Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wlana woda do zbiornika zamiast paliwa.


pifko105

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją audiczką. Przez pomyłkę (dzięki ingerencji mojego wuja) zamiast ropy wlałem do zbiornika 5l wody. O fakcie tym niestety nie wiedziałem. Odpaliłem autko i w drogę. Po ujechaniu kilku kilometrów zauważyłem spadek mocy i siwy dym z rury. Auto zgasło - myślałem, że to filtr paliwa (nadal nie będąc świadomym o podmianie paliwa na wodę) dopiero jak odkręciłem rurki dochodzące do wtryskiwaczy zobaczyłem wodę. Tego samego dnia wymieniłem filtr paliwa, wypompowałem wodę, są wyjęte wtryski i sprawdzone na urządzeniu pomiarowym, przepompowana pompa wtryskowa (rozrosznikiem bez wtrysków - z przewodów wychodzi normalne paliwo).

Czy muszę jeszcze coś sprawdzić?

Czy mogło się coś uszkodzić?

Daj znać co jeszcze należy zrobić. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wydaje się, że skoro wszystko przepłukałeś ropą to raczej to poskładać zalać dobrego paliwa ew jakiś dodatek do on co usuwa wodę z ON.

Nowy filtr paliwa zamontuj i miejmy nadzieję, że to skończy się na strachu tylko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze kilka kilometrów delikatnie.

Potem przydałoby się przepalić wydech. Czyli dać trochę do pieca.

I miejmy nadzieję że wszystko będzie ok biorąc pod uwagę że pompa smarowana jest ON.

Wydaje mi się że olej silnikowy można by po takiej akcji wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie czujnik wody w filtrze paliwa? Jest to standardowe wyposażenie wszystkich 1.9 TDI od 1991r.

Nie chcę być czarnowidzem ale pompa wtryskowa dostała trochę po pupie. Wszystkie mechaniczne i trące o siebie elementy w pompie wtryskowej są smarowane przez przepływający ON. Nastawnik, z racji tego że indukcyjny, jakoś to przeżyje ale obawiam się o tłokorozdzielacz, który przez pewien czas musiał pracować w zupełnie niesprzyjającym dla niego środowisku. Podobnie z sekcją pobierającą paliwo, mogła się trochę przytrzeć i nieznacznie stracić szczelność.

W skrajnym przypadku będziesz widział spadek mocy na rozgrzanym silniku oraz problem z odpaleniem ciepłego silnika.

Ale dość marudzenia, zrobiłeś narazie wszystko co można było, odpalaj silnik i zdaj relacje :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie czujnik wody w filtrze paliwa? Jest to standardowe wyposażenie wszystkich 1.9 TDI od 1991r.

gdzie to on się znajduje? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie czujnik wody w filtrze paliwa? Jest to standardowe wyposażenie wszystkich 1.9 TDI od 1991r.

gdzie to on się znajduje? :mysli:

Wkręcany od spodu w filtr paliwa zamiast zaślepki/spustu.

filtr-paliwa-audi-a4-a6-skoda-superb-vw-passat-1-9tdi-pp850-2.jpg

Na samym dole czarny korek, dokładni taki sam mam filtr w silniku 1Z z 1993r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie czujnik wody w filtrze paliwa? Jest to standardowe wyposażenie wszystkich 1.9 TDI od 1991r.

gdzie to on się znajduje? :mysli:

Wkręcany od spodu w filtr paliwa zamiast zaślepki/spustu.

filtr-paliwa-audi-a4-a6-skoda-superb-vw-passat-1-9tdi-pp850-2.jpg

Na samym dole czarny korek, dokładni taki sam mam filtr w silniku 1Z z 1993r.

też mam bardzo podobny filtr, ale nie zauważyłem nigdy wolnego złącza, ani czujnika w tamtym miejscu, więc to chyba nie jest standardowe wyposażenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz sprawdzę w etce co i jak z tym czujnikiem.

