darecy Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 pewnie coś takiego: AUDI A4 A5 Q5 MODUŁ WENTYLATORA 8K0959501G (3434544810) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. AUDI A4 8K0 2,0TDI WIATRAKI CHŁODNICY 8K0959501G (3407614007) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
proximpuh Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 pewnie coś takiego:AUDI A4 A5 Q5 MODUŁ WENTYLATORA 8K0959501G (3434544810) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. AUDI A4 8K0 2,0TDI WIATRAKI CHŁODNICY 8K0959501G (3407614007) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Dokładnie Jarku, o tym myślałem, tylko teraz czy trzeba cały komplet, czy wystarczy dołożyć do mojego mały wentylator i moduł z literką G:eusathink:
Darciop Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dzięki za informacje, pytanie jak bardzo muszę rozkręcić i co żeby nagiąć chłodnice i wyjąć wentylatory
proximpuh Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dzięki za informacje, pytanie jak bardzo muszę rozkręcić i co żeby nagiąć chłodnice i wyjąć wentylatory Odkręcasz pokrywę pasa przedniego z góry, wyciągasz zabezpieczenia chłodnicy (takie 2 kołki u góry na krawędziach bocznych chłodnicy) i odchylasz na maxa do przodu, pamiętaj żeby wyciągnąć wtyczkę (jak stoisz przy przednim zderzaku to po lewej na samym dole) wiatrak wysuwa się do góry, ma z lewej i prawej takie wsuwki, trzeba mocno ciągnąć do góry:wink: powodzenia
Darciop Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dzięki za informację, jutro z rana zwalnia się kanał u znajomego mechanika, będę próbował. Pozdrawiam
proximpuh Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dzięki za informację, jutro z rana zwalnia się kanał u znajomego mechanika, będę próbował.Pozdrawiam Napisz jak Ci poszło
Darciop Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Dzięki za informację, jutro z rana zwalnia się kanał u znajomego mechanika, będę próbował.Pozdrawiam Napisz jak Ci poszło Witam. UFF!!! Udało się zreanimować śmigło. Teraz działa bez zarzutu, nie wiem jak długo, ale wygląda solidnie. Niestety musiałem rozebrać przód aby się do niego dostać, jest sposób żeby nie ściągać całego, wiąże się to z dość intensywnym waleniem młotkiem w uchwyty - nie byłem tak odważny. Sama naprawa polegała na włożeniu dodatkowej sprężynującej podkładki pod spinkę i nałożeniu spinki. Wtedy dość mocno zaczęła przylegać do silnika i przestała mieć te nieszczęsne luzy. Dodatkowo zabezpieczyłem całe mocowanie klejem poxydowym tworząc na całej spince skorupę. Zabezpiecza to także przed działaniem wilgoci. Mam nadzieję, że ta domorosła naprawa trochę przetrzyma. Jeżdżę już tydzień i na razie nie ma luzów. Dla tych, którzy stoją przed tym problemem służę pomocą. I ostatnia uwaga, po rozebraniu przodu trzeba rozłączyć dwa czujniki zderzenia mieszczące się we wzmocnieniu. Po złożeniu konieczne jest użycie komputera do skasowania alarmu AIRBAG-u na desce rozdzielczej. ps. Informacja od znajomego mechanika z ASO: spinka traci właściwości sprężyste w związku z wilgocią (wodą), jeżeli zabezpieczyć ją jakimś wodoodpornym spoiwem wytrzyma do końca życia wentylatora.
Świetlikx Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Podłączam się do postu yeti_1, też mam taki przypadek że przy temperaturze około +10 stopni wiatrak potrafi chodzić po wyłączeniu silnika. Temperatura silnika na 90 stopniach, bez jazdy w korkach ani przy dynamicznej jeździe. Co to może być? Ktoś już to przerabiał?
