Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Ogromne spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Pisze poniewaz mam mały problem a raczej duzy;/ posiadam audi a4 1.6 benzyna 101km 98 rok kombi nie wiem co sie stało ale średnie spalanie wychodzi mi w granicach 22-24l na 100km;/ byłem żeby sprawdzili mi pod komputerem jaka jest przyczyna i "nie ma błędów" samochód bez gazu.

Tankując za 100zł to ok 18litrów przejade 70km, tankujac za 160zł co daje 29litrów paliwa robie 160km ;o

Byłem u 3 mechaników i każdy powiedział mi co innego

Pierwszy mechanik : stwierdził że komputer nie wykryje przyczyny duzego spalania i powiedział mi do wymiany jest "SONDA LAMBDA"

Drugi mechanik: stwierdził że przyczyną najprawdopodobniej jest "CZUJNIK TEMPERATURY"

Trzeci mechanik: był najtańszy i stwierdził żebym włożył karton przed chłodnice :)

Dodam jeszcze ze samochod nie trzyma temperatury gdzie powinna optymalna być 90 stopni u mnie jest 60-65 stopni ale cipłe powietrze jest i nie potrzebuje wcale duzej trasy żeby ciepłe powietrze leciało. Prosze pomóżcie :confused4:

Może ktoś z forum spotkał sie juz z takim problemem? i doradził mi co mam zrobic:( bo przy takim spalaniu to długo nie pociągne:( Prosze pomóżcie :confused4:

Opublikowano

sprawdź sondę czy nie wisi:)

Opublikowano

:vaglogi:

Czytaj trochę uważnie, a nie piszesz bezmyślnie o Vagu, kolega już to zrobił.

Sprawdź sondę lambdę na oscyloskopie czy działa, ja nie to wymiana. Sprawdź także termostat, bo silnik Ci się nie dogrzewa i spalanie też może wzrastać od tego.

Opublikowano

pierwsze dwie pozycje zapodane przez mechaniorów mogą mieć wpływ na spalanie

a jeżeli nie trzyma temperatury może być wina termostatu ?

ale żeby aż tyle połykał ?

czujka temperatury jak jest walnięta - może chodzić cały czas na ssaniu ( miałem tak kiedyś w Golfie )

Opublikowano

u jakich mechaników byłeś ????? :blink: :blink: :blink: :blink:

masz 4 mozliwości:

sonda

czujnik wody

termostat

nieszczelnosc

Opublikowano

Teściu miał także w passacie podwojone spalnie wymienił czujnik temperatury i wróciło wszystko do normy przyznam sie szczerze ze nie znam sie na mechanice pojazdu, z tego co mi mowili nie trzymanie temperatury to wina termostatu ale nie jest mozliwe zeby az tyle pobierał paliwa.

A jak to mechanicy wyczują ze nie mam pojecia o niczym to ściągną tyle kase ze mnie że sie tylko wku... ;p

Opublikowano

to na początek czujka temperatury i dla pewności termostat i już coś będzie wiadomo

Tak spróbuje zrobić na początek i w gratisie nawet dorzucę opcje 3 mechanika czyli "karton" :decayed:

A co z tą sondą? bo jeden to mowił że na 1000% żebym nie słuchał innych hmm czyżby chciał zarobić powiedział ze nawet ma na stanie za 270zł

Opublikowano

sondę sprawdzisz komputerem

Opublikowano

Wporządku dziekuję za pomoc :) i mam ostatnie pytanko czy możecie mi polecić jaki mam kupić termostat i jaki czujnik temperatury?

Nie chce kupować jakiś zamienników żeby to troche polatało :) najlepiej koledzy jakbyście mogli mi odrazu podać linki do tego bym był bardzo wdzięczny

Opublikowano

ja dowiedziałem się od gościa, który zajmuję się tylko sprzedażą i montażem sond lambda, że nie zawsze jest tak, że Vag pokaże czy działa sonda czy nie, warto to zawsze sprawdzić na oscyloskopie, nawet mniej to czasu zajmuje, niż podpięcie kompa.

Opublikowano

Sprawdź po odpaleniu silnika czy wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy od razu robi się ciepły. Jeżeli tak to masz termostat otwarty cały czas na duży obieg i trzeba go wymienić. Czujnik temperatury można zmierzyć mulimetrem jaką ma rezystancję przy danej temp. i porównać z tabelką. Ja jak miałem czujnik walnięty to miałem dodatkowo błąd od niego na klimatroniku wyświetlony (na vagu również). Sonda jak wiadomo powinna oscylować pomiędzy 0,2 a 0,8V, na vagu też można podejrzeć jak działa. Gdy mi wisiała sonda miałem na vagu błąd 16518 - brak zmian napięcia sondy lambda.

Opublikowano

ja dowiedziałem się od gościa, który zajmuję się tylko sprzedażą i montażem sond lambda, że nie zawsze jest tak, że Vag pokaże czy działa sonda czy nie, warto to zawsze sprawdzić na oscyloskopie, nawet mniej to czasu zajmuje, niż podpięcie kompa.

VAG zawsze to pokaże, wystarczy zwykły multimter z "Biedronki" za pare złotych

nie potrzeba oscyloskopu

Opublikowano

cena termostatu na tej aukcji jest tragiczna!!! :wallbash: :wallbash:

taniej dostaniesz w sklepie jak kogoś znasz.

ja teraz brałem termostat WAHLERA i zapłaciłem za niego 70 zł. :decayed: [br]Dopisany: 04 Luty 2012, 08:09_________________________________________________zapomniałem dodać że posiadam SKodę Octavie 2.0 benz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...