Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, afroo. napisał:

@marcinps Podaj dokładny opis błędu z vcdsa by być może zawór N205 do wymiany.

jutro podepne pod kompa i wtedy wstawię dzięki 

 

IMG_20190821_074947.jpg

IMG_20190821_075449.jpg

Edytowane przez marcinps
Dodane zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam po chwili błąd P0011 po skasowaniu wraca po 2 dniach, teraz mam pytanko skoro wszystko ustawione na znakach plus blokada wałków to co jeszcze szukać bo zauważyłem że jak wałki są na blokadach zablokowane to góra od strony napinacz jest napieta, a dolna cześć łańcucha minimalnie luzna zauważyłem też że pomimo blokad wałki delikatnie mogę obracać lewo-prawo auto jeździ pali normalnie, jeżeli coś źle postawiąłem to będzie wdzięczny za pomoc jak to holerstwo ustawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Vortuks napisał:

Siema,

To mój silnik:


Jak sądzicie, pomoże wymiana łańcuszka i napinacza? :P
Silnik rozgrzany, po 100KM trasie ;)
 

Tak wymień łańcuch napinacz i sprawdź przy okazji zmienne koło faz czy nie ma luzów. Po wymianie będzie cisza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/14/2019 at 12:09 PM, marcinps said:

Tak wymień łańcuch napinacz i sprawdź przy okazji zmienne koło faz czy nie ma luzów. Po wymianie będzie cisza. 

 

Dałem do mechanika, werdykt:
- łańcuszek był już zużyty, napinacz wymieniony i okazało się, że koło zmiennych faz ma luzy.
Piszę dla potomnych ;) Co do koła, to kupiłem regenerowane od Benia, na wstępie mechanik sprawdził i powiedział, że będzie bardzo dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Umnie też tak chodził więć zrobiłem małą naprawę silnika typu" nowy łańcuch, napinacz (aso koszt 1100zl) wariator i nastawnik wysyłałem do regeneracji (700zl) " robocizny nie licze sam robilen  przy okazji wszystko na sylikonie skladalem  i wymieniałem po drodze odme,separator, filtry,silniczki spryskiwaczy i paski osprzętu:) odpukać narazie wszystko śmiga cichutko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2019 o 20:31, Chudy2525 napisał:

Witam

Umnie też tak chodził więć zrobiłem małą naprawę silnika typu" nowy łańcuch, napinacz (aso koszt 1100zl) wariator i nastawnik wysyłałem do regeneracji (700zl) " robocizny nie licze sam robilen  przy okazji wszystko na sylikonie skladalem  i wymieniałem po drodze odme,separator, filtry,silniczki spryskiwaczy i paski osprzętu:) odpukać narazie wszystko śmiga cichutko :)

A mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak pracuję?? Bo brakuje tu w temacie jak powinien pracować prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2019 o 22:43, Jacob2304 napisał:

A mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak pracuję?? Bo brakuje tu w temacie jak powinien pracować prawidłowo.

Oczywiscie wstawie lecz narazie nie mam zby dużo czasu, spróbuje jeszcze w tym tygodniu zrobic filmik i wstawić. Zrobiłem już 500kilometrów i jak narazie jestem zadowolony"odpukać"  na miarce nie widzę ubytku oleju i nie oszczędzałem autka bo prędkość była od 60 do 180km/h i ostre ruszanie ze świateł w zatłoczonym krakowie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2019 o 22:43, Jacob2304 napisał:

A mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak pracuję?? Bo brakuje tu w temacie jak powinien pracować prawidł

Edytowane przez Chudy2525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2019 o 22:43, Jacob2304 napisał:

A mógłbyś wrzucić jakiś filmik jak pracuję?? Bo brakuje tu w temacie jak powinien pracować prawidłowo.

Znalazłem filmik z samego począdku zaraz po naprawie było -3°C  pierwsze odpalenie na ssaniu i tam słychać takie cykanie to po lewej stronie jakiś zaworek od zbiornika czy od odpowietrzenia zbiornika  paliwa  ale przy pierwszym rozruchu nie było słychać wariatora ani żadnego ninnego odglosu typu "klekot diesel"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradźcie mi. Czym charakteryzuje się uszkodzony fazator? Mam dokładnie taki klekot po rozgrzaniu silnika tylko dodatkowo dochodzi do tego szarpanie silnikiem- falowanie obrotów ok 100rpm. Czy wymiana łańcucha z napinaczem rozwiąże problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojackplcom2 łańcuch i napinacz wymieniaj ten klekot to z powodu łańcucha, a i fazator też wymień będziesz miał spokój, a nie drugi raz rozbierał przy okazji sprawdź też stan pierścieni na pokrywie od łańcucha. Zaś co do szarpania to wiele może być odma (tylko oryginalna komplet) przepustnica na początek sprawdź z czyszczenie i adaptacja, dolot żeczy jest kilka. Najpierw łańcuch, a później diagnozuj dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem u siebie łańcuch razem z napinaczem, po rozgrzaniu silnika nadal słychać klekotanie. Gdzie można dalej szukać przyczyny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mathew08 napisał:

Witam. Wymieniłem u siebie łańcuch razem z napinaczem, po rozgrzaniu silnika nadal słychać klekotanie. Gdzie można dalej szukać przyczyny? 

