wujek_kamil Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Hello wszystkim. Jak niektórzy wiedzą zanabyłem autko od jednego z klubowiczów. Jest to Audi A4 B5 Avant 1998 rok, więc jak mniemam przedlift... Mimo, że przedlift nie jest taki brzydki za sprawą koloru chyba i braku rdzy . Wcześniej miałem mało racjonalne autko, które było ulubieńcem drogówki od momentu gdy policyjny motor nie był w stanie dogonić mojej 20letniej padaczki i po wcześniejszym wyprzedzaniu pościgu policyjnego Corsą rocznik 1991 z magicznym "1.2i" na klapie tylnej . Stare i brzydkie ale szybkie tj. 700kg 310km 490nm : Po sprzedaży mojej niuni nastąpiła tzw. tygodniowa stypa ale zadbałem, żeby nie uschnąć i z %% nie schodziłem za wiele . Następny krok - trzeba kupić auto ale powiększającej się w 2013 roku rodzinki i zaczęły się poszukiwania - 2-3tygodnie na allegro i na necie i wiem co chcę - MA BYĆ AUTKO RODZINNE ALE Z POTENCJAŁEM :gwizdanie:. Opcje były następujące : - a4 b5 1.8 tq - gofr4 1.8 t 4motion - gofr4 v6 4motion + później turbo - octavia 4x4 1.8t Ostatecznie zobaczyłem na mieście Avanta na 17 i lekkiej glebie i mi się spodobało. Międzyczasie pojeździłem Octavią(prowadzi się jak kredens), golfami ale zawsze byłem zdania, że w Golfie mimo fajnego silnika i napędu(haldex) to się chodzi a nie jeździ i postanowiłem zapisać się na Wasze forum. Jak szukać auta dla siebie to tylko od klubowicza/forumowicza bo allegro sami wiecie jaki to syf. Przypadkiem trafiłem na ogłoszenie Devastation o tytule "sprzedam moją padaczkę" i z ciekawości wszedłem. Po półtora tygodnia byłem obejrzeć a po następnym tygodniu auto było już u mnie . Postaram się napisać wg. schematu wyposażenie ale na bank coś tam pominę : - QUATRRO - zawieszenie 1BE nowe Lamforder(nie wiem co to znaczy to 1BE czy to lepsze czy gorsze ale takie jest) sprawność 76% - kubełkowe fotele - 4x airbag - wspomaganie - elektryka 4 szyb, lusterek - central + alarm - fotele kubełki jasne - troche kredensu na desce - klimatyzacja - junkers eLPeGie BRC SQ24 + T, wtryski pomaranczowe - jest jakiś CHIPs ale co i czy on dał coś tego nie wiadomo - raczej tak bo ładuje więcej niż seria - turbina po regeneracji w Ream-Poland - i chyba tyle... Auto fajnie opisane przez sprzdającego, wszystko się zgadza. Było bite albo rozkradzione prawą stroną - wszystko poskładane, śladu wstawiania ćwiary nie ma, rdzy brak to chyba ok jest... Sprzęgło 35kkm przelotu, nowe poduchy silnika, rozrząd 5kkm przelotu, nówka termostat i płyn chłodniczy G12, płyn we wspomie brand niu, tylne zaciski zregenerowane i pomalowane na czarno, wydech w przyzwoitym stanie, katalizator 100% sprawny, sonda NGK przebieg ok 25kkm, dwa kluczyki, przy czym jeden jest nowy, ori, trzeba go za-PIN-ować(PIN jest), wypiaskowane i pomalowane tarcze+sprawdzenie czy nie mają bicia, nowe klocki Ferodo przód i Bosch tył, nowy prawy przegub wewnętrzny i zewnętrzny(stary lekko srał olejem przez gumę), nowa DV. Stan ogólny auta na prawdę BDB Fotosy : Po zakupie zrobione : - nowe zimówki x4 - radio Blaupunkt Quenns MP56(nie wyobrażam sobie innego radia a aucie) - profilaktycznie olej mimo, że było jeszcze 3kkm do wymiany Z rzeczy mnie dobijajacych i do zrobienia : 0. Jakaś moooooooooooooc... 1. Moduł poduszki pasażera bocznej : Sprawa ma się tak, że stoi woda w racicach pasażera(może odpływy pozatykane) a moduł jest montowany do podłogi = nie ma bata i musi się palić. Ostatnio osuszyłem auto do zera(2 dni farelka w środku), wtyczke kompresorem przedmuchałem i farelką, podłaczam moduł nowy i ... 2s było ok i potem znów ch*** strzelił i tu PYTANIE - sądzicie, że wilgoć/zwarcie jeszcze gdzieś w kablach siedzi? 2. Wycieraczka tył bo bez niej zimą porażka : 3. Jakieś granie z tyłu zrobić bo gra tylko przód i do tego w drzwiach pasażera głośnik pierdzi 4. Zebrać się i w końcu brand niu kluczyk zapinować... PLANY : W sumie zanabyłem Garetta GT3076 i miałem kombinować ale turbo pójdzie do innego auta bo ... wiem, że szybkie toto nie będzie nigdy, więc 250km i 300nm+ dla mojej niewiasty do przemieszczania się z pkt A do pkt B starczą - ja sobie chyba poskładam coś sleeperowatego i będzie to na 95% leciutka Corsa A 3.0v6 z lekkimi zmianami(ok. 240km i 320nm) i oczywiście zasilane szlachetnym LPG . Poza tym MARZĄ mi się alu 17 IDENTYCZNY wzór jak mam ja tyle, że 17 i xenon w mojej B5:). No dla lepszego samopoczucie jeszcze TIP i ITG w planach. Jest też opcja, że będę zmieniał auto bo znajomy mechanik przesiada się z S6 na s8 i ma auto w świetnym stanie z programem na 310km, quatrro, zmienionymi ufo z przodu i junkersem sekwencyjnym jak to mówi "dla mnie" ---> czas pokaże - S8 będzie miał w połowie stycznia... Pozdrawiam !!
