Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przeładowanie turbo,auto po chipie


vauxhall95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jak to zwykle bywa szefc w obdartych butach chodzi do rzeczy.Moj samochod+GT1749VA+SOFT

Napisze zeby bylo wiadomo.

Po zchipowaniu(maj 2011) wszystko chodzilo perfect,doladowanie stabilne no mozna powiedziec wzor.Bo jakis 2miesiacach zdarzylo sie ze nagle przestawal jechac na sekunde i dalej jechal.Przytrzymalem dluzej pedal w podlodze i bylo ok,juz pozniej probowalem wszystko chodzilo nad wyraz dobrze.Przy tym zjawisku towarzyszyl blad 519-auto nie wpadalo w tryb awaryjny.

Za kolejny miesiac,przy okazji podlaczenia logow zerknalem na turbo.I akurat stalo sie to co miesiac wczesniej.Doladowanie 2570 i nagle 1020(w tym czasie wywala blad 519 i auto staje po sekundzie dalej jedzie),potrzymalem pedal w podlodze moze z 15sekund.I nagle juz wszystko ok doladowanie 1.3 . Przy logu dynamicznym overboost max do 1.4 bar(gdzie zadane 1.3 wiec OK)-Turbo ktore w 15sekund sie odmula z mocno zasyfionego do idealnego malo realne

No i od pazdziernika nastalo upss.Ciagle przeladowanie odlacza doladowanie idzie na max.Turbo wyjete w srodku jak nowe minimalne okopcone,sztanga chodzi ok.Drugi zawor n75,jak i drugie ECU( w celu wykluczenia map sensora),sztanga posiada fabryczne slady,sprezynuje i chodzi OK.Złozylem do kupy dalej d*pa.

Wiec wsadzilem seryjne ecu myslac.Auto przeladowuje ale trzyma 1.0bara ale n75 ciagle daje 94,4% zeby wyrownac cisnienie,nie ma bledu 519 ani awaryjnego.

Po miesiacu jazdy znow przeladowanie i tryb awaryjny tym razem na seryjnym ecu.Ale 20sekundowa dynamiczna jazda i znow 0.9 bara.

Wsadzilem Znow ecu z chipem:ponizej logi jak to wyglada

Dzisiejszy log-nie trzymalem do oporu ciagle bo boje ze mi sie turbo rozwali,ale widac jak jest

http://vaglog.rtnet.pl/patrykziomn11_69254.html

Log: po pierwszym wybryku jak mi odcielo

http://vaglog.rtnet.pl/patrykziomn11_48368.html

Log na serii jak wlasnie bylo przeladowanie:

