Biszczan Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 A czy mozliwe jest aby te swieczki beru byly takie tanie ?? http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-beru-97mm-i2096229217.html Zadzwoń do sprzedawcy i zapytaj o szczegóły, czy czasem nie pomylił czegoś bo i tak też czasem bywa;) 06022012053.mp4 Tak zapaliło moje autko po długiej przerwie ( ok, 50 godzin) przy -15.5C ( FIS błędnie pokazuje o kilka stopni mniej)
arris_88 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Coś wymieniałeś kolego Biszczan przed zimą, miałeś problemy z rozruchem kiedykolwiek w tym aucie?
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A czy mozliwe jest aby te swieczki beru byly takie tanie ?? http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-beru-97mm-i2096229217.html Tak, swiece zarowe nie sa drogie, wbrew temu jak niektorzy sadzą. Cena w zaleznosci od swiecy ( i sprzedwacy) wacha sie od 20 do 40 zl. Ostatnio widzialam na allegro (juz ich nie ma) komplet NGK za 79 zl. Przesylka oczywiscie gratis. PS. Akurat teraz zima, wiec cena jest wyzsza niz w cieple dni. Dlatego najlepiej kupowac je w lecie. To tak jak z oponami...
miro_x Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 kolego danu ale ty podajesz cenę świec do AFNa i pochodnych. Do AWX też takie szły chyba. DO AVFa są droższe i dłuższe świece. Ja za swoje 2 lata temu płaciłem coś 60 zł/szt. U mnie odkąd go kupiłem nawet w lecie puszczał dymka niebieskiego. W zimie raczej był garażowan w blaszaku więc takich ciężkich temp nie odczuwał. Ale z zimy na zimę coraz gorzej palił aż dwa lata temu przy większym mrozie całkiem odmówił posłuszeństwa. Okazało się że wszytskie 4 spalone. Po wymianie nie ten samochód. Przy tych mrozach co teraz były to jedno grzanie i odpala bez trzesienia i szarpania. Po prostu pali i tyle. Wcześniej to było jak u kolegów na filmikach zapalał ale chodził nierówno szarpał. Także jakby mi się teraz powtórzyły objawy a wcześniej nie zmieniałbym świec to od razu poszedł by cały komplet na wymianę. Zdarzało się przy mrozie że zapalało mi BREMSE na fisie. Po wymianie aku na nowy już nie ma tego. Aku padło na jesień także teraz mam świeży zapas mocy. No i teraz odpala zupełnie bezdymnie. Bez siwka z tyłu
Biszczan Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Coś wymieniałeś kolego Biszczan przed zimą, miałeś problemy z rozruchem kiedykolwiek w tym aucie? Przed zimą nic nie wymieniałem, w grudniu padł mi sterownik i w trakcie naprawy mechanik sprawdzał świece i aku- były ok. Przy -25C w zeszłym tygodniu już troszkę większy problem miałem z odpaleniem. Postaram się nagrać i wrzucić filmik
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 tak sobie przeczytalem caly watek, dopiero teraz, poniewaz identycznych jest juz od 2 tygodni kilkanascie, i nie potrafie zrozumiec dlaczego, zaden z majacych problemy, nie pofatygowal sie przeszukac forum, i przeczytac watkow od a do z. przynajmniej w kilku opisywalem rozwiazania tego typu. problemow. jezeli sa problemy z uruchomieniem silnika w mrozy trzeba na pierwszy ogien zweryfikowac sprawnosc ukladu dogrzewania swiec zarowych. czyli sprawdzic rezystancje swiec ( ok 1 ohm) i obecnosc napiecia 12V na swiecach w ok 1-5 s po przekreceniu kluczyka ( bez rozrusznika). chrzanienie "a mnie to a mnie tamto". jezeli nie mam nic sensownego do dodania sie nie wypowiadam, poniewaz, pozniej sa takie wlasnie akcje, ze jednemu z drugim niechce sie przeczytac calego watku, od a do z a istotne informacje sa rozproszone kilku czy kilkunasto-stronowych watkach, a zainteresowany szuka w pierwszym poscie, interesujacego go info - nie odpala na mrozie, wymien- sprawdz to i to. Nie znajduje zaklada nowy watek, poglebiajac trudnosc w odnalezieniu odpowiedzi. w sumie sie nie dziwie, przebrnac przez kilka stron o niczym, bywa nudne. Wiec nie generujmy sami owej nudy. ale skoro już tak jest, skoro sie sam przemeczylem, tzn ze da rade. z wyrazami szacunku dla tych ktorzy wniesli "kilka" konstruktywnych postow.
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 kolego danu ale ty podajesz cenę świec do AFNa i pochodnych. Do AWX też takie szły chyba. Do AVFa są droższe i dłuższe świece. Ja za swoje 2 lata temu płaciłem coś 60 zł/szt. Witaj ... tak na wszelki wypadek jestem kobieta... Masz racje sa dluzsze i krotsze swiece. Za ta cene ktora podalam w poscie wyzej mozna kupic te dluzsze swiece rowniez... Akurat w tych autach (AWX-AVF) wazny jest numer od-do VIN. Np. z NGK sa krotsze Y-732J (92) i dluzsze Y-741U (96) te sa drozsze. Aktualnie na allegro NGK-Y-741U (dluga) 1 sztuka kosztuje 35 zl. Tu jest dluga z NGK, i jesli VIN sie zgadza to pasuje np. do Ciebie. http://allegro.pl/ngk-y-741u-d-power-20-vw-passat-polo-i2091135789.html Natomiast BERU - GN 855 (krotka-92) kosztuje 22 zl na allegro. http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-skoda-audi-seat-tdi-beru-gn-855-i2045462518.html GN 046 (dluga-96) 1 sztuka kosztuje 25 zl. Obecnie jest na allegro w sprzedazy... http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-beru-97mm-i2096229217.html Najlepiej rowniez korzystac z wyszukiwarek firmowych. http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/ http://www.beru.com/pl/handel/wyszukiwanie-produktow Naprawde nie trzeba byc mechanikiem aby to wszystko znalezc. Pozdrawiam I jeszcze jesli chodzi o dlugosc swiecy, bo jedni podaja 96 a inni 97 mm. No wiec prosze zobaczyc gdzie to jest... mysle ze ten 1mm w tym miejscu nie ma zaczenia. I jest to blad pomiaru...