arekp Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Co to może być? Ktoś już to przerabiał? Wypalanie się DPFu, zauważalne to jest po obrotach które są podniesione do ~1k podczas postoju i bez wciskania gazu - czyli można zauważyć bez wyłączania silnika, że z dużym prawdopodobieństwem włączy się wentylator. Dodatkowym 'namacalnym' objawem jest specyficzny zapaszek w okolicy auta, jakby palonego plastiku z czymś jeszcze oraz nieco zmieniona charakterystyka pracy silnika, jest nieco bardziej nazwałbym to 'buczący niskim tonem' i jakby nieco słabszy. Nie świeci się przy tym żadna kontrolka. Rozwiązanie tego 'problemu' polega na przetoczeniu auta przez ~30 min z obrotami powyżej 2-2,5k. Po takiej około 30 min przejażdzce kiedy się zatrzymamy obroty powinne być już na swoim normalnym poziomie, a wentylator raczej się nie załączy - może, ale nie musi ponieważ podczas takiego wypalania jest bardziej podniesiona temperatura wydechu i ten wentylator ma schłodzić układ zapobiegając jego uszkodzeniu. Objaw 'wentylatora po wyłączeniu auta' nie pojawia się u tych, co jeżdzą wiecej tras niż po mieście ... lub tych co butują auto Chodzi o to, ze przy jeździe z małymi obrotami (poniżej 2,5k) powoduje osadzanie się syfu w DPFie.
Świetlikx Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Może i tak jest ale ja nie miałem obrotów podniesionych na postoju do 1000. Jak również tego zapachu nie odnotowałem.
arekp Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Może i tak jest ale ja nie miałem obrotów podniesionych na postoju do 1000. Jak również tego zapachu nie odnotowałem. Do ~1k, ale jak pisałem ... auto inaczej pracuje. Jeśli jeździsz dużo po mieście (małe odcinki, niskie obroty) to na 100% wentylator ma swoją przyczynę w wypalaniu DPFa. No dobra, nie na 100%, bo jeśli masz to przy każdym odpaleniu auta to może być jakiś problem.
Qbych Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 U mnie tez jest luźne śmigło i po wyłączeniu silnika słychać czasem łożysko. No cóż zdecydowałem się na wymianę śmigła wentylatora ale przeszukując Allegro w poszukiwaniu samego śmigła natrafiłem na kwestię która mnie zaciekawiła, a na forum nie znalazłem podobnego tematu. Otóż moja wersja ma 1 wentylator w miejscu drugiego są zamontowane "żaluzje". Tak wiec widzę że są dwa typy obudowy wentylatorów. Czy można zamontować podwójne w miejsce pojedynczych i co za tym idzie - inny sterownik ??? co jeszcze ???
Darciop Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Poczytaj tutaj chłopaki się rozpisali na temat wentylatorów, http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-240/hak-holowniczy-zmiany-ukladzie-chlodzenia-280503/
asus90 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 witam ostatnio glosno chodzi mi wentylator co dziwne gdy rano odpalam auto odrazu zaczyna glosno chodzic wentylator wczoraj wlaczylem zaplon po paru sekundach tez sie zalaczyl nawet po przejechaniu kilometra gdy gasze auto to wentylator jeszcze chodzi z 2 min o co tu chodzi
wrclaguna Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Pasuja podpiac kompa i sprawdzic czy sa jakies błedy Bo tak to trudno wywrózyc co jest .
QaDo Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Błędów może i nie będzie ale do sprawdzenia bloki pomiarowe, wg mnie czujnik w chłodnicy powiedział papa. MIanowicie % będziesz widział uruchomienie poszczególnych wentylatorów, oraz konieczne sprawdzenie temperatur na czujnikach płynu chłodzącego.
asus90 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 byłem wczoraj u mechanika podłączył był jakiś błąd obwodu wentylatora odpiął kable od wentylatora popsikał złożył i jak narazie dziala jak powinno zobaczymy czy to tylko chwilowy efekt czy juz bedzie git
bigjasiu Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Hejka, komuś się udało z w/w problemem, bo mam te same objawy... niby nic, ale daje do myślenia. pozdro
dawid771 Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Kolego, prawdopodobnie wszystko jest ok. Wypala się dpf i tak podobno ma być. Ja na to już nie zwracam uwagi. Jak ostatnio sprawdziłem popioły to miałem 2%.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się