Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy poduszka kierownicy z B7 zamontowana do B6 wystrzeli prawidłowo w przypadku kolizji?


cool506

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, a jezeli juz powiedzmy w B6 bedzie odpalał ładunek nr.1 to jak to wyglada od strony bezpieczenstwa- czy poduszka podzielona jest na jakieś dwie czesci i np nr.1 odpowiada za gorną czesc, ktora chroni np samą głowe??

Pytanie troche łapotologiczne, ale nigdy nie widziałem wystrzelonej poduszki z dwoma ładunkami :mysli:

Sterownik w zależności od siły uderzenia i kierunku decyduje czy odpali 1 ładunek czy 2. Przy niewielkim uderzeniu nie jest potrzebna poduszka "napompowana" w całości i wystarczy tylko jeden ładunek. napompowana dałem w cudzysłowie bo to duże uogólnienie... Jeżeli odpalony będzie tylko jeden ładunek to poduszka rozwinie się wolniej i będzie miększa, bo będzie w niej mniej gazu.

Niestety nie masz racji - w B7 zawsze wywala 2 ładunki. Sterownik decyduje jedynie w jakim odstępie czasu ma to nastąpić - zależnie od przeanalizowanych sygnałów od czujników uderzeń opóźnienie detonacji drugiego ładunku wynosi od 5 do 40 milisekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poduszka z b7 nie może być w b6. Bo jeżeli odpalony będzie tylko jeden ładunek to nie będzie spełniać swojej roli w 100% :thumbdown: Gdzie znalazłeś te info o czasach opóźnienia? Masz może info jaki jest długi impuls detonacji i napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było na forum zadnego "nieszczęśnik" z taką kierą co by mu ją w trakcie wypadku wywaliło :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było na forum zadnego "nieszczęśnik" z taką kierą co by mu ją w trakcie wypadku wywaliło :mysli:

był ale nie na naszym forum, zle sie dzieje, z tego co cztam powyżej, wydaje mi sie ze adaptacja kiery b7 nie da sie zrobić w 100%, ciekawe czy wystrzelony 1-wszy ładunek z dwóch w poduszcze z B7 napompuje ją w takim stopniu jak pojedynczy ładunek w b6, bo jesli tak, to jeszce mialoby sens. [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 21:50_________________________________________________

Tutaj B7 i nie idzie tego zauwazyć, wyglada jak jedno napompowanie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było na forum zadnego "nieszczęśnik" z taką kierą co by mu ją w trakcie wypadku wywaliło :mysli:

był ale nie na naszym forum, zle sie dzieje, z tego co cztam powyżej, wydaje mi sie ze adaptacja kiery b7 nie da sie zrobić w 100%, ciekawe czy wystrzelony 1-wszy ładunek z dwóch w poduszcze z B7 napompuje ją w takim stopniu jak pojedynczy ładunek w b6, bo jesli tak, to jeszce mialoby sens. [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 21:50_________________________________________________

Tutaj B7 i nie idzie tego zauwazyć, wyglada jak jedno napompowanie :mysli:

no to jak się skończyły, że piszesz, że źle się skończyły...chyba że źle rozumie Twoją wypowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poduszka z b7 nie może być w b6. Bo jeżeli odpalony będzie tylko jeden ładunek to nie będzie spełniać swojej roli w 100% :thumbdown: Gdzie znalazłeś te info o czasach opóźnienia? Masz może info jaki jest długi impuls detonacji i napięcie?

Niestety nie mam danych dot. sygnału jakim odpalany jest detonator.

A nie było na forum zadnego "nieszczęśnik" z taką kierą co by mu ją w trakcie wypadku wywaliło :mysli:

był ale nie na naszym forum, zle sie dzieje, z tego co cztam powyżej, wydaje mi sie ze adaptacja kiery b7 nie da sie zrobić w 100%, ciekawe czy wystrzelony 1-wszy ładunek z dwóch w poduszcze z B7 napompuje ją w takim stopniu jak pojedynczy ładunek w b6, bo jesli tak, to jeszce mialoby sens. [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 21:50_________________________________________________

Tutaj B7 i nie idzie tego zauwazyć, wyglada jak jedno napompowanie :mysli:

Cool - skoro opóźnienie w detonacji 2-giego ładunku wynosi np 40ms to tego przecież nie zauważysz. Tak sobie myślę, że to drugie napełnienie poduszki gazem ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa chronionej osoby. Chodzi o to, że jak przywalisz łbem to uderzenie powoduje częściowe wypchnięcie gazu wypełniającego worek. Drugi strzał napełni poduszkę jeszcze raz zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo (np. gdybyś miał przywalić jeszcze raz).

