Jump to content
IGNORED

AEB Avant - granatowy przemieszczacz Wujka Kamila...


wujek_kamil

Recommended Posts

Hello wszystkim.

Jak niektórzy wiedzą zanabyłem autko od jednego z klubowiczów. Jest to Audi A4 B5 Avant 1998 rok, więc jak mniemam przedlift... Mimo, że przedlift nie jest taki brzydki za sprawą koloru chyba i braku rdzy :rolleyes:.

Wcześniej miałem mało racjonalne autko, które było ulubieńcem drogówki od momentu gdy policyjny motor nie był w stanie dogonić mojej 20letniej padaczki i po wcześniejszym wyprzedzaniu pościgu policyjnego Corsą rocznik 1991 z magicznym "1.2i" na klapie tylnej :D. Stare i brzydkie ale szybkie tj. 700kg 310km 490nm :

03934390065658785782.jpg

62556334562657700694.jpg

95397630786724519708.jpg

05829968718524460863.jpg

Po sprzedaży mojej niuni nastąpiła tzw. tygodniowa stypa ale zadbałem, żeby nie uschnąć i z %% nie schodziłem za wiele :P.

Następny krok - trzeba kupić auto ale powiększającej się w 2013 roku rodzinki i zaczęły się poszukiwania - 2-3tygodnie na allegro i na necie i wiem co chcę - MA BYĆ AUTKO RODZINNE ALE Z POTENCJAŁEM :gwizdanie:. Opcje były następujące :

- a4 b5 1.8 tq

- gofr4 1.8 t 4motion

- gofr4 v6 4motion + później turbo

- octavia 4x4 1.8t

Ostatecznie zobaczyłem na mieście Avanta na 17 i lekkiej glebie i mi się spodobało. Międzyczasie pojeździłem Octavią(prowadzi się jak kredens), golfami ale zawsze byłem zdania, że w Golfie mimo fajnego silnika i napędu(haldex) to się chodzi a nie jeździ i postanowiłem zapisać się na Wasze forum.

Jak szukać auta dla siebie to tylko od klubowicza/forumowicza bo allegro sami wiecie jaki to syf.

Przypadkiem trafiłem na ogłoszenie Devastation o tytule "sprzedam moją padaczkę" i z ciekawości wszedłem. Po półtora tygodnia byłem obejrzeć a po następnym tygodniu auto było już u mnie :decayed:.

Postaram się napisać wg. schematu wyposażenie ale na bank coś tam pominę :

- QUATRRO

- zawieszenie 1BE nowe Lamforder(nie wiem co to znaczy to 1BE czy to lepsze czy gorsze ale takie jest) sprawność 76%

- kubełkowe fotele

- 4x airbag

- wspomaganie

- elektryka 4 szyb, lusterek

- central + alarm

- fotele kubełki jasne

- troche kredensu na desce

- klimatyzacja

- junkers eLPeGie BRC SQ24 + T, wtryski pomaranczowe

- jest jakiś CHIPs ale co i czy on dał coś tego nie wiadomo - raczej tak bo ładuje więcej niż seria

- turbina po regeneracji w Ream-Poland :naughty:

- i chyba tyle...

Auto fajnie opisane przez sprzdającego, wszystko się zgadza. Było bite albo rozkradzione prawą stroną - wszystko poskładane, śladu wstawiania ćwiary nie ma, rdzy brak to chyba ok jest... Sprzęgło 35kkm przelotu, nowe poduchy silnika, rozrząd 5kkm przelotu, nówka termostat i płyn chłodniczy G12, płyn we wspomie brand niu, tylne zaciski zregenerowane i pomalowane na czarno, wydech w przyzwoitym stanie, katalizator 100% sprawny, sonda NGK przebieg ok 25kkm, dwa kluczyki, przy czym jeden jest nowy, ori, trzeba go za-PIN-ować(PIN jest), wypiaskowane i pomalowane tarcze+sprawdzenie czy nie mają bicia, nowe klocki Ferodo przód i Bosch tył, nowy prawy przegub wewnętrzny i zewnętrzny(stary lekko srał olejem przez gumę), nowa DV. Stan ogólny auta na prawdę BDB :)

Fotosy :

79571669785546660160.jpg

67725993309822062383.jpg

93105872044520854228.jpg

47336249331394644252.jpg

53069172766559425946.jpg

93524501350855589507.jpg

Po zakupie zrobione :

- nowe zimówki x4

- radio Blaupunkt Quenns MP56(nie wyobrażam sobie innego radia a aucie)

- profilaktycznie olej mimo, że było jeszcze 3kkm do wymiany

Z rzeczy mnie dobijajacych i do zrobienia :

0. Jakaś moooooooooooooc...

1. Moduł poduszki pasażera bocznej :

33861782536111649211.jpg

66587358309361324719.jpg

Sprawa ma się tak, że stoi woda w racicach pasażera(może odpływy pozatykane) a moduł jest montowany do podłogi = nie ma bata i musi się palić. Ostatnio osuszyłem auto do zera(2 dni farelka w środku), wtyczke kompresorem przedmuchałem i farelką, podłaczam moduł nowy i ... 2s było ok i potem znów ch*** strzelił i tu PYTANIE - sądzicie, że wilgoć/zwarcie jeszcze gdzieś w kablach siedzi?

