Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Wadliwy ma końcówkę A poprawiony 06F109101B lub może być inna końcowa literka bo coś takiego w ASO mi tłumaczyli, że ten z B już wycofali i jest zastąpiony kolejnym ale jak zadzwonisz i podasz ten 06F109101B to będą wiedzieć o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo za info :) moja B7 jest z 2007r więc wydaje się powinna mieć już wałek z końcówka B ale nie zaszkodzi sprawdzić jak i tak silnik będzie rozbierany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzał ktoś wariator oraz wałek że starego 2.0 fsi? Czym się różni o ile jest różnica? Czy krzywki na wałku są inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.

Jestem właśnie po wymianie tego łańcuszka i napinacza + wymiana rozrządu, czyszczeniu nagaru z zaworów, wymianie szklanki pompy paliwa i wymianie oleju na Motul 0w40 oraz wszystkim uszczelek i uszczelniaczy.

Efekt? Chodzi jak ideał, równiutko, dość cicho (ten silnik zawsze będzie cykał trochę głośniej, bo jednak to bezpośredni wtrysk). Jestem mega zadowolony i w końcu słychać, że jeżdżę benzynowym autem.

Po zdjęciu pokrywy od łańcuszka sam łańcuch był tak luźny, że sam w sumie spadł. Także wymieniajcie! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo ;) cichutko po wymianie łańcucha i napinacza. Zostało cykanie pompy i tyle. Przy zamkniętej masce nie słychać praktycznie silnika aż się zdziwiłem, że wbrew pozorom jak ten silnik brzmi u większości, gdy wszystko wymienione co trzeba to jest bardzo cichy. Olej to Millers CFS NT 5w40. ;)

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a może wrzucicie filmiki jak brzmią Wasze silniki po wymianie łańcuszka. Na gorącym silniku i przy otwartej masce.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrałem po ostatnim wypadzie i ostrej jeździe film w nocy ;). Zamknięta maska nic nie słychać na zewnątrz otwarta dźwięk benzyny i cykająca pompa paliwa z wtryskami. Tak ma pracować Wasze tfsi a nawet ciszej pompa powinna chodzić(charakterystyczne cykanie) bo u mnie jest grubszy wydajniejszy wkład autotecha, większe ciśnienie zapodaje stąd będzie głośniej niż na seryjnym wkładzie pompy paliwa ale i tak jak porównywałem z innymi seryjnymi tfsi to mój jest o wiele cichszy.

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na benzynę to robi trochę hałasu, ale skoro tak ma być to ok.Czy popychacz pompy paliwa masz z rolką czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakiej rolce mówisz? Wałek ssący czyli rozrządu jest napędzany popychaczem poprzez trzpień pompy paliwa, że tak to określę. Jak na benzynę to fakt wtrysk bezpośredni starego typu jest głośniejszy ale w realu tak naprawdę jest ciszej bo tutaj telefon przyłożyłem do pompy paliwa w rzeczywistości jest przyjemnie dla ucha :) a jak się zamknie maskę to nic nie słychać, gdzię wcześniej przed wymianą tłukł się łańcuch taki metaliczny dźwięk + zużyte elementy jak wałek pompa paliwa wymieniałem no i seryjne tfsi będzie jeszcze ciszej chodzić bo u mnie jest głośniejszy wkład pompy paliwa, która ma charakterystyczny dźwięk podczas pracy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występują pompy paliwa z trzpieniem na ktorego końcu jest rolka ktora chodzi po wałku a nie gładka powierzchnia jak np na szklance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klekot pojawił się po około 2 miesięcy po wymianie rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś sam rozrząd czy napinacz + łańcuch uszczelki szklanke hpfp? Bo pasek i rolki czyli rozrząd
nie mają nic wspólnego z klekotem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś niestandardowe klucze, bity czy coś innego potrzebne, żeby wymienić sobie całość samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie, czy wyraźnie słyszalny grzechot (prawdopodobnie łańcucha), jednak słyszalny tylko przy odpalaniu (raz na mniej więcej 10 startów), świadczy o zużyciu łańcucha i kwalifikuje go do wymiany? Przebieg 200kkm, prawdopodobnie nie wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch słychać na mocno rozgrzanym silniku, rozciąga się pod wpływem temperatury i ma "luz". Na zimnym to może napinacz, a tak z ciekawości jaki olej zalany ? Może wina po stronie oleju leżeć bo jest za gęsty i też da znać. Był takie przypadki już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch słychać na mocno rozgrzanym silniku, rozciąga się pod wpływem temperatury i ma "luz". Na zimnym to może napinacz, a tak z ciekawości jaki olej zalany ? Może wina po stronie oleju leżeć bo jest za gęsty i też da znać. Był takie przypadki już.

Właśnie na rozgrzanym pracuje normalnie. Raz na jakiś czas słychać wyraźne grzechotanie łańcucha przez jakieś kilka sekund po uruchomieniu. Zabieram się za wymianę rozrządu i chyba przy okazji wymienię łańcuszek. Olej to Millers 5W40 EE Longlife Nanodrive. Na Millersie zdecydowanie rzadziej ma to miejsce niż wcześniej na Motulu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używaj oleju longlife.. zalej LM 5w40 SHT lub Millersa 5w40 CFS ewentualnie jakiegoś Motula 5w40. Byle nie long life. Wymiana co rok lub 12tyś. Możesz wymienić ale tak jak mówię, łańcuch słychać na rozgrzanym silniku i wtedy się go wymienia jak komuś to przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniam co 15 tyś. km. Dlaczego akurat nie stosować tego konkretnego oleju? Jestem z niego bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Dołączam się do pytania.

Też jeżdzę na Millersie 5w40 Nanodrive Longlife i jestem z niego b. zadowolony.

Co nie oznacza, że zamierzam na nim robić długiego przebiegu :D

Czy są jakieś istotne różnice między Millers 5w40 EE nanodrive longlife a 5w40 CFS?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...