rafcisz Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam kolegów,mam mały problem moja furka jak jest zimna i go odpalę to wszystko jest ok.Ale zauważyłem że gdy silnik się rozgrzeje (po przejechaniu 10 kilometrów i gdy temperatura osiągnie 90 stopni) to kopci strasznie na biało i smierdzi. Załączam film,i na tym filmie jest gdy auto jest rozgrzanę,ale kiedy trochę ostygnie i go odpalę jest OK,i problem znowu powraca kiedy silnik się rozgrzeje. Do tego zauważyłem że gdzieś kapie mi olej,tylko nie wiem czy to wszystko może być powiązane ze sobą.olej nie kapie cały czas tylko dopiero jak się też rozgrzeje. Proszę o porady co to może się dziać. Audi A4[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 16:45_________________________________________________Czytałem teraz na innych forach ze te dymienie jest spowodowane ze filtr dpf się dopala i dobrze by było teraz autko przegonić tak ze by się przepalil. Proszę o pomoc w tej sprawie.
stefan1986 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 u mnie jest podobne kopcenie, po wywaleniu dpf-a, ale tylko na zimnym i niedogrzanym silniku, jak się zagrzeje to nie ma mowy o jakimkolwiek dymku. Dodam, że mam autko po programie i też zastanawiałem się czy mam coś nie tak?
rafcisz Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Kolego ale ja mam dpf,i kopcil jak ciepły. Ale jeszcze wczoraj byłem się przyjechać na autostradę i teraz jest dobrze. Pewnie dpf się dopalal.
czarny Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 jak masz vaga to mogłeś sprawdzić zapełnienie dpf a jak nie masz dpf nie się ciesz że ci kopci na biało a nie na czarno, ale podejrzewam że i tak jak walniesz do 4 tys obrotu czy więcej to się czarny pokaże
piotrsob1 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 A to nie jest zwykła para wodna ? Jaką masz temperatyrę na zewnątrz ?
carles Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 u mnie też jak odpalę to leci taki biały dym. Wg mnie to zwykła para wodna z wydechu. Rozgrzewa się wydech i leci para wodna. Po rozgrzaniu dymek ustępuje. Wszystko zależy od temp. A teraz mrozik w Polsce więc reakcja będzie często widoczna. Pozdro
rafcisz Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 A to nie jest zwykła para wodna ? Jaką masz temperatyrę na zewnątrz ? Wczoraj było -5 a dzisiaj jest -3 Jak by leciał biały dym to bym się tak nie martwił,ale przeraził mnie ten smród.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 11:46_________________________________________________ jak masz vaga to mogłeś sprawdzić zapełnienie dpf a jak nie masz dpf nie się ciesz że ci kopci na biało a nie na czarno, ale podejrzewam że i tak jak walniesz do 4 tys obrotu czy więcej to się czarny pokaże Kolego mam dpf A czemu twierdzisz ze przy 4 tysiącach pokaże się ciemny dym?masz na myśli ze turbo pada?turbo mam nowe,jeszcze nie przejechało 5 tys.
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 smrod to przewaznie niedopalony ON. sprawdz profilaktycznie poziom - plynu chlodzacego- czy nie ubywa - oleju czy go przypadkiem nie przybylo podepnij VAG-a i sprawdz stopieni zapelnienia DPF, a najlepiej wymus wypalanie DPF. oczywiscie moze to byc rowniez para wodna ze spalin.
rafcisz Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Kolego a powiec mi co ma wspólnego ubywajacy płyn z przybywającym olejem? Sprawdzałem płyn i jest w normie,i olej też jest w normie.
czarny Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 A to nie jest zwykła para wodna ? Jaką masz temperatyrę na zewnątrz ? Wczoraj było -5 a dzisiaj jest -3 Jak by leciał biały dym to bym się tak nie martwił,ale przeraził mnie ten smród.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 11:46_________________________________________________ jak masz vaga to mogłeś sprawdzić zapełnienie dpf a jak nie masz dpf nie się ciesz że ci kopci na biało a nie na czarno, ale podejrzewam że i tak jak walniesz do 4 tys obrotu czy więcej to się czarny pokaże Kolego mam dpf A czemu twierdzisz ze przy 4 tysiącach pokaże się ciemny dym?masz na myśli ze turbo pada?turbo mam nowe,jeszcze nie przejechało 5 tys. nie nie pisałem do kolegi wyżej który nie ma dpf bo jak masz to czarny dym nie ma prawa wyjść
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Kolego a powiec mi co ma wspólnego ubywajacy płyn z przybywającym olejem? Sprawdzałem płyn i jest w normie,i olej też jest w normie. to dwa rozne pkty diagnostyczne, przybywajacy olej z silnik z DPF - to byc moze paliwo w oleju. a ubywajcy plyn chlodzacy to peknieta glowica i para wodna w spalinach. tak jak napisalem, podepnij VAG-a sprawdz DPF i wymus dopalanie. bialy kolor spalin moze byc objawem uszkodzonego pompowtryskiwacza. ale to tez VAG-iem zdiagnozujesz.
