Grzesiekkbc 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Koledzy mam pilną sprawę. Pacjentem jest Seat Leon AFN mojego brata. Przez cały tydzień stał w garażu bo do pracy jeździł z kolegą i wczoraj chcąc odpalić auto musiał pokręcić z 10sek za nim odpalił. Pojechał do sklepu i mówi że mu coś przerywa w czasie jazdy. Zostawił auto na jałowym i tak sobie pracowało z 30min bo myśleliśmy że coś z ropą nie tak. Wziął zgasił auto. Wieczorkiem jak miał jechać do swojej to odpalił normalnie i po 10min jazdy zatrzymał się i zgasło mu auto. Pojechałem do niego i po oględzinach myślę może się zapowietrzył i popuściłem kluczem wtryski po czym odpalił ale za moment zgasł. Wyjąłem filtr paliwa i tam od spodu jest taki biały korek. Odkręciłem go i w tym momencie wydobył się taki syk jak by powietrze zassał. W rurkach idących od filtra widać jak się chciało odpalić było powietrze (dość sporo) silnik odpalił i zgasł. Po po odwróceniu filtra do góry nogami auto odpaliło i jechało na tyle żeby dojechać do domu. Myślicie że to filtr paliwa się zapchał czymś? Filtr ma MAN-a i był wymieniany na wiosnę. Tankuje zawsze na jednej stacji ORLEN-u. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cowboy1 1 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Na poczatek zmien filtr paliwa,powinno byc po kłopocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Może mu odpowietrzenie zbiornika zamarzło,z tąd ten syk. Spróbuj pojeździć bez korka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiekkbc 0 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 GOLI masz rację, korek coś nawalał i to jego wina ale filtr wymieniony i tak został. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 GOLI masz rację, korek coś nawalał i to jego wina ale filtr wymieniony i tak został. Czystości układu paliwowego w dieslu nigdy za wiele Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiekkbc 0 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Teraz wyszło coś jeszcze na jaw. Braciak był u swojej panny i tak jakoś się zgadali z sąsiadem jej że on też tankował na tej samej stacji i u niego tez auto nie chce odpalić. Ponoć na stację dotarło paliwo nie na takie mrozy jakie mamy u nas teraz czyli w nocy -20C. Jest to możliwe żeby taki myk ORLEN odpierdzielił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASATO 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 powiem Ci że ostatnio zatankowałem na Orlenie i niestety ale wczoraj miałem problem odpalić auto które stało całą noc na dworze, dopiero jak wepchałem do ogrzewanego garażu to po jakimś czasie odpaliło, cholery chyba wody musiały dolać do paliwa, wcześniej tankowałem zawsze na statoilu i nie miałem nigdy problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 To jest problem nie tylko Orlenu, do niedawna nie mieliśmy zimy i sprzedawali przejściowy ON, który przy temperaturach jakie mamy teraz zamienia się w kaszkę manną i skutecznie zakleja filtr paliwa :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
darooo 0 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 To jest problem nie tylko Orlenu, do niedawna nie mieliśmy zimy i sprzedawali przejściowy ON, który przy temperaturach jakie mamy teraz zamienia się w kaszkę manną i skutecznie zakleja filtr paliwa :gwizdanie: Czyli co proponujecie? Dolać PB (mam prawie pełny bak zatankowany w zeszłym tygodniu) czy moje jakiś specyfik? Pod koniec tygodnia zapowiadają ponad -20 i nie chciał bym stanąć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
