Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wymiana przednich amortyzatorów w A4 B6 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie : Czy ktoś wymieniała samemu amortyzatory w Audi A4 B6 z przodu??

Czeka mnie wymiana chciałbym samemu tę czynność zrobić :decayed:

Czy mogę napotkać jakieś trudności podczas wymiany ??

Dodam że już nie raz wymieniałem amortyzatory w Passacie B3 i Audi 80 B2 z tą różnicą że tam były McPensony :confused4: a tutaj jest wielowahaczowe zawieszenie ;/

Za wszelkie sugestie i porady będę bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam miłośników :a4fan:

Opublikowano

Ciężko nie jest ;) odkręcasz 3 górne śruby w przegrodzie silnika trzymające całe mcphersona, śrube co trzyma dwa sworznie górnych wahaczy po czym je wyciągasz, no i na koniec śrubę co trzyma amortyzator na wahaczu. Super skomplikowane To nie jest. W razie co pytaj :decayed:

Opublikowano

Ciężko nie jest ;) odkręcasz 3 górne śruby w przegrodzie silnika trzymające całe mcphersona, śrube co trzyma dwa sworznie górnych wahaczy po czym je wyciągasz, no i na koniec śrubę co trzyma amortyzator na wahaczu. Super skomplikowane To nie jest. W razie co pytaj :decayed:

Dzięki za odpowiedź i sugestie :)

W razie problemów to będę pytał bo dopiero w przerwie świątecznej będę działał w tej prawie :) i jak czas pozwoli to zrobię fotostory i relacje z czynności wymiany amorków ;D

Pozdro :)

Opublikowano

Mozesz miec problem z wyciagnieciem sroby mocujacej 2 gorne wachacze, a moze nawet z samymi wachaczami tak ze zanim zaczniesz rozkrecac od gory - zacznij od tej sroby :good:

Opublikowano

Mozesz miec problem z wyciagnieciem sroby mocujacej 2 gorne wahacze, a moze nawet z samymi wahaczami tak ze zanim zaczniesz rozkrecac od gory - zacznij od tej sroby :good:

okii

Wpierw zapuszczę ją kilka dni przed operacją preparatem podobnym do WD-40 i powinno pomóc troszkę :D

Dzięki za sugestie :)

Pozdrowienia

Opublikowano

Mozesz miec problem z wyciagnieciem sroby mocujacej 2 gorne wahacze, a moze nawet z samymi wahaczami tak ze zanim zaczniesz rozkrecac od gory - zacznij od tej sroby :good:

okii

Wpierw zapuszczę ją kilka dni przed operacją preparatem podobnym do WD-40 i powinno pomóc troszkę :D

Dzięki za sugestie :)

Pozdrowienia

Jak ma pójść to pójdzie :tongue4: jak jest zdrowo zapieczona To i z tym preparatem będzie ciężko :decayed:

Opublikowano

U mnie coś stuka, oczywiście wahacze sprawdzane, chyba amortyzator

Nie mogę tej śruby z górnych wahaczy wybić oczywiście i WD i inne odrdzewiacze były

Zostaje chyba wyciągnięcie całość ze zwrotnicą i albo wybić albo prasa

W B5 problemu tu nie było, chociaż starsze auto było

Opublikowano

sprobuj polac Coca Colą - poważnie, zostaw na parenaście minut i spróbuj wybić, można spróbować, nic nie stracisz prócz niecałych 2zł na puszkę Coli z czego większość i tak wypijesz;p

Opublikowano

U mnie coś stuka, oczywiście wahacze sprawdzane, chyba amortyzator

Nie mogę tej śruby z górnych wahaczy wybić oczywiście i WD i inne odrdzewiacze były

Zostaje chyba wyciągnięcie całość ze zwrotnicą i albo wybić albo prasa

W B5 problemu tu nie było, chociaż starsze auto było

Albo całość wyjąć ze zwrotnica i wtedy wymienić i tego nie ruszać do czasu wymiany wahaczy :decayed:

Opublikowano

U mnie coś stuka, oczywiście wahacze sprawdzane, chyba amortyzator

Nie mogę tej śruby z górnych wahaczy wybić oczywiście i WD i inne odrdzewiacze były

Zostaje chyba wyciągnięcie całość ze zwrotnicą i albo wybić albo prasa

W B5 problemu tu nie było, chociaż starsze auto było

Wiesz co u mnie też coś stuka i też podejrzewam amortyzator bo akurat jest lekko oblany i jak co to też wymienię górne mocowania amortyzatora aby później nie rozbierać jeszcze raz tego :decayed:

He he widzę że tak nie łatwo z tymi śrubami trzymającymi te górne wahacze :decayed:

