let_me_b3 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Witam Posiadam Passata 1.9 tdi, 90 km silnik ahu. Od jakiegoś miesiąca samochód zaczął tracić moc przy prędkości ok 100km/h, zazwyczaj przy wyprzedzaniu. Passat wchodzi w tryb awaryjny- zgaszenie silnika przywraca moc do następnego razu. Po podłączeniu vag'a komputer pokazuje następujące błędy: 1. 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 37-10 - Faulty - Intermittent 2. 00787 - Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89) 30-00 - Open or Short to B+ 3. 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 1. Pierwszy błąd dotyczy silnika od klapy obiegu zamkniętego - nie działa zamykanie obiegu, ale to chyba nie ma wpływu na sam silnik, jak dobrze myślę.W niedługim czasie zamierzam się dobrać do tego i zobaczyć co tam się popsulo. 2. Drugi błąd dotyczy czujnika powietrza zasysanego jak dobrze myślę - czasami, sporadycznie zdarza się, że komputer pokazuje fałszywą temp zewnętrzna- np zdarzało się że dodatniej temp powietrza potrafił pokazać - 50*C Czy powinienem wymienić ten czujnik? 3. Trzeci błąd dotyczy czujnika płynu chłodzącego- w ostatnim czasie wskazówka temp silnika potrafi skokowo zmienić położenie- np z 0 przeskakuje na 90, po czym spada i znów rośnie. Poniżej zamieszczam wskazania uzyskane za pomocą vag'a. Temp zewnętrzna była ok 5*C. zimny 01 Engine, 007 zimny 17 Instruments, 003 ciepły 01 Engine, 007 ciepły 17 Instruments, 003 Z tego co udało mi się znaleźć na forum to prawdopodobnie uszkodzeniu uległ czujnik g2/g62 Czy może jednak przyczyny szukąć w termostacie?? Postanowiłem zrobić logi dynamiczne i statyczne. Podczas logów dynamicznych samochód przechodził w tryb awaryjny za każdym razem przy obrotach ok 3600, dlatego nie zawsze udało mi się we wszystkich przypadkach dobić do 4200 obrotów/minute (światła na obwodnicy) Poniżej zamieszczam uzyskane prze mnie logi. Może ktoś podpowie czy przyczyną mogą być wcześniejsze błędy czy może jednak czujnik n75? A może ze względu na wystepujące błędy nie da się ocenić właściwej przyczyny trybu awaryjnego? Measure Blocks Log (001) Log (004) Log (000) Log (003) Log (007) Log (023) Log (013) Statyczne Log (003) Log (004) Log (000) Dynamiczne Log (001) Log (004) Log (003) Log (010) Log (008) Log (000) Log (011) Mam nadzieję, że strasznie nie zagmatwałem sprawy i ktoś będzie w stanie pomóc z moim problem.. Pozdrawiam forumowiczów
vauxhall95 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 A wiec sprawa jest skomplikowana troche. Kat wtrysku do korekty,EGR do czyszczenia.Termostat do wymiany Turbo sporo przeladowuje jak na WG. Zapewne Awaria N75.Zrob bajpasa polacz zawor upustowy z kroccem w turbinie.Za pomoca wezyka,a wezyki od n75 zostaw odpiete. I zrob logi 011,003,010.Bedzie wiadomo czy to wina n75.Nie powinno go odciac Dosc dziwnie wyglada grupa 003 i 010.Napewno jakas nieszczelnosc.Ale to sie okaze jak dojdziesz z doladowaniem.[br]Dopisany: 15 Grudzień 2011, 20:44_________________________________________________Co do skokow temperatury,to tak czujnik temp padl ale i termostat siedzi.Najlepiej wymien czujnik i zaloguj grupy z temperatura
let_me_b3 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Witaj vauxhall95 Dziękuję za podpowiedzi, w najbliższej wolnej chwili zabiorę się za naprawy zgodnie z Twoimi wytycznymi. A mam pytanie do Ciebie. Czy czujnik g2 i termostat mają bezpośredni wpływ na przeładowanie turbo?? czy najpierw zająć się n75 i ewentualnymi nieszczelnościami??
Sztomel Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Przecież już na forum Passata odpisałem Ci, że żadne z tych błędów nie ma związku z działaniem turbosprężarki i masz sprawdzić szczelność wężyków idących od N75 jak i sam N75 na podmiankę jeśli wężyki będą szczelne. Nie wystarczy Ci, że już masz na dwóch forach dwie identyczne odpowiedzi i rady ?
