Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Falowanie obrotow na postoju, Smrod spalin


arturo198787

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wiec pierwszy problem polega na falujacych obrotach na biegu jalowym w Audi a4 2006 rok BRD 168 tys. km. dokladnie wyglada to tak gdy odpale samochod zimny jest OK po przejechaniu ok 3-4 km zatrzymam sie i auto chodzi na biegu jalowym obroty silnika faluja widac to nawet na obrotomierzu i czuc jak buja buda. Problem znika gdy auto zlapie temperature nie cale 90 stopni. A drugim problemem jest smrod chyba spalin na postoju nie zawsze to czuc nie raz jak stoje w korku do kabiny wdostaje sie smrod szczypiacy w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz kompa. U mnie w 3.0 TDI telepało autem na wolnych obrotach był uszkodzony nastawnik przy kolektorze ssącym odpowiedzialny za przepływ powietrza do silnika. Zapach spalin najprawdopodobniej przyczyną są zużywające się wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyko problem-rozwiązałem go wywaleniem dpf,wymianą egr, czyszczeniem pd, a przy okazji zmienilem system smarowania, gdzies tam po drodze jedna pompka mi padła.podlacz vag zobacz co powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podczas problemow z dpf zapalay sie jakies kontrolki? bo u mnnie nie ma zadnych bledow i jak z dymieniem bo u mnie nie kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podczas problemow z dpf zapalay sie jakies kontrolki? bo u mnnie nie ma zadnych bledow i jak z dymieniem bo u mnie nie kopci.

jesli DPF bedzie sie czesto zapychal i sterownik nie bedzie mogl go wypalic (co zwiastuje juz koniec jego zywota) to na FIS'ie czesto pojawia kontrolka mniej wiecej taka:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvHRA2m9oSPKJ-yNfaDDtg_NRj-NE92pq9pe8eC5W5nWqwz4Y-KA

ale zeby miec pewnosc to najlepiej podpiac vag'a i sprawdzic grupe 68. tutaj znajdziesz ilosc popiolu w filtrze, jesli wartosc przekroczy 68 gram to filtr jest do wymiany (co w praktyce wiaze sie z jego wywaleniem).

w przypadku walnietego dpf'a bardzo czesto w momencie gdy sterownik przeprowadza jego wypalania (gdy jest zapelniony w okolo 50% lub co X kilometrow) bardzo czesto za samochodem pojawia sie sporo siwego dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka dpf nigdy mi sie nie zapalila. Koleho Yoghurt od jakich obrotow twoja audi zaczyna sie zbierac z miejsca na 1 biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka dpf nigdy mi sie nie zapalila. Koleho Yoghurt od jakich obrotow twoja audi zaczyna sie zbierac z miejsca na 1 biegu?

to zalezy jaki ma dzien ;). a tak powaznie to jesli masz problem z tym, ze samochod na niskich obrotach Ci gasnie albo muli to zapewne masz zasyfione wtryski. tu masz 3 moje posty wraz z wykresami z hamowni, opisujace moje boje z wtryskami w tym silniku

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.msg2444545#msg2444545

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.msg2555597#msg2555597

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.msg2556430#msg2556430

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo czujnik dpf do wymiany ok150zł smród spalin niesamowity aż oczy łzawią. żadne wtryski itp. czujnik jest na ścianie grodziowej po jej środku mały czarny kwadracik taka kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...