cool506 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Założylem wątek osobny, bo jest to temat ktory stoi pod znakiem zapytania, a MOD ktory kazdy z Nas chciałby mieć! Pojawiło się pytanie, i są wątpliwosci czy poducha z modelu B7 wypali w B6 w trakcie wypadku.... Na forach innych jest to juz także poruszane, mam nadzieje ze temat sie przyda a na pytanie odpowiemy Link z AUDIZINE http://www.audizine.com/forum/showthread.php/336640-Steering-Wheel-swap?p=4754783&viewfull=1#post4754783
majkel_majki Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Nikt Tobie tego nie zagwarantuje, na audizine piszą o kilku przypadkach kiedy pomimo dość mocnego uderzenia taka poduszka nie odpaliła, a na forum też kiedyś był poruszany ten temat plus zdjęcia forumowego bodajże auta, gdzie poduszka też zawiodła.
bartekw2 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 to trochę szydera, jezdzić i myśleć czy w razie czego wystrzeli czy nie. Nie powinno tak być ...
AndyN Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Przykład z forum: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30102.msg1979864#msg1979864 Kiedys byla mowa czy poducha z B7 odpali w B6 w razie koniecznosci... Powszechnie wiadomo, ze w B7 sa dwa detonatory do poduchy, a w B6 jest tylko jeden. Czytalem, ze ktos tam w Wa-wie w serwisie zapewnial iz nie bedzie niespodzianek... Otoz mam cos do zakomunikowania albo nawet dla przestrogi : Poducha nie strzelila i na cale moje szczescie wyszedlem calo bez jej pomocy. Kodowanie nowej kiery bylo przeprowadzone prawidlowo, zadnych bledow, a po podpieciu navi plus dzialala nawet lewa rolka... Nie chce nikomu odradzac swapa kiery, bo wyglad jest o niebo lepszy, jedynie pragne przestrzec o ewentualnej, przykrej niespodziance. Audizine: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30102.msg2871105#msg2871105
P-U-M-A Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 W sumie ciekawy wątek. Ile osób już ma założone w B6 kierownicę z B7 czy B8 a by się teraz okazało że nie działają tak jak powinny może się to nie ciekawie skończyć.
imp Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Dziwne, że w tak podobnie konstrukcyjnych samochodach mogą być aż takie różnice. Zapięcie pasów też ma wpływ na wystrzał, być może tam coś zawiodło.
wrclaguna Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Niech ktoś zmieni tytuł tego wątka Raczej pownno być : czy poduszka Czy kierownica z B7 wystrzeli w B6 ?
domjenick Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Niech ktoś zmieni tytuł tego wątka Raczej pownno być : czy poduszka Czy kierownica z B7 wystrzeli w B6 ? :gwizdanie:
czaki22 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 do inicjacji ladunku potrzebne jest odpowiednie napiecie i natężenie prądu jesli gość podpiol oba ładunki z prostej kalkulacji wychodzi ze nie mogl jej sterownik zainicjować, po prostu nie stworzony jest sterownik z b6 do wyzwolenia 2 ladunkow takie jest moje zdanie dot. określonego przypadku. a 2 sprawa to ze nikt nie napisał o przeuczeniu VIN-u poduszki do sterownika. AndyN oczywiscie ze nie ma nic wspolnego stering weel do air baga (nie zrozumiełeś o czym napisałem ), to jest tylko przyklad, ze bez przyuczonego VIN-u ten sterownik nie działa
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 do inicjacji ladunku potrzebne jest odpowiednie napiecie i natężenie prądu jesli gość podpiol oba ładunki z prostej kalkulacji wychodzi ze nie mogl jej sterownik zainicjować, po prostu nie stworzony jest sterownik z b6 do wyzwolenia 2 ladunkow takie jest moje zdanie dot. określonego przypadku. To który ładunek podłączyć? Pomarańczowy czy zielony? Jaką alternatywę proponujesz? Z opisu na Audizine wynika, że spięcie obu nabojów w jeden nie rozwiązuje sprawy. Poduszka w sytuacji prawdziwego wypadku/stłuczki nie odpala. a 2 sprawa to ze nikt nie napisał o przeuczeniu VIN-u poduszki do sterownika. Pokaż mi screen z ELSY zawierający opis przyuczania VINu poduszki