Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Prośba o analizę logów i ich znaczenie z usterką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chłopaki pomóżcie...mam taki problem tutaj opisany http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=229881.0;highlight=laki83 głównie chodzi mi o troszke nierówną prace silnika która polega na tym że na wolnych obrotach czasami szarpnie silnikiem i drży buda :wallbash:.kolega zrobił mi logi dynamiczne..

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67483.html

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67484.html

Grupy: 115 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67485.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67486.html

Grupy: 034 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67487.html

Grupy: 031 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67488.html

Grupy: 032 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67489.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67490.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67491.html

co da sie z tego wyczytać i co naprawić....z góry dzięki za pomoc :notworthy:bo męcze sie już tymi usterkami długo i dopiero teraz kolega pomógł w zrobieniu logów

Opublikowano

logi za wiele nie pomogą, bo problem dotyczy silnika na wolnych obrotach, przyczyną może być zmienna faza rozrządu, która w tych silnikach występuje na wolnych obrotach, ale tego nie da się zdiagnozować, bo przyczyną może być temperatura świec zapłonowych i ich praca w danej temperaturze, których się nie zdiagnozuje, czujników Halla i prędkości obrotów-pozostaje metoda prób i błędów z dobraniem świec i podmianą tych czujników :wink4:

nawet, jeśli by była dziura w dolocie- i tak nie ma to wpływu na wolnych obrotach, bo czas otwarcia wtrysków jest taki sam, zmiany następują w ECU pod obciążeniem :wink4:

Opublikowano

teraz to ja juz nic nie kapuje...swiece miałem zmieniane także to nie świece...czy ja mam rozumieć że mam sie użerać z tymi j**anymi drganiami już do konca? :wallbash:bo z tego co piszesz to tak rozumiem...co do tych faz rozrządu to jak mam to rozumieć?że nic nie da sie zrobić?gdzie znajdują sie te czujniki halla i ile ich jest?w wątku na silnikach opisałem że te drgania ustają jak jest gorąco na dworze i klima daje na maxa.ale jak tylko ją wyłącze to znowu drga.można to jakos powiązac?i pytanie czy to mogą padać poduchy pod silnikiem?

Opublikowano

pytanie czy to mogą padać poduchy pod silnikiem?

może- ale to też test próby i błędu- bo jak nie masz pewności-wymienisz i może być co innego, możesz spróbować

czujnik Halla masz na bloku silnika, na prawym wałku rozrządu, a czujnik obrotów silnika masz obok filtra oleju

Opublikowano

ile moga kosztować te czujniki??

Opublikowano

ile moga kosztować te czujniki??

czujniki sugeruję pożyczyć, a ceny -nie wiem ile w PL :wink4:
Opublikowano

jest to duży kłopot żeby te czujniki wyjąć?trzeba coś rozbierać czy dostęp jest prosty?

Opublikowano

jest to duży kłopot żeby te czujniki wyjąć?trzeba coś rozbierać czy dostęp jest prosty?

czujnik Halla masz na wierzchu-zobaczysz wtyczkę obok osłony rozrządu, a czujnik obrotów silników masz za filtrem oleju -jeden imbus
Opublikowano

dobra spróbuje coś wykombinować...a cos wspominałeś o temperaturze..jakie ma ono znaczenie?bo ja te drgania mam na zimnym i ciepłym silniku.nie ma ich tyko przez ten czas gdy silnik zimny odpalam i chwile pracuje na wyzszych obrotach..druga sprawa jeśli uda mi sie sprawdzić te czujniki i te moje jednak będą ok to gdzie dalej szukać?też tak myślałem czy może plecionka?gdzies tu na forum czytałem że są podobne objawy.

Opublikowano

w takim przypadku za dużo jest niewiadomych :wink4:

bo ani tego zdiagnozować się nie da, ani ze stu procentową dokładnością opisać, bo drgania może powodować wiele rzeczy i w dodatku mogą występować wszystkie w jednym czasie, dlatego zalecana jest podmiana elementów, a nie ich kupno.

Temperatura, o której wspominałem, to temperatura świec zapłonowych, których idealna praca uzależniona jest od tego, w jakich warunkach jest stosowana, np. jeśli włożysz świece od S4 do zwykłego 1,6 silnik będzie działał, ale nie ma pewności co do poprawności działania w każdym zakresie obrotów- oczywiście przykład jest wymyślony na biegu i może się nie pokrywać z rzeczywistością- chodzi mi o ogólny pogląd, jeśli świece są dedykowane do danego silnika, można je zamienić miejscami i wtedy sprawdzać, można zamienić cewki-też sprawdzać, czy na wolnych to pomoże...opcji jest na prawdę sporo :wink4:

Opublikowano

swiece niedawno wymieniałem..i bez zmian...zobacze jak wyjdzie z tymi czujnikami..jak to nie pomoże to chyba po koleji zaczne wymieniać bo juz mnie h*j za przeproszeniem strzela...zaczne od tych najtanszych..pierwsze co to chyba plecionka...bo najtansza :wink4:[br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 18:13_________________________________________________aha a co do cewek..to niedawno byłem na akcji aso wymiany cewek..wymienili jedną a potem jedna mi padła..w trakcie tych zmian żadnej poprawy nie zauważyłem

Opublikowano

a jakie masz obroty na jałowym?

