stawek1 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Nie miałem do czynienia z jednym ani drugim, ale kiedy rozglądałem się za swoim aku to bardzo dużo pozytywnych opinii zbierała Topla.
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Ma Topla jedna wadę, nie lubi zimy, więc do diesla nie polecam. Ale do benzyniaka OK.
karol18183 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Bosch seria silver jeest bardzo dobra do 1.9 tdi musi byc s4
Mesiah Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Ma Topla jedna wadę, nie lubi zimy, więc do diesla nie polecam. Ale do benzyniaka OK. No mam benzynę więc powinien się sprawdzić. Napiszesz coś na temat firmy Fiamm? Warto dopłacić parę zł czy to ten sam chłam? Bosch seria silver jeest bardzo dobra do 1.9 tdi musi byc s4 Mam S5. Kupiłem nowy. Wysiadł po 2.5r. Tak się składa że gwarancji udzielają na 2 lata
karol18183 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Bosch seria silver jeest bardzo dobra do 1.9 tdi musi byc s4Mam S5. Kupiłem nowy. Wysiadł po 2.5r. Tak się składa że gwarancji udzielają na 2 lata wysiadł bo kupiłes s5 a powinien byc s4 jezdziłes na wiecznie niedoładowanym aku i padł normalka
Rabbi Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 coś na temat firmy Fiamm? Warto dopłacić parę zł czy to ten sam chłam? Warto. Fiamm to w tej chwili jedne z lepszych aku na rynku.
Mesiah Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Bosch seria silver jeest bardzo dobra do 1.9 tdi musi byc s4 Mam S5. Kupiłem nowy. Wysiadł po 2.5r. Tak się składa że gwarancji udzielają na 2 lata wysiadł bo kupiłes s5 a powinien byc s4 jezdziłes na wiecznie niedoładowanym aku i padł normalka Kolego nie spytałeś nawet w jakim aucie jeździł. Znam się na ładowaniu aku i alternatorach. Ładowanie sprawdzane co ok 3 msc. Auto to A80 2.8 V6. Altek 120A w pełni sprawny. Aku dobrany według wymogów. Nawet teraz mógłbym założyć sobie S5 do B5 bo wymieniam Alternator na 120A. Myślę , że nawet przy 90A nie było by problemu z jego ładowaniem ale to chłam i nie kupie nigdy już baterii z Boscha. Ogólnie na necie też zbytnio przychylnych opinii nie mają. Zostaje Topla Top vs Fiamm. Kasy nie żałuje. Wybiorę lepszy. Edytowane 19 Października 2014 przez Mesiah
karol18183 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Bosch seria silver jeest bardzo dobra do 1.9 tdi musi byc s4 Mam S5. Kupiłem nowy. Wysiadł po 2.5r. Tak się składa że gwarancji udzielają na 2 lata wysiadł bo kupiłes s5 a powinien byc s4 jezdziłes na wiecznie niedoładowanym aku i padł normalka Kolego nie spytałeś nawet w jakim aucie jeździł. Znam się na ładowaniu aku i alternatorach. Ładowanie sprawdzane co ok 3 msc. Auto to A80 2.8 V6. Altek 120A w pełni sprawny. Aku dobrany według wymogów. Nawet teraz mógłbym założyć sobie S5 do B5 bo wymieniam Alternator na 120A. Myślę , że nawet przy 90A nie było by problemu z jego ładowaniem ale to chłam i nie kupie nigdy już baterii z Boscha. Ogólnie na necie też zbytnio przychylnych opinii nie mają. Zostaje Topla Top vs Fiamm. Kasy nie żałuje. Wybiorę lepszy. myslałem ze mowisz o a4 a moze sprzegło miales uszkodzone na alternatorze i go przeładowywało?
Mesiah Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Ładowanie 14-14.4 więc nie za duże. To w benzynach stosują sprzęgła w alternatorach? Myślałem , że są tylko w dieslach.
POWER-KRIS Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 A przy zaciętym sprzegle nawet jeśli to słabsze ładowanie bo szybciej z obrotów schodzi.