do sterownika. Do naboju poduszki idą dwa kable. "Ignite" i tyle. generalnie trzeba zrobić próbe jest kolega ktory napewno by taka mogl wykonac kwestia tylko ile ludzi jest chetnych do wylozenia $ na graty Na czym ta próba ma polegać? ========== Dwunabojowa Dla porównania poduszki z A4 B6 (wersja 3- i 4-ramienna) Jednonabojowa [br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 08:51_________________________________________________Pierwotnie było tu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30102.msg2874568#msg2874568 Jutro rozbiorę moja 3 ramienna kiere i obfoce i pomierzę rozstaw śrub. Moze coś z tego będzie. Mega rzeźba: poduszka b6 w kierownicy b7 Może to pomoże: Pierwsze trzeba rozdzielic czarna obudowe od tego metalu a pozniej znow oddzielic mocowanie podstawy podusi . Nie mam pojecia jak to wyjdzie (...) Rozbebeszyłem dwie poduszki aby zrobic jedną dzialająca Sa firmy co robią takie setupy wkladaja nowe bebechy ( worek, zapanik zaslepka ) i to skladaja do kupy . Jak dobrze pojdzie to przyszly tydzien w aucie bedzie kiera łamana z poduszką (...) Ciąg dalszy SWAPA poduszki Zaslepka doszła to i rezanko było , czuje ze MOD sie uda . Zostało tylko nitowanie przerobka okablowania i można zakładac . (...) p.s. SWAP AIR BAG zrobiony jestem prze ..uj Brane stąd: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=209843.msg2798007#msg2798007 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=209843.msg2806876#msg2806876 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=209843.msg2813846#msg2813846 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=209843.msg2814942#msg2814942
czaki22 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 andy chyba wogole nie czytasz tego co ja napisałem nie wolno spinac dwoch ładunków do sterownika ktory obsługuje jeden naboj ! a to co Ty zrobileś z jaskiem to jakies nieporozumienie, rozbierac air baga i robic jakiegoś ulepa , dla mnie twoj post powinien dla bezpieczeństwa byc usunięty. z jakiego zrodła wiesz jaka wartos ma ladunek jaka objetos ma poduszka po napelnieniu a napewno nie wiesz czy wystrzeli ci w sufit czy w nogi, przeciez te plastiki maja sekwencje otwierania/prucia.
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Czytaj uważnie co napisałem. I odpowiedz na moje pytania z posta wyżej. [ciach] Gdzie napisałem, że zamontowałem poduszkę z B6 w kierownicy z B7? Te zdjęcia przedstawiają przeróbkę WRCLaguna i dotyczyły innej kierownicy i innej poduszki. Mają być przyczynkiem do dyskusji. Klikaj w podawane linki. Napisałem, że spięcie dwóch ładunków w jeden nic nie daje, poduszka nie odpala. Zostało to przetestowano przez userów Audizine. Tak spięta poduszka nie odpaliła w warunkach realnej kolizji. Źródło tego stwierdzenia: (...) It's been proven that wiring a 2 stage airbag as a 1 stage and manually triggering the firing mechanism will fully inflate the airbag. What hasn't been proven is whether a 2 stage airbag wired as a 1 stage airbag will react the same way a 1 stage airbag would react in an accident under the exact same circumstances. Until that is methodically tested, everything and anything said is just pure speculation. (...) http://www.audizine.com/forum/showthread.php/336640-Steering-Wheel-swap?p=4754985&viewfull=1#post4754985 Gdybynia "co by było gdyby" nie mają dla mnie znaczenia dlatego cytuję posty z Audizine gdyż pokazują one efekty realnych 'eksperymentów'. Zadałem więc pytania tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=241736.msg2898388#msg2898388 i oczekuję na nie odpowiedzi. * co w zamian spinania dwóch nabojów w jeden * gdzie screen z ELSY z opisem przuczania VINu * na czym polegać ma ten test
Filutek Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ciekawe ciekawe, Ja mam kiere z B7 w B6 i liczę się z ryzykiem ze nie wystrzeli co mnie jednak ciekawi to to ze kontrolka poduszki gaśnie po chwili. Proponuje zrobić zrzutę na poduszkę i przetestować będziemy mieli 100% gwarancji.
