laki83 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 chłopaki pomóżcie...mam taki problem tutaj opisany http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=229881.0;highlight=laki83 głównie chodzi mi o troszke nierówną prace silnika która polega na tym że na wolnych obrotach czasami szarpnie silnikiem i drży buda .kolega zrobił mi logi dynamiczne.. Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67483.html Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67484.html Grupy: 115 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67485.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67486.html Grupy: 034 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67487.html Grupy: 031 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67488.html Grupy: 032 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67489.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67490.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzypod84_67491.html co da sie z tego wyczytać i co naprawić....z góry dzięki za pomoc :notworthy:bo męcze sie już tymi usterkami długo i dopiero teraz kolega pomógł w zrobieniu logów
domjenick Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 logi za wiele nie pomogą, bo problem dotyczy silnika na wolnych obrotach, przyczyną może być zmienna faza rozrządu, która w tych silnikach występuje na wolnych obrotach, ale tego nie da się zdiagnozować, bo przyczyną może być temperatura świec zapłonowych i ich praca w danej temperaturze, których się nie zdiagnozuje, czujników Halla i prędkości obrotów-pozostaje metoda prób i błędów z dobraniem świec i podmianą tych czujników nawet, jeśli by była dziura w dolocie- i tak nie ma to wpływu na wolnych obrotach, bo czas otwarcia wtrysków jest taki sam, zmiany następują w ECU pod obciążeniem
laki83 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 teraz to ja juz nic nie kapuje...swiece miałem zmieniane także to nie świece...czy ja mam rozumieć że mam sie użerać z tymi j**anymi drganiami już do konca? :wallbash:bo z tego co piszesz to tak rozumiem...co do tych faz rozrządu to jak mam to rozumieć?że nic nie da sie zrobić?gdzie znajdują sie te czujniki halla i ile ich jest?w wątku na silnikach opisałem że te drgania ustają jak jest gorąco na dworze i klima daje na maxa.ale jak tylko ją wyłącze to znowu drga.można to jakos powiązac?i pytanie czy to mogą padać poduchy pod silnikiem?
domjenick Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 pytanie czy to mogą padać poduchy pod silnikiem? może- ale to też test próby i błędu- bo jak nie masz pewności-wymienisz i może być co innego, możesz spróbowaćczujnik Halla masz na bloku silnika, na prawym wałku rozrządu, a czujnik obrotów silnika masz obok filtra oleju
laki83 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 ile moga kosztować te czujniki??
domjenick Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 ile moga kosztować te czujniki?? czujniki sugeruję pożyczyć, a ceny -nie wiem ile w PL
laki83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 jest to duży kłopot żeby te czujniki wyjąć?trzeba coś rozbierać czy dostęp jest prosty?
domjenick Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 jest to duży kłopot żeby te czujniki wyjąć?trzeba coś rozbierać czy dostęp jest prosty? czujnik Halla masz na wierzchu-zobaczysz wtyczkę obok osłony rozrządu, a czujnik obrotów silników masz za filtrem oleju -jeden imbus
laki83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 dobra spróbuje coś wykombinować...a cos wspominałeś o temperaturze..jakie ma ono znaczenie?bo ja te drgania mam na zimnym i ciepłym silniku.nie ma ich tyko przez ten czas gdy silnik zimny odpalam i chwile pracuje na wyzszych obrotach..druga sprawa jeśli uda mi sie sprawdzić te czujniki i te moje jednak będą ok to gdzie dalej szukać?też tak myślałem czy może plecionka?gdzies tu na forum czytałem że są podobne objawy.