Ktoś jeszcze pytał o konstrukcję poduszki 2 stopniowej – komora pierwszego ładunku jest większa i wypełnia prawie cały kapsel airbag (pierwszy strzał jest mocniejszy). W niej znajduje się mniejsza komora drugiego ładunku (adekwatnie mniejszego – stąd moja teoria dot. strzału „uzupełniającego”).

Tak sobie myślę, że skoro mamy tyle potwierdzonych przypadków gdzie poduszka nie wypaliła – to najprawdopodobniej detonatory w B6 i B7 są inne. Całość zapewne została ustawiona tak aby reagowała na konkretny sygnał (dzięki temu można chociaż w części wykluczyć przypadkowe odpalenie). Zatem nie powinno mieć znaczenia czy jest zrobiony mostek czy też podłączona została tylko wiązka do pierwszego zapalnika – skoro na mostku nie odpaliło to na „single player” też nie odpali (im więcej o tym myślę, tym bardziej utwierdzam się w tym przekonaniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem przypadek w aucie na F, ze przy lekkiej stłuczce poduszki nie wystrzeliy ale jak pocałowałem betgową latarnie centralnie przodem to wystrzliły obie (pomimo, że na siedzeniu pasażera nie było nikogo)...i co o tym sądzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w aucie na f nie maszczujnika siedziska pasazera, w b6 tez nie bylo, za to juz sa w b7 , najelpiej napisac do producenta poduszek TRW w polsce i sie dowiedziec co nie co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak było napisane tutaj: http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm

poduszka musi reagować na sygnał "Ignite" o określonych parametrach, nie może reagować na przypadkowe sygnały.

Nie wiemy jakim prądem jest sterowany ten wariant poduszki, jednakże musi być ona odporna na zakłócenia opisane w tym fragmencie:

Następca systemu 2.2, seryjnie montowany od 1993, dodatkowa funkcja to odpalanie poduszki prądem zmiennym AC.

Odpalanie prądem zmiennym zastosowano dla uniknięcia fałszywych wyzwoleń poduszki w wyniku zwarć (korozja, dostanie się wody, niewłaściwa obsługa podzespołów) oraz ładunków elektrostatycznych.

Bart, a może ten swap wkładów poduszki zrobiony przez WRC to nie jest zły pomysł? Choć nawet jeśli się na to zdecyduję to nie mam zamiaru tego opisywać. Nie przyłożę ręki do choć potencjalnego zachęcenia innych do takiej kombinacji.

Ma ktoś dostęp do wystrzelonych poduszek z B6 i B7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągnik zajechał mi drogę i nie dałem rady go ominąć uderzyłem prawą stroną uszkadzając maskę lampa błotnik wygięty wachacz (dolny banan)podłużnice nietknięte(uderzenie poszło obok) połamany pas przedni , prędkości wielkiej nie miałem uderzenie w tylną oponę zetora ,kierę mam z b7 nie wystrzeliła ,ale pasażera też jest cała ,popatrzcie klatka po klatce w którym momencie strzela poducha w cabrio z filmiku auto gnie się do początku kół dopiero jest wystrzał ,dla przykładu widziałem nowe auto po uderzeniu przodem i poducha kierowcy niewypaliła także wg mnie każda poducha to niestety loteria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

....

