Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Po wymianie złącza elastycznego silnik stracił moc... problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem jest tego typu,że od pewnego czasu jeździłem z przepalonym złączem elastycznym ( połączenie turbiny z katalizatorem , tzw. "plecionka").

Wczoraj pojechałem do mojego mechanika w celu wymiany tej plecionki i co się okazało,ze nagle straciłem moc... Silnik złapał jakiegoś "muła".

Celowo jeszcze zwróciłem mojemu mechanikowi wczoraj uwagę,żeby zerknął wizualnie jak wygląda ten katalizator.Stwierdził,że niby jest oki. :wallbash:

Dodam jeszcze,ze autko ma najechane 364 500 km,a przy 201 000 km była wymienia turbinka we włoskim ASO.

Rozważam szybka wymianę filtrów paliwa i powietrza,choć nie wiem czy to pomoże.Odnoszę wrażenie,jakby spaliny się tłumiły gdzieś w wydechu i stąd ten brak mocy... Może wcześniej dymek uciekał przez to złączę, a teraz jest szczelnie i KATALIZATOR go blokuje??? Przyznaję się bez bicia,ze czasami zdarza mi się kupić paliwo niewiadomego pochodzenia,ale dzisiaj wlałem ropę najlepszej jakości i trochę pojeździłem na pełnym gazie,ale to samo.Nie uśmiecha mi się znowu rozbierać tego odcinka z plecionką i wpadłem na pewien może dziwny pomysł-panowie co myślicie żeby na chwile odkręcić te 3 śruby na turbinie i zobaczyć czy będzie efekt w postaci lepszego przyspieszenia??? Troszkę pójdzie dymek pod maskę,ale może to jedyna rada...? :naughty: Jeśli tak,to wiadomo,ze KAT zatkany :kwasny: A może turbina się zamuliła??? Żeby sprawdzić,trzeba wyciągać na stół ??? :mysli:

Pozdrawiam i proszę o pomoc

:good:

Opublikowano

Jeśli przed wymiana plecionki było ok, to Ja bym wywalił kata :cool1:

Opublikowano

Jak chcesz spalić pół auta to rozłączaj :polew: Przy takim przebiegu to kat na pewno zatkany. Jak już robiłeś plecionkę to czemu mechanik go nie rozbił przecież to 3 min roboty i tak miał go na wierzchu. Co do sprawdzenia ciśnienia w układzie to najlepiej nawiercić wydech podpiąć manometr i sprawdzić ciśnienie będzie wiadomo bez rozbierania. Na twoim miejscu jednak rozebrał bym to jeszcze raz i rozbił kata same korzyści dla silnika. :decayed:

Opublikowano

Powiem szczerze,że czasami silnik na chwilę się "zamulał",ale zawsze zgasiłem,odpaliłem jeszcze raz i ogień :naughty:.

Teraz już tak niestety nie jest... :kwasny:

Opublikowano

ja bym proponowal najpierw zrobic logi, a dopiero pozniej kombinowac

Opublikowano

Powiem szczerze,że czasami silnik na chwilę się "zamulał",ale zawsze zgasiłem,odpaliłem jeszcze raz i ogień :naughty:.

Teraz już tak niestety nie jest... :kwasny:

Tak to się dzieje jak np: turbo przeładowywuje i wchodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu niby wszystko wraca do normy do ponownego przeładowania. Tak jak kolega wyżej napisał logi rozwieją pewnie wszystkie pytania.

Opublikowano

Miałem podobną akcję po przespawaniu plecionki. Auto zupełnie bez mocy.. co się okazało? Mechanik źle pospinął przewody od sterowania turbiną.

Opublikowano

W sumie nie rozpinał żadnych przewodów... Mniej więcej widziałem co tam grzebał.Może coś zruszył ręką jak tam manewrował.Jutro może uda mi się zrobić logi i wrzucę na forum.Ocenicie...

Na chwilę obecną dziękuję za pomoc :good:

Opublikowano

ciekaw jestem jak mechanik mógł stwierdzic że katalizator jest ok dopiero jak wyjmiesz katalizator na wierzch widać czy otworki są pozapychane.Jak już wymieniał plecionke top mógł go wydłubać ze środka przegoniłbyś auto na trasie i może miałbyś po problemie wszystko zależy w jakim stopniu są łopatki zapieczone

Opublikowano

Panowie wracając do tematu to dzisiaj na VAG-u elektryk wykrył mi takie błędy odnośnie braku mocy... Nie wiem czy coś te liczby Wam mówią,ale podam... :wallbash:

Błędy :

- 519

- 575

Proszę o analizę i prośbę w doradzeniu za co się brać

Dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Panowie wracając do tematu to dzisiaj na VAG-u elektryk wykrył mi takie błędy odnośnie braku mocy... Nie wiem czy coś te liczby Wam mówią,ale podam... :wallbash:

Błędy :

- 519

- 575

Proszę o analizę i prośbę w doradzeniu za co się brać

Dziękuję i pozdrawiam

te błedy są zwykle gdy turbo jest zapieczone, zrób komplet logów i bedzie wiadomo i wywal kata, on i tak juz tam jest nie potrzebny :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...