let_me_b3 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Chciałem zaczerpnąć niezależnych opinii. Zawsze to dodatkowe pomocne słowo czy jakaś rada co jeszcze może być przyczyną. Zrobię zgodnie z Twoimi wytycznymi- najpierw szczelność później sam n75. pozdr
vauxhall95 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 sprawdz schemat polaczenia czy nie sa pomylone i szczelnosc.Potem zrob bajpasa i zrob 011dyn
let_me_b3 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 Witam Jako, że dziś Niedziela handlowa postanowiłem sprawdzić przewody ciśnieniowe w passacie. Odpiąłem wężyki ciśnieniowe od czujnika N75 i zrobiłem mostek między zaworem upustowym i turbo - tak jak mi zasugerowano. Niestety nie miałem dodatkowego przewodu o takiej średnicy więc postanowiłem wykorzystać jedne z zamontowanych. Jak się bardziej przypatrzyłem to niebieski był już dosyć zniszczony(oplot był przetarty) przy n75 więc połączenie zrobiłem czerwonym. Tym razem samochód przy kilku próbach nie przechodził w tryb awaryjny przy wyższych obrotach. Niestety nie mam możliwości przekładki na inny zaworek, dlatego mogłem tylko zmostkować Tak więc skoro komputer nie odciął mocy znaczy że padł n75 i nadaje się do wymiany lub ewentualnej próby reanimacji?, Tak? Poniżej zamieszczam logi dynamiczne Log (011) Log (003) Log (010) pozdro All
vauxhall95 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 n75 sie wysral.Jezeli wezyki cale.Narazie mozesz jezdzic tak do puki nie kupisz
let_me_b3 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro spróbuję go reanimować, jak nie pomoże to zamawiam nowy.
vauxhall95 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 masz kwadraciaka nie zdzialasz tam wiele.Reanimuje sie inny typ n75 np taki jak w AFN
let_me_b3 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 A mam jeszcze pytanie. Na alledrogo znalazłem kilka rodzajów zaworków. Mój ma nr 028 906 283 f a widziałem z symbolami końcowymi a, b, g i n -> wszystkie one są ze sobą kompatybilne, czy może różnią się np końcówką wtyczki? [br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 20:58_________________________________________________Spróbować mogę skoro i tak już do kosza się nadaje. Widziałem na forum reanimację n75 (o wyglądzie n18 - bo o takim piszesz jak dobrze myślę) i znalazłem też o tej mojej blaszanej wersji ;p Co mi szkodzi. Zadziała no to bajer nie zadziała to i tak nic się nie stanie;)
Sztomel Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Można zreanimować pod warunkiem, że dobierzesz do niego sprężynkę o odpowiedniej sprężystości by nie była za mocna lub za słaba gdyż oryginalna pewnie pękła.
let_me_b3 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2011 Tak jak kolega wyżej sugeruje sprężynka pękła przez co zablokował się tłoczek i czujnik nie działał poprawnie. Dobrałem myślę, że w miarę odpowiednią sprężynkę i całość na nowo złożyłem i skleiłem. Po sprawdzeniu po aku słychać charakterystyczne tykanie i przełączanie. Tak więc jestem optymistycznej myśli Jutro zamontuje i sprawdzę jak się sprawuje, pozdro All [br]Dopisany: 19 Grudzień 2011, 23:49_________________________________________________Miałem wczoraj zamontować zaworek jednak śnieg sypał cały czas i nie chciałem grzebać przy samochodzie. Dziś udało mi się wstawić zreanimowany zaworek, wymieniłem także przewody podciśnieniowe, wszystko podłączyłem i pojechałem na testy. Samochód ładnie się zbiera nie wchodzi w tryb awaryjny przy wyższych obrotach. Log (0 - 010) Log (1 - 011) Log (2 - 003) Co sądzicie o tych logach? pozdr
Sztomel Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Sprężynka nie jest dobrana idealnie ale ujdzie. Przydałby się teraz log 008 z 011 aby ocenić przepływkę.
let_me_b3 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2011 heh;) Starałem się jak mogłem, żeby dobrać w miarę odpowiednią sprężynkę co do logów Log (0 - 008) Log (1 - 011) oraz w jednym teście Log (2 - 008,011) Chyba przepływka też już wysłużona, dobrze myślę?
Sztomel Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 O ile się nie mylę wartość Inj.qty w ostatnim polu grupy 008 powinna wskazywać z początku logu wartość od 38 mg/skok malejąc w miarę wzrostu obrotów a nie od 36 ale pewności nie mam co do tego sterownika.
let_me_b3 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Z tego co udało mi się znaleźć to wartość powinna wynosić między 35 a 38 ale wyszczególnienia dla mojego sterownika nie znalazłem. Zalecasz czyszczenie??
Sztomel Opublikowano 24 Grudnia 2011 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Na razie bym jej nie ruszał, zwłaszcza jeśli nie odczuwasz spadku dynamiki samochodu.
let_me_b3 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2011 Szczerze powiedziawszy to wydaje mi się, że przed naprawą n75 samochód ładniej się zbierał i przyspieszał tylko, że pojawiał się tryb awaryjny. Teraz nie ma już notlaufu ale mam wrażenie, że samochód jest słabszy. Czy przyczyną może być moja reanimacja n75? A może już jestem przewrażliwiony na tym punkcie;) Tak wogóle to dziękuje za pomoc w moim problemie. Życzę Spokojnych i Wesołych Świąt dla Ciebie i vauxhall95 pozdr
vauxhall95 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Turbo teraz ciut pozniej wstaje.Wtedy miales doladowanie 1.3 bar a teraz norma 0.8 bar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się