2. Wycieraczka tył bo bez niej zimą porażka :

89189743965642213398.jpg

3. Jakieś granie z tyłu zrobić bo gra tylko przód i do tego w drzwiach pasażera głośnik pierdzi

4. Zebrać się i w końcu brand niu kluczyk zapinować...

PLANY :

W sumie zanabyłem Garetta GT3076 i miałem kombinować ale turbo pójdzie do innego auta bo ...

wiem, że szybkie toto nie będzie nigdy, więc 250km i 300nm+ dla mojej niewiasty do przemieszczania się z pkt A do pkt B starczą - ja sobie chyba poskładam coś sleeperowatego i będzie to na 95% leciutka Corsa A 3.0v6 z lekkimi zmianami(ok. 240km i 320nm) i oczywiście zasilane szlachetnym LPG :). Poza tym MARZĄ mi się alu 17 IDENTYCZNY wzór jak mam ja tyle, że 17 i xenon w mojej B5:). No dla lepszego samopoczucie jeszcze TIP i ITG w planach.

Jest też opcja, że będę zmieniał auto bo znajomy mechanik przesiada się z S6 na s8 i ma auto w świetnym stanie z programem na 310km, quatrro, zmienionymi ufo z przodu i junkersem sekwencyjnym jak to mówi "dla mnie" ---> czas pokaże - S8 będzie miał w połowie stycznia...

Pozdrawiam !!

Link to comment
Share on other sites

:shocked: 310km w corsie :slina:

a audi...będziesz wiedział co z nią robić, jak pójdziesz tropem corsy :decayed:

Link to comment
Share on other sites

O pomysły pod wzgledem mocy nie ma co sie bać patrząc na corse :naughty: jak wczesniej gdzies tam o niej pisałes, myślałem że to nowsza corsa, a tu dopiero cichociemny bolid :kox:

Co do wilgoci, najprawdopodbniej masz uszczelke pod filtrem przeciwypyłkowym sparciałą, woda leje sie po kazdy mdeszczu :disgust: trzeba zdemontowac obudowe filtra

Link to comment
Share on other sites

Identyczna jak moja, kolor, felgi tylko silnik inny i kilka miesięcy młodsza :wink4:

Ciekawi mnie wskazanie temperatury u Ciebie, dlaczego jest 95 stopni? :mysli:

Przebieg też wynika chyba z wymiany licznika z tego co pamiętam z wątku sprzedającego.

Ta wycieraczka wygląda tragicznie, spróbuj ją przynajmniej równo ustawić, tak żeby była na szybie a nie na klapie :kwasny:

U mnie jak była zatarta to mimo wszystko robiła krótki ruch, więc na włączonym zapłonie włącz wycieraczkę i może małymi kroczkami ruszy trochę do góry.

Ps. Fajna Corsa :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Termostat jest "zimowy" z tego co Tomash mówił celem szybszego się nagrzewania auta zimą.

Ktoś wspomniał o filtrze - w sumie szyby parują czasem, więc to może być przez to... Kupić brand niu (właśnie jaką - węglówkę czy zwykły bo pewnie to to samo) i oblookać obudowę tego filtra ---> misja na weekend :decayed:. Dziękuję za tą poradę :)

Wycieraczka miała odruchy, że przesuwała się po 1cm raz na jakiś czas i teraz zmarła - w dniu kupna podobno działała, 2 dni po przyjeździe już nie ---> może od dłuuuugiego stania auta odmówiła posługi. Teraz audiotele - manetka, kable czy silniczek(doczytałem na forum, że sprysk go zalewa i się pierdzieli)... :mysli:

Licznik wiadomo był zmieniany i nie pokazuje prawdy - no może handlarz by się bardzo ucieszył z takiego faktu bo byłby 120zł za korekte przebiegu przed sprzedażą do przodu - ale mnie to nie rusza - auto technicznie wręcz ideał a że ma 200kkm w górę przebiegu.. To mało ważne w odniesieniu do stanu :)

MEGA wkurfia mnie ta kontrolka od poduszki :kwasny::wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: - w sumie kupiłem kolejny moduł od airbagów i teraz wysuszę auto znów, ten filtr kabinowy i obudowę zmienię i chyba oddam elektrykowi niech przejrzy co jest nie tak ,że pali te moduły... :wallbash:

Audi szybkie nigdy nie będzie z racji masy przede wszystkim - żeby miało szanse się u3mać za Corsą (100-200 w ok. 6.5s) musiałoby mieć z 500km i porządny niuton a to MEGA kasa = podciągnie się do 250KM 300-330NM, żeby moja Fiona nie bręczała, że się boi wyprzedzać i tyle - do zapierdalania inne auto się poskłada :D. Wiem, że każdy się zapiera, że w swoim Audi nic nie będzie robił i ja też tak mówię ale czas może to zweryfikuje...

