Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Finał padnietego turbo i hydrauliki przy 140tyś


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc tak panowi pare tematów predzej pisałem o nagłej śmierci turbo i przy okazji padnietej hydrałliki okazało się ze turbo padło od tego ze w całym silniku było spadnięte 5 popychaczy dzwigienek jak zwał tak zwał i właśnie przez to padło turbo ponieważ przez te spadniete dzwigenki spadło ciśnienie oleju i oczywiście przez to powli do skótku zacierała sie turbina. Co jest dziwne u mnie w silniku wałki nie były takie złe mechanik mowl ze spokojnie mogłem je zostawić ale oddałem je do pana świątka.Strasznie za to była zużyta cała reszta hydrałliki fachowiec mówił ze jeszcze nie widział tak zniszczonej hydrałliki. Niestety nie znalazł w silniku zadnej przyczyny takiego stanu żeczy ciśnienie oleju sprawdzone zegeram i jest idealne jak w nowym silniku. Niestety pozostało mi teraz jezdzić i regularnie sprawdzać stan wałków i hydrałliki. Naj gorsze jest to że moja niunia ma tylko 140tys przebiegu potwierdzonego w serwisie w niemczech :( powiem cos teraz o kosztach a wiec tak :

-regeneracja wałków u pana świątka 1400zl

-kompletna hydrałlika 1200zl ( tak tanio dlatego ze z firmy INA a nie z ASO tyle tylko ze to identycznie to samo co w ASO tylko taniej )

-turbo cały nowy środek obudowy do regeneracji 1500zl

-uszczelki w ASo 200zł

-wtrysk sterujacy bo tez okazał się padniety 500zl używka

-robocizna 500zl

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 2.5tdi i ostrzegam dbajcie o swoje niunie

* zwróć uwagę na błędy ortograficzne chociaż w nazwach wątków (hydrauliki) - lukaszr

Opublikowano

Coz... masz poprostu pecha. Albo kupiles auto o ktore ktos zwyczajnie niedbal, albo ten przebieg jest o 200.000 wiekszy...

Tak czy siak super, ze zdecydowales sie na naprawe, a nie sprzedaz... z ukryta niespodzianka.

Opublikowano

Po zakupie V6 TDI pierwszą rzeczą jaką się robi, jest kontrola wałków i hydrauliki. Ja po zakupie przy wymianie rozrządu kazałem sprawdzić stan wałków i hydrauliki. U mnie na szczęście wałki są w porządku, ale są już drobne luzy na dźwigienkach. Mechanik mówił mi, że można tak spokojnie przejechać jeszcze 20 tys. km, ale ja wolę nie czekać i auto idzie niedługo na wymianę całej hydrauliki. Do tego wymieniona zostanie też odma, choć w AKE jej konstrukcja jest taka, że się nie zapycha, to ja jednak uważam, że lepiej ją wymienić i spać spokojnie.

Potem już lanie dobrego oleju i przyjemność z jazdy :)

Myślę, że w przypadku jeśli robota została dobrze wykonana przez mechanika i na ori częściach, nie ma sensu co chwilę kontrolować stanu wałków i hydrauliki. Pamiętać tylko o laniu dobrej jakości oleju z pewnego źródła i mamy spokój na 120 tys. km.

Opublikowano

tylko że mechanik mowił że reszta samochodu kompletnie nie wskazuje dużego przebiegu i dziwi go bardzo stan wałków i reszty przy tak niskim przebiegu.dlatego właśnie musze sprawdzać czy nic się nie dzieje.

Sorka za błedy ale niestety jestem dyslektykiem i kompletnie nie zwracam uwagi na błędy musicie wybaczyć

Opublikowano

Masz niestety "wrazliwy" rocznik 2001 - to po pierwsze...

A po drugie - co mial mechanik na mysli mowiac "reszta samochodu" ? :)

Opublikowano

zuzycie elementów wnetrza, cisnienie na garach, cisnienie oleju, zawieszenie, wtryski oprocz sterujacego, czystosc silnika, w srodku zadnych osadow, stan całego auta to perfekcja oprócz tych walkow

Opublikowano

Gdybys zrobil pelne logi auta, to pewnie czesc osob tu i na AKP byloby w stanie stwierdzic, czy te 140k km jest prawdziwe :)

Bywalo tak, ze walki wycieraly sie juz po modyfikacjach (2002-03 roczniki) przy 130.000...

Poprzednie wersje w szczytowej formie nie nadawaly sie do niczego po 30.000... wiec walki i hydraulika to nie jest wyznacznik.

Wnetrze tymbardziej, ktore u wielu po 250.000 wyglada prawie jak nowe.

Opublikowano

Z tym wnetrzem to sie zgadzam logi jak zdarze to dzis zrobie i wrzuce na forum stwierdzicie sami czy wszystko jest ok mechanik ktory robil mi ten samochod naprawia tylko VW i Audi ma duzy serwis boscha twierdzil ze zrobil logi i jesz wszystko ok chociaz mowil tez ze według niego moje audi musi byc po lekkim tuningu poniewaz zaczyna ciagnac juz od 1800obrotow i ciagnie do czerwonego jak benzyna mowil ze seryjne AKE nie zachowuje sie tak moze to jest przyczyna padnietego turbo ze poprostu nie wytrzymało

Opublikowano

Moje tez ciagnie od 1800 do konca... wiec mechanik chyba nie mial sprawnego AKE w rekach :cool:

Opublikowano

Moje tez ciagnie od 1800 do konca... wiec mechanik chyba nie mial sprawnego AKE w rekach :cool:

Już nie przesadzaj Mihaó - Twoje ciągnie dopiero od 2200-2300 obr (przy 2300 obr pojawia się OB) - na pewno nie wcześniej - widać to nawet po logach :tongue4::wink4:

Opublikowano

i może ten lekki tuning doprowadził do takiego a nie innego stanu auta :polew:

Opublikowano

Kiepsko wybrales...

Chyba, ze ten Castrol pochodzi z Niemiec.

Opublikowano

nieudani to są użytkownicy aut z tymi silnikami,którzy nie wiedzą jak postępować z 2.5 V6

Opublikowano

1.9 Tdi też możesz zajechać szybko, chociaż ten silnik jest bardzo "idiotoodporny". dlatego trzeba uswiadamiać ludzi z czym mają doczynienia. niestety żaden mechanik Ci tego nie powie.

Opublikowano

Luuuuudzie! Jest juz wyczerpujacy temat o 2.5V6 TDI i wystarczy. Nie robice OT w tym temacie...

Opublikowano

ja kupilem ten silnik dla przyjemnosci z jazdy liczylem sie z kosztami pozatym autko z wymiana tego wszystkiego o czym pisalem przedzej bedzie mnie kosztowac 42000 mysle ze w polsce nie kupil bym takiego audi dodam ze moje autko jest w 100 procentach bez wypadkowe i w miare wyposarzone ja na przyklad osobiscie nie kupil bym dla siebie 1.9 tdi takie jest moje zdanie.Olej mam z niemiec tak ze nie boje sie o podrobki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...