Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana uszkodzonego łożyska PRZOD


maja

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli śruby wahaczy górnych były odkręcane i nie są zapieczone to zdjęcie zwrotnicy i wybicie łożyska młotem/ wyciśnięcie na prasie wychodzi najszybciej. Zmieniałem oba łożyska przednie i nie wyobrażam sobie sensownego demontażu na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast tak się produkować to czy nie lepiej jest wyjąć zwrotnice?ja tak zrobiłem i dzięki temu nie traciłem czasu zajechałem do mechanika i za przysłowiową flaszkę wszystko wyprasowane i zaprasowane bez nawalania młotkiem,jedynie odkręciłem w domu śruby te na spline,3 poszły bez problemu a czwartą obspawałem klucz i rurka i puściła ale te śruby ori to jakiś szajs metal,jeszcze jeden opór jaki napotkałem to zdjęcie pierścienia wewnętrznego,ale nagrzałem lekko i poszło,nie spodziewałem się że piasta jest tak jak by dwu stopniowa,łozysko fag w sklepie u mnie w mieścinie 189zł

ja chyba też zwale zwrotnice...fajny patent ten na ceownikach ale raczej nie będe się w to bawił...łożysko jest dwu-rzędowe kulkowe, swoją drogą bardzo dobra cena jak za FAG'a.

ja wyrwałem SNR'a za 168 ale to znajomy mi cenę wydusił ;) tutaj dla mnie liczył się każdy grosz bo to z powodu piast całość wymieniałem :/ jakiś debil niereformowalny mi je miedzią posmarował i zrobiły się purchle :facepalm: teraz staram się sam autko robić co oczywiście wiąże się z niemałymi kosztami :kwasny: za to wiem co jest zrobione i jak coś spierd.... to samookaleczanie i pretensje tylko do siebie :decayed:

dobra Panowie - łożyska wydłubane prasą, puściły dopiero przy 5T, amelinium ze zwrotnicy na łączeniu mega mocno utlenione z lekkimi wżerami.

szczerze to nie wyobrażam sobie jakiegoś wybijania na aucie.....

z tego co czytam to kwestia farta - u jednego zejdzie u jednego nie. każdy sposób dobry byle skuteczny także nie bede tu oceniać plusów/minusów ściągania zwrotnicy.

jedno jest pewne - robota idzie sprawnie i bez pałowania się wyjdzie czy nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest oznaczenie klucza torx do odkręcenia łożyska. Wiem że śruba M12 ale klucz będzie T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spline M12

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podziękował.

kolego dziadekM

wszystko jest napisane przez założyciela wpisu - SPLINE nr 12

drobna rada, nie próbuj udarem bo gniazdo główki pójdzie (jest możliwe że ząbki się zetrą przy takim kN) - najlepiej użyj klucz z przedłużką (mam grzechotkę 1/2'' z wysuwaną rączką jako przedłużenie) i mocno się zaprzyj. powinno pójść (przynajmniej u mnie tak było i nic nie zerwałem). dodatkowo końce gwintów od strony kotwiczenia w korpusie łożyska popsikaj jakimś typowym penetrantem (wurth'a, forch'a) nie mylić z WD40 i odczekaj ze 20 minut. taki zabieg nie zaszkodzi a na pewno trochę pomoże "poluzować" wsad.

powodzonka!

Edytowane przez biggVv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem, walczyłem i jakoś poszło.

Z prawej strony nie było za bardzo problemu bo chyba poprzedni właściciel zmieniał to i ładnie wyszło. Założył Optimal to nie dziwota że długo nie pochodziło.

Minęło prawie dwa miechy i przyszła pora na drugą drugą stronę bo mam jakieś dziwny nawyk że jak coś wymieniam to przeważnie profilaktycznie z obu stron. Tu już łożysko trochę czasu siedziało i nieźle się zapiekło w zwrotnicy. Wykorzystałem sposób który wymyślił kilka postów wcześniej mario814. Równie nadciąć uszy, wsadzić jakiś twardy płaskownik (ja użyłem starego dłuta) i idzie jak ta lala.