Tutaj B7 i nie idzie tego zauwazyć, wyglada jak jedno napompowanie :mysli:

Dla porównania wystrzał poduchy w b6:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, nie ustaliłem jak Avanteix miał podłaczone te naboje (robił mu to mechanik, nie znał szczegółów przeróbki), znalazłem jednakże coś takiego:

http://www.diyaudi.com/Home/Entries/2011/4/27_Audi_Multi-Function_Steering_Wheel_Retrofit.html

http://www.audizine.com/forum/archive/index.php/t-138299.html

When installing the new airbag, you may want to re-wire the plug. I did not do this and have had no problems with any MIL or fault codes for the airbag, but since the newer airbags are dual stage and the older ones are single stage...it's probably safe to assume that only one state will function in case of an accident, so it's probably best to re-wire the connector. No one, as far as I know, has tested either scenario. The airbag might work ok with a single stage being activated, or it might not work at all. Re-wiring the connector to send a signal to both airbags might activate both airbags...or it might not activate either. Either way, do this part at your own risk, I am not responsible for what you do with your car. :)

If you choose to re-wire the connector, here are the instructions per Proxus.

airbag2.jpg

airbag1.jpg

To re-wire the plug, splice wire #5 with wire #3 (leavings it plugged into #3 in the end) and wire #6 with wire #4 (leaving it plugged into wire #4 in the end).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem jeszcze takie informacje:

On Audi Forum there's been lots of discussion and posts about fitting a B7 MFSW to a B6.

First attempt (wire both ignitors in parallel) seemed OK while the weather was warm but when it got cold the resistance was too low and the airbag warning light came on.

Then someone tried wiring only the second stage ignitor which didn't produce any fault codes, but when he had a crash the airbag didn't deploy properly and the driver received significant facial injuries. A two stage airbag isn't designed or tested to deploy the second stage without the first stage deploying either fractionally before or at the same time.

I guess you could wire only the first stage ignitor, but then only the small first stage part of the bag would deploy - with the risk of increased facial injuries.

I don't think there is a way to safely fit a dual stage airbag to a B6, without replacing the whole airbag system - which would be complex and very expensive.

http://www.tyresmoke.net/forum/audi-a4-s4-cabrio/115247-dual-stage-airbag-b7-b6.html

Zakładając, że cała instalacja była zrobiona poprawnie, można dojść do jednego wniosku: poduszka b7 nie odpali na sterowniku z b6. Jak widać na schemacie od Barta są nawet inne grubości przewodów. Nie sadzę aby inżynierowie z Audi zrobili to ot, tak. Zapewne modulacja sygnału odpalenia też jest inna. :no::mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Good luck with your MFSW retrofit - I hope you never have a accident that should deploy the airbag, because I'm not sure that it will.

BTW I spent several years developing and testing airbag systems for one of the "big three" US auto-makers - I do know what I'm talking about.

http://audiforum.us/threads/has-anyone-successfully-transplated-a-b7-wheel-into-a-b6.1515/#post-11204[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 12:16_________________________________________________

My friend just borrowed my car today and tested for you (by mistake or something).

35mph + a golf III in front, B7 wheel in B6 didnt work well.

I recommend, dont do it. My fancy looking wheel could have cost him his life.

This is exactly why I've been warning against doing this retrofit - but sometimes people have to learn by doing.

For others considering this retrofit, maybe this will persuade you not to - a life was put at risk here, and no life is worth risking just to make something look better.

http://audiforum.us/threads/has-anyone-successfully-transplated-a-b7-wheel-into-a-b6.1515/page-2#post-11211[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 12:20_________________________________________________

Some info on the B7 a4 drivers airbag

The driver airbag uses two pyrotechnic propellant charges.

The airbag control unit activates the electrical detonator of the first propellant charge. The detonator ignites

the priming charge, which in turn detonates the actual propellant charge through nozzle holes in the gas

chamber. The combustion of the propellant charge produces a pressure inside the gas generator. If the gas

pressure exceeds a defined threshold, then the gas generator housing deforms and allows the gas to flow

through the metal filter to the airbag. The airbag unfolds and is inflated by the gases resulting from

combustion of the propellant charge. After a preset time delay, the airbag control unit energises the second

electrical detonator, which directly ignites the secondary propellant charge. When a preset pressure is

reached, the developing gas lifts the cap off the second-stage chamber and flows into the first-stage

combustion chamber. From here, the gas flows through the filter to the airbag.

Also

Before handling airbag units (for example to unplug the connector), the person concerned must discharge static, for instance by briefly grasping hold of the door striker plate

http://audiforum.us/threads/has-anyone-successfully-transplated-a-b7-wheel-into-a-b6.1515/page-2#post-11212

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On Audi Forum there's been lots of discussion and posts about fitting a B7 MFSW to a B6.