Opublikowano

760 czy 780obr.vagiem sprawdzałem nawet je próbowałem dax na maxa do 800 i drgania były coraz mniejsze ale skali brakło heheh

Opublikowano

760 czy 780obr.vagiem sprawdzałem .

w AVJ masz tolerancję do 860 rpm, może po podniesieniu wolnych obrotów-drżenie ustanie, lub będzie słabiej wyczuwalne :mysli:
Opublikowano

no jak próbowałem to 800 chyba było max..może troche więcej..ale jak dawałem do konca skali to niby drzenie sie zmniejszyło delikatnie ale nie ustało..a tez niechce dowalac mu za duzo wolnych obrotów żeby nie palił jak smok

Opublikowano

no jak próbowałem to 800 chyba było max..może troche więcej..ale jak dawałem do konca skali to niby drzenie sie zmniejszyło delikatnie ale nie ustało..a tez niechce dowalac mu za duzo wolnych obrotów żeby nie palił jak smok

no na wolnych, to on spali tyle samo, po mieszanka jest stała :wink4:
Opublikowano

Jeśli chodzi o logi to trudno bez doświadczenia coś z nich wywnioskować, można byłoby je porównać z logami dla prawidłowo pracującego silnika. Z tego co piszesz mialeś wymienione cewki i swiece więc to odpada. Ale drgania takie są spowodowane i tak wypadającymi zapłonami. Jeżeli więc silnik, głównie głowica i zawory są sprawne, brak nieszczelności w dolocie i układzie odpowietrzania silnika więc pozostaje któryś z elementów dostarczających informacje do sterownika a więc któryś czujnik, sonda przepływka itp. Z logów widać że przepływka jest raczej ok. Może być to też wina któregoś z wtryskiwaczy.

Poduszki silnika można byłoby podejrzewać jeśli silnik chodziłby równo a poprostu jego praca byłaby przenoszona na budę z powodu braku elastyczności w jego zawieszeniu. Swoją drogą dziwne trochę że jeśli silnik przerywa to nie zapamiętują się żadne błędy

Opublikowano

Jeśli chodzi o logi to trudno bez doświadczenia coś z nich wywnioskować, można byłoby je porównać z logami dla prawidłowo pracującego silnika. Z tego co piszesz mialeś wymienione cewki i swiece więc to odpada. Ale drgania takie są spowodowane i tak wypadającymi zapłonami. Jeżeli więc silnik, głównie głowica i zawory są sprawne, brak nieszczelności w dolocie i układzie odpowietrzania silnika więc pozostaje któryś z elementów dostarczających informacje do sterownika a więc któryś czujnik, sonda przepływka itp. Z logów widać że przepływka jest raczej ok. Może być to też wina któregoś z wtryskiwaczy.

Poduszki silnika można byłoby podejrzewać jeśli silnik chodziłby równo a poprostu jego praca byłaby przenoszona na budę z powodu braku elastyczności w jego zawieszeniu. Swoją drogą dziwne trochę że jeśli silnik przerywa to nie zapamiętują się żadne błędy

co do nieszczelności to nie jestem pewien czy ich całkowicie nie ma..kolega wyżej po logach stwierdził z tego co zrozumiałem że jakaś drobna nieszczelność może być..jak sprawdzić czy któryś z czujników jest sieknięty lub sonda?co do błędów to auto było juz kilka razy vagowane i żadnych błędów nie ma poza ostatnim który sie pojawił nie wiem jaki nr ale chodzi o czujnik położenia pedału sprzęgła..mam już zamówiony w aso i czekam

Opublikowano

kolega wyżej po logach stwierdził z tego co zrozumiałem że jakaś drobna nieszczelność może być..

nawet, jeśli by była dziura w dolocie- i tak nie ma to wpływu na wolnych obrotach, bo czas otwarcia wtrysków jest taki sam, zmiany następują w ECU pod obciążeniem

nie napisałem, że jest-napisałem, że nawet jeśliby była-i tak nie ma znaczenia na wolnych obrotach-a pod obciążeniem sprawa ma się inaczej, bo pierwsze objawy nieszczelności-to przeważnie zaniżony wynik z przepływki, ale nie zawsze, bo padająca przepływka tez będzie zaniżać, więc trzeba by przeanalizować dodatkowe bloki jak 032, gdzie są korekty dawki paliwa-jeśli jest nieszczelność te dane się zmienią-trzeba analizować :wink4:

ale tu problem tyczy się wolnych obrotów i jeśli nie ma błędów w sterowniku- ciężko jest trafić w przyczyne :confused4: bo może nią być mechanika, a nie elektronika silnika :wink4:

Opublikowano

no ok ale co może być przyczyną że gdy jest mrozik tak koło -5 to zapalam auto i gdy schodzi z wysokich obr, na te niskie czyli wolne to sie zdławi i zgasnie.gdy znowu odpalam sytuacja sie powtarza...dopiero za 3 razem odpalam i jest ok.nawet jak pojade gdzies i silnik ostygnie to tez nie ma problemu z odpalaniem...tylko po całej nocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...