czarny Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 kolego Musashi wiem że to mało ważne ale jeśli ci chodzi o ogólny problem pękających głowić to BPW 8V tego nie obejmuje, ale oczywiście masz rację w każdym aucie może siąść głowica a skoro już piszesz o PD podaj która wartość by sprawdzić w jakim sa stanie?
rafcisz Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 .........bialy kolor spalin moze byc objawem uszkodzonego pompowtryskiwacza. ale to tez VAG-iem zdiagnozujesz........ Masz kolego rację,będę musiał podpiąć vaga i sprawdzić wtryski.Ale jakieś nie całe dwa miesiące temu robiłem TÜV i sprawdzali mi spaliny i było wszystko dobrze,ten co mi to sprawdzał powiedział ze z wytryskami i dpf jest wszystko dobrze.A tak małe pytanko na marginesie,ile kosztują nowe ori pompki?
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 wiem że to mało ważne ale jeśli ci chodzi o ogólny problem pękających głowić to BPW 8V tego nie obejmuje, ale oczywiście masz rację w każdym aucie może siąść głowica a skoro już piszesz o PD podaj która wartość by sprawdzić w jakim sa stanie? ze niby w BPW glowice nie pekaja?
czarny Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 tzn wiesz nie to że nie pękają bo w każdym aucie przy złym użytkowaniu to sie stanie, ale nie jest to błąd fabryczny jak w 16 zaworówkach , bo bpw ma silnik cos takiego jak 1,9 tdi, np pasek rozrzadu ma 120 zębów a nie tak jak w blb 141
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 tzn wiesz nie to że nie pękają bo w każdym aucie przy złym użytkowaniu to sie stanie, ale nie jest to błąd fabryczny jak w 16 zaworówkach , bo bpw ma silnik cos takiego jak 1,9 tdi, np pasek rozrzadu ma 120 zębów a nie tak jak w blb 141 a co ma piernik do wiatraka? glowice w BPW tak samo pekaly zreszta podobnie jak i w AWX i AVF. mialem kilka szt i kazdy mial w historii akcje serwisowa z wymiana glowicy. kolega ma BPW i tez ma w historii wymieniona glowice w ramach akcji serwisowej. pekanie glowic zwiazne jest z wadami w procesie odlewniczym. i to sie niestety zdarza, znajomy pracuje w fabryce VW - odlewni w Poznaniu. wiekszosc BLB jest rowniez po wymianie glowic. natomiast glowice silnikow 8V cierpia na inna przypadlosc - wyrabiajace sie gniazda PD. najczesciej wskutek nieprawidlowego montazu PD.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 22:49_________________________________________________ .........bialy kolor spalin moze byc objawem uszkodzonego pompowtryskiwacza. ale to tez VAG-iem zdiagnozujesz........ ile kosztują nowe ori pompki? do 8V od 650 zl w gore.
mariuszsal Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Potwierdzam tą informację bo w moim BPW przy 135 tyś w 2008 roku była wymieniana głowica. Na zasadach tzw "dobrej woli producenta" czyli za free. A u kolegi na filmiku nie leci żaden dym tylko zwykła para wodna. Co do smrodu to chyba wszystkie auta z dpfem mają taką charakterystyczną woń. Druga sprawa to że twoje autko jest lub chwilę temu było w trakcie wypalania filtra, wiec ma prawo śmierdzieć nie przepalonym ON.
czarny Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 to mnie zdziwiliście a dlaczego ja nie miałem takiej akcji serwisowej :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 to mnie zdziwiliście a dlaczego ja nie miałem takiej akcji serwisowej :gwizdanie: no wiesz, nikt na nia specjalnie nie zapraszal. przeprowadzone byly w pojazdach ktore trafily do ASO po jej ogłoszeniu... na przeglad lub z inną usterką
niuniek8101 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 W moim BPW głowica wymieniana była po 96tys. A powodem takiego kopcenia był pęknięty "wymiennik ciepła", który odpowiada za chłodzenie spalin wpadających do cylindrów. Kopciło na biało ponieważ wymiennik od środka rozszczelnił się i płyn chłodniczy kapał do środka a następnie szedł w wydech. Sprawdź czy nie ubywa Ci płyn jak pęknięcie jest małe to może być niezauważalne od razu. Na zimnym na początku też nie kopcił. Wymiennik umieszczony jest patrząc od przodu po lewej stronie silnika. Ja sprawdzałem czy nie cieknie odłączając go i spinając rurką na krótko jak nie będzie kopcił to na 100%. Cała przyjemność kosztowała 270euro wymiennik + robota.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się