motogrzech Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 czytalem ze tez jest problem z tym popychaczem i ze na podstawie tego niby tez mozna ocenic miejwiecej przebieg. i to jutro zrobie z racji tego ze nie wiem jaki jest przebieg nowego silnika podobno 30k mil. ale niechce mi sie wierzyc ale wiem jaki przebieg ma stary silnik i bede mial do porownania, dziex
xcentriq Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Podobno popychacz w wysokociśnieniowej pompie paliwa ściera się w silnikach z wałkiem gdzie ostatnia litera w numerze seryjnym to "a" w "b" podobno niema już tego problemu. sama szklanka to koszt 108 zł "06d109309c", sama wymiana to bardzo prosta sprawa.U mnie a propo dźwięku jest podobnie ale chyba bardziej łagodnie, raczej cyka nie klekocze. Jutro nagram filmik i wrzucę... Edytowane 21 Maja 2015 przez xcentriq
FANTOMAS Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 łańcuch z napinaczem wymieniony i........................................... w końcu nastała cisza ale jak w/g. mnie to chyba by sie obyło samym łańcuchem bo oglądałem dokładnie napinacz i nie widziałem na nim żadnych większych oznak zużycia względem nowego. Wydaje mi się że to łańcuch się naciągnął jak dostanie temperatury to napinacz nie jest w stanie wybrać już luzu.
franekv6 Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 łańcuch z napinaczem wymieniony i...........................................w końcu nastała cisza ale jak w/g. mnie to chyba by sie obyło samym łańcuchem bo oglądałem dokładnie napinacz i nie widziałem na nim żadnych większych oznak zużycia względem nowego. Wydaje mi się że to łańcuch się naciągnął jak dostanie temperatury to napinacz nie jest w stanie wybrać już luzu. czekałeś tyle miesięcy z wymianą łańcucha??? (Twój pierwszy post jest ze stycznia)
longerooo Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 nie wystarczy kolego wymiana samego łańcucha:)napinacz wyciera się w miejscu tłoczka i puszcza olej nie napinając wystarczająco łańcucha:)
FANTOMAS Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Kolego franek niestety nie każdy ma czas to po pierwsze po drugie auto jest mi codziennie potrzebne bez niego jestem uziemiony po trzecie miałem jedno podejście w maju ale niestety wymiana tego łańcucha nie jest sprawą prostą jak to na początku opisywał mi kolega longerooo. Aby ściągnąć łańcuch trzeba zrzucić oba wałki ponieważ nie ma szans aby odkręcić wariator zmiennych faz i zrzucenie wałków jest jedyną możliwością. Żeby zrzucić wałki musi zostać ściągnięte koło zębate rozrządu wałka wydechowego a żeby je ściągnąć trzeba mieć sprytny ściągacz i generalnie odkręcony (puszczony) cały pas przedni (pasek rozrządu oczywiście musi być ściągnięty). Koło siedzi bardzo mocno. Trzeba je ściągnąć ponieważ w ściągnięciu "góry" panewek wałków przeszkadza plastikowa obudowa (ta za kołem). Zabierając się do tej roboty w maju rozebrałem cały tył co dla kogoś kto robi to "pierwszy raz" zajmuje raczej sporo czasu ponieważ dostęp jest bardzo utrudniony zwłaszcza do śrub u dołu pokrywy. Kolejny raz robiłem już wszystko z zamkniętymi oczami zwłaszcza że robiłem to w między czasie w moim drugim aucie A6 C6 gdzie pocił się dekiel jego ściągnięcie zajęło mi może 30min (fakt że tam jest drugie tyle więcej miejsca między grodzią) wcześniej w A4 robiłem to dobre 2h . Gdy po rozebraniu zobaczyłem co się święci i po telefonie do longerooo który utwierdził mnie że temat nie jest chop siup poskładałem wszystko z powrotem uznając że muszę najpierw przygotować sobie odpowiednie narzędzia (ściągacz itp.) a nie rozkręcić pół silnika i dopiero szukać narzędzi jeżdżąc za nimi MPK. Od maja nie miałem czasu aby się tym zająć jak i przyznaję się trochę brakowało mi chęci bo robota jest z tych co to potem przez 3 dni kręgosłup napier.....a ale w końcu uznałem że trzeba w końcu zamknąć temat zwłaszcza zależało