Jump to content
IGNORED

[ALL B7] Problem ze wskazaniem temperatury


Goran TBG

Recommended Posts

witam. moze nie umiem szukac ale nie znalazlem na forum nic z tym problemem. chodzi o to ze moj wskaznik temperatury wariuje. to jeszce moge zrozumiec ze sie przycina albo ze był zle wyskalowany bo to juz usunołem. zastanawia mnie jedna rzecz. jakie powinno być wskazanie tempertury przy zgaszonym silniku ale przy przekręconej stcyjce. bo u mnie zegar paliwa pokazuje wtedy stan pliwa czyli sie wychyla, zegar tempertury nawet nie drgnie. po podpięciu komp okazło sie ze w tym czasie dostaje on sygnł ze jest 10 stopni. dopiero jak odaple silnik to rusza odczyt temperatury i wtedy pokazuje taka ajka jest aktulnie na silniku. dodam ze w kazdym miejscu odczyty sa takie same czyli na silniku, zegarze i na klimie. Nie mam z kim porownać jak jest w innych A4 wiec pisze z tym pytaniem czy to normalne czy jakaś anomalia.

Link to comment
Share on other sites

coś masz nie tak, ponieważ u mnie jak włączę zapłon to zarówno na wkaźniku poziomu paliwa jak i na temperaturze płynu wskazówka idzie do góry i wcale auto nie musi być odpalone.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz rozgrzany silnik, zgasisz go to przy ponownym włączeniu zapłonu, bez odpalania silnika wskazówka temperatury pojdzie do góry, ale jak silnik jest zminy np. po dłuższym postoju to wskazówka nie powinna się podnosić. Przynajmnie u mnie tak jest :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

własnie w tym problem ze na cieplym silniku przy wlaczonym zaplonie odczyt temperatury jest tylko 10 stopni i dopiero po odpaleniu idzie dalej,... i to nie zawsze bo czasem sie zawiesi i caly czas toi na zero..:( no dobra.. to juz wiem ze tak nie powinno być.. ale teraz podpowiedzcie mi co sie popsuło ze zle działa ????[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 10:25_________________________________________________jutro jade jeszce raz do mechanika.. moze to wina czujnika albo poprostu jakieś styki nie działają...

Link to comment
Share on other sites

może nie do konca tak samo ale podobnie. wyskalowanie mialem naprawiane i chodzi dobrze. podstawowy problem u mnie teraz to wlasnie te 10 stopni na na nieodpalonym ciepłym silniku. przed skalowanieb bywało ze po zgaszeniu silnika nie opadala wskazówka i potem miejsce gdzie sie zatrzymała traktował jak zero i grzał np do 150:) a raz to zamiast opaść na zero to opadł na maxa. wydaje mi sie ze to czujnik nie dostaje takiego napiecia jak pownien i dopiero jak odpale to dostaje kopa.. chociaż nie zawsze bo czasami nawet nie drgnie i chyba wtedy jade cały czas jak by na niedogrzanym silniku i wiecej mi pali:(

Link to comment
Share on other sites

Czujnik będzie na 100% odpowiedzialny za to że wskaźnik od tem. będzie wariował raz pokaże 90 raz 150 czasami będzie latał jak głupi i zatrzymywał się w różnych pozycjach. Miałem u siebie takie anomalia wczęsniej w Polo i teraz w Audi wymiana na nowy i po kłopocie od ręki zaczał działać poprawnie. Tylko widzę ze u kolegi na filmiku to dzieje sie jakaś herezja wszystko skacze hmmm ...

Link to comment
Share on other sites

na filmiku pokazane chyba jest skalowanie zegarów kompem i wlasnie widac ze temperatura jest zle wyskalowana. wczoraj kolejny mechanik postawil mi diagnoze... ale przez telefon i jak pojade do niego to sprawdzi czy ma racje... on wywnioskował ze te silniki miały czasem problem z odpalaniem na ciepłym i ktos mógł mu wstawic jakieś ustrojstwo zeby oszukiwało przed rozruchem a potem sie wylączało. w sumie ciekawa teoria i zobaczymy czy trafna:)

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie naprawiłem ten wskaźnik, ale jednak dzisiaj znowu zaczął odwalać manianę :D

Muszę kupić nowy.

Link to comment
Share on other sites

Da się, ale nikt go nie ma na sprzedaż, pozostaje kupić zegary używane za 300 zł :///

Link to comment
Share on other sites

kolego miałem niedawno podobny problem. Wskazania temperatury przez Vag-a wynosiły -100 stopni. Okazało się, że należy wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wymianie wszystko się unormowało i teraz pokazuje jak należy :)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Ja mam takie spostrzeżenia w moim b7 (BKE, 1.9 TDI) zazwyczaj nie mam równo 90*C (1-2 mm mniej) i jak jestem w trasie i jadąc np. dłuższy kawałek 160-140 km/h a potem zwolnię to temp spada tak 3 mm od 90*C na chwilę i potem znowy wraca 1-2 mm poniżej 90*C

Czy to normalne, czy raczej coś nie tak z termostatem, i wymienić ?

Ządnych innych dziwnych objawów nie mam. ALe poprzednio w corolli, jak się rozgrzał go 90*C to wskazówka nie drgnęła...

Link to comment
Share on other sites

Jak już wspomniałem u mnie wymieniłem czujnik temperatury płyny chłodzącego i wskazówka po nagrzaniu silnika wskazuje 90 stopni i ani drgnie poniżej.

Link to comment
Share on other sites

Jak już wspomniałem u mnie wymieniłem czujnik temperatury płyny chłodzącego i wskazówka po nagrzaniu silnika wskazuje 90 stopni i ani drgnie poniżej.

No tak, ale u mnie wskazówka zachowuje się 'normalnie' (nigdy nie wariowała itp,) dlatego bardziej obstawiałem termostat. Jak najłatwiej zdiagnozować co to ?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie mam. Napisałem posta w sekcji VAG czy do kogoś mógłbym podjechać w W-wie co mi podłączy, zobaczymy jaki będzie odzew :)

Link to comment
Share on other sites

w tym własnie problem ze mi po nagrzaniu wskazuje dobrze ale tylko na odpalonym silniku. moim problemem na tą chwile jest wskazanie 10 stopni na ciepłym ale nieodpalonym silniku. chyba w koncu musze udac sie do jakiegoś speca zeby popatrzył czy tam faktycznie jest jakieś ustrojstwo które przed zapłonem oszukuje wskazanie temperatury. miałem nadzieje ze ktoś z was miał podobny kłopot ale widze ze nie.

Link to comment
Share on other sites

podepne sie pod temat, gdyz nie mam pojecia co jest grane, posiadam A4 b6 3.0 ASN na vagu w silniku temperatura ladnie dochodzi do 100stopni, na klimatroniku tez do 100stopni, a wskazowka w zegarach stoi na 90stopniach jak zabita,

jak daje test elementow ladnie idzie na 130 stopni i potem na 90 , co to moze byc? zaznaczam ze u mnie czujnik to 2w1 czyli G2 z G62 (4 pinowy) ktory zreszta wymienialem bo temperatura szalala, auto ciezko odpalalo itp, ale jednak chcialbym miec jeszcze realne wskazania na liczniku zeby nie zagotowac auta w razie czego...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...