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Co da zrzuta na samą poduszkę? Musisz przetestować cały system i jego poprawne działanie. Trzeba sprawdzić sterownik airbagów z B6, crash-sensory z B6 i okablowanie z B6 w połączeniu z poduszką z B7. Test przy użyciu bateryjki podłączonej do poduszki można sobie wsadzić.
czaki22 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 a audizone to jakas wyrocznia ? nawet nie opisał jak podlaczyl szeregowo czy równolegle ? te oba ladunki , jesli tak zrobil do sterwonika b6 to co na to rezystancja ? , po prostu bzdury a wy je powielacie [br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 10:49_________________________________________________ocyzwisci trzeba stanowisko zbudowac to nie takie proste, poduszka sterownik sensor i okablowanie to umeścic na stanowiski, wygenerowac odpowiednie przecizenie itd kolo 2tys zł spokojnie to ma musialby byc test wykonany jak w labolatorium zeby mozna bylo sie na nim wzorowac,
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Co jest bzdurą? Że poduszka z B7 nie odpala w B6? Przeczytaj podlinkowany temat z Audizine a znajdzisz nicki innych userów, u których poduszka nie wystrzeliła. Avantéix nie jest jedyny na tamtym forum, u którego poduszka nie wystrzeliła. Wszyscy mieli spięte dwa naboje w jeden? Userowi tego forum też nie wystrzeliła: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30102.msg1979864#msg1979864 Kiedys byla mowa czy poducha z B7 odpali w B6 w razie koniecznosci... Powszechnie wiadomo, ze w B7 sa dwa detonatory do poduchy, a w B6 jest tylko jeden. Czytalem, ze ktos tam w Wa-wie w serwisie zapewnial iz nie bedzie niespodzianek... Otoz mam cos do zakomunikowania albo nawet dla przestrogi : Poducha nie strzelila i na cale moje szczescie wyszedlem calo bez jej pomocy. Kodowanie nowej kiery bylo przeprowadzone prawidlowo, zadnych bledow, a po podpieciu navi plus dzialala nawet lewa rolka... Nie chce nikomu odradzac swapa kiery, bo wyglad jest o niebo lepszy, jedynie pragne przestrzec o ewentualnej, przykrej niespodziance. Raczysz odpowiedzieć na moje trzy pytania (w postach wyżej)? Jak na razie jedynie negujesz co zostało napisane bez podawania argumentów popierających twoje tezy.
Filutek Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Co da zrzuta na samą poduszkę? Musisz przetestować cały system i jego poprawne działanie. Trzeba sprawdzić sterownik airbagów z B6, crash-sensory z B6 i okablowanie z B6 w połączeniu z poduszką z B7. Test przy użyciu bateryjki podłączonej do poduszki można sobie wsadzić. Wystarczy odpalić ja w moim aucie i będziemy wszystko wiedzieli albo się mylę? uszkodzi się jeszcze coś przy takim teście i co trzeba zrobić aby odpaliła w aucie?
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 W sterowniku zapisze się informacja o wystrzeleniu airbagów. Albo wymiana sterownika albo wykasowanie jego pamięci (widziałem w necie oferty takich sztuczek). Napinacz pasa dodatkowo? A jak wywali poduszkę pasażera i będziesz miał deskę rozdzielczą do wymiany? (nie liczę poduszki pasażera) No i jak zderzenia zasymulować? Młotkiem w crash-sensor?
Filutek Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 a no to lepiej zrzućmy sie na anglika do testow :>
AndyN Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie musi być cały. Może się kończyć za przednimi fotelami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się