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 sposób weryfikacji przyczyn trudności w rozruchu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=235493.msg2814891#msg2814891
miro_x Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Dana mój błąd. A co do świec to rzeczowe wyjaśnienie Widocznie się ceny trochę pozmieniały.
ems Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 I jeszcze jesli chodzi o dlugosc swiecy, bo jedni podaja 96 a inni 97 mm. No wiec prosze zobaczyc gdzie to jest... mysle ze ten 1mm w tym miejscu nie ma zaczenia. I jest to blad pomiaru... Różnica pomiędzy 96mm a 97mm nie jest błędem pomiaru a wynika z różnicy producenta. Dane z katalogu Beru: Oryginalna świeca: W obu przypadkach jest to 97mm.
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 W obu przypadkach jest to 97mm. Rozumiem ze ta originalna to BERU...? Czyli 97 mm... A NGK podaje 96 mm... Wiec oczywiscie poprawka do mojego postu. To nie blad w pomiarze. Dwie znane firmy NGK I BERU maja rozne (1mm roznicy) wymiary. Co chyba nie ma istotego wplywu na jakosc obu super swiec. Pozdrawiam
ems Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Rozumiem ze ta originalna to BERU...? W tym przypadku oryginalna to Bosch.
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 tyle, ze te swiece roznia sie dlugoscia czesci zewnetrznej. wymiary istotne, czyli dlugosc gwintu od stozka oraz dlugosc elementu grzejnego, sa takie same.
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 tyle, ze te swiece roznia sie dlugoscia czesci zewnetrznej. wymiary istotne, czyli dlugosc gwintu od stozka oraz dlugosc elementu grzejnego, sa takie same. Czyli, rozumiem ze te dlugosci sa praktycznie obojetne dla wszystkiego... Bo czy to 92 czy 96 czy 97... to w niczym nie przeszkadza..? Jest to praktycznie maksymalnie 5mm roznicy, na oko nie do zobaczenia. Czy tak...?
ems Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 tyle, ze te swiece roznia sie dlugoscia czesci zewnetrznej. wymiary istotne, czyli dlugosc gwintu od stozka oraz dlugosc elementu grzejnego, sa takie same. Według wklejonego rysunku przez danu44: Głębokość osadzenia to 29mm Według Beru: Głębokość osadzenia to 30mm Według Boscha Głębokość osadzenia to 30mm Tak więc do końca nie jestem przekonany czy ten 1mm wynika z długości zewnętrznej
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 no nie. istotna jest dlugosc el. grzejnego. ale roznice w granicach 1 mm sa nieistotne i wynikaja z roznej dlugosci konektora elektrycznego. generalnie w przypadku watpliwosci sugeruje skontaktowanie sie telefoniczne z ASO ustalenie po nr VIN wlasciwego nr katalogowego swiecy i na tej podstawie ustalenie wlasciwej[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 19:42_________________________________________________ tyle, ze te swiece roznia sie dlugoscia czesci zewnetrznej. wymiary istotne, czyli dlugosc gwintu od stozka oraz dlugosc elementu grzejnego, sa takie same. Według wklejonego rysunku przez danu44: Głębokość osadzenia to 29mm Według Beru: Głębokość osadzenia to 30mm Według Boscha Głębokość osadzenia to 30mm Tak więc do końca nie jestem przekonany czy ten 1mm wynika z długości zewnętrznej patrzac na sposoby pomiaru roznice moga wynikac chociazby z tego powodu...
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Ok, rozumiem wszystko... ale zostawmy te dlugosci bo one sa bardzo minimalne. I chcialam spytac, czy jesli nie zwazac na dlugosc koncowki grzejnej. To czy te wszystkie swiece grzeja tak samo, czy jest w nich jakas roznica. Cos tak jak w swiecach do benzynowego auta, rozne cieploty czy jakos tak. Bo to nie jest nigdzie napisane. Mamy dlugosc zewnetrzna oraz wewnetrzna, napiecie generalnie 12 V i to tyle. Mysle ze mnie zrozumiecie o co mi chodzi.
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 istotna jest glebokosc osadzenia koncowki grzejnej w komorze spalania. musi w niej wystawac w odpowiednim stopniu. jezeli bedzie wystawac za bardzo moga sie pocalowac z tlokiem. jezeli za malo koncowka grzejna nie bedzie wyeksponowana na strumien paliwa z wtryskiwacza. swiece roznia sie rowniez budowa, moga byc albo z metalowa koncowka grzejna badz z ceramiczna. nie powinno sie ich zamieniac, poniewaz maja inna charakterystyke pracy i sa odpowiednio zaprogramowane w ECU. a w silnikach AVF, AWX i AVB moga byc stosowane 3 rozne swiece w kazdym, w zaleznosci od nr VIN, o 3 roznych dlugosciach koncowki grzejnej.
Rafał83 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Ami wcale nie odpalił w poniedziałek było -28 i paliwo zamarzło
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Ami wcale nie odpalił w poniedziałek było -28 i paliwo zamarzło i?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się