówno argumenty na powyższy temat. Nie interesują mnie książkowe ble ble ble na temat tych silników bo nigdy to mnie nie interesowało.

Nie jestem mechanikiem, inżynierem, konstruktorem ani nie muszę być, aby stwierdzić, który silnik jest głośniejszy.

Co roku przechodzę badania okresowe na słuch z wynikiem bardzo dobrym i jak czytam że pompa jest cichsza od pd to po prostu ręce opadają. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales jaka masz synchronizacje walkow??(kat wtrysku)?? mam ajm i awx to ajm glosniejszy jest ale to pewnie z wynikow modow jakie przeszedl. W tej chwili mam nalatane 263tys szklanki troche pogrywaja ale da sie jezdzic:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales jaka masz synchronizacje walkow??(kat wtrysku)?? mam ajm i awx to ajm glosniejszy jest ale to pewnie z wynikow modow jakie przeszedl. W tej chwili mam nalatane 263tys szklanki troche pogrywaja ale da sie jezdzic:P

ja mam na blacie 207 tys w pamieci jakies 60 tys i u mnie mozna powiedziec ze podobnie jak na tym filmiku chodzi. To moj pierwszy diesel ale wydaje mi sie ze jest ok. Teściu mechanikiem jest i mowi ze nie ma co sie martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ostatnio to jest jakiś miesiąc temu robiłem uszczelkę i głowicę tak jak Ty , i też mam wrażenie że chodzi głośniej :gwizdanie:

Myślę że u mnie wina leży w pompkach , mechanik twierdzi że ustawił prawidłowo ale ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi tylko czy u was jak jest górne koło zębate wałka rozrządu pod nim jest tzw tłumnik drgań koła zębatego lub piasta u mnie koło zębate dotyka tej piasty czyli tych blaszek a słyszałem ze to tez może być przyczyna głośniejszej pracy niby miedzy kołem a piasta ma być luz 1.5 do 2 mm u mnie scisnięte to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie ma waluku luzu pasek moze naciagac koilo zebate i moze luz byc nie wyczuwalny a przestrzen powinna byc miedzy tlumnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o to mi chodzi czy jak patrze z góry na koło zebate wiadomo osadzone ono jest na tłumniku drgan tzw.piasta która ma blaszki co ustwia sie rozrzad i oprócz tego mam pierscień metalowy dokoła tego tłumnika czy ma dotykac koła zebatego czy ma byc luz załaczam zdiecie url][br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 14:14_________________________________________________http://nitro3241.wrzuta.pl/obraz/0syWEOACUL6/tlum_walka_rozrzadu[br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 14:18_________________________________________________koledzy jeżeli silnik jest po modach tzn z 115 km zrobione na 143 czy wtedy pompowtryski robią się głośniejsze bo teoretycznie podnosi się dawkę paliwa i chyba ciśnie na pompowtrysku możę dlatego je bardziej słychać a blachę już poprawiłem i o wiele ciszej jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...