domjenick Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 w takim przypadku za dużo jest niewiadomych bo ani tego zdiagnozować się nie da, ani ze stu procentową dokładnością opisać, bo drgania może powodować wiele rzeczy i w dodatku mogą występować wszystkie w jednym czasie, dlatego zalecana jest podmiana elementów, a nie ich kupno. Temperatura, o której wspominałem, to temperatura świec zapłonowych, których idealna praca uzależniona jest od tego, w jakich warunkach jest stosowana, np. jeśli włożysz świece od S4 do zwykłego 1,6 silnik będzie działał, ale nie ma pewności co do poprawności działania w każdym zakresie obrotów- oczywiście przykład jest wymyślony na biegu i może się nie pokrywać z rzeczywistością- chodzi mi o ogólny pogląd, jeśli świece są dedykowane do danego silnika, można je zamienić miejscami i wtedy sprawdzać, można zamienić cewki-też sprawdzać, czy na wolnych to pomoże...opcji jest na prawdę sporo
laki83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 swiece niedawno wymieniałem..i bez zmian...zobacze jak wyjdzie z tymi czujnikami..jak to nie pomoże to chyba po koleji zaczne wymieniać bo juz mnie h*j za przeproszeniem strzela...zaczne od tych najtanszych..pierwsze co to chyba plecionka...bo najtansza [br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 18:13_________________________________________________aha a co do cewek..to niedawno byłem na akcji aso wymiany cewek..wymienili jedną a potem jedna mi padła..w trakcie tych zmian żadnej poprawy nie zauważyłem
laki83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 760 czy 780obr.vagiem sprawdzałem nawet je próbowałem dax na maxa do 800 i drgania były coraz mniejsze ale skali brakło heheh
domjenick Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 760 czy 780obr.vagiem sprawdzałem . w AVJ masz tolerancję do 860 rpm, może po podniesieniu wolnych obrotów-drżenie ustanie, lub będzie słabiej wyczuwalne
laki83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2012 no jak próbowałem to 800 chyba było max..może troche więcej..ale jak dawałem do konca skali to niby drzenie sie zmniejszyło delikatnie ale nie ustało..a tez niechce dowalac mu za duzo wolnych obrotów żeby nie palił jak smok
domjenick Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 no jak próbowałem to 800 chyba było max..może troche więcej..ale jak dawałem do konca skali to niby drzenie sie zmniejszyło delikatnie ale nie ustało..a tez niechce dowalac mu za duzo wolnych obrotów żeby nie palił jak smok no na wolnych, to on spali tyle samo, po mieszanka jest stała
darkle Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Jeśli chodzi o logi to trudno bez doświadczenia coś z nich wywnioskować, można byłoby je porównać z logami dla prawidłowo pracującego silnika. Z tego co piszesz mialeś wymienione cewki i swiece więc to odpada. Ale drgania takie są spowodowane i tak wypadającymi zapłonami. Jeżeli więc silnik, głównie głowica i zawory są sprawne, brak nieszczelności w dolocie i układzie odpowietrzania silnika więc pozostaje któryś z elementów dostarczających informacje do sterownika a więc któryś czujnik, sonda przepływka itp. Z logów widać że przepływka jest raczej ok. Może być to też wina któregoś z wtryskiwaczy. Poduszki silnika można byłoby podejrzewać jeśli silnik chodziłby równo a poprostu jego praca byłaby przenoszona na budę z powodu braku elastyczności w jego zawieszeniu. Swoją drogą dziwne trochę że jeśli silnik przerywa to nie zapamiętują się żadne błędy
laki83 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 Jeśli chodzi o logi to trudno bez doświadczenia coś z nich wywnioskować, można byłoby je porównać z logami dla prawidłowo pracującego silnika. Z tego co piszesz mialeś wymienione cewki i swiece więc to odpada. Ale drgania takie są spowodowane i tak wypadającymi zapłonami. Jeżeli więc silnik, głównie głowica i zawory są sprawne, brak nieszczelności w dolocie i układzie odpowietrzania silnika więc pozostaje któryś z elementów dostarczających informacje do sterownika a więc któryś czujnik, sonda przepływka itp. Z logów widać że przepływka jest raczej ok. Może być to też wina któregoś z wtryskiwaczy. Poduszki silnika można byłoby podejrzewać jeśli silnik chodziłby równo a poprostu jego praca byłaby przenoszona na budę z powodu braku elastyczności w jego zawieszeniu. Swoją drogą dziwne trochę że jeśli silnik przerywa to nie zapamiętują się żadne błędy co do nieszczelności to nie jestem pewien czy ich całkowicie nie ma..kolega wyżej po logach stwierdził z tego co zrozumiałem że jakaś drobna nieszczelność może być..jak sprawdzić czy któryś z czujników jest sieknięty lub sonda?co do błędów to auto było juz kilka razy vagowane i żadnych błędów nie ma poza ostatnim który sie pojawił nie wiem jaki nr ale chodzi o czujnik położenia pedału sprzęgła..mam już zamówiony w aso i czekam
domjenick Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 kolega wyżej po logach stwierdził z tego co zrozumiałem że jakaś drobna nieszczelność może być.. nawet, jeśli by była dziura w dolocie- i tak nie ma to wpływu na wolnych obrotach, bo czas otwarcia wtrysków jest taki sam, zmiany następują w ECU pod obciążeniem nie napisałem, że jest-napisałem, że nawet jeśliby była-i tak nie ma znaczenia na wolnych obrotach-a pod obciążeniem sprawa ma się inaczej, bo pierwsze objawy nieszczelności-to przeważnie zaniżony wynik z przepływki, ale nie zawsze, bo padająca przepływka tez będzie zaniżać, więc trzeba by przeanalizować dodatkowe bloki jak 032, gdzie są korekty dawki paliwa-jeśli jest nieszczelność te dane się zmienią-trzeba analizować ale tu problem tyczy się wolnych obrotów i jeśli nie ma błędów w sterowniku- ciężko jest trafić w przyczyne bo może nią być mechanika, a nie elektronika silnika
laki83 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 no ok ale co może być przyczyną że gdy jest mrozik tak koło -5 to zapalam auto i gdy schodzi z wysokich obr, na te niskie czyli wolne to sie zdławi i zgasnie.gdy znowu odpalam sytuacja sie powtarza...dopiero za 3 razem odpalam i jest ok.nawet jak pojade gdzies i silnik ostygnie to tez nie ma problemu z odpalaniem...tylko po całej nocy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się