Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 11.01.2018 o 12:59, black4 napisał:

Witajcie!

No fajnie Michał, że operacja się powiodła i pacjent już nie klekocze :D

BTW. Jaki olej silnikowy zalałeś?

Pozdrawiam

Motul 5w40

Opublikowano

Dzięki za info ! Ja X-Clean zalałem. 

Podobno zalecany do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa,

Pozdrawiam!

Opublikowano
W dniu 5.12.2017 o 17:31, black4 napisał:

Dzięki Graber19,

Już zdołałem zlokalizować przyczynę.

W moim przypadku był to nastawnik faz rozrządu (fazator).

Wymieniłem zapobiegawczo łańcuch, szklankę popychacza wraz z uszczelkami.

Ważne aby po wymianie nastawnika zalać nasze TFSI olejem 5W-40 specyfikacja 502 00.

Dzięki wielkie Koledzy za pomoc.

Wątki z forum okazały się bardzo pomocne.

W razie potrzeb służę namiarami na mechaników w Warszawie, którzy mają doświadczenie w ww naprawach,

Pozdrawiam

 

 

Witam. Dasz jakis namiar na warsztat w Warszawie?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.01.2018 o 11:34, black4 napisał:

Dzięki za info ! Ja X-Clean zalałem. 

Podobno zalecany do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa,

Pozdrawiam!

W dniu 7.11.2016 o 11:02, xcentriq napisał:

liqui moly synthoil high tech 5w40 w ACEA jest zakwalifikowany jako A3/B4 czyli

  • A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;

motul 8100 x-cess 5w40 w ACEA jest zakwalifikowany tak samo czyli A3/B4

  • A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;

motul 8100 x-clean 5w40 w ACEA jest zakwalifikowany tak samo czyli jako C3 czyli

  • C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS); midSAPS to oleje niskopopiołowe stosowane przy filtrach cząstek stałych (DPF / FAP)

Zasadniczo nie ma większej różnicy przy tych olejach, mowa o motul x-cess i liqui moly synthoil high tech.

Jeżeli zależy ci na jeszcze lepszym oleju to zalewaj Fuchs Titan Race Pro S 5W40 5L albo Motul 300V 5W40. Natomiast moim zdaniem Liqui Moly High Tech czy Motul X-cess to lepszy wybór niż Mobil1 i niema co przepłacać za lepsze oleje.

źródła:

http://oleje.blox.pl/tagi_b/184470/ACEA.html

https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40

http://www.liquimoly.co.rs/e-shop/files/pdf_documentation/pdf_file/2627_1306-1307-1308 Synthoil High Tech SAE 5W-40_EN.pdf

Cały ten dział 2.0tfsi na którym jestem od dawna, nic z malutkimi wyjątkami nie wniósł do mojej wiedzy jeśli chodzi o ten silnik.

Niekiedy wchodzę i sprawdzam co nowego i powiem wam "nic", czasem aż 

 

Edytowane przez xcentriq
Opublikowano

Witaj,

Xcentriq to może podziel się z klubowiczami tymi "malutkimi wyjątkami", które wzbogaciły Twoją wiedzę,

Pozdrawiam

Opublikowano
2 godziny temu, xcentriq napisał:

Niekiedy wchodzę i sprawdzam co nowego i powiem wam "nic"

Nie rozumiem, czego nowego tutaj oczekujesz, skoro wszystko zostało już napisane i poddane wielokrotnej dyskusji z mniej lub bardziej trafnymi wnioskami?

Opublikowano

A ty co tym czepianiem się wnosisz do wątku ? Posty nabijasz ?

Opublikowano
37 minut temu, xcentriq napisał:

A ty co tym czepianiem się wnosisz do wątku ? Posty nabijasz ?

Obniż ton. To raz. Dwa. Co daje mi ilość postów? Nic. Trzy. Zadałem pytanie, odpowiedzi już nie uzyskałem. Skoro masz o coś halo to wyjaśnij oczekiwania co do tego działu bądź zwyczajnie zaprzestań jego odwiedzania. Coś jeszcze?

Opublikowano

Ej czemu ty się mnie czepiasz ? Wyraziłem tylko  swoją opinię że nie trafiam na nic nowego... 

Staram się być profesjonalny i dzielić się wiedzą opartą na zdobytym materiale przez analizę dostępnych mi informacji, które potrafię znaleźć i wyciągnąć z nich wnioski.

Miałem na myśli też, iż sformowanie...

W dniu 13.01.2018 o 11:34, black4 napisał:

Podobno zalecany do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa

nie nadaje się w ogóle, jako nośnik rzetelnej wiedzy. Jak zresztą pozostałe 95% postów. W tym tak samo jak i twoje retoryczne pytanie, które ma na celu wykazanie poziomu twojej elokwencji.

Mam nadzieję że rozumiesz teraz o co mi chodzi. Wiem że jestem aspołeczny, nie powinienem komentować i wytykać błędów, bo zawsze się znajdzie ktoś komu to nie pasuje.

Więc proponuje rozluźnienie tematu, to nie jest odpowiednie miejsce na takie wypociny, zarówno twoje jak i moje. Skończymy temat? Czy...

50 minut temu, afroo. napisał:

Coś jeszcze?

 

Opublikowano

Xcentiq skoro piszesz, że starasz się "być profesjonalny" to może zamiast trwonić swoją cenną energię na krytykę udostępnij użytkownikom forum garść nowych, wartościowych informacji odnośnie tematu a my sobie to przeczytamy i odniesiemy się do twojej radosnej twórczości.