mi na zmianie rozrządu przykleiła się też inspekcja (nowy olej) uszczelninie pokrywy zminnych faz (bo się pociła) uszczelnienie góry wałków (bo się pociała) więc zespół prac się połączył tak że wszystko było przy okazji. Ale warto było bo teraz silniczek tylko cyka a przedtem rechotał jakby ktoś kulek nawrzucał do silnika. Longerooo nie chcę się z tobą spierać ale zarezerwowałem sobie na tą robotę cały łykend i powiem Ci że właśnie z ciekawości dokładnie porównałem stary napinacz i łańcuch z nowym. Sprawdzałem tłoczek i gniazdo w starym względem nowego i praktycznie nie widziałem żadnych poważniejszych oznak zużycia które by powodowały żeby olej miał gdzie uciekać. Jedynie teflon ślizgów miał na starym napinaczu minimalne rowki ale to dosłownie dziesiąte części milimetra które na pewno nie były winne luzowi co najwyżej mogły minimalnie dokładać luzu łańcucha bo w/g. mnie to on jest winien. Gdy złożyłem stary łańcuch w jeden "pasek" i tak samo zrobiłem z nowym to stary wyginał się jak z gumy na boki a nowy praktycznie minimalnie było też widać że gdy go naciągałem to ma duży luz na ogniwach który powodował że łańcuch wyciągał się dobre kilka milimetrów na długości a na nowym było to prawie nie zauważalne. Na koniec po złożeniu (wszystko ustawione dokładnie tak samo) czuć było że nowy łańcuch jest napięty dołem jak struna a wcześniej na starym czułem że był wyraźny (napinacz był "suchy") luz dlatego też uważam że to on (jego wyciągnięcie) jest w głównej mierze winny temu hałasowaniu. Po rozgrzaniu się wyciąga się jeszcze bardziej i stąd ten objaw. No ale jak się to wszystko robi to z racji tego iż roboty jest w h... to jak dla mnie koszt tego napinacza jest do pominięcia jeśli miałbym potem myśleć ....a może trzeba było... jeśli komuś zależy na kosztach i chce to sprawdzić to myślę że można się pokusić o zakup samego łańcucha. Tyle w temacie z mojej strony. 2
michail55 Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 dzieki za posta!! ponoc jest jescze problem nagaru w silnikach fsi prod od 2005 do 2009 czy jakos tak ---------- Post dopisany at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany at 17:08 ---------- mam tutaj pare ciekawostek odnosnie 2.0TFSI Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI - Spalacz Benzyny VAGfans.com Web Forums - View topic - Mod Series - Part 3 - S3 Injector Install TSI Intake Manifold Removal DIY + Valve Cleaning - VW GTI Forum / VW Rabbit Forum / VW R32 Forum / VW Golf Forum - Golfmkv.com Manifold Removal pictures by steelcurtain_4550 - Photobucket
MOHITO Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Ponieważ zakończyłem temat wymiany tego " feralnego" łańcuszka i napinacza - zostawiam tu wskazówki które mogą byc pomocne dla forumowiczów (2.0 TFSI, przebieg 75 000 km, motor BWT) 1. Koniecznosc wymiany i czesci były konsultowane z LONGEROOO ( warto bo gosc wie o co chodzi) części kupione samodzielnie. 2. Robotę zleciłem w warsztacie w Wieliczce ( serwisują mi inne auta i mają duże pojęcie o VAG group) 3. nawet nie planowałem samodzielnego podejscia do tematu - widząc rozebrany motor u Longerooo ( wiedza + narzędzia) 4. zlecenie obejmowało wymianę rozrządu, przedmiotowy łańcuszek + napinacz, czyszczenie odmy i inne drobne sprawy. Jak wynikało z rozmów wymiana łancuszka wiąże sie z dużą robocizną i jako "pojedyncza usługa" uzasadnienia ekonomicznego nie ma ! 5. nie poganiałem ich - robili 2 dni - i dziwili sie że mi ten "klekot" przeszkadza, bo roboty z tym dużo będzie.( potem kazali sobie za to zapłacić...) 6. faktycznie , jak zobaczyłem rozebrany motor to dobrze że oddałem go do fachowego warszatatu. Podsumowanie: po wymianie "kultura pracy" w TFSI znacznie się poprawia i "nieco" przypomina japońskie motory. Koszt robocizny jest niewspółmiernie wysoki - może lepiej wydać kase na paliwo , ale jeśli "stukot" kogoś dręczy to nie ma rady.