First attempt (wire both ignitors in parallel) seemed OK while the weather was warm but when it got cold the resistance was too low and the airbag warning light came on.

Then someone tried wiring only the second stage ignitor which didn't produce any fault codes, but when he had a crash the airbag didn't deploy properly and the driver received significant facial injuries. A two stage airbag isn't designed or tested to deploy the second stage without the first stage deploying either fractionally before or at the same time.

I guess you could wire only the first stage ignitor, but then only the small first stage part of the bag would deploy - with the risk of increased facial injuries.

I don't think there is a way to safely fit a dual stage airbag to a B6, without replacing the whole airbag system - which would be complex and very expensive.

I z tym się totalnie zgadzam - jedyny sposób aby system zadziałał poprawnie to swap całego systemu airbag z B7 (mnóstwo rezania i kosztów - mogę to porównać z wycinaniem dachu pod solar, da się ale środki włożone w ten mod są niewspółmierne do efektow).

Bart, a może ten swap wkładów poduszki zrobiony przez WRC to nie jest zły pomysł? Choć nawet jeśli się na to zdecyduję to nie mam zamiaru tego opisywać. Nie przyłożę ręki do choć potencjalnego zachęcenia innych do takiej kombinacji.

Andy to nie jest dobry pomysł - jak sam napisałeś, kapsel poduszki B6 i B7 ma inną budowę. Detonacja ładunków na pewno uwzględnia różnice w konstrukcji. Nie ma pewności jak zachowa się obudowa podczas wyzwolenia ładunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, to jedyna korzyść z tej sytuacji jest taka, że planujący swap kiery z B7 nie muszą szukać kompletnej poduszki. Wystarczy wystrzelony airbag, nowy kapsel poduszki i rezystorek.

Taniej a efekt (i poziom ochrony) ten sam :confused4: ;(

Uważam, że wątek ten powinien przeczytać każdy kto planuje swap kiery. Niech decyzję podejmuje w pełni świadomy jej potencjalnych konsekwencji.

Nie odklejajcie go :no: :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony pas przedni brak wystrzału

http://allegro.pl/okazja-audi-2003-a4-b6-kombi-2-5-163km-manual-naw-i2070629875.html[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 14:23_________________________________________________uwazam ze jak narazie to sa same brednie niczym niepodparte dowodowo, jakieś cytaty z forum nierobia na mnie wrażenia, nawet niewiadomo kto to wypisuje, reasumując watek jest w punkcie wyjscia, nie ma 100% pewnesc ze odpali jak i 100% pewnosci ze nieodpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie dostrzegasz różnicy pomiędzy sytuacją:

* kolizja - żadna poduszka nie wystrzeliła

z

* kolizja - wystrzeliły napinacze i poduszka pasażera, nie wystrzeliła swapowana poduszka kierowcy

.. to nie jesteś dla mnie partnerem do dalszej dyskusji.

Nawet jak odpali, to tylko pierwszy nabój nie dający wystarczającej ochrony w sytuacji poważniejszej kolizji.

PetrolDave, którego wiarygodność podważasz, od lat jest aktywnie obecny, także jako moderator, na największych forach poświęconych Audi (audizine.com, audiforum.us ex-navplus).

EOT z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEDEN PRZYPADEK, kopiuj dalej ślepo linki wypowiedzi swoich forumowych guru z za oceanu.

Masz dość mierne pojęcie o zasadach działania układu SRS a śmiecisz najwięcej w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaki z całym szacunkiem do Ciebie, to Twoje wypowiedzi są conajmniej dziwne. Jak wynika z obserwacji przezemnie tego wątku - nikt nikomu nie zakazuje montować czy też nie montować tych gratów. A ty najeżdżasz szczególnie na Andiego jakby Ci się czymś naraził. Prowadź bardziej konstruktywna polemikę, a nie wal takich tekstów. Mi np. wystarczy stwierdzenie:

nie ma 100% pewnesc ze odpali jak i 100% pewnosci ze nieodpali

Wole mieć brzydką kiere i poduszke ale 100% pewności, że przy jakimś dzwonie jasiek mi wyskoczy, niż 1% szans, że nie wyskoczy przy kierze B7

Czytając wasze dywagacje - skutecznie przeszła mi ochota na swapa kiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...