Już zamówiłem sobie na zapas w ASO 2 śruby wraz z nakrętkami w razie czego gdyby uległy jakiemuś dziwnemu zniszczeniu :kox:

Choć jedna śruba po jednej stronie była już odkręcana tak więc może będzie z nią mniej problemów :decayed:

Jak wymienię to zdam relację jak mi poszło. W razie problemów użyję nawet "Coca- Coli " :decayed:

A z Okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia to życzę wszystkim miłośnikom 4 srebrnych kółek bezawaryjności , bezpiecznego i jak najdłuższego użytkowania :>

Zdrowych i pogodnych Świąt

And

Happy New Year 2012 :)

Opublikowano

witam

ja w swoim audi B6 wymieniałem w listopadzie amory przód i tył jedna strona wyszła bez problemów a druga z cała zwrotnicą inaczej się nie dało tył bez żadnych problemów

Opublikowano

Witam.

Jestem już po wymianie amortyzatorów i to jak koledzy mówiliście nie była łatwa sprawa :confused4:

Próbując samemu zrobić tę wymianę to za czorta nie dałbym rady bo nawet lewa strona co była śruba wyciągana z 1,5 roku temu była tak zapieczona że nie szło ją wybić na samochodzie za żadne skarby :confused4:

A że naszło mnie to w okresie po świątecznym to oddałem do mechanika i z tego co mi mówił że musiał wyciągać całą kolumnę zarówno lewą jak i prawą na stół i wtedy wybijać tę śrubę trzymającą górne wahacze. Wyczyścił otwory tych śrub aby w przyszłości nie było takich problemów na przyszłość :decayed: Ale to zobaczymy w przyszłości :naughty:

Przed wymianą amorków przednich to miałem lekki stuk w lewym kole podczas przejeżdżania przez nierówności poprzeczne , a po wymianie jak ręką odjął :decayed: Nastała cisza , spokój i wróciło zadowolenie z posiadania Audi A4 B6 :)

A co do tylnych amorków to sam je wymieniłem i nie było większych problemów. Troszkę trudne dojście było do śruby mocującej amortyzator :) Oraz do odkręcenia jej trzeba było użyć odpowiedniej siły :decayed:

Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim tematem i sugestie w tym temacie :)

wszystkiego dobrego w Nowym Roku , zero stuków w zawieszenie i bezawaryjnej pracy naszych samochodów :naughty:

Opublikowano

Czeka mnie podobna sytuacja ale z wymianą sprężyn i problemem jest ta właśnie górna śruba. Myślałem jej nie ruszać tylko zdemontować całą kolumnę razem ze zwrotnicą i górnymi wahaczami. Robił ktoś tak u siebie czy też są jakieś problemy

Tutaj poglądowe zdjęcie jak by to miało wyglądać po wyciągnięciu. Czy w takim stanie jak na zdjęciu jest możliwość wymiany sprężyn bez odkręcania tej jednej śruby.

2029270489

Opublikowano

Pakero ile dałeś za wymianę?

Opublikowano

musisz odkręcić wahacze górne i tą nakrętkę ona trzyma sprężynę ale sprężyna musi być ścisnęta [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 21:01_________________________________________________wymiana amorów przód to ok 50-60zł za 1 szt. tył jest tańszy

Opublikowano

Mnie mechanik skasował z 160 zeta z wymianą obydwu amorków na przodzie :confused4:

Sam męczłbym się pewnie z cały dzień i nie wiadomo czy bym zrobił to w przeciągu dnia ;/ jedyny powód to brak czasu a że znajomy mechanik w ten dzień miał wolniejszy termin to zrobił mi prawdę mówiąc od ręki :wink4:

Z tego co robił to wyciągał całe kolumny na stół i wymieniał te nieszczęsne śruby na nowe które zakupiłem w ASO jednocześnie przeczyścił otwory tych śrub aby później nie było z nimi aż tak wielkiego problemu :)

A także zleciłem mu wymianę górnych mocowań amorków dla pewności aby nie stukały później :>

Choć domyślam się że i tak na dłuższą metę to nie pomoże to czyszczenie czy też przewiercenie wiertłem tych otworów :confused4: ale zawsze trzeba mieć nadzieję że to coś pomoże na przyszłość :wink4:

W tej cenie też sprawdził mi resztę wahaczy prowizorycznie :decayed: i stwierdził że są dobre choć ideału nie oczekuję po 230 000 km na polskich drogach :rolleyes:

Czeka mnie podobna sytuacja ale z wymianą sprężyn i problemem jest ta właśnie górna śruba. Myślałem jej nie ruszać tylko zdemontować całą kolumnę razem ze zwrotnicą i górnymi wahaczami. Robił ktoś tak u siebie czy też są jakieś problemy

Tutaj poglądowe zdjęcie jak by to miało wyglądać po wyciągnięciu. Czy w takim stanie jak na zdjęciu jest możliwość wymiany sprężyn bez odkręcania tej jednej śruby.

