Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Układ kontroli ciśnienia w oponach w A4 B8 (RKA czyli TPMS)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie w niczym nie koliduje. Zamontowałem sam i działa wszystko ok. Problem tylko był z dograniem pompy abs. ale za 3 próbą poszło i jest ok :)

Opublikowano
39 minut temu, EndriuGiz napisał:

u mnie w niczym nie koliduje. Zamontowałem sam i działa wszystko ok. Problem tylko był z dograniem pompy abs. ale za 3 próbą poszło i jest ok :)

A możesz mi podać nr pompy jaki założyłeś  ?

Opublikowano

8K0 907 379 AC ta jak dobrze pamiętam

leciałem od góry nr ze spisu z 1strony , szukałem na allegro i kupiłem najtańsza z nich :)

Opublikowano

Mam kilka pytań:

1. Sterowniki pasują bez problemu z przedlifta do polifta ?

2. Działanie tego systemu zależy tylko od sterownika pompy nie ma nic z tym wspólnego sama pompa ?

 

Opublikowano

Mam problem.

Wymieniłem tylko moduł pompy abs na 8K0907379AC, zakodowane poprawnie bez żadnych błędów i przypisuje nowe wartości ciśnienia opon przez MMI.
Po zmianie opon na letnie nie wyskoczył komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu opon. Dodatkowo zauważyłem ze podczas startu silnika nie zapala się na ułamek sekundy TPMS wraz z innymi kontrolkami, które następnie gasną.

Tak jak widać na filmiku z kilku postów wyżej. O dziwo numer pompy ten sam.

Wiecie może w czym jest problem?

 

Opublikowano

Witam, ja niestety mam inny problem.  Ciągle mi miga TPMS. Wcześniej było dobrze, Najpierw migało pozwoli, po paru miesiącach zaczęło skakać jak stroboskop. Kupiłem go już z uruchomionym systemem, vcds nie ma żadnych błędów. Na postoju/ na zapłonie też miga.  Resetowanie ciśnienia w Mmi nic nie daję.  Filmik w załączniku.

Opublikowano

Cześć a co odnośnie kodowania sterownika ABS. Kiedy zaznaczamy Audi Drive Select oraz Automatic Headlight levelling ? Mam dołożony ADS i fabrycznie ksenon skrętny z poziomowaniem. W starym sterowniku abs nie było to zaznaczone. Czy zaznaczyć te opcje?

20210707_173731.jpg

20210707_173726.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ja niestety musiałem wymienić. Moja pompa / sterownik o numerach 8K0907379CG 8K0614517GF wyrzucała błąd kodowanie poza zakresem podczas próby aktywacji. Wymieniłem na taką w rozsądnej cenie (150zł): 8K0614517HB 8K0614517GT 8K0907379CN (teoretycznie szła o rok później). Udało się aktywować z A5 FL (2012).

 

Uwagi po montażu:

Zmieniłem sam sterownik pompy (nie chciałem bawić się w odpowietrzanie układu). Fizycznie pasuje między 8K0907379CG 8K0614517GF i 8K0614517GT 8K0907379CN.

 

Czy zadziała wszystko - jeszcze nie wiem. Muszę pojeździć i sprawdzić.
Co działa:

  • ABS/ESP/ASR
  • Start-Stop
  • Automatyczne zwalnianie ręcznego przy ruszaniu


Przydatne wskazówki:

Zmiana VIN:

Podobno adaptacja w kanale 00 po wpisaniu kodu 61378 pomaga, ale nie u mnie.
Zrobiłem tak:

  1. Dostęp bezpieczny 61378, zmieniłem kodowanie odznaczając wszystkie pola. Zapisałem.
  2. Dostęp bezpieczny 61378, zmieniłem kodowanie zaznaczając wybrane pola. Zapisałem.
  3. Dostęp bezpieczny 61378, zmieniłem kodowanie wpisując moje kodowanie ze starej pompy i dopisując 00. Stara pompa miała kodowanie 6 znaków, a nowa 8. Przykład 169D4C -> 169D4C00

Błąd VIN znikł.

 

Problemy z ręcznym (komunikat o za dużym pochyle auta) wymagały adaptacji czujnika G419.


Adaptacja G419:

[03 - ABS Brakes] -> [Security Access - 16] -> Enter 40168 -> [Do It!] -> [Basic Settings - 04] -> Group 069 -> [Go!] -> Field 2 should show OK after a successful Calibration. -> [Done, Go Back]


Błąd 01044:

Okazało się, że moja stara pompa miała kodowanie bez samopoziomowania, a samopoziomowanie Xenonu w aucie jest. Po zaznaczeniu tego w aucie błąd znikł.

Mam MMI 3G Basic więc włączenie TPMS wymagało jeszcze poklikania w zielonym menu i zmiany w liczniku. Teraz zostało jechać na stację, napompować koła, uruchomić w MMI zapamiętanie i można testować.