Gwarantuje Ci, że w sposób nieco bardziej kulturalny,

Pozdrawiam

Opublikowano
3 godziny temu, black4 napisał:

Xcentiq skoro piszesz, że starasz się "być profesjonalny" to może zamiast trwonić swoją cenną energię na krytykę udostępnij użytkownikom forum garść nowych, wartościowych informacji odnośnie tematu a my sobie to przeczytamy i odniesiemy się do twojej radosnej twórczości.

Gwarantuje Ci, że w sposób nieco bardziej kulturalny,

Pozdrawiam

Ostatnio udostępniłem film dotyczący klekotania na zimnym, rozwiązaniem była wymiana pompy vacuum ponieważ po wymianie łańcucha i ślizgów wałków rozrządu oraz popychacza wysoko ciśnieniowej pompy paliwa, bez zatartego wałka w wersji B i oleju na stykach złącza w zaworze N205, uszczelka się wyrobiła a panowie z warsztatu ukręcili jedną ze śrub w tej właśnie trzymającej się tej obudowy do pompy vacuum, olej sp***dalał mi niesamowicie przez 2 lata. TERAZ po przejechaniu trasy Szczecin - Oslo stwierdzam brak zużycia oleju. :)

Nie bój się zadawać konkretne pytania i nie oczekuj konkretnych odpowiedzi... chyba że będziesz pytał mnie lub Dev'a ten koleś otwiera oczy.

Opublikowano

Witaj, 

Xcentriq i to jest właśnie cenne,  przydatne innym użytkownikom info, dzięki!

Właśnie ten wątek, zadawane pytania umożliwiła sporej części klubowiczy (w tym mojej skromnej osobie) poznanie bolączek tfsi, kontakt i uzyskanie pomocy w wyeliminowaniu nieszczęsnego klekotu silnika tfsi. 

Dzięki wszystkim za konstruktywne wpisy i pomoc.

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano
W dniu 26.08.2015 o 20:53, Azio napisał:

Byłem ostatnio w warsztacie gdzie zajmują się silnikami 2.0TFSI, u mnie dosyć głośno klekocze. Facet powiedział, że to norma i nie ma się czym przejmować. Można wymienić łańcuch + napinacz, inne pierdoły - dźwięk ustanie ale po jakimś czasie znowu wróci.
Oczywiście to nie kwestia miesiąca, na pewno dłużej. Moim zdaniem jak ktoś ma pieniądze to niech się w to bawi ale jak nie ma to bez znaczenia.

Musze chyba poprzec teorie kolegi. Zmienilem lancuch z napinaczem z grudniu. Obecnie znow klekocze.

Opublikowano
W dniu 4.05.2018 o 21:04, daglas napisał:

Musze chyba poprzec teorie kolegi. Zmienilem lancuch z napinaczem z grudniu. Obecnie znow klekocze.

Sprawdź ciśnienie oleju

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, GBNH napisał:

Sprawdź ciśnienie oleju

mi klekotal, po wymienie lancuszka dalej to robil ale mniej. kumpel sie smial ze chodzi jak diesel...

mialem niegrozna miejska stluczke, do wymiany zderzak przod grill i malowanko.

i dziwny zbieg okolicznosci  po miesiacu wyskoczylo oil pressure. auto u mechanika, cisnienie oleju bardzo male. czekam na info co zrobil ; o 

Edytowane przez karol3390
Opublikowano

Oil presure...klasyka w tym silniku. Czym prędzej moduł wałków na złom wyeksmituj. Sa tematy na każdym forum o tym jak zrobić swapa na bezawaryjną pompę 

 

Opublikowano
3 godziny temu, GBNH napisał:

Sprawdź ciśnienie oleju

W normie. Bledow tez zadnych nie wyrzuca

Opublikowano
4 godziny temu, lukaszlsw napisał:

Oil presure...klasyka w tym silniku. Czym prędzej moduł wałków na złom wyeksmituj. Sa tematy na każdym forum o tym jak zrobić swapa na bezawaryjną pompę 

 

:facepalm:

Opublikowano
53 minuty temu, afroo. napisał:

:facepalm:

Afroo rozwin mysl bo tez juz troche forumowej wiedzy zaczerpnales 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli pompa w bdb stanie to po co koszta sobie organizować? Lepiej poszukać odpowiedniego mechanika, a nie wymieniacza, który zdiagnozuje problem, a nie wymieni od razu pół silnika bo to 'klasyka'.

Nie każdemu chce się kłaść pompę na stole i oceniać jej zużycie. Przeszedłem przez 'oil pressure' i naczytałem się o swapie pompy, a skończyło się na diagnostyce i czyszczeniu całego dołu ze szlamu. I w większości przypadków to właśnie syf jest powodem niskiego ciśnienia, a nie pompa sama w sobie. Jeśli zignoruje się pierwsze objawy to zgodzę się, że w końcu poleci i pompa i tylko wtedy ruszałbym cały moduł  w celu przeszczepu na 1.8t. Swoją drogą nikt nie da gwarancji na to, że po przeszczepieniu pompy z 1.8t, ta będzie hulać bezawaryjnie przy identycznym zaniedbaniu serwisu i przedłużaniu interwałów z wątpliwej jakości olejem.

Kolega @lukaszlsw pisze o 'klasyce' z własnego doświadczenia, czy z suchej teorii 'każdego' przeczytanego forum? Pytam poważnie, bez szydery.

Edytowane przez afroo.
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...