Mesiah Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) Nie chce zakładać nowego tematu bo to bezsensu. W tej chwili mój akumulator to jakiś GM coś ok 60ah i ma napis 400 CCA DIN. Posiada on magiczne oko do kontroli. Układ jest taki , że niezależnie czy jest naładowany czy rozładowany to oczko jest czarne. Wystarczy , że pochyle aku lekko i robi się zielone. Odkręcałem wszystkie korki i widać wodę ale nie wiem dokładnie jaki ma być jej stan. Jest jakieś 3-4cm od wlewu. Ogólnie auto na nim kręci ale zauważyłem , że dość szybko się rozładowuję. Wystarczy posłuchać średnio głośno radia (6 głośników nokii + sub) przez 2-3 godz i już wolniej kręci. Edytowane 21 Października 2014 przez Mesiah
hortomagiko Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 wysiadł bo kupiłes s5 a powinien byc s4 jezdziłes na wiecznie niedoładowanym aku i padł normalka Ofajdałem ze śmiechu monitor . Jak rano chłopakom na hurtowni Ciebie zacytuję, to będzie niezły ubaw przy kawie. Proszę Cię nie siej fermentu innym użytkownikom. Ja już chcesz zabierać głos, to najpierw liźnij trochę wiedzy, może zasadę działania akumulatora, czy, co to bilans energetyczny pojazdu itp. Gwoli ścisłości katalog Boscha czy Varty pokazuje więcej niż jedną możliwość wyboru akumulatora ( wyjątkiem są niektóre auta azjatyckie, gdzie specyficzne bloki akumulatorów są produkowane w jednej linii t.j Bosch S4 i Varta Blue Dynamic ), a w autach klasy premium z reguły jest to Bosch S4 i Bosch S5 lub Varta Blue i Varta Silver.
karol18183 Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Ofajdałem ze śmiechu monitor . Jak rano chłopakom na hurtowni Ciebie zacytuję, to będzie niezły ubaw przy kawie.Proszę Cię nie siej fermentu innym użytkownikom. Ja już chcesz zabierać głos, to najpierw liźnij trochę wiedzy, może zasadę działania akumulatora, czy, co to bilans energetyczny pojazdu itp.Gwoli ścisłości katalog Boscha czy Varty pokazuje więcej niż jedną możliwość wyboru akumulatora ( wyjątkiem są niektóre auta azjatyckie, gdzie specyficzne bloki akumulatorów są produkowane w jednej linii t.j Bosch S4 i Varta Blue Dynamic ), a w autach klasy premium z reguły jest to Bosch S4 i Bosch S5 lub Varta Blue i Varta Silver. tak jak producent wymyslił tak powinno byc jezeli ktos jezdzi głownie po miescie to mocniejszego aka nie naładuje tak jak standardowego co za tym idzie alterator pracuje cały czas miedzy s4 a s5 nie ma duzych roznic ale po co pchac cos wiekszego skoro standardowe wystarcza w 100%?
Mesiah Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Wyluzuj Po prostu powiązał oznaczenie cyferkami z pojemnością aku a w Boschu nie ma to nic ze sobą wspólnego. Tzn S4 może mieć większą pojemność niż S5. Ok ja odpuszczam dyskusję bo sam nie ogarniam tego do końca ale wydaje mi się , że w przypadku jednego auta czy zastosujesz S4 czy S5 to będzie ta sama bajka (przy zachowaniu tej samej pojemności).
karol18183 Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 no tak o to mi chodzi musi byc pojemnosc taka jak producent załozył czyli 72/74 producenci wszystko robia na styk wiec dawajac krowe do auta nic nie polepszymy wyjdzie na 0
Mesiah Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 To wszyscy wiedzą ale nie napisałeś o tym. Wspomniałeś tylko o tym , że powinienem kupić S4 zamiast S5 i stąd śmiech.
stawek1 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Koledzy a wg was co lepiej brać do 1.9 TDI 130KM ? Varta silver 74ah 750A czy topla 75ah i 750A ? Co byście wybrali gdyby do wyboru były tylko te dwa ?
POWER-KRIS Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Kuzwa Varte. Gdzie Topli do Varty Silver ?
Mesiah Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Jak jest w końcu z ta Vartą? Wszyscy na necie pieją żeby unikać bo jest od groma zwrotów i ogólnie śmietnik..
POWER-KRIS Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Pieją to na Centre. A ja mam w każdym aucie i chwale. Jak dbasz tak masz. W pokrowcu siedzi i działa do sprzedaży każdego auta. Weź w takim razie Fiamm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się