Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Info dla tankujących na Orlenie/Bliskiej Południe Polski :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kurcze kolega chciał pomóc, a wy jedziecie po nim zamiast podać jakieś konkretne argumenty

[br]Dopisany: 01 Luty 2012, 22:07_________________________________________________i napisał południe a nie cała Polska

Opublikowano

Sądząc po wieku pewnie z pół roku albo góra rok tam pracuje :decayed: Że tak się wyrażę, w PL w każdym oleju napędowym prawo dopuszcza stosowanie dodatków w ilości do kilku (bodajże 5-6?) procent w postaci biokomponentów. Jeśli dzięki temu wychodzi im taniej to niby czemu mieliby tego nie stosować ? :decayed: Na dodatek, aby zbić temp. blokady zimnego filtra CFPP stosuje się depresatory na naftobazach :gwizdanie: A kierowca to Ci każde bzdury będzie chciał wcisnąć widząc że jesteś młody :polew:

Aha ... Wikipedia czasem jednak kłamie i bardzo mija się z prawdą ;] Praktyka jest zupełnie inna ;]

Opublikowano

Olej letni stosowany jest od 1 maja do 15 września przy dodatniej temperaturze powietrza. W takim oleju parafina może się wytrącać już w temperaturze 0 st. C.

Olej przejściowy stosowany jest późną jesienią od 16 września do 15 listopada i wczesną wiosną od 16 marca do 30 kwietnia. Olej ten krzepnie w temperaturze -10 st. C.

Olej zimowy stosowany jest zimą od 16 listopada do 15 marca; teoretycznie pozwala jeździć przy mrozach dochodzących do -20 st. C. Na stacjach paliwowych ostatnio bywa oferowany olej krzepnący w temperaturze - 27 st. C.

http://ww.motofakty.pl/artykul/depresator.html?ses_mf=6ac13f7f68c28bf0a51507690dc96f6f

Opublikowano

maron_d - zdziwiłbyś się .. siedzę ponad rok w tej branży oficjalnie ...

To by akurat wiele wyjaśniało :cool1:

Mam znajomego, który pracuje na BP (ale nie pracuje na stacji tylko jest jakimś kierownikiem regionalnym czy jak to się tam nazywa) i kiedyś dokładnie poopowiadał mi co dzieje się na stacjach benzynowych :) I założę się że takie różne praktyki są stosowane na różnych stacjach a nie tylko w sieci BP :cool1:

Nie obraź się ale rok pracujesz w takiej branży a łykasz jak pelikan od kolesia, który domyślam się wie niewiele więcej niż ty

Opublikowano

Jak jesteś tego taki pewny to zrób prosty test - kup bańkę ropy w lecie i zalej ją dopiero na zimę przy mrozach do swojego auta i porównaj z ropą kupioną zimą, i obyś sie nie zdziwił.

Wałki to sobie stacje mogą kręcić ale w lecie, wątpię zeby jakiś właściciel stacji był na tyle głupi zeby kombinować na letnim(!) paliwie w zimę.

Przeczytaj sobie moj poprzedni post.

Opublikowano

Akurat kierowcy wiedzą baardzo dużo...

Niejednokrotnie jadą na paliwo jakie wożą...

Sam nawet widzę bo ja również jestem odpowiedzialny za dostawy paliw ...

Więc gdybajcie sobie, wystarczy 2 meisiące pracy na stacji i już wszystko się wie ;][br]Dopisany: 01 Luty 2012, 22:29_________________________________________________A letnie Paliwo różni się od Zimowego .. Chcesz, zostawie ci próbkę zimowego i zaproszę Cię latem do siebie na stacje i Ci pokaże, jak wygląda letnie a jak zimowe. Jak gdzieś kantują na paliwie ( zazwyczaj na stacjach prywatnych ) to zmień stacje.

Opublikowano

Ale macie problem tankujecie DiesleGold Arktyczny do -40stopni C na Statoil. Zamarza wam to idziesz z paragonem do pajaców i straszysz ... :P Ale a bank nie zamarznie, rok temu przy temperaturze około -25 stopni C przy tygodniowym stanie bez przepalanie nie zmarzło i odpalił od strzała po pierwszym grzaniu świec. Teraz leje ON Verva i jest ok :)

Opublikowano

Ale a bank nie zamarznie

koledze przy -10 rozwaliło filtr :decayed:

Opublikowano

Też mi znajomy mówił, że mu ten DieselGold zamarzł przy chyba -15 :disgust:

Dziś wieczorem będę odpalał swojego traktora, aż się boję co to będzie :gwizdanie:

Opublikowano

wiecie jak jest paliwo jest tak tanie że muszą kombinować :wallbash:

Opublikowano

Ja leje tylko Verve, nie ważne czy zima czy lato i póki co nie mam problemów. Moja audiczka jeszcze nigdy na zwykłym dieslu w Polsce nie jeździła :notworthy:

Opublikowano

Czestochowa, -24 w nocy, zwykly ON Orlenowski + prawie 12 letni aku odpalila bez problemu :D

Opublikowano

Jestem po nocce ( no i za godzinę jadę na kolejną ). Rano - -24,5 oC według FISa - odpalił bez najmniejszego problemu. Dziś robiłem test - nalałem bańkę ropki ( żeby nie było, zwykłej, nie Vervy ) i przez 12 godzin stała sobie na placu. Efekt ? Żaden. Paliwo troszkę zgęstniało i nic pozatym.

Opublikowano

Nie wiem jak to jest po innych miastach ale wszystkie stacje w Rzeszowie i okolicy na 100% biorą paliwa z jednego źródła więc jak się trafia jakaś lipa to albo wszyscy ją mają albo wybrana stacja coś kombinuje :gwizdanie:

Opublikowano

Ja też mam paliwo u siebie z jednego źródła. Nawet przesunięcia z innej stacji, na której się nie zmieści do zbiorników nie mogą się odbywać z innej rozlewni niż z tej, z której docelowo trafia paliwo do zbiorników na mojej stacji.

Opublikowano

Ja tankuje caly czas na orlenie dzis mialem na tem. -22 i palil normalnie :decayed:

No właśnie - Jaworzno ma paliwo z Boronowa :)

Opublikowano

Ja tankuje caly czas na orlenie dzis mialem na tem. -22 i palil normalnie :decayed:

No właśnie - Jaworzno ma paliwo z Boronowa :)

widać macie dobre paliwo :good:

Opublikowano

Trzy najlepsze paliwa Orlen Verva, Shell V-Power Diesel i Statoil Gold Arctic. Orlen i Shell gwarantują -30 - Statoil Gold Arctic gwarantuje -42 stopnie. W każdej butli przy minus 25 stopniach wytrąciła się parafina... W przypadku Orlenu i Shella - powstały duuuże maziste gluty parafiny. Statoil "wytworzył" dużo, ale za to maleńkich kawałków.

419535_10150521474793663_746553662_8755250_922043648_n.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...