0.01 2100 1948.2 1621.8 56.2

0.35 2142 1948.2 2060.4 68.5

0.76 2163 1948.2 2203.2 73.3

1.15 2205 1948.2 2223.6 74.1

1.54 2247 1948.2 2203.2 74.9

1.94 2268 1948.2 2172.6 77.3

2.33 2310 1948.2 2142.0 78.1

2.74 2352 1948.2 2142.0 80.9

3.14 2394 1948.2 2142.0 83.3

3.55 2457 1948.2 2162.4 86.5

3.96 2478 1948.2 2203.2 91.6

4.36 2541 1948.2 2254.2 94.4

4.77 2604 1948.2 2284.8 94.4

5.17 2625 1948.2 2305.2 94.4

5.58 2688 1948.2 2315.4 94.4

5.98 2730 1948.2 2346.0 94.4

6.39 2772 1948.2 2366.4 94.4

6.80 2814 1948.2 2386.8 94.4

7.19 2856 1948.2 2386.8 94.4

7.58 2898 1948.2 2397.0 94.4

7.97 2940 1948.2 2417.4 94.4

8.36 2982 1948.2 2427.6 94.4

8.75 3024 1948.2 2448.0 94.0

9.15 3066 1948.2 2458.2 94.4

9.54 3108 1948.2 2468.4 94.4

9.95 3129 1948.2 2488.8 94.0

10.35 3171 1948.2 2499.0 94.4

10.76 3192 1948.2 2305.2 92.4

11.16 3234 1948.2 1958.4 92.4

11.56 3213 1948.2 1815.6 92.4

11.95 3234 1948.2 1713.6 92.4

12.34 3255 1948.2 1662.6 92.4

12.73 3276 1948.2 1621.8 92.4

13.12 3276 1948.2 1601.4 92.4

Log zaraz po dynamiczniejszej jezdzie ktora trwa nie cala minute

0.01 1974 1948.2 1846.2 67.7

0.35 1995 1948.2 1876.8 66.5

0.76 2016 1948.2 1907.4 68.1

1.16 2058 1948.2 1938.0 69.7

1.57 2079 1948.2 1958.4 68.9

1.97 2100 1948.2 1999.2 71.7

2.38 2121 1948.2 2019.6 72.1

2.78 2142 1948.2 2050.2 75.3

3.19 2184 1948.2 2070.6 76.1

3.59 2205 1948.2 2080.8 78.5

3.98 2226 1948.2 2060.4 78.1

4.38 2247 1948.2 2040.0 78.9

4.78 2289 1948.2 2019.6 79.7

5.19 2289 1948.2 2009.4 81.3

5.59 2331 1948.2 2009.4 81.7

6.00 2352 1948.2 2009.4 83.3

6.40 2373 1948.2 2009.4 83.3

6.81 2394 1948.2 2009.4 84.1

7.21 2415 1948.2 2009.4 85.7

7.62 2457 1948.2 1989.0 85.3

8.03 2478 1948.2 1978.8 86.1

8.43 2499 1948.2 1968.6 86.1

8.84 2520 1948.2 1968.6 86.9

9.24 2541 1948.2 1968.6 86.5

9.64 2562 1948.2 1958.4 86.5

10.03 2583 1948.2 1968.6 87.7

10.42 2625 1948.2 1968.6 88.1

10.81 2646 1948.2 1978.8 88.1

11.21 2667 1948.2 1989.0 89.3

11.61 2688 1948.2 1989.0 89.6

12.02 2709 1948.2 2009.4 90.8

12.43 2730 1948.2 2009.4 91.6

12.83 2751 1948.2 2009.4 92.4

13.24 2793 1948.2 2009.4 93.6

13.64 2814 1948.2 2009.4 94.0

14.05 2835 1948.2 2009.4 94.4

14.45 2856 1948.2 2019.6 94.4

14.86 2877 1948.2 2019.6 94.0

15.26 2898 1948.2 2029.8 94.4

15.66 2919 1948.2 2029.8 94.4

16.05 2940 1948.2 2040.0 94.4

16.44 2961 1948.2 2040.0 94.4

16.83 3003 1948.2 2050.2 94.4

17.22 3024 1948.2 2060.4 94.4

17.61 3045 1948.2 2070.6 94.4

18.01 3066 1948.2 2070.6 94.4

18.42 3087 1948.2 2070.6 94.4

18.82 3108 1948.2 2080.8 94.4

19.23 3129 1948.2 2091.0 94.4

19.63 3171 1948.2 2091.0 94.4

20.04 3171 1948.2 2091.0 94.4

20.44 3213 1948.2 2101.2 94.4

20.85 3234 1948.2 2101.2 94.4

21.25 3255 1948.2 2111.4 94.4

21.65 3297 1948.2 2121.6 94.4

22.04 3297 1948.2 2131.8 94.0

22.43 3339 1948.2 2131.8 94.4

22.82 3360 1948.2 2131.8 94.0

23.21 3381 1948.2 2131.8 94.4

23.60 3402 1948.2 2142.0 94.0

23.99 3423 1948.2 2142.0 94.4

24.38 3444 1948.2 2152.2 94.4

24.77 3465 1948.2 2152.2 94.4

25.17 3486 1948.2 2152.2 94.4

25.58 3507 1948.2 2172.6 94.4

25.97 3507 1948.2 2172.6 94.4

panowie to jest jakis smiech na sali pomozcie.Bo rece opadaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w sterowaniu daje ciała, sprawdź po schemacie czy dobrze są podpięte wężyki do N75, sam zaworek też podmień, potem podmień gruszkę i znowu log, jak nadal będą cuda zostaje podmienić turbo i wtedy zostaną dwie opcje, albo zamula się turbo bardzo szybko sadzą albo wyrobiona żaluzja zakleszcza się, ja bym obstawiał tą ostatnią opcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miala zadane smieszne 1.3Bara,pewna uzywka po 140tysiacach.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2012, 19:20_________________________________________________

miałem ostanio identyczny przypadek jak Twój, turbo na stół i czyszczenie.

no czyscilem je i go.... dalo,ale nie szlifowalem lopatek ani nic,poniewaz wydalo mi sie to zbedne.Myslisz ze szlifowanie pomoze,jutro i tak mam w planach wyrwac dziada i sie pobawic z nim na dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymiana pierścienia z kierownicami spalin z innego turbo myślisz pomoże ?

Przecież będzie on w takim samym lub gorszym stanie - nadmierne luzy wałków obrotu kierownic spalin w otworach pierścienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te turbo w srodku wyglada jak nowe,zadnych nadmiernych luzow.Rozbieralem wiele turbo i te jest jak nowka.Trudno rozbiore jeszcze raz nawet wam foto moge cyknac.Nie tak jak w starych afn ze lopatki przytopione,wszystko jak fabryka nakazala.

Jak wyczyscilem turbo pierwsza jazda i log dynamiczny wyglada tak samo od razu 2570.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma śladów przycięć od krawędzi kierownic spalin na bieżni w muszli gorącej to szlifowanie nic nie da i faktycznie problem będzie leżał w czym innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi to tam nie bylo widac zadnych zadzior.Co ciekawe jak wyjalem juz gruszke na stole to dzwignia od kierownic chodzila leciutko jak nowa.Wyczyscilem i tak samo leciutko,czyli jak tu madre glowy mowia jakby sie kleszczyla to nie chodzila by lekko.Tak samo jak wsadzilem turbo,sztanga chodzila plynnie w calym zakresie.Wiec w czym rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wyjalem turbo zaluzje staly deba.Zapiekla sie dzwignia regulujaca pierscieniem(ta na ktora wchodzi sztanga)wieczorem pojade i zrobie logi.[br]Dopisany: 20 Styczeń 2012, 13:29_________________________________________________Wszystko ok,temat do zamkniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie,poniewaz po wyczyszczeniu bylo to samo.Ale wyczyscilem,wypolerowalem.Lopatki chodzily,zapiekla sie dzwigienka ktora porusza pierscien z zaluzjami ta na ktora wchodzi grucha.Wszystko smiga jak nalezy.Na przyszlosc bo troche sie tym zasugerowalem,sztanga mi chodzila bez problemu zdejmujac i wkladajac wezyk.Ale jak juz mialem turbo na stole i zdjalem sztange,dzwignia nie pracowala,i dosyc mocno probowalem ruszyc i stala deba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny przypadek u siebie. W poniedzialek bedzie sprezarka wyciągana... zwroce na to uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musialem troche zuzyc odrdzewiaczy,bo tam nie ma dojscia zeby wyczyscic.No i wkoncu wyplynal caly syf,wydmuchalem i chodzi jak ta lala.Poprostu nie zwrocilem uwagi na nia przy poprzednim wyjeciu turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...