tomek_rr Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Witam, odświeżę trochę temat. W przyszłym tygodniu zamierzam wymienić kompletny rozrząd, a przy okazji wymienić również łańcuch oraz napinacz, o którym mowa powyżej. Dzisiaj odebrałem wszystkie potrzebne części i zastanawia mnie uszczelka pod pokrywę łańcuszka rozrządu. Jest to czarna metalowa uszczelka, która na środku ma małe przetłoczenie. Dziwne jest to, że w połowie obwodu tej uszczelki ten rowek jest wypełniony niebieskim silikonem, natomiast druga połowa przetłoczenia jest pozostawiona pusta. Czy wiecie może czy to normalne i tak ma być ??? W sklepie sami byli zdziwieni i nie byli w stanie mi na to odpowiedzieć. Zamieszczam link do filmiku jaki dźwięk wydaje mój silnik: Zdjęcie uszczelki : Pozdrawiam
Rabbi Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 odnośnie dźwięku silnika to klepie sporo głośniej niż moje byłe BPW (2.0tdi)
michail55 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Masz opisane p/w Wysłane z kosmosu
tomek_rr Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 No tak, ale bardziej zastanawia mnie czy ta uszczelka nie jest po prostu jakaś wybrakowana Teraz dopiero zobaczyłem dokładnie na zdjęciach powyżej i tam też ta uszczelka jest wypełniona niebieskim silikonem do połowy tak jak u mnie, także chyba wszystkie wątpliwości rozwiane
tomek_rr Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 uszczelka, którą kupiłem jest z firmy Elring kupiona w normalnym sklepie motoryzacyjnym
michail55 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 uszczelka jest kompletna ale moze troche odbiegac do orginalu i dlatego moga byc jakies problemy jesli chodzi o uszczelki najlepiej takie kupowac w aso i nie oszczedzac bo bedziesz wymieniac raz w miesiacu
tomek_rr Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 To nie z oszczędności a z braku aso w mojej okolicy:) ale przy montażu napewno zwrócę uwagę czy wszystko dobrze pasuje, dziękuję za podpowiedź.
Hołowczyc20 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Pany przysłuchajcie się temu i napiszcie tak czy nie bo wiadomo o co chodzi:decayed: dodam że przejechane jest ponad 160tyś
michałswd Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Panowie czeka mnie mały serwis i dlatego pytanko do Was czy nr częsci są ok ? Moj silnik 2.0tfsi BPG Wg tej etki numer napinacza to 06F109217A: Swag 30932518 - 190 zł Ruville 3457002 - 185 zł Łańcuch numer 06d109229b- Febi 25227 - 153 zł Swag 99110442 - 155 zł Zestaw rozrządu: INA 530 0445 10 - 260 zł Contitech CT 1088K1 - 255 zł Pompa wody: SKF VKPC 81205 - 150 zł Hepu P587 - 205 zł Dolz A12 - 125 zł Ruville 65425 - 147 zł Filtr oleju Mann HU 719/6x - 35 zł Filtr paliwa Mann WK 720/4 - 70 zł
turbobastard Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 michal wymieniales lancuch z napinaczem? jakich zamiennikow uzyles?
kamil24pl Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 siemka panowie jutro napisze bo dzisiaj mi sie nie chce. powiem tylko tyle koszt naprawy tej usterki to 120zł jest to koszt części aso robocizna zalezy od mechanika około 300zł. zadne nowe łańcuchy napinacze pompy cisnienia oleju itp. jest na to bardzo proste rozwiązanie jutro wytłumaczę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się