bastor1 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Witam wszystkich klubowiczów. Od niedawna zmagam się z następującym problemem, mianowicie Fis wyświetla mi komunikat Left, Right Reversing light (Lewe i Prawe światło biegu wstecznego). Światła działają poprawnie, bezpieczniki też są ok, styki przy podłączeniu kostki do lampy tylnej ok. Sam nie wiem co jeszcze może powodować taki komunikat, poza zwarciem w instalacji (jak ją namierzyć). Czy laik da sobie radę z diagnozą, czy od razu jechać do elektryka i narażać się na koszty? Z góry dziękuję koledzy za wszelkie sugestie. Pozdrawiam bastor1
sebastian_marat Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 zwarcia raczej nie masz, a czy masz tam normalne żarówki?
studziany Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Właśnie - tak jak kolega napisał - nie masz czasem jakichś diodowych żarówek wsadzonych?
bastor1 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem. Mam założone zwykłe żarówki 21W12V21W (przynajmniej tak mi się wydaje, przed zakupem patrzyłem jakie powinny pasować więc na 100% są ok). Jeszcze zastanawiam się czy może nie jest uszkodzony czujnik przy skrzyni, który zapala lampy przy wrzuceniu na bieg wsteczny( ale VAg zie zgłasza błędów czujnika tylko wywala błąd żarówek), jak wasz się wydaje?
zibi66 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Wydaje mi się,że gdyby był to czujnik to objawy byłyby inne ale nie zaszkodzi go wyjąć i przeczyścić,może pomóc.
sebastian_marat Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 a żarówki świecą normalnie, nie jakoś słabiej albo cos takiego?
bastor1 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Żarówki świecą pełną "parą".
sebastian_marat Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 a zrób taki manewr, wyjmij żarówki od wstecznego i sprawdź miernikiem jak masz jakie jest napięcie na zaciskach bez włączania wstecznego bo moduł chyba podaje jakieś niższe napięcie na żarówkę i mierzy prąd pobierany przez nią.
zuni Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Spotkałem się z przypadkiem gdzie wystarczyło wymienić świecące żarówki na nowe i pomogło. Feler był w działających żarówkach wydatek 2pln a może się uda :>
bastor1 Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 NIestety wszystkie podpowiedzi,które sugerowaliście nie przynoiosły zadowalającego efektu. Bezradny zdecydowałem się podjechać do poleconego elektryka samochodowego, auto zostało na 24h, na drugi dzień telefon - auto do odebrania (usterka usunięta). Elektryk powiedział, że było coś nie tak z czujnikiem biegu ustecznego (wsponinał o złych podłączeniach) ale większych konkretów nie uzyskałem, naprawa kosztowała 100zł. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie postem., temat do zamknięcia.
studziany Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 No faktycznie - o tym niepomyślałem. Pewnie wystarczyło odpiąć i zapiąć kostke spowrotem, albo styki przeczyścić. Najważniejsze, że działa i niedenerwuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się