Jump to content
IGNORED

[B5 AWX] Przy dużych mrozach nie chce zapalić


33Pietrek?

Recommended Posts

Witam dzisiaj brat chciał zapalić samochód a jest nim vw passat b5 fl 2002 awx 130 km , przypomne tylko ze sa duze mrozy nie chce zapalic, a przy trzeciej prubie krecenia zapaliła sie konewka z kropelkami? O co chodzi brak oleju, paliwo zamarzło i z tego powodu sie zapaliła?

Link to comment
Share on other sites

Zapaliła Ci się kontrolka ciśnienia oleju :cool1:,przeważnie się zapala jak się za długo kręci rozrusznikiem(próbując odpalić auto) u mnie nieraz jest podobnie ale przyczyną jest rozszczelniona pompa wtryskowa :angry:

Link to comment
Share on other sites

tz ze nic sie powaznego nie stało tylko paliwo zamarzło mroz u nas -17 w nocy -11 w dzien

Link to comment
Share on other sites

Raczej nic się nie powinno stać, a co do paliwa to zależy właśnie jakiej jest jakości :mysli:,ile jest w zbiorniku,i gdzie stoi samochód przy tych temperaturach(chociaż może być wiele innych możliwości) :mysli:

Link to comment
Share on other sites

paliwa jest duzo pokazuje caly zbiornik to powiedzmy z 50 litrów a stoi na dworzu gdzie nie ma słonca miedzy blokami

Link to comment
Share on other sites

tz probowałem sprawdzic ale dp dwoch nie moglem sie dostac strasznie ciasno, dwie sprawdzalem i byly dobre a dwie blizej szyby nie wiem [br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 17:23_________________________________________________a co mozna dolewac do pompo wtrysków do paliwa, benzyne do zbiornika z 5 litrów jak na pompach tz afn

Link to comment
Share on other sites

tz probowałem sprawdzic ale dp dwoch nie moglem sie dostac strasznie ciasno, dwie sprawdzalem i byly dobre a dwie blizej szyby nie wiem

Ja miałem taki przypadek ze przy dużych mrozach nie mogłem tez odpalić tzn dopiero za 3 razem zapalił ,co się okazało ze 3 świece nie grzały (spalone),po wymianie odpalał bez problemu :)

Link to comment
Share on other sites

Mi kilka dni temu przy -12 C nie odpalił. Myślałem, że to akumulator, ale okazało się że paliwo zamarzło. Do tej pory lałem zwykły ON (nie wierzyłem w moc Vervy :hi:), a teraz zalałem do pełna Verve i uszlachetniacz Castrola i pali elegancko. Dzisiaj - 16 C i jak by było +16.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy ja nie do końca jestem przekonany do uszlachetniaczy, kolega po zalaniu do baku dwa dni temu jakiegoś uszlachetniacza kupionego na stacji Shella i przy -10 stopniach C miał problemy z rozruchem co prawda był to ford a nie audi :-) ale wydaje mi się że to w tym przypadku nie miało takiego znaczenia bo ford z 2004 roku, jak zlaliśmy paliwo i zalaliśmy zwykłego ON z shella to pali normalnie mimo że teraz są większe mrozy. Jak lejemy dobrej jakości ON z dobrych stacji to uszlachetniaczy nie potrzebujemy. Ja tankuje na Orlenie zwykły ecodiesel i nie powiem że pali na dotyk po mroźnej nocy, bo kręcę rozrusznikiem ze 2-3 sekundy ale zawsze odpalam

Link to comment
Share on other sites

dodatki ew tak, ale tylko markowe. nie polecam zadnych tanich wynalazkow. i ma to uzasadnienie gdy w baku mamy ON nie przystosowany do mrozow.

Link to comment
Share on other sites

Ja zalałem zwykły ON do pełna na początku stycznia jak było ok +2 C, więc mogło to jeszcze nie być te paliwo przystosowane do mrozów. Nigdy nie byłem przekonany do Vervy, ale w zimę będę już tylko ją lał, a na wiosne znowu ON.

