Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

a jeszcze niedawno tak bardzo (co niektórzy) zachwalali na forum słynnego molla :facepalm:

Pisałem już gdzieś o tym wcześniej. Będzie jeszcze wielu, którzy będą Molla zachwalać, ale raczej będzie ich coraz mniej. Jeśli pokończą się akumulatory z roczników produkcji do 2007 lub 2008. Obecne Molle, w naszym slangu, to raczej "energooszczędne" są. Miałem okazję ostatnio przetestować nowe z półki na punkcie detalicznym, zarówno miernikiem na konduktancję, jak i pod obciążeniem i ponownie na konduktancję. W skrócie: wyniki pogrążyły w moich oczach akumulatory Moll M3 Plus, jeśli chodzi o relację ceny do jakości. Nie są to tragicznie słabe akumulatory, ale na pewno nie warte proponowanej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hortomagiko powiedz mi jaka jest różnica między aku z półki Boscha: S4, S5 i podobno już jest S6 :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bralem S5, drozszy ale niby lepszy technologicznie wiec mysle ze wytrzyma dluzej, poki co zero problemow , nawet jak auto postoi 2 tygodnie w garazu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojażycie takie 'ocieplacze' na aku? Widziałem to kiedyś w golfie u wujka, co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hortomagiko powiedz mi jaka jest różnica między aku z półki Boscha: S4, S5 i podobno już jest S6 :eusathink:

Różnica między S4 a S5 jest podobna jak w przypadku Centry Plus i Futury. Generalnie Exide/ Centra oraz Varta/Bosch mają, żeby nie napisać identyczne, napiszę bardzo podobne grupy towarowe. Można porównać ofertę gamy osobówek i dojść do wniosku, że produkują segmenty niemal w porozumieniu ze sobą.

Bosch S6 to produkt w technologii AGM, zdolny do kilkukrotnie większego oddawania zmagazynowanej energii oraz bardziej odporny na rozładowania i ładowania.

Kojażycie takie 'ocieplacze' na aku? Widziałem to kiedyś w golfie u wujka, co o tym sądzicie?

Największy kit powtarzany drogą pantoflową i przekazywany przez sprzedawców tego typu szmatek. Producenci samochodów, np Opel (niektóre modele Astry, Vectry oraz Omegi), Skoda (niektóre modele Fabii, Octavii) lub VAG-i (niektóre modele Polo, Golfa, Passaty) oraz wielu innych producentów zakładają fabrycznie na akumulator IZOLACJĘ TERMICZNĄ. Jednak nie jest to "ocieplacz", a izolacja termiczna przed wysoką temperaturą. Te izolacje spotkamy najczęściej w modelach samochodów, gdzie akumulator znajduje się w bliskiej odległości bloku silnika lub elementów układu chłodzącego, jeśli nie ma między akumulatorem a silnikiem lub elementem układu chłodzącego żadnej trwałej przegrody (nie mam tu na myśli plastikowych osłon).

Jeśli mocno rozładujecie akumulator i zostawicie go na mrozie, to taki akumulator zamarznie, i nie ma tu znaczenia fakt, że macie taki "pseudo-ocieplacz", styropian, gąbki, pianki czy inne szmatki, jakie spotykają moi współpracownicy przy wymianie akumulatorów. Kolejną rzeczą jest to, że prawie wszystkie "ocieplenia" akumulatorów roboty własnej, w odróżnieniu od fabrycznych izolacji termicznych, są z tworzone przez kierowców z materiałów łatwopalnych i w sposób, który nie zapewnia należytej wentylacji. Wszystko to, mimo, że bardzo sporadycznie, grozi albo zapaleniem samochodu albo wybuchem akumulatora, które widziałem w ciągu swoich 15 lat w branży już dwukrotnie, gdy klienci chcieli złożyć reklamacje, że im nasze akumulatory z gamy osobowych spowodowały wybuch pod maską :polew:

Jeśli już bardzo chcecie taką izolację, to szukajcie fabrycznych od innych modeli samochodów lub kupujcie te, które mają gwarancję, że nie są łatwopalne a potem sprawdzajcie, żeby nie były zbyt szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie chodzi o wlepe w bagażniku... Bardzo dziękuje
na naklejce z wyposazeniem

dokładnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Boscha od 2 lat i jest ok , centra poprzednio wysiadla po 3 latach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sadzicie o tych akumulatorach który wybrac ????

Według wlepy w bagazniku oraz w ksiażęce powiniem by aku J0R 380A 80 Ah

Ktory bedzie lepszy

Co byś nie kupił z tej dwójki, będziesz zadowolony. Nie ma reguły, która określiłaby Ci, przed zakupem, który z dwóch liderów na rynku wytrzyma Ci dłużej. Najważniejsze, że kierujesz się jakością, a nie ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na molla nie narzekam bo jeszcze seryjny od nowosci 09/2004 w a4 b6 1.9tdi 115KM, 167tkm, duzo krotkich tras.

te co byly wtedy montowane sa super, ale dzisiaj to bym varte albo boscha kupil.

janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem boscha s5 77 ah 760 A

S-5-tka 77Ah ma 780A, tylko tak celem sprostowania

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj z rana niemiła niespodzianka mnie spotkała. Nie mogę odpalić auta.

Potrzebuję na szybko info jakie parametry powinien mieć akumulator do mojego auta:

Audi A4 B5; 1,9 TDI; 90KM; 1998r.; AHU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...