Numer z etki, który znalazłem: 028919372A

Jeszcze sprawdzę wiązkę komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nic takiego nie mam i bądź pewien że to na zdjęciu to tylko korek spustowy

a kolega niech leje ropkę i śmiga bo powinno być wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak on wygląda:

8a83dd1f29650920m.jpg

Zrobione przed chwilą :naughty: Dawca: Audi 80 Avant, kraj pochodzenia Austria. Jak czujnik wykryje wodę to zapala się kontrolka świec żarowych (tak jest przynajmniej w audi a4 AFN, w którym się z tym spotkałem). U siebie jeszcze nie miałem aby w paliwie była woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etka podaje że w 1Zcie i AAZcie z 1994 roku jest. Ale przed AFN miałem AAZta i tam tego na pewno nie było, więc to opcja.

Koniec OT

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=238305.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info - układ paliwowy odpowietrzyłem i autko odpaliło. Jeszcze nie wiem jak z mocą bo już nie chciałem dzisiaj więcej kombinować. Jutro wleje więcej paliwa do baku to furę przepędzę po drodze i zobaczę czy wszystko śmiga. Tego czujnika przy filtrze paliwa u mnie nie ma.[br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 20:35_________________________________________________Witam, auto odpaliło, ale jest jeden problem - silnik nie pracuje tak jak powinien. Ma przyśpieszenie i niby działa tak jak potrzeba ale dźwięk silnika jest jakiś inny. Czy jest możliwość, że mógł się przestawić kąt wtrysku po wyjęciu wtrysków. Świadom jestem tego iż mogły trochę dostać przez wodę. Pierwsze zapalanie silnika jest dość ciężkie, muszę sporo pokręcić żeby go odpalić. Drugie już normalnie ale jak się zagrzeje to znowu problem z odpaleniem. Wczoraj podpiąłem kompa i pozycja 2 w grupie 000 jest na poziomie 069-076 (pływa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba pompa kaput bedzie.Jezeli kat wtrysku plywa i na cieplym nie chce palic,dosyp mixolu do paliwa dla lepszego smarowania i pojezdzij troche.Lej tylko dobrej jakosci paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość, że mógł się przestawić kąt wtrysku po wyjęciu wtrysków

To nie ma nic do rzeczy, kąt wtrysku ustawia się pompą.

Wczoraj podpiąłem kompa i pozycja 2 w grupie 000 jest na poziomie 069-076 (pływa).

Lekko przyśpieszony kąt wtrysku, podmień N108 na inny bo Twój może szwankować. Ile przejechałeś na pompie?

Pierwsze zapalanie silnika jest dość ciężkie, muszę sporo pokręcić żeby go odpalić. Drugie już normalnie ale jak się zagrzeje to znowu problem z odpaleniem.

Zmierz ciśnienie wewnętrzne w pompie, będzie wiadomo w jakim stanie jest pompa. Mogła, tak jak pisałem, przytrzeć się nieco sekcja pobierająca stąd problem z odpalaniem na zimnym oraz tłokorozdzielacz, stąd problem na ciepłym.

Szkoda, że przepompowałeś pompę rozrusznikiem :/ Lepiej było ją wyjąć, rozebrać, wysuszyć i złożyć do kupy i dopiero zalać ropką :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przejechane według licznika około 208 tyś.

Jak wszystkie diesle u nas w kraju wystawione na sprzedaż :gwizdanie: Mój diesel ma 340 tys i że jako robię koło pomp wtryskowych to sobie słucham jak pracują licznikowe "niskie" przebiegi :cool1: Nie to, żebym chciał się z kimś dochodzić czy coś w tym stylu ale Niemiec to mądry człowiek co umie liczyć i tam praktycznie nikt nie kupował w latach 90'tych diesla aby do kościoła dojeżdżać.

Łatwo można sprawdzić ile silnik ma najechane tak na oko - ile oleju ubywa. 1Z/AFN z regularnie wymienianym olejem przy 400 tys km śmiga dalej na full syntetyku i od wymiany do wymiany zużywa max pół miarki. No chyba, że gdzieś kapie olej typu łączenie silnika ze skrzynią to cała miarka zejdzie, czyli od max do min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju bierze około 1/4 miarki od wymiany do wymiany ale jest jakaś delikatna nieszczelność na którymś z uszczelniaczy. Auto było kupione od znajomej w Raichu. W poniedziałek zaprowadzę audiczkę do znajomego mechanika to przejrzy kompem ją dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...