Wandej Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Nastawnik zmiennych faz + łańcuch w najblizszym czasie do wymiany , powinienes to zrobic podczas wymiany rozrządu No właśnie nie wiem? Bo klekot przy odpaleniu na pewno nie dochodzi z tyłu silnika
michałswd Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 dodaj filmik na rozgrzanym silniku
nghtmr Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) Witam wszystkich, zaczęły mnie męczyć pytania znajomych czy moja A4 to diesel, więc postanowiłem poszukać informacji, czy silnik powinien pracować z takim dźwiękiem i trafiłem na ten temat. Załączam filmik z dźwiękiem pracy ciepłego silnika. Nie wiem czy jest to dźwięk prawidłowy, czy nie. Prosiłbym o wypowiedź forumowiczów zaznajomionych ze zdrowym 2.0 tfsi, z góry dzięki za pomoc. https://www.youtube.com/watch?v=ls8y1mYQZQg Skontaktowałem się także z mechanikiem, dopytałem o ewentualne koszty wymiany. O ile wymiana napinacza i łańcucha została wyceniona niżej niż się spodziewałem, mechanik dodał, że ewentualny problem może być powodowany przez wariator, a koszt samej części jest już spory. Od razu dodam drugą kwestię (jeżeli powinienem napisać w innym temacie prosiłbym o przeniesienie). Przy przyspieszaniu, na niskich obrotach, występuje dziwny dźwięk przy odpuszczaniu gazu. Dobiega z prawej strony komory silnika (z perspektywy kierowcy), jakby zza schowka. Również dołączam filmik (kiepsko słychać, sam dźwięk pojawia się tu dwa razy, lepiej słyszalny w okolicach 2-3 sekundy nagrania). https://www.youtube.com/watch?v=5NfR-qcPYzU Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Jakieś pomysły co może być powodem? Mechanik nie był w stanie stwierdzić. Nie zauważyłem żadnych innych problemów z tym związanych, tylko irytujący dźwięk. Jeszcze raz, z góry dzięki! Edytowane 16 Października 2015 przez nghtmr
darek181289 Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 bardzo głośno klepie... co do 2 linku to masz założonego bova?
nghtmr Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 No właśnie, coraz bardziej jestem przekonany, że w przyszłym tygodniu pojedzie na wymianę napinacza i łańcucha.... Co do bova - nic mi nie wiadomo, żeby był robiony. Auto mam od maja, dla poprzedniego właściciela było to raczej auto rodzinne . Wiem na pewno, że turbina jest po regeneracji.
afroo. Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) Klepać klepie ale metalicznego dźwięku mało, a taki powinien być słyszalny wyraźnie przy naciągniętym łańcuszku. Chyba, że słabo to słychać u mnie.. Jaki olej wlany? Kiedy ostatnio wymieniany? Przy okazji szklankę hpfp wymień - koszt mały, a spokój na dłużej. Drugi filmik i furgot przy odpuszczaniu gazu to uszkodzona gumowa membrana na zaworze dv przy turbinie. Do wymiany zawór dv na nowy poprawiony. Tu masz w świeży numer zaworu dv i szklanki do BWE. Edytowane 16 Października 2015 przez afroo.
nghtmr Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Wielkie dzięki za dobre rady. Co do oleju, Castrol 5W40, wymieniany niedawno, zrobione na nim ledwo 1200 km
jozek726 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Panowie a czym się różną silniki BWE od BWT ?
afroo. Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Co do oleju, Castrol 5W40, wymieniany niedawno, zrobione na nim ledwo 1200 km Zrób na nim z 5tys i zmieniaj bo szkoda syfu. Zalej jakiś porządny syntetyk typu LM Synthoil High Tech 5W40 lub Motul Xmax 0W40. Przed zmianą koniecznie płukanka LM. Co do zaworu dv i szklanki to dobieraj w ASO po vinie bo nie jestem pewien czy do BPG są te same numery.
bartekzks Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Te same są może spokojnie brać
Ksiadz Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Co do oleju, Castrol 5W40, wymieniany niedawno, zrobione na nim ledwo 1200 kmZrób na nim z 5tys i zmieniaj bo szkoda syfu. Zalej jakiś porządny syntetyk typu LM Synthoil High Tech 5W40 lub Motul Xmax 0W40. Przed zmianą koniecznie płukanka LM.Co do zaworu dv i szklanki to dobieraj w ASO po vinie bo nie jestem pewien czy do BPG są te same numery. afroo. zdradź mi proszę jak ma się płukanka do problemu z tym silnikiem, a mianowicie zatykaniem się kanałów olejowych w głowicy co prowadzi do zatarcia wałka i samej głowicy. Pytam z ciekawości, bez czepiania się. Sam osobiście spotkałem się już z 4 silnikami które odwaliły kite z tego powodu. Wiem że wina po części (może w większej części) leży po stronie użytkownika czyli nie zmienianie oleju oraz używaniu złej, słabej jego jakości. Ale same kanały są bardzo wąskie (czy ktoś podejmował się ich poszerzania?), więc przy używaniu płukanki nie spowoduje tu właśnie odwrotnego efektu niż pomoc? Czy płukanka nie rozpuści, podniesie syf z miski i gdziekolwiek się zebrał, a później jeśli nie zleci wszystko wraz z olejem przytka kanał i będzie d*pa?