Pozdrówki i dziękuję za poradę :)

Link to comment
Share on other sites

z tą obudową filtra chodziło mi o uszczelka która znajduje sie pod tą obudową rozkrec tam do gołej blachy :wink4: ja tam zaaplikowałem sylikon czarny :naughty: i potop w aucie sie skończył

Link to comment
Share on other sites

Sylikonu Ci u mnie dostatek ale najpierw w weekend rozbiorę i zobaczę - woda też stoi pod podstawką od aku jeśli to pomoże zidentyfikować problema :)

Musisz udrożnić odpływy, jeden z nich jest właśnie pod aku a drugi obok serwo, skoro stoi woda to zobaczysz jaki tam bedziesz miał syf w tych odpływach :naughty:

Link to comment
Share on other sites

odpływ jest drożny, a woda jest dlatego że lalismy wode z węza i szukaliśmy przecieku, nic nie było

rynienka jest na filtrze p.p., auto jesienia stało dwa dni z uchyloną szyba i naj.ebało wody

co do stanu auta, nie jest pierwszej młodości ale podejrzewam że nie ma na forum silnika w lepszym

stanie, na analizatorze spalin wyszło EURO5 :kox: :kox: :kox: :kox:

wskazówka jest na ponad 90 stopniach bo termostat jest "zimowy"

auto po 3km ma 90 stopni i przy max bucie też 90 :decayed: :decayed: :decayed:

Link to comment
Share on other sites

odpływ jest drożny, a woda jest dlatego że lalismy wode z węza i szukaliśmy przecieku, nic nie było

rynienka jest na filtrze p.p., auto jesienia stało dwa dni z uchyloną szyba i naj.ebało wody

co do stanu auta, nie jest pierwszej młodości ale podejrzewam że nie ma na forum silnika w lepszym

stanie, na analizatorze spalin wyszło EURO5 :kox: :kox: :kox: :kox:

wskazówka jest na ponad 90 stopniach bo termostat jest "zimowy"

auto po 3km ma 90 stopni i przy max bucie też 90 :decayed: :decayed: :decayed:

A co to za termostat? Oryginał audi? :mysli:

U mnie jak przeczyściłem odpływy to później lałem wodę z węża i nic nie stało, wszystko spłynęło pod auto.

Link to comment
Share on other sites

nie ma na forum silnika w lepszym

stanie, na analizatorze spalin wyszło EURO5 :kox: :kox: :kox: :kox:

wskazówka jest na ponad 90 stopniach bo termostat jest "zimowy"

auto po 3km ma 90 stopni i przy max bucie też 90 :decayed: :decayed: :decayed:

Potwierdzam - widziałem wyniki analizatora a nagrzewa się po 2km 100m po staniu w okolicach zera nocą... Przy -10 nocą po oskrobaniu szyb jest 6X stopni i działa na LPG już. Przy ostrzejszej jeździe - z 10 razy mi się zdarzyło tak jak pisze Tomasz nie było więcej jak 90 stopni :naughty:

Jutro przyjdzie nowa opona bo tą na krawężniku rozwaliłem :/ Koleś jakaś pała z pod mojego miasta(rejestracje) widział mnie z 200m i stał z kierunkiem, że wyjeżdża ale postanowił poczekać na moment aż będę 30m przed nim i dopiero wyruszyć w podróż - przyjepałem z 80km/h około w krawężnik(był wybór albo pójdę chodnikiem albo w niego--->żebym jechał MLem to bym walił - może jakby mu się rury o czachę obiły to by stary qtas zmądrzał a tak szkoda Audi było) - bąbel na oponie, felga cała, zawiecha nic - jednak co firmówka to firmówka i potrafi znieść :D

Link to comment
Share on other sites

Termostat nie jest od audi, ale pasuje idealnie, i bardzo dobrze sprawuje sie zima

na wiosne trzeba bedzie zalozyc ori a jesienia stary aby szybko sie nagrzewal

Link to comment
Share on other sites

Po coś sprzedał tą Corsę :P trzeba było napisać tu pewnie nie jeden by ją kupił hehe rzeczwyiście szacun za poprzednie auto ....

Tutaj przy Audi też jest potencjał z tym motórem .... "wiesz co z nim zrobić" :) Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Odpowiem jak pantoflarz ale zanabyłem mieszkanie 3 pokojowe i za półtora roku będę miał pelikana w domu(dziecko) i Corsa była mało rodzinna bo przyszła żona po 200-300m już płakała :P

Spokojnie ogarnie się i Audi tylko pytanie w jakim momencie ogarnianie się skończy :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...