Polko_V Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 310km w corsie a audi...będziesz wiedział co z nią robić, jak pójdziesz tropem corsy
Rychu1111 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Pozostaje mi tylko życzyć mocy jak w Corsie
Kowi87 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 O pomysły pod wzgledem mocy nie ma co sie bać patrząc na corse jak wczesniej gdzies tam o niej pisałes, myślałem że to nowsza corsa, a tu dopiero cichociemny bolid Co do wilgoci, najprawdopodbniej masz uszczelke pod filtrem przeciwypyłkowym sparciałą, woda leje sie po kazdy mdeszczu trzeba zdemontowac obudowe filtra
pepik Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Identyczna jak moja, kolor, felgi tylko silnik inny i kilka miesięcy młodsza Ciekawi mnie wskazanie temperatury u Ciebie, dlaczego jest 95 stopni? Przebieg też wynika chyba z wymiany licznika z tego co pamiętam z wątku sprzedającego. Ta wycieraczka wygląda tragicznie, spróbuj ją przynajmniej równo ustawić, tak żeby była na szybie a nie na klapie U mnie jak była zatarta to mimo wszystko robiła krótki ruch, więc na włączonym zapłonie włącz wycieraczkę i może małymi kroczkami ruszy trochę do góry. Ps. Fajna Corsa
wujek_kamil Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Termostat jest "zimowy" z tego co Tomash mówił celem szybszego się nagrzewania auta zimą. Ktoś wspomniał o filtrze - w sumie szyby parują czasem, więc to może być przez to... Kupić brand niu (właśnie jaką - węglówkę czy zwykły bo pewnie to to samo) i oblookać obudowę tego filtra ---> misja na weekend . Dziękuję za tą poradę Wycieraczka miała odruchy, że przesuwała się po 1cm raz na jakiś czas i teraz zmarła - w dniu kupna podobno działała, 2 dni po przyjeździe już nie ---> może od dłuuuugiego stania auta odmówiła posługi. Teraz audiotele - manetka, kable czy silniczek(doczytałem na forum, że sprysk go zalewa i się pierdzieli)... Licznik wiadomo był zmieniany i nie pokazuje prawdy - no może handlarz by się bardzo ucieszył z takiego faktu bo byłby 120zł za korekte przebiegu przed sprzedażą do przodu - ale mnie to nie rusza - auto technicznie wręcz ideał a że ma 200kkm w górę przebiegu.. To mało ważne w odniesieniu do stanu MEGA wkurfia mnie ta kontrolka od poduszki :wallbash: :wallbash: - w sumie kupiłem kolejny moduł od airbagów i teraz wysuszę auto znów, ten filtr kabinowy i obudowę zmienię i chyba oddam elektrykowi niech przejrzy co jest nie tak ,że pali te moduły... Audi szybkie nigdy nie będzie z racji masy przede wszystkim - żeby miało szanse się u3mać za Corsą (100-200 w ok. 6.5s) musiałoby mieć z 500km i porządny niuton a to MEGA kasa = podciągnie się do 250KM 300-330NM, żeby moja Fiona nie bręczała, że się boi wyprzedzać i tyle - do zapierdalania inne auto się poskłada . Wiem, że każdy się zapiera, że w swoim Audi nic nie będzie robił i ja też tak mówię ale czas może to zweryfikuje... Pozdrówki i dziękuję za poradę
jihad Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Miałeś fajne auto, to kupiłeś padaczkę.
wujek_kamil Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Tą Crostę kojarzę - nie było nam dane się spotkać ale ma 60-70nm mniej niż moja była - wessałbym ją Poradźcie co z tą wodą oprócz filtra kabinowego może być?