Ciekawostka: Nowa pompa ma funkcję Hill Hold Control (HHC). W poprzednich tego nie można aktywować. Aktywowałem, działa. Na poprzedniej pompie nie mogłem też uruchomić automatycznego ręcznego po zgaszeniu auta - pomimo aktywacji nie działał. Na tej pompie też nie działał. Założyłem przycisk od Audi Hold Assist (AHA), wkodowałem... AHA działa u mnie ze Start-Stop - po prostu po zgaszeniu zaciąga ręczny, a po odpaleniu uruchamia się dalej. AHA nie muszę włączać za każdym razem - sam się uruchamia jak poprzednio był aktywny i spełnione będą warunki. Po zgaszeniu / odpięciu pasa zaciąga sam ręczny, ale tylko jak jest AHA aktywne, więc to troszkę zdradzieckie, ale jest. 

Jeszcze jedna ważna uwaga, o której nie wiedziałem wcześniej, a podobno jest istotne: Pompa przed-lift pasuje tylko do przed-lift, a po-lift tylko do po-lift.

 

Przeanalizowałem katalog i wypisałem pompy, aby ułatwić potomnym (lata wg A5). Poniżej przedstawiam efekt mojej pracy.

 

Jak czytać numery pompy?

8K0614517AP 8K0614517AM 8K0907379K

 

  1. 8K0614517BDnr katalogu
  2. 8K0614517BBnr na metalowej części pompy (widoczny po otwarciu maski)
  3. 8K0907379Pnr na sterowniku pompy (widoczny przez VCDS lub po wymontowaniu pompy)
  4. (od 14.01.2008 do 26.05.2008) - zakres dat, w którym część występowała wg katalogu
  5. (4-cylindry+Benzyna+Automat, 4-cylindry+Benzyna+Manual, 6-cylindrów) - dodatkowe notatki z katalogu

 

Jeżeli chcemy szukać pompy na allegro itp, to szukamy po numerach 2 i 3, gdyż tylko te widoczne są na części. Najlepiej szukać po numerze 3, gdyż jeżeli ktoś przełożył sam sterownik, to możemy kupić małego potworka i być zaskoczeni numerem.

 

Nie daję gwarancji, że rozpiska jest poprawna, gdyż to jedynie moja analiza, a nie oficjalny materiał AUDI.


1. Napęd przód:

Pompy nieustalone:

  • 8K0614517AK 8K0614517AH 8K0907379H (do 03.09.2007)

Pompy 1AS (w tych chyba nie da się aktywować):

  • 8K0614517AP 8K0614517AM 8K0907379K (od 03.09.2007 do 14.01.2008)
  • 8K0614517BD 8K0614517BB 8K0907379P (od 14.01.2008 do 26.05.2008) (4-cylindry+Benzyna+Automat, 4-cylindry+Benzyna+Manual, 6-cylindrów)

  • 8K0614517BR 8K0614517BP 8K0907379AA (od 26.05.2008 do 03.11.2008)

  • 8K0614517CF 8K0614517CD 8K0907379AE (od 03.11.2008 do 25.05.2009) - podobno da się aktywować

  • 8K0614517CR 8K0614517CP 8K0907379AK (od 25.05.2009 do 18.01.2010)

  • 8K0614517DR 8K0614517DP 8K0907379BB (od 18.01.2010 do 31.05.2010)

  • 8K0614517EF 8K0614517ED 8K0907379BF (od 31.05.2010 do liftingu)

  • 8K0614517FD 8K0614517FB 8K0907379BP (od liftingu do 06.02.2012)

  • 8K0614517GG 8K0614517GF 8K0907379CG (od 06.02.2012 do 27.05.2013)

  • 8K0614517FT 8K0614517FR 8K0907379CC (od 27.05.2013 do 30.09.2013)

  • 8K0614517GR 8K0614517GP 8K0907379CL (od 30.09.2013)

Pompy 1AS/1AT (w tych być może da się aktywować):

  • 8K0614517BM 8K0614517BK 8K0907379T (4-cylindry+Diesel+Automat)

Pompy 1AT (w tych powinno dać się aktywować):

  • 8K0614517AT 8K0614517AR 8K0907379M (od 03.09.2007 do 14.01.2008) (4-cylindry+Benzyna+Automat, 4-cylindry+Benzyna+Manual, 6-cylindrów)
  • 8K0614517BH 8K0614517BF 8K0907379R (od 14.01.2008 do 26.05.2008) (4-cylindry+Benzyna+Automat, 4-cylindry+Benzyna+Manual, 6-cylindrów)
  • 8K0614517CB 8K0614517BT 8K0907379AC (od 26.05.2008 do 03.11.2008)
  • 8K0614517CK 8K0614517CH 8K0907379AG (od 03.11.2008 do 25.05.2009)
  • 8K0614517DB 8K0614517CT 8K0907379AM (od 25.05.2009 do 03.08.2009)
  • 8K0614517FM 8K0614517FK 8K0907379BT (od 03.08.2009 do 18.01.2010)
  • 8K0614517EB 8K0614517DT 8K0907379BD (od 18.01.2010 do 31.05.2010)
  • 8K0614517EK 8K0614517EH 8K0907379BH (od 31.05.2010 do liftingu)
  • 8K0614517FH 8K0614517FF 8K0907379BR (od liftingu do 06.02.2012)