Link to comment
Share on other sites

No i niestety mnie tez spotykają ostatnio małe problemy z rozruchem. Latem i jesienią wszystko było ok, jak nastało ok. 0stopni musiałem po nocy poczekać z 3 sekundy. Teraz gdy w nocy jest zapewne z -20, nad ranem -15, a w dzień jak wsiadam pod domem - 9,5 jest średnio. Wczoraj pokręciłem go ok. 5s, zaskoczył, po czym zgasł. Tak więc spróbowałem ponownie i już się odpalił (potelepał z 4 sekundy budą). Potem można juz odpalać jak latem, bez problemu.

ON kupiłem w zeszłą (nie tą co była, tylko tydzień temu) niedzielę, tankuje tylko na Shellu (zwykły ON). Powiedzcie może od czego by tu zacząć? Ten uszlachetniacz naprawdę coś da? Na Shellu moge kupić byle jaki firmowy czy musi być jakiś konkretnie do diesla z pompowtryskami? Rozumiem, że do tego co mam w baku od tankowania (cos koło 25l pewnie będzie) moge dolać go w jakiejś tam proporcji, bez kupowania ponownie benzyny?

Moge wymienić jakby co swiece, tylko żeby to coś dało. (świec w B6 AWX jest 4 tak?), myslałem tez nad filtrem paliwa (jakos mi umknął podczas wymiany po zakupie). Nie jest to zbytni problem, tylko z drugiej strony nie chce wywalac kasy w błoto, bo i po co, jesli nic to nie da.

Link to comment
Share on other sites

Moge wymienić jakby co swiece, tylko żeby to coś dało. (świec w B6 AWX jest 4 tak?), myslałem tez nad filtrem paliwa (jakos mi umknął podczas wymiany po zakupie). Nie jest to zbytni problem, tylko z drugiej strony nie chce wywalac kasy w błoto, bo i po co, jesli nic to nie da.

Sprawdź świece, jeżeli są uszkodzone to wymień.(są 4 świece, najlepiej wymieniać komplet) Ile km masz zrobione na tym filtrze? Jaki stan akumulatora? Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach to warto podładować.

Link to comment
Share on other sites

xlukk Tak, w B6 AWX są 4 świece.Mi kilka osób doradziło uszlachetniacz na takie mrozy Castrola 250 ml za 25 zł. Starcza na 250l (10 ml na 10 l paliwa) no i dobrze jak jest bak zalany pod korek zimą :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Moge wymienić jakby co swiece, tylko żeby to coś dało. (świec w B6 AWX jest 4 tak?), myslałem tez nad filtrem paliwa (jakos mi umknął podczas wymiany po zakupie). Nie jest to zbytni problem, tylko z drugiej strony nie chce wywalac kasy w błoto, bo i po co, jesli nic to nie da.

Sprawdź świece, jeżeli są uszkodzone to wymień.(są 4 świece, najlepiej wymieniać komplet) Ile km masz zrobione na tym filtrze? Jaki stan akumulatora? Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach to warto podładować.

Na filtrze nie mam pojęcia ile było nalatane w NL, ja tu zrobiłem na pewno 8k km. Aku tez nie wiem ile ma lat, stanu nie powiem bo nawet prostownika nie mam aby zobaczyć ;) Ale chyba aku daje radę na razie. Tak myslę, bo jednak furka ma problem tylko z 1 odpaleniem. Potem moge pojechac 1km, zgasić i odpali juz normalnie.

Da sie sprawdzic świece przed wymianą rozumiem? Ale i tak bede musiał do zakładu jakiegos pojechać, bo ja to laik, nawet nie wiem gdzie świece są, więc sam bym nawet nie dał rady pewnie sprawdzić jakby co. Choć tu na forum mi sie przewujały posty ludzi, którzy niby sprawdzali, były niby ok, ale "w głebi" okazywało się po wymianie, że były padniete. Mozliwe to?

Żeby był cholerny garaż, było by 2 razy łatwiej, a tak musi biedaczek marznąc pod chmurką (chociaż dobrze, że na posesji a nie na ulicy, czy parkingu :) )

EDIT--------

WOW 25 zł i starcza na 250 l? Łeeeeee to kupie, nie ma problemu, 250l to ja przez zime nie wyjeżdzę. Myslałem że taka buteleczka to idzie na 1 bak :P Heheheheh

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...