Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wyrzucanie płynu chłodniczego


danex643

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z płynem chłodniczym przy temperaturze 90 stopni na wskaźniku wyrzuca mi płyn chłodniczy i robi duże ciśnienie jak wyciągłem termostat to był wszystko w porządku jak założyłem nowy to znowu problem wrócił

poradźcie co to może być

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powąchaj to co wydobywa się ze zbiorniczka wyrównawczego - tylko ostrożnie. Jak będzie czuć ostry zapach spali to uszczelka na 99%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tu : http://www.a4-klub.pl/smf/b5_korek_zbiornika_wyrownawczego_a_temp_silnika-t7034.0.html

i tu : http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adp_plyn_w_chlodnicy_sie_zagotowal-t82313.0.html

a najlepiej przejrzyj całe FAQ silników benzynowych oszczędzi Ci to w 90% czekanie na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma w płynie ojeju to nie uszczelka :no:

nie wprowadzaj w błąd, to może być uszczelka jak i uszkodzona głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w płynie chłodzącym nie jest żadnym wyznacznikiem padu uszczelki pod głowicą w tych silnikach. Są one wyposażone w chłodnice oleju i równie dobrze ona może puszczać olej do płynu. Zresztą sam się o tym przekonałem - wymieniłem chłodniczkę i olej w płynie przestał się pojawiać. Gdyby taki objaw pojawił się w silniku nie wyposażonym w chłodnicę oleju, to na 100% byłby to pad uszczelki pod głowicą. Tu sprawa jest jednak bardziej skomplikowana i raczej trzeba skupić się na innych objawach typu twardniejące węże chłodnicy, bulgotanie w zbiorniczku płynu czy nawet wyrzucanie płynu albo wprost odwrotnie czyli znikanie płynu ze zbiorniczka, mocne dymienie z wydechu czy nierówna praca silnika. Niektóre warsztaty wyposażone są w mierniki sprawdzające płyn chłodzący pod kątem zawartości spalin. W silnikach benzynowych można również wykręcić świece zapłonowe - jeżeli jest przeciek płynu do któregoś cylindra, to świeca będzie miała inny kolor niż pozostałe i będzie zarzucona białym nagarem będącym efektem "spalania" płynu w cylindrze. Domowym sposobem można również przyjrzeć się spalinom. Jeśli płyn chłodzący przedostaje się do silnika, to z wydechu powinno mocniej i na biało kopcić, spaliny będą miały słodkawy zapach i skrapalająca się na wydechu para również będzie słodka w smaku. :naughty: Można (a nawet trzeba) przyjrzeć się także olejowi w silniku - jeśli jest płyn w oleju, to na bagnecie oleju powinno być widać smugi/krople płynu lub nawet olej będzie miał kawowy kolor (efekt mieszania się płynu z olejem). Również pod korkiem wlewu oleju pojawi się majonez choć akurat ten objaw nie musi świadczyć o padającej uszczelce, gdyż majonez ma prawo pojawić się także w całkowicie sprawnym silniku przy jeździe na krótkich odcinkach, gdy motor jest często niedogrzany (a szczególnie w niskiej temperaturze otoczenia jak obecnie). Jednak po porządnym zagrzaniu auta i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów majonez pod korkiem w silniku sprawnym powinien zniknąć. Natomiast w silniku z padniętą na kanale wodnym uszczelką majonez będzie ciągle przybywał i przegonienie auta nie pomoże.

To tyle co mi na szybko się przypomniało. W każdym razie olej w płynie w tych silnikach nie zawsze świadczy o awarii uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście to jest silnik z chłodnicą oleju.

sorki ale chyba nie doczytałem do końca.

COLINS ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura rosła ponad normę jeszcze w jednym wypadku. Wymieniłem płyn chłodzący i póki prawidłowo nie odpowietrzyłem układu, to temperatura na kanale 49 w klimatroniku dochodziła do stu kilku stopni, a ogrzewania nie było. Po prostu robił się korek powietrzny i nie przepuszczał płynu przez nagrzewnicę i silnik się przegrzewał. Spróbuj może jeszcze raz odpowietrzyć układ przez przewód powrotny nagrzewnicy (luzując lewy wąż wychodzący z nagrzewnicy w komorze silnika). Ewentualnie sprawdź jeszcze korek zbiorniczka wyrównawczego płynu. W oryginale korek ma taki gumowy oring odpowiedzialny za trzymanie ciśnienia w układzie (jak go wykręcisz, to będziesz wiedział o co chodzi) i jeśli jest on uszkodzony, to po zagrzaniu silnika korek nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze uklad sam sie odpowietrza, a ty kolego masz pompe wody do wymiany,,,,,,,,,

Pompa wody do wymiany , miałem podobny przypadek .Psełdo mechanik wymienił przy okazji uszczelkę pod głowicą ,którą musiałem planować itp.. (pieniądze w błoto).

potwierdzam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo sie zrobilo w tym samym silniku:P

Podczas jazdy czerwona kontrolka si ezapalila i przymusowy postój. Otworzylem maske i wrzatek w zbiorniczku:P

albo pompa albo uszczelka w naj. wypadku.. nie wiecie ile kosztuje naprawa uszczelki itd? z planowaniem w tych silnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Awarię pąpy płynu można sprawdzić poprzez wyjęcie termostatu i manualnym sprawdzeniu wirnika.Colins ty masz inny silnik.Wracając do rzeczy;prawdopodobnie pąpa nie była wymieniona od początku żywota samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...