  • 8K0614517GJ 8K0614517GH 8K0907379CH (od 06.02.2012 do 27.05.2013)

  • 8K0614517GD 8K0614517GB 8K0907379CE (od 27.05.2013 do 30.09.2013)

  • 8K0614517HB 8K0614517GT 8K0907379CN (od 30.09.2013)


2. Napęd Quattro:

Pompy 1AS (w tych chyba nie da się aktywować):

  • 8K0614517AQ 8K0614517AN 8K0907379L (od 03.09.2007 do 14.01.2008)
  • 8K0614517BE 8K0614517BC 8K0907379Q (od 14.01.2008 do 26.05.2008)
  • 8K0614517BS 8K0614517BQ 8K0907379AB (od 26.05.2008 do 03.11.2008)
  • 8K0614517CG 8K0614517CE 8K0907379AF (od 03.11.2008 do 25.05.2009) (Kody wyposażenia G0K, G0L, G0R, G0Z lub G1D+ TA1,TC6,TF6, TG6,TH3) 
  • 8K0614517CS 8K0614517CQ 8K0907379AL (od 25.05.2009 do 18.01.2010)
  • 8K0614517DS 8K0614517DQ 8K0907379BC (od 18.01.2010 do 31.05.2010)
  • 8K0614517EG 8K0614517EE 8K0907379BG (od 31.05.2010 do liftingu)
  • 8K0614517FE 8K0614517FC 8K0907379BQ (od liftingu do 06.02.2012)
  • 8K0614517GL 8K0614517GK 8K0907379CJ (od 06.02.2012 do 27.05.2013)
  • 8K0614517GA 8K0614517FS 8K0907379CD (od 27.05.2013 do 30.09.2013)
  • 8K0614517GS 8K0614517GQ 8K0907379CM (od 30.09.2013)

Pompy 1AS/1AT (w tych być może da się aktywować):

  • 8K0614517CN 8K0614517CM 8K0907379AJ (Kody wyposażenia GH0,GH1+G1D+ TR2,T41 lub GH2)

Pompy 1AT (w tych powinno dać się aktywować):

  • 8K0614517BA 8K0614517AS 8K0907379N (od 03.09.2007 do 14.01.2008)
  • 8K0614517BJ 8K0614517BG 8K0907379S (od 14.01.2008 do 26.05.2008)
  • 8K0614517CC 8K0614517CA 8K0907379AD (od 26.05.2008 do 03.11.2008)
  • 8K0614517CL 8K0614517CJ 8K0907379AH (od 03.11.2008 do 25.05.2009) (Kody wyposażenia G0K, G0L, G0R, G0Z lub G1D+ TA1,TC6,TF6, TG6,TH3)
  • 8K0614517DC 8K0614517DA 8K0907379AN (od 25.05.2009 do 03.08.2009)
  • 8K0614517FN 8K0614517FL 8K0907379CA (od 03.08.2009 do 18.01.2010)
  • 8K0614517EC 8K0614517EA 8K0907379BE (od 18.01.2010 do 31.05.2010)
  • 8K0614517EL 8K0614517EJ 8K0907379BJ (od 31.05.2010 do liftingu)
  • 8K0614517FJ 8K0614517FG 8K0907379BS (od liftingu do 06.02.2012)
  • 8K0614517GN 8K0614517GM 8K0907379CK (od 06.02.2012 do 27.05.2013)
  • 8K0614517GE 8K0614517GC 8K0907379CF (od 27.05.2013 do 30.09.2013)
  • 8K0614517HC 8K0614517HA 8K0907379HP (od 30.09.2013)


Pozostałe pompy, które podobno można aktywować:

  • XXXXXXXXXXX 8K0614517DG 8K0907379AQ - prawdopodobnie przedlift

Pozostałe pompy, które podobno nie można aktywować:

  • XXXXXXXXXXX 8K0614517AJ 8K0907379J
Edytowane przez michalspam94
Opublikowano

Od czego to zależy że czasami FIS pokaże w którym kole ubyło ciśnienia np. "Ubytek ciśnienia Lewy Przód" a czasami poinformuje tylko o ubytku ciśnienia?

Opublikowano
W dniu 20.08.2024 o 15:17, Fear44 napisał(a):

Od czego to zależy że czasami FIS pokaże w którym kole ubyło ciśnienia np. "Ubytek ciśnienia Lewy Przód" a czasami poinformuje tylko o ubytku ciśnienia?

Mi pokazał ostatnio, żeby sprawdzić ciśnienie (jechałem załadowany, a nie dopompowałem kół). Nie pokazał mi konkretnie koła ani nie napisał o które chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...