Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] postojówki z kierunkiem USA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam postojówki razem z kierunkami (wersja USA) myślałem że można by to tak obejść , wstawić żarówkę tylko z żarnikiem kierunku a za postojówki użyje w razie kontroli lub przeglądu przeciwmgielnych. Jak sądzicie przejdzie coś takiego? Jakieś inne pomysły bez wymiany lamp?

Opublikowano

tylko wymiana. te lampy nieposiadają polskiej homologacji. jezeli nie diagnosta to policja moze pozniej zatrzymac dowód rejestracyjny.

nie zartuj... przeciwmgilne za postojowki?

Opublikowano
przeciwmgilne za postojowki

ja o czyms takim wlasnie czytalem w gazecie, ze zamieniaja kable przy lampie, tylko ze zeby bylo zgodnie z prawem dodaja jeszcze przeciwmgielne pod zderzakiem...

ale czytalem do juz dawno i nie pamietam jak to dokladnie bylo :gwizdanie:

Opublikowano

Tak jak napisałem powyżej, zgodnie z polskim prawem aby pojazd został dopuszczony do ruchu, jego oświetlenie zewnętrzne musi posiadać europejską homologacje.

Prawidłowo, diagnosta nie wyda zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym potwierdzającym spełnianie przez pojazd wszystkich wymagań technicnzych.

Jeżeli diagnosta przymknie oko, policja ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny w czasie rutynowej ( bądź nierutynowej :naughty: ) kontroli. ostatnio zrobili się bardziej dociekliwi.

Opublikowano

cos takiego znalazlem :):

Przeróbkę świateł można wykonać na kilka sposobów. Pierwszy to wklejenie do oryginalnego reflektora soczewki z europejskim atestem. Z zewnątrz wygląd reflektora się nie zmienia. Droższa jest wersja z ksenonami, gdyż trzeba dołożyć spryskiwacze reflektorów i układ automatycznej regulacji zasięgu. Jest to obowiązkowe wyposażenie, bez którego auto nie przejdzie badania technicznego. Innym bardzo wygodnym rozwiązaniem jest wymiana całych lamp na europejskie. Koszty są różne, od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Jednak nie zawsze wymiana lamp jest łatwa, ponieważ zdarza się, że kształty elementów mocujących nieco się różnią i aby wszystko dobrze pasowało trzeba wymienić jeszcze inne elementy (np. atrapę), co dodatkowo podnosi koszty. Kolejną czynnością z przodu jest rozdzielenie świateł pozycyjnych od kierunkowskazów. W większości aut jest to w miarę prosta operacja. Również z tyłu jest trochę pracy. Większość modeli z USA ma czerwone kierunkowskazy, co jest niezgodne z naszymi przepisami. Przeróbkę można wykonać na trzy sposoby. Pierwszy i najdroższy to wymiana lamp. Drugi, znacznie tańszy, to włożenie pomarańczowych żarówek w miejsce świateł cofania i oczywiście zamiana obwodów. Światło cofania jest również obowiązkowe, więc należy dołożyć nową lampę np. pod zderzakiem. Trzecia możliwość to wycięcie części klosza i wstawienie pomarańczowego szkła. Jednak nie we wszystkich lampach można taką operację wykonać. Na koniec pozostaje jeszcze dołożenie światła przeciwmgielnego. Najczęściej jest to dodatkowa lampa pod zderzakiem

wszystkie zmiany sa opisane na tej stronce:

http://www.carpaka.com/informacje/26

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...