Lorence Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Witam wszystkich, zaczęły mnie męczyć mam podobnie u mnie rozrząd zrobiony z 30tys km temu, byłem odrazu po zakupie w jednej z lepszych firm tuningowych od TFSI w warszawie i odpowiedź była szybka: "ten typ tak ma, nie ma co się przejmować". Bardziej niz klekotania obawiałbym się zatkania się kanałów olejowych. Czy płukanka pomoże ?? ile ludzi tyle opinii. Ja planuję przepłukać silnik po zimie. A i orientowałem się tez ile kosztuje rozebranie silnika, wyczyszczenie, uszczelnienie itd. Ceny ok 2500-3500zł i masz wszystko jak nówka. Z silnikami jest troche loteria, bo nigdy nie możesz być pewny co lał poprzedni właściciel czy wymieniał olej itd może być tak że mimo syfu nic się z autem nie będzie działo przez nastepne kilkanaście lat. Ogolnie najlepiej zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić z wierzchu czy jest przynajmniej czysto, jak jest syf to są dwie opcje: albo zapłacić i wyczyścić wszystko powymieniać przy okazji uszczelki, może u waś będzie taniej. Druga opcją to olać temat i jeździć ale jak się zapali kontrolka od oleju to laweta i na czyszczenie
Ksiadz Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 I coś cisza, żaden spec się nie wypowie?
afroo. Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Wróżbitą nie jestem i nie wiem co w danym silniku spowoduje zastosowanie płukanki. Wiem jednak, że u siebie stosuję przy wymianie oliwy co roku/co 15tys km i nigdy problemu z ciśnieniem nie miałem. I masz po części rację - bo wina za zatkane kanały olejowe leży tylko i wyłącznie po stronie użytkowników i zbyt długich okresów miedzy wymianą oleju + słaby jakościowo olej tworzący nagar wszędzie gdzie tylko się da. I to akurat nie jest żadna tajemnica ani filozofia.
Ksiadz Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Wróżbitą nie jestem i nie wiem co w danym silniku spowoduje zastosowanie płukanki. Wiem jednak, że u siebie stosuję przy wymianie oliwy co roku/co 15tys km i nigdy problemu z ciśnieniem nie miałem. I masz po części rację - bo wina za zatkane kanały olejowe leży tylko i wyłącznie po stronie użytkowników i zbyt długich okresów miedzy wymianą oleju + słaby jakościowo olej tworzący nagar wszędzie gdzie tylko się da. I to akurat nie jest żadna tajemnica ani filozofia. Nie pisałem że jesteś wróżbitą, oraz wiem że przy autach, mechanice być czegoś na 100% pewnym to bajka... Myślałem że zajmujesz się mechaniką i miałeś styczność z tym silnikiem coś więcej a nie tylko że to Twoje autko. Jestem ciekaw czy idzie poszerzyć kanały olejowe by poprawić żywotność tego silnika, oraz czy takie płukanki, przy niewiadomej serwisowania wcześniejszego użytkownika są pomocne czy raczej one potrafią dobić klina.
Lorence Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) kolego nie rozumiesz, temat płukanek jest bardzo popularny, każdy ma swoją teorie, jeden spec napiszę Ci że warto inny że nigdy w życiu, poszukaj w google są całe tysiące takich dyskusji w różnych autach/silnikach. Ogolnie płukana cudów nie robi, jeżeli masz bardzo zasyfiony silnik to czeka Cie rozbieranie silnika o czym pisałem pare postów wyżej. A poszerzać nic nie trzeba, wystarczy wyczyścić i jeździć na dobrym oleju. Rury kanalizacyjne w mieszkaniu też się zapychają jak jest dużo syfu, bez wzgledu na to jaką mają średnicę Edytowane 22 Października 2015 przez Lorence
Ksiadz Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Oczywiście, masz rację. Po prostu myślałem że działasz coś więcej w tych autach i wiesz nieco więcej jak to wygląda po płukance. Ja pochwalę się innym autkiem. Ponoć zaświeciła mu się kontrolka low Oil pressure. Zgasił od razu... Ciekawe... Tu góra: A tu dół:
Lorence Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 kolego nie wrzucaj takich strasznych zdjęć bo jeszcze ktoś pomysli że to tfsi
Ksiadz Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Hahaha... No. Ciekawe czy on miał "niezdrowy klekot", hehehe... Ale ciężko uwierzyć że wszystko padło w jednej chwili...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się