2029270489

Myślę że tak jak kolega garbi89

cytuję

musisz odkręcić wahacze górne i tą nakrętkę ona trzyma sprężynę ale sprężyna musi być ścisnęta [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 21:01_________________________________________________wymiana amorów przód to ok 50-60zł za 1 szt. tył jest tańszy

odkręcisz górne wahacze od mocowania amortyzatora na ściśniętej sprężynie i później odkręcisz nakrętkę na amorku to wymienisz sprężyny bez problemu

Choć moim zdaniem jeśli ci się nie śpieszy i jak masz wyciągnięta całą kolumnę to warto pokusić się o wybicie tej nieszczęsnej śruby :wink4:

Takie jest moje zdanie choć decyzja należy do ciebie :)

Opublikowano

Mnie mechanik skasował z 160 zeta z wymianą obydwu amorków na przodzie :confused4:

Sam męczłbym się pewnie z cały dzień i nie wiadomo czy bym zrobił to w przeciągu dnia ;/ jedyny powód to brak czasu a że znajomy mechanik w ten dzień miał wolniejszy termin to zrobił mi prawdę mówiąc od ręki :wink4:

Z tego co robił to wyciągał całe kolumny na stół i wymieniał te nieszczęsne śruby na nowe które zakupiłem w ASO jednocześnie przeczyścił otwory tych śrub aby później nie było z nimi aż tak wielkiego problemu :)

A także zleciłem mu wymianę górnych mocowań amorków dla pewności aby nie stukały później :>

Choć domyślam się że i tak na dłuższą metę to nie pomoże to czyszczenie czy też przewiercenie wiertłem tych otworów :confused4: ale zawsze trzeba mieć nadzieję że to coś pomoże na przyszłość :wink4:

W tej cenie też sprawdził mi resztę wahaczy prowizorycznie :decayed: i stwierdził że są dobre choć ideału nie oczekuję po 230 000 km na polskich drogach :rolleyes:

Czeka mnie podobna sytuacja ale z wymianą sprężyn i problemem jest ta właśnie górna śruba. Myślałem jej nie ruszać tylko zdemontować całą kolumnę razem ze zwrotnicą i górnymi wahaczami. Robił ktoś tak u siebie czy też są jakieś problemy

Tutaj poglądowe zdjęcie jak by to miało wyglądać po wyciągnięciu. Czy w takim stanie jak na zdjęciu jest możliwość wymiany sprężyn bez odkręcania tej jednej śruby.

2029270489

Myślę że tak jak kolega garbi89

cytuję

musisz odkręcić wahacze górne i tą nakrętkę ona trzyma sprężynę ale sprężyna musi być ścisnęta [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 21:01_________________________________________________wymiana amorów przód to ok 50-60zł za 1 szt. tył jest tańszy

odkręcisz górne wahacze od mocowania amortyzatora na ściśniętej sprężynie i później odkręcisz nakrętkę na amorku to wymienisz sprężyny bez problemu

Choć moim zdaniem jeśli ci się nie śpieszy i jak masz wyciągnięta całą kolumnę to warto pokusić się o wybicie tej nieszczęsnej śruby :wink4:

Takie jest moje zdanie choć decyzja należy do ciebie :)

Jedną stronę i tak będę musiał wybić bo jest przekręcona w środku. Ale drugiej nie planuje ruszać.
Opublikowano

puma musisz wymieniać amory i sprężyny kompletami

Nie bardzo rozumiem dlaczego mam wymienić amory też?
Opublikowano

puma musisz wymieniać amory i sprężyny kompletami

Nie bardzo rozumiem dlaczego mam wymienić amory też?

Moim zdaniem tez nie musi wymieniać od razu amorków jeśli tylko wymienia sprężyny , to zależy od funduszy jakie ma do dyspozycji i przede wszystkim czy amorki są dobre :decayed:

Choć ja jakbym miał wymieniać to poświęciłbym się i też wymienił amorki niż później wydzierać jeszcze raz zawieszenie i dalej mordować się z nim :confused4:

Fakt faktem powinno się wymieniać parami tzn jeśli wymieniamy tylko sprężyny to zarówno lewą jak i prawą sprężynę :decayed:

Ale każdy robi jak uważa i to jego decyzja i jego auto :wink4:

A forum jest po to aby doradzić i podpowiedzieć a także zgłosić swoje uwagi i spostrzeżenia co do danego problemu :)

PS. Koledze garbi89 chodzi o to że musisz wymienić prawą i lewą sprężynę a nie tylko tą którą masz zepsutą :decayed:

I tak samo dotyczy amorków że kompletami czyli parami :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...