Sprawdziłeś stan pierścieni i fazator to klekotanie jest tylko z powodu łańcucha z tyłu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 25tyś km temu robiłem remont silnika i wymieniłem napinacz wraz z łańcuchem. Niestety nie na OEM tylko zamiennik(bardzo tego żałuje) i jak dobrze pamiętam to zestaw od Swag. Dwa dni temu usłyszałem to:

https://youtu.be/tJQDdg1Fq5o

Dzwięk tylko po odpaleniu auta na zimnym. Jak już się rozgrzeje to cichnie. Stawiam że to napinacz ale dziwi mnie że tak szybko padł. Wydawał się szytywny przy wciskaniu ale co przykuło moją uwagę to że olej wyciekał z okolic tłoczka tak jak zaznaczone tu:

IMG_20200229_151813.jpg

Czy dobrze myślę że olej powinien cofać się do głowicy a nie wyciekać z powyższego miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, trebron82 napisał:

Ok 25tyś km temu robiłem remont silnika i wymieniłem napinacz wraz z łańcuchem. Niestety nie na OEM tylko zamiennik(bardzo tego żałuje) i jak dobrze pamiętam to zestaw od Swag. Dwa dni temu usłyszałem to:

https://youtu.be/tJQDdg1Fq5o

Dzwięk tylko po odpaleniu auta na zimnym. Jak już się rozgrzeje to cichnie. Stawiam że to napinacz ale dziwi mnie że tak szybko padł. Wydawał się szytywny przy wciskaniu ale co przykuło moją uwagę to że olej wyciekał z okolic tłoczka tak jak zaznaczone tu:

IMG_20200229_151813.jpg

Czy dobrze myślę że olej powinien cofać się do głowicy a nie wyciekać z powyższego miejsca?

Tam i tak masz wszystko w oleju ciśnienie steruje napinaczem zaś za ilość tłoczonego oleju czyli więcej lub mniej oleju pod deklem łańcucha odpowiada zawór n205, ale nie przeczę że napinacz mógł paść. Ja robiłem wszystko na febi oprócz fazatora ten poszedł z firmy (vaico v10-4822) i jest ok żadnego stukania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, marcinps napisał:

Tam i tak masz wszystko w oleju ciśnienie steruje napinaczem zaś za ilość tłoczonego oleju czyli więcej lub mniej oleju pod deklem łańcucha odpowiada zawór n205, ale nie przeczę że napinacz mógł paść. Ja robiłem wszystko na febi oprócz fazatora ten poszedł z firmy (vaico v10-4822) i jest ok żadnego stukania. 

Zawór N205 też miałem zmieniony, dwa razy przez durne oszczędzanie ponownie bo kupiłem chyba właśnie Vaico i za niedługo zaczeło wywalać będy. Teraz siedzi orginał Audi. Błędów żadnych nie ma.

Jak dobrze pamiętam to otowór olejowy do napinacza wychodził z głowicy a nie z zmiennych faz rozrządu. Bo niby czemu miałoby się napięcie łańcucha zmieniać.

Edytowane przez trebron82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, trebron82 napisał:

Zawór N205 też miałem zmieniony, dwa razy przez durne oszczędzanie ponownie bo kupiłem chyba właśnie Vaico i za niedługo zaczeło wywalać będy. Teraz siedzi orginał Audi. Błędów żadnych nie ma.

Jak dobrze pamiętam to otowór olejowy do napinacza wychodził z głowicy a nie z zmiennych faz rozrządu. Bo niby czemu miałoby się napięcie łańcucha zmieniać.

Nie napisałem że olejowy idzie ze zmiennych ale że właśnie ten zawór steruje ciśnieniem oleju wtłaczanego do komory łańcucha i on reguluje cisnienie tak samo jak popękane pierścienie będą powodować nieprawidłowość w pracy silnika bo zmieni się ilość podawanego oleju. Napięcie łańcucha się nie zmienia że raz luźny, a raz napięty ciśnienie on ma za zadanie trzymać odpowiednie napięcie łańcucha po to żeby wałki się nie rozjechały i tu do gry wchodzi koło zmiennych faz na które ciśnienie podawane jest z zaworu n205 i ono odpowiada za utrzymanie prawidłowego położenia wałków względem siebie. 

Edytowane przez marcinps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...