Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 1.8T AEB - Co to za dźwięk ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wg mnie wyleciała blaszka na łączeniu zaworu WG z klapką:)i zam zawór wpada w rezonans :)temat dobrze znany tym bardziej,że wyciągałeś turbine

Opublikowano

a może to jakieś łożysko np w alternatorze lub w rolce, obadaj rozrząd, albo może rozrusznik nie rozłącza się??

Opublikowano

a może to jakieś łożysko np w alternatorze lub w rolce, obadaj rozrząd, albo może rozrusznik nie rozłącza się??

Wiesz co, bo w sumie pamętam jak mechanik mi mówił o jakimś łożysku (nie pamiętam od czego) ale na urlopie chce to wymienić bo teraz coraz głośniej wyje wraz z narastającymi obrotami. Z tym, że ten dźwięk to ja już mam odkąd mam auto.

Opublikowano

gdyby to była klapka od WG to raczej by dzwoniło przy spadku z obrotów, posprawdzaj czy jakiś pasek klinowy gdzieś nie ociera, albo łożysko napinacza lub alternator piszczy ?

Opublikowano

właśnie przy wzroście obrotów bo wtedy WG zaczyna pracować!

Opublikowano

gdyby to była klapka od WG to raczej by dzwoniło przy spadku z obrotów, posprawdzaj czy jakiś pasek klinowy gdzieś nie ociera, albo łożysko napinacza lub alternator piszczy ?

U mnie to dzwoni tylko i wyłącznie w przedziale 3000-4000obr/min. Nawet jak przytrzymuje gaz w tych wartościach to ten dźwięk jest słyszalny. Gdy wskazówka zejdzie poniżej 3000 - cisza :disgust:

Np. Jadę sobie na 3 biegu i w przedziale 3400obr puszczam gaz zostawiając go na biegu dźwięk jest cały czas puki nie zejdzie poniżej 3000. Tak samo się dzieje gdy jadąc z tymi obrotami gdzie brzęczy, wrzucę luz - dźwięk jest nadal.

Opublikowano

miałem kiedyś awarię klapki WG w 1.8T i najbardziej hałasowało przy spadku obrotów bo przy wzroście obrotów ciśnienie spalin jest na tyle duże ze klapka aż tak nie drży, a gdy odejmie się gazu to wtedy wpada ona w rezonans.

dodatkowo jak przytrzymało się gaz przy stałych 3-4 tys obrotów to była cisza, po odjęciu gazu zaczynało brzęczeć, więc u Ciebie kolego WG odpada

Opublikowano

miałem kiedyś awarię klapki WG w 1.8T i najbardziej hałasowało przy spadku obrotów bo przy wzroście obrotów ciśnienie spalin jest na tyle duże ze klapka aż tak nie drży, a gdy odejmie się gazu to wtedy wpada ona w rezonans.

dodatkowo jak przytrzymało się gaz przy stałych 3-4 tys obrotów to była cisza, po odjęciu gazu zaczynało brzęczeć, więc u Ciebie kolego WG odpada

Tak myślałem, że to nie to. Kurde ciężko to stwierdzić stojąc na parkingu i nie mając dostepu do chociażby kanału. Będę ryzykował i jadę do PL tak jak jest. Dopiero u nas zobaczymy co to jest. Wiem na pewno, że muszę wymienić jedno jakieś kółko przy rozrządzie, bo mi tak dziwnie gwiżdże cały czas podczas dodawania gazu... Ehh auto to skarbonka normalnie :wallbash:

Opublikowano

najprostsza sprawa to ściąg wężyk z gruszki WG i zobacz wtedy a jak to wg to stawiasz flache:):)

Opublikowano

najprostsza sprawa to ściąg wężyk z gruszki WG i zobacz wtedy a jak to wg to stawiasz flache:):)

No dobra, jak będzie w miarę możliwy dostęp do tego wężyka to dziś go ściągnę. I jak to będzie to to będzie flacha :guma:

Opublikowano

a może to jakieś łożysko np w alternatorze lub w rolce

Też bym na to stawiał.Albo przycierająca się pompa wody.

Opublikowano

Witajcie po dłuższym czasie. Dotarliśmy szczęśliwie z audiczką z NL. Nie bylo problemu :naughty:. Od razu pojechałem z nią do znajomego mechanika, który wymieniał mi rozrząd, oleje itp. Co do tego dźwięku po wymianie pompy wody, pasków itp - bez zmian :kwasny:... ALE.. Mechanik zobaczył coś dziwnego podczas wymiany rozrządu. Mianowicie ktoś grzebiąc w turbinie, przy jej demontażu urwał jedną śrubę od kolektora :wallbash:... I zrobił to na jakimś "patencie" że dał jakiś kawałek blachy przedłużając od drugiej śruby z kolektora by ona dociskała miejsce gdzie jest wyrwana śruba 1. I moje pytanie: Czy możliwe jest to, że podczas zwiększania się obrotów własnie ten kawałem blachy wchodzi w rezonans?

PS: mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem.

Pozdr[br]Dopisany: 23 Styczeń 2012, 16:09_________________________________________________Ok, temat do zmaknięcia :wink4:. Okazało się, że jedna śruba pod turbo sie poluzowała i zaczęła dzwonić w tych okolicach obrotów. :cool1:

Opublikowano

Ja mam dokładnie to samo. Też pow. 3 tys obrotów mam identyczny dźwięk. Dobrze wiedzieć, co jest przyczyną :D Dzięki kolego za poradę :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...