Kowi87 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 z tą obudową filtra chodziło mi o uszczelka która znajduje sie pod tą obudową rozkrec tam do gołej blachy ja tam zaaplikowałem sylikon czarny i potop w aucie sie skończył
wujek_kamil Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Sylikonu Ci u mnie dostatek ale najpierw w weekend rozbiorę i zobaczę - woda też stoi pod podstawką od aku jeśli to pomoże zidentyfikować problema
pepik Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Sylikonu Ci u mnie dostatek ale najpierw w weekend rozbiorę i zobaczę - woda też stoi pod podstawką od aku jeśli to pomoże zidentyfikować problema Musisz udrożnić odpływy, jeden z nich jest właśnie pod aku a drugi obok serwo, skoro stoi woda to zobaczysz jaki tam bedziesz miał syf w tych odpływach
wujek_kamil Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Kompresor da radę przedmuchać to odpływy?
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 odpływ jest drożny, a woda jest dlatego że lalismy wode z węza i szukaliśmy przecieku, nic nie było rynienka jest na filtrze p.p., auto jesienia stało dwa dni z uchyloną szyba i naj.ebało wody co do stanu auta, nie jest pierwszej młodości ale podejrzewam że nie ma na forum silnika w lepszym stanie, na analizatorze spalin wyszło EURO5 :kox: :kox: wskazówka jest na ponad 90 stopniach bo termostat jest "zimowy" auto po 3km ma 90 stopni i przy max bucie też 90 :decayed:
pepik Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 odpływ jest drożny, a woda jest dlatego że lalismy wode z węza i szukaliśmy przecieku, nic nie było rynienka jest na filtrze p.p., auto jesienia stało dwa dni z uchyloną szyba i naj.ebało wody co do stanu auta, nie jest pierwszej młodości ale podejrzewam że nie ma na forum silnika w lepszym stanie, na analizatorze spalin wyszło EURO5 :kox: :kox: wskazówka jest na ponad 90 stopniach bo termostat jest "zimowy" auto po 3km ma 90 stopni i przy max bucie też 90 :decayed: A co to za termostat? Oryginał audi? U mnie jak przeczyściłem odpływy to później lałem wodę z węża i nic nie stało, wszystko spłynęło pod auto.
wujek_kamil Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 nie ma na forum silnika w lepszym stanie, na analizatorze spalin wyszło EURO5 :kox: :kox: wskazówka jest na ponad 90 stopniach bo termostat jest "zimowy" auto po 3km ma 90 stopni i przy max bucie też 90 :decayed: Potwierdzam - widziałem wyniki analizatora a nagrzewa się po 2km 100m po staniu w okolicach zera nocą... Przy -10 nocą po oskrobaniu szyb jest 6X stopni i działa na LPG już. Przy ostrzejszej jeździe - z 10 razy mi się zdarzyło tak jak pisze Tomasz nie było więcej jak 90 stopni Jutro przyjdzie nowa opona bo tą na krawężniku rozwaliłem :/ Koleś jakaś pała z pod mojego miasta(rejestracje) widział mnie z 200m i stał z kierunkiem, że wyjeżdża ale postanowił poczekać na moment aż będę 30m przed nim i dopiero wyruszyć w podróż - przyjepałem z 80km/h około w krawężnik(był wybór albo pójdę chodnikiem albo w niego--->żebym jechał MLem to bym walił - może jakby mu się rury o czachę obiły to by stary qtas zmądrzał a tak szkoda Audi było) - bąbel na oponie, felga cała, zawiecha nic - jednak co firmówka to firmówka i potrafi znieść
vauxhall95 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Zapewne sie otwiera przy wyzszej temperaturze.
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Termostat nie jest od audi, ale pasuje idealnie, i bardzo dobrze sprawuje sie zima na wiosne trzeba bedzie zalozyc ori a jesienia stary aby szybko sie nagrzewal
morsdicti Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Po coś sprzedał tą Corsę trzeba było napisać tu pewnie nie jeden by ją kupił hehe rzeczwyiście szacun za poprzednie auto .... Tutaj przy Audi też jest potencjał z tym motórem .... "wiesz co z nim zrobić" Powodzenia.
wujek_kamil Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 Odpowiem jak pantoflarz ale zanabyłem mieszkanie 3 pokojowe i za półtora roku będę miał pelikana w domu(dziecko) i Corsa była mało rodzinna bo przyszła żona po 200-300m już płakała Spokojnie ogarnie się i Audi tylko pytanie w jakim momencie ogarnianie się skończy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się