Tylko jak wyczyściłem ten syf z gniazda w zwrotnicy to później łożysko weszło bez problemu w palcach i tak się zastanawiam czy to dobrze jak trzyma się praktycznie na samych śrubach a nie jest mocno wciśnięte w zwrotnicę puk-puk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do A4 B6 jest tylko jeden rodzaj łożyska na przód? Ewentualnie ma ktoś może z forumowiczów w sprzedaży takowe łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja wymienilem lozysko w prawym przednim kole bo huczalo glosniej jak skrecalem w lewa strone.Wymienilem na skf ale nie przestalo, zaminilem kola lewy z prawym i dalej robi sie glosniej przy skręcie w lewo co sprawdzić jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja wymienilem lozysko w prawym przednim kole bo huczalo glosniej jak skrecalem w lewa strone.Wymienilem na skf ale nie przestalo, zaminilem kola lewy z prawym i dalej robi sie glosniej przy skręcie w lewo co sprawdzić jeszcze?

wydaję mi się że jest to charakterystyczny objaw uwalonej półośki... jeśli nie to to kolejne co można sprawdzić to w jakim stanie jest magiel i wspomaganie :hi: ZF wytrzymuje 200kkm i koniec, nie ważne czy jezdzone po niemieckim stole czy naszym pięknym kraju ^_^

Walczyłem, walczyłem i jakoś poszło.

Z prawej strony nie było za bardzo problemu bo chyba poprzedni właściciel zmieniał to i ładnie wyszło. Założył Optimal to nie dziwota że długo nie pochodziło.

Minęło prawie dwa miechy i przyszła pora na drugą drugą stronę bo mam jakieś dziwny nawyk że jak coś wymieniam to przeważnie profilaktycznie z obu stron. Tu już łożysko trochę czasu siedziało i nieźle się zapiekło w zwrotnicy. Wykorzystałem sposób który wymyślił kilka postów wcześniej mario814. Równie nadciąć uszy, wsadzić jakiś twardy płaskownik (ja użyłem starego dłuta) i idzie jak ta lala.

Tylko jak wyczyściłem ten syf z gniazda w zwrotnicy to później łożysko weszło bez problemu w palcach i tak się zastanawiam czy to dobrze jak trzyma się praktycznie na samych śrubach a nie jest mocno wciśnięte w zwrotnicę puk-puk.gif

trochę ciekawej lekturki na wolną chwilkę :hi:

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje09.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko, coś mi buczy z przedniego lewego koła przy jeździe na wprost, w okolicach ok 70 jest to najbardziej słyszalne, przy delikatnym skręcie w prawo buczenie jest bardziej słyszalne, a przy skręcie w lewo ustaje całkowicie,czy wszystko wskazuje na uszkodzone lewe łożysko?

Na filmie schychac dzwiek, nagrywając skrecałem kierownicą w prawo i lewo, dźwięk najbardziej słyszalny ok 9s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak można sprawdzic łożysko czy jest uszkodzone w domowych warunkach bo dochodzą mnie jakieś dzięki ale sam nie wiem 

Z tyłem była prosta sprawa po uniesieniu auta i zakręceniu kołem i poruszaniem nim wszystko było jasne 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy po zakręceniu kołem jeżeli czuje wibracje na drążku kierowniczym to jest to znak o rozwalonym łożysku bo takie opinie też wyczytałem jak sprawdzić łożysko gdzieś na necie to może być prawda 

pomoże ktoś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80Nm +90stopni


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi o tą srube co trzyma przegub tak

Zawartość dodana 0 minutes later

A te 4 od zwrotnicy

Zawartość dodana 42 minutes later
Ale chodzi o tą srube co trzyma przegub tak
A te 4 od zwrotnicy
Z jaką siłą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o łożysko, a ono siedzi w obudowie, i całość przykrecana jest 4 srubami do zwrotnicy. I o nich mówię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam. Powiem po poludniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...