YOGI3000 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 A to dziwne, bo umnie przy niby dobrze działającym egr, czyszczony niedawno, potrzeba ok 10km przy spokojnej trasie żeby było 90o zapewne caly ten czas masz wlaczone ogrzewanie kabiny. ew. termostat puszcza. Nawiew oczywiście włączony, nie wiedziałem że aż tak spowalnia nagrzewanie sie silnika, zrobie test bez ogrzewania. Termostat wymieniany pół roku temu (stary puszczał).
lukaszlsw Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Przy obecnych temperaturach (powyżej -10) swoje TDI zostawiam w garażu i pożyczam od siory benzyniaka. Jak jest -15 na dworze to jadąc tak do 2100 obr muszę zrobić z 12km żeby mieć wskaźnik na 90stopni (egr i termostat sprawny, ogrzewanie na 18) Zastanawia mnie tylko dlaczego jak już na climatronic jest 90 to na blacie ledwo wskazówka startuje do góry. Czujnik mam nowy, dogrzewasz (te dodatkowe 3 świece zatopione w płynie) też działa. Dodam tylko jak jadę tym 1.4 benzyną to 90stopni mam po średnio 2 max 3 kilometrach z ogrzewaniem na połowę, aż się rozbierać trzeba.
wiktorsam Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 U mnie ogrzewanie na 21 nadmuch na przednią szybę 3 kreski, kręcenie do 2500 rpm max, najpierw popyrkał minutę na wolnych zanim oskrobałem przednią szybę i zagrzał się w 7,5 km jazdy miejskiej do 90 na blacie. Na klimatroniku zależy od kanału możesz mieć podaną temperaturę wyliczoną przez sam klimatronik na podstawie czasu uruchomienia silnika a nie temperaturę rzeczywistą. U mnie np mam klimatronik dokładany z auta z 95 roku i tam nie było czujnika temp płynu więc klimatronik bierze wartości zastępcze - zimą się one mają nijak do rzeczywistości, latem mniej więcej się zgadzają.
krzysiek015 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 A mi się nie nagrzewa w ogóle. Po 10 km zaczyna wstawać wskazówka na blacie. Termostat nowy, czujnik też (termostat wahler). Zaraz ktoś napisze, że trzeba kupić ori . Kutwa !!! co to ma być??? To tylko termostat!!! Ogrzewanie działa po okolo 5-7 km a na klimie i na blacie *uj, wskazówka zaczyna się podnosić dopiero po tych 10km (około). Jak wiem, że blok silnika ma około 90st i trochę mocniej jadę mam około75 na climatroniku i niecałe 90 na blacie. Moc jest, pali ok tylko przy -15 otrzepie się ze śniegu(2-3sek.) i potem chodzi równo. Jesli chodzi o to nagrzewanie na postoju to ja na chwilę odpalam, skrobie szyby i jadę. I tak trzeba robić.
kograman Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Znowu ile forumowiczów tyle opinii. Może ankieta ? Ja osobiście każdemu autku daję chwilkę na rozprowadzenie oleju i lecę. Zazwyczaj 2~3 min pyrka
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 poniewaz, czesc wypowiadajacych sie, zamiast konstruktywnych wypowiedzi, wnioskow i uzasadnien, deklaruje bez zadnego uzasadnienia wlasna wizje uzytkowania zimnego silnika watek zamykam. jezeli ktos chcialby dodac cos interesujacego prosze o PW.
Rekomendowane odpowiedzi