danu44 4 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Moze sprobuj cos z tych srodkow. Napewno nie zaszkodzi, a moze pomoze. http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html http://moto.pl/MotoPL/1,111276,953560.html Na niektórych stacjach Statoilu sprzedawany jest „arktyczny” olej napędowy zabezpieczony przed wytrącaniem się parafiny aż do -32ºC. http://www.auto-swiat.pl/1-uwaga-woda-w-paliwie-radzimy-jak-z-nia-walczyc Albo cos takiego... http://www.hil.pl/-p-176.html Generalnie od dzisiaj w nocy do niedzieli mozna spodziewac sie spadkow temperatury od -15 do -20 stopni. Gdzieniegdzie nawet do ponad -30 Dzis w nocy w Stuposianach (Bieszczady) bylo juz -26 stopni Celciusza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzegorzmen 1 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 ja stosuję ten ostatni co koleżanka proponowała mam w zbiorniku jeszcze ropkę przejściowa i na zbiornik jak zalecaja 250ml. tego specyfiku zalałem i dzisiaj przy -21c na dwóch świecach żarowych zapalił od pierwszego. Tylko jeszcze żarowe wymienić i po problemie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiekkbc 0 Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 Też zalaliśmy Stp i po jakimś czasie odpalił.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 16:05_________________________________________________Koledzy 30 min temu mój zetor padł w czasie jazdy. Jakoś dziwnie jechał, delikatnie przerywał w czasie jazdy i po chwili zgasł. Popuszczając wtryski i kręcąc silnikiem paliwo podaje ale nie odpala. Na vagu zero błędów. Miałem w baku STP zalane. Na pół baku dałem pół butelki tego do czyszczenia wtrysków bo pisało że ułatwia też rozruch. Filtr szlak trafił? Jakie inne opcje? Dzisiaj miałem rano -27C auto w garażu stało ale od 7 rano już na polu więc może coś się wytrąciło w nim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_N 10 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Ten czarny STP raczej nie zapobiega krystalizowaniu parafiny :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiekkbc 0 Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 No właśnie ten czarny zalałem. Filterek jutro kupię i zobaczę co jest nie tak. Oby to on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_N 10 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 W przypadku kiedy parafina sie juz wykrystalizuje w ON, to jedyne najpewniejsze rozwiazanie, to wstawic auto do ogrzewanego pomieszczenia i czekac, az sie ropka ogrzeje i parafina sie rozpusci. Wtedy dopier dolac srodek przecwikrystalizujacy do zbiornika i niech auto troche pochodzi, zeby sie dobrze w zbiorniku wymieszal. Wymiana filtra moze byc rozwiazaniem na krotka mete, bo autko niby odpali, ale po chwili zaciagnie paliwo ze zbiornika i znow filtr zapchany Link to comment Share on other sites More sharing options...
danu44 4 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 No właśnie ten czarny zalałem. Filterek jutro kupię i zobaczę co jest nie tak. Oby to on. Ten, czarny STP jest do czyszczenia wtryskow... Sa dwa niebieskie do usowanie wody i wilgoci z baku i przewodow paliwowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_N 10 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 W zimowych dodatkach do diesla chodzi przede wszystkim o obnizenie temperatury krystalizacji parafiny, a nie usuwanie wody i wilgoci :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
danu44 4 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Czyli to jest zly srodek..? STP... Formula do diesla z antyzelem Należy używać przy każdym tankowaniu Formuła z dodatkiem specjalnego żelu, który zapobiega wytrącaniu się parafiny w układzie paliwowym, dzięki czemu zapobiega zamarzaniu oleju napędowego. I jeszcze cos takiego http://allegro.pl/antyzelujacy-uszlachetniacz-do-diesla-1l-45-st-c-i2037403718.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiekkbc 0 Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 Mówili mi o tym denaturacie ale bałem się tego zalać bo to takie gadanie przez dziadka. Jest jakiś despresator czy jakoś tak ale ja już mam STP w baku. Jak zaleje to coś to nie będzie jakichś niepożądanych objawów czasem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
danu44 4 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Mówili mi o tym denaturacie ale bałem się tego zalać bo to takie gadanie przez dziadka. Prawda to? Nic się nie stanie silnikowi, pompie i wtryskom? Tu przed momentem byl powyzej post, ale juz widze ze kolega go usuna... Szkoda ze go nie skopiowalam. Wlasnie w tym poscie doradzano dolac denaturatu do paliwa... To chyba tylko samobojca (sorry) moze zrobic. Do diesla denaturat... super :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now